LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo sluit verkeerde huis af

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
GeertU
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2018 09:58

Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door GeertU »

Gisteren heeft de monteur van Ziggo ons afgesloten in plaats van het juiste huis in de wijk. Dus geen telefoon, geen TV en geen internet. Gisteren urenlang aan de telefoon geweest met diverse vriendelijke dames van Ziggo. Maar met geen beter resultaat dan een monteur volgende week dinsdag tussen 12.00 en 18.00 uur. En wel zorgen dat er dan iemand thuis is! Terwijl ze alleen maar in het kastje op straat moeten zijn.
Dat betekent dus het hele pinksterweekend zonder telefoon, TV en internet. En dat ook nog met een zoon die midden in zijn eindexamens zit. Ongelofelijk dat Ziggo een eigen fout zo af kan wentelen op hun klant.
Overigens is ons dit een jaar of zes geleden ook al eens overkomen. Drie dagen afgesloten geweest ipv het huis twee verder. Was in 30 seconden opgelost toen de monteur weer in de straat was. Tijd voor Ziggo om ook de lijnen in de kast goed te labelen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door grun »

GeertU schreef:En wel zorgen dat er dan iemand thuis is! Terwijl ze alleen maar in het kastje op straat moeten zijn.
Dat heb ik ook wel gehad, toen met @Home, een van de voorlopers van ziggo. Ook toen al waren de kabels in het straatkastje niet of verkeerd gelabeld. U moet thuis zijn om te controleren of de monteur de juiste kabel te pakken heeft. Hij belt u op, vraagt om de tv aan te zetten en te vertellen wanneer de sneeuw verandert in een echt signaal zodat hij weet welke kabel van u is.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door Meint »

Het echte probleem hier lijkt mij dat ze niet direct en dan bedoel ik dus binnen een paar uur een monteur sturen om dit op te lossen!

Ik zou hen overigens ook meteen aansprakelijk stellen voor mobile data kosten en dergelijke.

Nog een tip: probeer eens of u geen wifi kunt gebruiken via Ziggo Hotspots.

stofzuigertje

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag na afloop wegens enkele dagen niet bereikbaar zijn de hele maand vergoeding.

Als je zoon elders moet studeren omdat zij een fout maken, nog mobiele kosten tenzij je 1200 bij buren kunt bellen....

En als je goede buren hebt, vaak is hun Wifi signaal.... even de code vragen en dinsdag weer terug naar je eigen......
Dat ze geen monteurs voor dit soort gevallen hebben vind ik dom, bij grote storingen sturen ze ook mensen de wijk in tijdens het weekend!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Meint schreef:Het echte probleem hier lijkt mij dat ze niet direct en dan bedoel ik dus binnen een paar uur een monteur sturen om dit op te lossen!
Heb je dan een SLA afgesproken met Ziggo, volgens mij neem je een best effort dienst af dit betekend dat Ziggo enkel hun best moet doen.
Meint schreef: Ik zou hen overigens ook meteen aansprakelijk stellen voor mobile data kosten en dergelijke.
Gevolgschade is uitgesloten in de overeenkomt. Als je zo afhankelijk bent dat je een paar dagen niet zonder internet kan (je hebt schijnbaar wel internet voor een topic hier) moet je zelf voor een back-up zorgen. Je kunt dit wel claimen maar is compleet zinloos. Wel kun je de abonnementskosten voor de periode zonder internet claimen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door renewouters »

TS plaatst bericht in een compleet verkeerde categorie. Oftewel: mensen maken fouten.

GeertU
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2018 09:58

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door GeertU »

Ik had mijn bericht geplaatst met mobiel G4. Was me er niet van bewust dat ik überhaupt een categorie had gekozen, Mensen maken fouten, dat is niet het probleem maar los het dan wel op binnen een redelijke termijn.

Nu het goede nieuws. Mijn vrouw heeft vanmorgen weer 2 uur aan de telefoon gehangen bij Ziggo. En na veel keer doorverbinden en in de wacht uiteindelijk een vriendelijke dame die echt haar best voor ons heeft gedaan. En zowaar een half uur later was er een monteur! Inderdaad per ongeluk afgesloten. En terwijl hij bezig was meldde zich een ouder echtpaar uit de straat die eveneens per ongeluk waren afgesloten maar nog niet hadden gebeld. Het is dus opgelost uiteindelijk, dus toch dank aan Ziggo!

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hoi Geert,

Dat is dan inderdaad een fout als ik het zo lees, sorry daarvoor. Vanwege het weekend kan ik helaas niks beloven maar stuur ons een privébericht met je postcode en huisnummer dan gaan we kijken wat we op dit moment kunnen doen.

Groet,

Mirsad van Ziggo

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door kuklos »

renewouters schreef:TS plaatst bericht in een compleet verkeerde categorie. Oftewel: mensen maken fouten.
Eens en daarna oneens. Mensen kunnen fouten maken, maar de fout van Ziggo is er wel eentje in de categorie wel gvd. Als Ziggo een dergelijke fout maakt is drie dagen wachten onacceptabel. Direct oplossen, hoe moeten ze zelf maar uitzoeken.

stofzuigertje

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik had toch gelijk, in weekend wel een monteur bereikbaar en zelfs de online helpdesk....

Kan Geert nu een bloemetje of zo krijgen of korting?
Misrad leest dus niet wat er vlak boven staat blijkbaar, voor meerdere mensen opgelost!

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door Meint »

sylvesterb schreef:
Meint schreef:Het echte probleem hier lijkt mij dat ze niet direct en dan bedoel ik dus binnen een paar uur een monteur sturen om dit op te lossen!
Heb je dan een SLA afgesproken met Ziggo, volgens mij neem je een best effort dienst af dit betekend dat Ziggo enkel hun best moet doen.
Meint schreef: Ik zou hen overigens ook meteen aansprakelijk stellen voor mobile data kosten en dergelijke.
Gevolgschade is uitgesloten in de overeenkomt. Als je zo afhankelijk bent dat je een paar dagen niet zonder internet kan (je hebt schijnbaar wel internet voor een topic hier) moet je zelf voor een back-up zorgen. Je kunt dit wel claimen maar is compleet zinloos. Wel kun je de abonnementskosten voor de periode zonder internet claimen.
'enkel hun best doen' ...

Tja.. Dus zij maken hier de fout en nemen dan 4 dagen de tijd om dat op te lossen. Ze doen echt ontzettend hun best...
Zelfs als je het erop gooit dat ze in het weekend geen servicemonteurs hebben, dan blijft het nogal idioot dat ze pas dinsdag komen.

Edit: Blijkbaar denk Ziggo daar zelf uiteindelijk ook zo over.

Een fout maken kan gebeuren, dat dan fatsoenlijk oplossen maakt je een fatsoenlijk bedrijf.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ziggowebteam schreef:Hoi Geert,

Dat is dan inderdaad een fout als ik het zo lees, sorry daarvoor. Vanwege het weekend kan ik helaas niks beloven maar stuur ons een privébericht met je postcode en huisnummer dan gaan we kijken wat we op dit moment kunnen doen.

Groet,

Mirsad van Ziggo
Hoi Mirsad,

Je hebt het niet goed gelezen want Ziggo heeft het al opgelost.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door witte angora »

GeertU schreef:Ik had mijn bericht geplaatst met mobiel G4. Was me er niet van bewust dat ik überhaupt een categorie had gekozen, Mensen maken fouten, dat is niet het probleem maar los het dan wel op binnen een redelijke termijn.

Nu het goede nieuws. Mijn vrouw heeft vanmorgen weer 2 uur aan de telefoon gehangen bij Ziggo. En na veel keer doorverbinden en in de wacht uiteindelijk een vriendelijke dame die echt haar best voor ons heeft gedaan. En zowaar een half uur later was er een monteur! Inderdaad per ongeluk afgesloten. En terwijl hij bezig was meldde zich een ouder echtpaar uit de straat die eveneens per ongeluk waren afgesloten maar nog niet hadden gebeld. Het is dus opgelost uiteindelijk, dus toch dank aan Ziggo!
Waarom 'dank aan Ziggo'? Ze hebben enkel hun eigen fout recht gezet. Een excuus van de kant van de monteur was meer op zijn plaats geweest.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo sluit verkeerde huis af

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Goedemorgen Geert,

Ik heb inderdaad alleen je originele post gelezen en op basis daarvan gereageerd, je reactie dat het inmiddels al was opgelost niet. Fijn dat je toch al weer bent aangesloten ipv het hele lange weekend zonder diensten te zitten en wachten tot dinsdag. Ik kan uit de berichten niet opmaken of de collega's aan de telefoon al iets hebben gedaan om je tegemoet te komen in het ongemak. Zo niet, stuur dan alsnog even een privébericht.

Groet,

Mirsad van Ziggo

Gesloten