LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind dat het product omschreven had moeten worden als "met lichte beschadigen" en dat het product daarom non-conform is.
Michel86 schreef:Vind u ? Dus u koopt iets om vervolgens te retourneren en verder te kijken ? De retour kosten zijn namelijk voor eigen rekening. Van vakantieveilingen snap ik de oplossing wel, van berlingerhaus niet
Ik ben met u eens dat de verzendkosten voor rekening van de verkoper zijn. Heeft u de verkoper hierop aangesproken?
Je hebt overigens wel een veilingtegoed gekregen. Als je daar gebruik van wilt maken, dan zou ik het bij laten en niet over de verzendkosten beginnen.

Michel86
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2017 14:17

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Michel86 »

newmikey schreef:
Michel86 schreef: Volgens mij snapt niemand mij hier
Volgens mij klopt dat inderdaad wel.
De aanbieder op vakantieveilingen is berlinger-haus zelf. De set word AANGEBODEN ALS NIEUW. Dus als leverancier bied je toch gewoon garantie op de set, omruilen voor een nieuwe set moet dan ook helemaal geen probleem zijn.
Maar u snapt ook iets niet: de leverancier is vakantieveilingen. Dáár heeft u besteld en niet bij de pannenboer zèlf. Deze laatste heeft dus helemaal niets met u te maken. Vakantieveilingen is als verkoper keurig haar verplichtingen nagekomen.
Maar dan zit ik wel dagen zonder pannen aangezien ik de oude al weggegeven heb.
Maar het was geheel uw eigen keuze om uw pannen weg te geven nog vóór u de nieuwe binnen had, daar heeft noch vakantieveilingen, noch de producent van de pannen schuld aan.

U wilt gewoon het onderste uit de kan: bij de één kopen en bij de ander garantie - dat gaat 'm niet worden.
Nee ik wil helemaal niet het onderste uit de kan, ik zag op vakantieveilingen staan dat de hoofdaanbieder berlingerhaus is. Vakantieveilingen gaf dit zelf ook aan en telefonisch heeft die mevrouw ook gezegd dat deze set als nieuw verkocht worden ZONDER SCHADE.

Het gaat hier meer om een principe kwestie voor mij, vakantieveiling heeft inderdaad een 14 dagen retour garantie. Maar daar staat dit los van, want door het te retourneren heb ik niet deze pannenset.

De set word nogmaals als nieuw aangeboden en niet tweedehands of als tweede kans

En nee als consument ga ik er niet vanuit dat als een set als nieuw aangeboden word het als een tweede kansje verkocht word, wat ik ervoor betaald heb (€85,-).

Snap al die achterlijke reacties niet zo

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door moederslink »

Leg er 6 tientjes bij en u heeft de set gegarandeerd nieuw , zonder krassen o.i.d.
Waarom dit weer proberen bij Vakantieveilingen? Ook al staat ie op de site , wie zegt dat deze set er idd nog is en of deze dan ook echt nieuw is en nergens beschadigd is?
Dat moet je maar weer afwachten immers :( . Zoveel vertrouwen heb ik zelf niet hoor in dit soort " veilingen " .
U heeft met hen te maken en niet met de producent Berlingerhaus.
Ik zelf zou me zeker geen 2x stoten aan dezelfde steen.

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door witte angora »

newmikey schreef:
Michel86 schreef: Volgens mij snapt niemand mij hier
Volgens mij klopt dat inderdaad wel.
Ik snap inderdaad niet dat de topicstarter zo moeilijk doet. Net als de meesten, als ik de berichten zo lees.

Michel86
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2017 14:17

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Michel86 »

moederslink schreef:U heeft met hen te maken en niet met de producent Berlingerhaus..
Daarom staat er ook op vakantieveilingen wie de aanbieder is -> Berlingerhaus :roll:

Zie ook hier: https://www.vakantieveilingen.nl/produc ... h1282.html
Ja dit is niet mijn setje, maar daar stond die logo ook bij als aanbieder.

Als Berlingerhaus dit aanbied dan zijn hun wel degelijk verplicht om deze set om te ruilen, NERGENS STAAT OP VAKANTIEVEILINGEN DAT DE SET VERKOCHT WORD MET SCHADE!!!!!. Dus met andere woorden met valse voorwaarden verkocht ?
Bijlagen
IMG_2185.jpg
(65.53 KiB) 1032 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Michel86 op 23 feb 2018 22:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Michel86
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2017 14:17

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Michel86 »

witte angora schreef:
newmikey schreef:
Michel86 schreef: Volgens mij snapt niemand mij hier
Volgens mij klopt dat inderdaad wel.
Ik snap inderdaad niet dat de topicstarter zo moeilijk doet. Net als de meesten, als ik de berichten zo lees.
Boeiende reactie, als u het niet snapt zoals velen niet hier (omdat ze niet goed lezen) waarom uberhaupt een berichtje hier posten ? Nutteloos dit. :roll:

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de meesten hier prima lezen. Alleen, jij schijnt de gang van zaken bij 'vakantieveilingen' niet zo goed te begrijpen, en dat krijgen we je ook niet aan je verstand. Dus inderdaad, nutteloos om er nog op te reageren.

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil nog één poging wagen, nu je toch een link hebt geplaatst. Als je goed kijkt staat er wat nuttige informatie waaruit blijkt dat je niet met Berlingerhaus te maken hebt, maar met 'vakantieveilingen' zelf, als je klachten hebt.
Notarieel toezicht
Om de betrouwbaarheid van onze veilingen te garanderen, staan deze onder toezicht van een onafhankelijke notaris. Zij beoordeelt het biedproces en kan op ieder moment de biedingen bekijken.
De notaris geeft geen antwoord op inhoudelijke vragen en klachten, hiervoor kan je terecht bij onze klantenservice.
Kortom, wie begrijpt er nu iets niet?
Laatst gewijzigd door witte angora op 23 feb 2018 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door moederslink »

Als u een non conform product koopt bij bv Blokker van het merk Leifheit bijvoorbeeld moet u ook naar de Blokker terug en niet naar Leifheit.
Maar u doet maar wat u het beste lijkt, ok?
Berlingerhaus gaat u geen nieuw set sturen , u moet bij Vakantieveilingen zijn en het naar hen opsturen en dan maar hopen dat zo.n set er nog is en voor dezelfde prijs en onbeschadigd.

En u hoeft niet te " schreeuwen " hoor door met hoofdletters te typen...

Succes!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door newmikey »

Michel86 schreef: De set word nogmaals als nieuw aangeboden en niet tweedehands of als tweede kans
Als u niet inziet dat er géén gratis lunches bestaan dan kunnen wij u niet helpen. Sites als vakantievelingen kopen partijen produkten op die om de één of andere reden niet in de winkel verkocht kunnen worden. Dat kan aan de verpakking liggen of aan een onvolkomenheid op het produkt zèlf. Zulke partijen noem je tweede keus (niet tweede kans) en die produkten zijn inderdaad gewoon nagelnieuw maar met schoonheidsfoutjes. Soms kan je met zulke foutjes leven en heb je een prima deal. Al die deals-sites en veilingsites werken zo.

Bij u waren er duidelijk te veel schoonheidsfoutjes dus u heeft van uw retourrecht gebruik gemaak en uw geld terug gekregen. Gezien de manier waarop uw setje er uit zag kunt u dan wel of geen vertrouwen hebben om het nòg eens te proberen.

Met de oorspronkelijke producent, importeur of leverancier Berghaus heeft u net zo min iets te maken als dat u de pan bij de winkel om de hoek had gekocht.

theObserver80
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2018 13:33

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door theObserver80 »

Als men de algemene voorwaarden leest, daar staat in dat de leverancier verantwoordelijk is voor de geleverde producten, dus in dit geval is dat Berlingerhaus.


Dit is punt 4 van de algemene voorwaarden:

4. Veilingaanbod

1. Win je een veiling dan is de aanbieder de feitelijke leverancier van het product, arrangement of dienst. De aanbieder is altijd degene die het door jou gewonnen product of dienst zal verzorgen en leveren.

2. Wij selecteren onze aanbieders zorgvuldig, maar de aanbieder zorgt voor de uitvoering. Wij zijn voor de correcte nakoming door de aanbieder niet aansprakelijk. We doen er wel alles aan om er voor te zorgen dat de aanbieder zijn verplichtingen naar jou netjes nakomt. Eventuele klachten over een aanbieder horen we dan ook graag. We proberen deze klachten zo goed mogelijk op te lossen en we kunnen daarin opnieuw bemiddelen tussen jou en de aanbieder. Je kunt op ons rekenen, maar je kunt ons daar niet toe verplichten. We zijn niet verplicht om een vergoeding of restitutie aan je te betalen, alleen de aanbieder is daartoe gehouden.

3. Ons aanbod op de veilingsite bevat een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten, arrangementen of diensten. Eventuele vergissingen of fouten in omschrijving van het aanbod en/of in de getoonde afbeeldingen, zijn niet bindend en leiden niet tot aansprakelijkheid voor Emesa en/of de aanbieder.

Martha1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2019 13:16

Re: 10-delige pannenset van Berlingerhaus. Copper Metallic Line

Ongelezen bericht door Martha1961 »

Ik heb deze veilingen een tijdje in de gaten gehouden, en ook actief meegedaan. Maar vorrdat je zowieso een bod uitbrengt, google eerst maar eens naar de wrkelijke prijzen. Alles op deze veilingsites hebben een adviesprijs, zoals ook deze pannensets. Adviesprijs van 249€, terwijl hij maar 99 € kost.

Dus zint eer je begint, voor 1 € gaat het echt nooit weg.
https://algemenestartpagina.nl/blog/gel ... veilingen/

Gesloten