LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
gdev44
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2006 10:09

16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Ongelezen bericht door gdev44 »

Januari dit jaar heb ik via LiveShop een 16 delige pannenset gekocht. Volgens de presentatoren van LiveShop en de inscriptie onder op de bodem van deze pannenset mogen de pannen in de vaatwasser gewassen worden. Vorige week, d.d. 4 juli 2007, kom ik tot de ontdekking dat de speciale moertjes(waarmee de kunststof stukken die aan de handgrepen zijn bevestigd) van de handgrepen aan het roesten zijn. Ik heb de pannen nog geen 6 maanden ingebruik en zoals gezegt, de moertjes zijn dusdanig aan het roesten, dat eerdaags deze kunststof delen erafvallen. Als het nou normale moertjes zijn dan zou je zeggen, loop even naar een ijzerwinkel en koop er een aantal zodat je ze zelf vervangt.
Helaas is dit niet mogelijk omdat deze geen standaard moertjes en dus niet via de normale vakhandel te koop zijn.

Ik heb dit voorgelegd bij LiveShop en zij willen er alles aan doen om aan de garantie mee te werken. De afspraak is dat ik de pannen kan retourneren en zij zorgen ervoor dat ik een andre pannenset krijg.
Wat ik ook probeer, ik kan het de medewerkers van de klantenservice niet aan het verstand brengen mijn verhaal door te spelen naar hun leverancier die op hun beurt de fabrikant op de hoogte steld. M.i.z. staat deze fabrikant een miljoenen claim te wachten. Deze pannenset wordt via LiveShop TV aan de man gebracht en wordt grif afgenomen.
Ik ben bang, dat wanneer alle klanten dit euvel ontdekken, dat Müller, zoals gezegt een miljoenen strop te wachten staat.

Ik kan de pannen retour sturne maar dan heb ik geen pannen meer om mijn eten te bereiden. Ik moet zeggen, LiveShop is mij tegemoed gekomen en mag 2 pannen houden en hoef deze pas terug te sturen zodra ik de andere pannenset reug heb gekregen.
Ik vraag mij alleen af, stel dat ik over 5 maanden weer merk dat deze moertjes gaan weg roesten? IK ben dan net zover. Ik heb liever dat Müller mij Nieuwe roestvrijstalen moertjes toestuurd zodat ik ze zelf kan vervangen. Van mijn part mogen dit ook kunststof moertjes zijn.

Zijn er meer mensen die via LiveShop deze of een andere set van het merk Müller hebben gekocht. Ik raad deze mensen aan om hier goed op te letten en zich ervan overtuigen dat zij niet voor het zelfde delimma komen te staan.

MvG

gdev44

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: 16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Ongelezen bericht door gjvisser »

Heel vervelend voor je allemaal, maar kun je zelf niet gewoon roestvrijstalen moertjes halen bij een speciaalzaak? Moertjes kosten niet zo heel veel namelijk. Dan kun je je eigen pannen lekker houden en heb je geen gezeik meer met de fabrikant o.i.d..

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: 16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Muller pannen.

'k Wil u niet ontmoedigen hoor maar dit zijn diezelfde pannen die ook met deur aan deurverkoop worden aangeboden.
Een slechte kwaliteit voor een schandalig hoge prijs!
Maar ja, u had dit ook zelf kunnen weten want al die TV-producten lijken zo mooi maar zijn toch zo slecht van kwaliteit dat ik stomverbaasd ben dat mensen voor die rotzooi zoveel geld ervoor neertellen.

Weleens van TELLSELL gehoord?
Welnu, dit is precies hetzelfde.

Overigens moet het wel heel gek zijn als een gewone gereedschap/ijzerwarenwinkel geen boutjes heeft die vergelijkbaar zijn.
Daarbij nog de kans dat men uit coulance en medelijden nog zelf die boutjes voor u vervangt.
Maar.... dan moet u ons beloven nooit meer zulke rotzooi te kopen!
't Is namelijk niet leuk om telkens weer dit soort antwoorden te moeten geven.

Grootvader

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: 16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Ongelezen bericht door bot321 »

gdev44.
Waarschijnlijk zijn het m4 moertjes.
Praxis heeft ze in rvs :wink:

Toolboy

Re: 16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Ongelezen bericht door Toolboy »

Forum members:

Dit zijn de berghaus pannen waar al een topic over is.
Hier zit levenslange garantie op,en bij mijn weten staat er in het andere topic een correspondentie adres.

Sc6 T

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: 16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Muller, Berghaus,Berghoffpannen.

Ach, als het beestje maar een naam heeft.

En..... in een andere topic 1 adres?????????
Googlen leveren tientalle adressen op + heel veel aanbiedingen vanuit vele hoeken zoals ook Marktplaats .

En langs de straat verkopers met exact dezelfde smoes als die "perzische"tapijtverkopers!! Beurs, belasting, export/importproblemen,
de hele riedel!!

De wereld is een schouwtoneel..........
En ik zeg altijd maar:"Je hebt mensen en konijnen"

Maar ik geloof niet meer in die Bugs Bunny's al mag ik die laatste graag zien!!

Grootvader

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: 16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Ongelezen bericht door D1RK »

Levenslange garantie, dat betekend meestal dat je dood kunt vallen!

Ik heb ze ook gezien bij het huisvuil, handvat was niet hitte bestendig, dus niet koken in deze pannen, maar na het koken overladen in deze wsel mooie maar niet bruikbare, en iedereen ziet je mooie miskoop!

Als online winkel krijg ik ze ook vrachtwagens vol aangeboden maar weigerde dit soort rotzooi te verkopen!

Alleen echt RVS met 5 jaar echte garantie verkoop ik, maar ze zijn minder mooi, geen klatergoud, maar blijven wel goed, vaatwasser bestendig zijn ze ook, en ik heb na enkele vrachtwagens vol verkocht te hebben slechts 1x een handgreep geleverd voor een pan die op de tegelvloer was gevallen, de tegels hadden meer schade!

gdev44
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2006 10:09

Re: 16 delige pannenset van Müller aangeschaft via LiveShop

Ongelezen bericht door gdev44 »

Voor het geld dat ik ervoor betaald heb klaag ik niet. Het gaat er mij om, zo te zien aan de reacties, dat kopen aan de deur niet getollereerd wordt en verkoop via de media waaronder de televisie kanalen van de kabel exploitanten wel mag. Als ik alle reactie waarop Dhr. kanovaarder heeft gereageerd dan moet deze weten dat deur aan deur verkoop bij de wet verboden is. Nu zijn er andere kanalen waar dit soort praktijken plaats vinden.
Ik wil alle andere bedanken met hun oplossing even maar m4 moertjes te kopen bij Praxis of zo, zij het niet dat dit om cilinder vormige moertjes zijn met een kruiskoptje erop.

Wel wil ik langs deze weg iedereen waarschuwen bij de aankoop van deze Müller pannensets, messensets enz. Ik raad de mensen aan die wel zo'n Müller product hebben gekocht de door mijn beschreven delen na te kijken en als zij dit constateren LiveShop hierop over aanspreken en hun geld terug vragen. Stichting de ombudsman heb ik hiervan op de hoogte gesteld en zij staan achter mij zodra ik merk dat ook de nieuwe pannenset roest verschijnselen krijgt.
Ik heb met een magneet alle delen van de pannen gecontrolleerd. De sandwich bodem is niet van aluminium, maar gewoon van ijzer.
Zodra er water bijkomt dan kan je erop wachten dat door uitzetting door roestvorming, de bodem bol gaat staan.

gdev44

Gesloten