LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] albert heijn levert geen service

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Ikbenik, voor de zoveelste keer ben ik het helemaal met je eens, de consument denkt een top-product en service tegen de prijs van de dumpstore te moeten kunnen eisen.

Laat de problemen die daarvan komen gewoon over aan die dumpstore en uiteindelijk komen de meesten met hangende pootjes vanzelf weer terug naar de speciaalzaak, waar eventuele problemen wel met aandacht worden opgelost en niet worden beantwoord door een 17 jarige vakkenvuller.

Het leveren van een op maat gesneden product en de daarbij behorende aandacht zal het op termijn altijd winnen, zeker waar het gaat om een vakgericht product.

Natuurlijk blijft er een markt voor de echte kortzichtige prijskopers, maar de markt voor kwaliteitskopers gaat nooit kapot.

Probleem is: De kwaliteitskopers kom je op dit forum niet tegen, die lezen dit niet eens. Hier ageren helpt dus niet, dat werkt zelfs averechts!

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Ach, ik moet ook altijd lachen als ik weer mensen in de winkel krijg die hele verhalen ophangen hoe bizar slecht ze wel niet bij mediamarkt of bcc behandeld zijn. Ze hebben zo hun eigen schare klanten, maar er is al een grote groep mensen die er hun afkeer al van hebben.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN »

Nu, stel dat ik een televisie van een bekend en zeer goed merk A type B zie bij een kleine zaak voor 1900 euro en daarna zie ik exact dezelfde televisie merk A type B bij de MM voor 1400,-.

Sorry dat ik het zeg, maar dan koop ik hem toch echt wel bij de MM, als ik hem wil hebben.

Het is onzin om te stellen dat het troep is, aangezien het precies hetzelfde product is.

Het is natuurlijk wel sneu voor die kleine ondernemer, maar voor de klanten, mensen die ook steeds minder salaris ontvangen en steeds hoger wordende rekenigen moeten betalen, is het een prettig feit dat die televisie 500 euro minder kost bij de MM.

En als die kapot gaat, dan heb je bij de MM ook echt wel garantie.

Mocht het instellen niet lukken, dan pak je gewoon de gebruiksaanwijzing van het apparaat en dan lukt het toch.

En wat computers betreft, ik heb ruim 4 jaar geleden 1 van de goedkoopste PC's gekocht die je kan krijgen en hij doet het nog steeds perfect. Hij staat 24 uur per dag aan!

Geldt ook voor mijn goedkope optische muis van I.T. Works.

Die klanten die een dure laptop voor de prijs van een goedkope willen, zijn debiel. Ik kan me haast niet voorstellen dat er zoveel van die klanten zijn.

Mocht je als kleine ondernemer niet meer genoeg verdienen met je (te) dure winkeltje, dan zit er niets anders op dan iets anders te gaan doen.

Dat kan je de consumenten echt niet kwalijk nemen vind ik.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mocht je als kleine ondernemer niet meer genoeg verdienen met je (te) dure winkeltje, dan zit er niets anders op dan iets anders te gaan doen.

Dat kan je de consumenten echt niet kwalijk nemen vind ik.
En dat is dus helemaal verkeerd!

Er zijn steeds meer ketens die een winstmarge van 5% hanteren.

Oftewel, ze verkopen de producten, maar verdienen dus geen moer.

En wat doen de consumenten, die gaan massaal naar die zaken toe.

Hebben nergens begrip voor, maar wel een grote b e k als de kleine ondernemer een hogere winstmarge rekent om wat te kunnen verdienen.

Dus ik ben het helemaal niet met jouw eens.

Neem bijvoorbeeld Dynabyte:

De notebook ACER Aspire 5102WLMi:

Inkoopprijs voor mij €739,- ex btw, € 879,40 incl btw inkoop.

Verkoopprijs bij mij (15% winstmarge) € 1.011,30.

Ik verdien daar dan € 110,90 op.

De verkoopprijs bij Dynabyte:
€ 748,00 incl. btw!

Dus Dynabyte heeft daar dan een verlies van € 131,40 op.

Op de dure producten lijdt Dynabyte vet verlies, terwijl ze bij de goedkopere producten meer dan 42% winstmarge op zetten!


Waar het om gaat is dat bij de dure producten dat je er niets op verdient (door de ziekelijke honger naar "ik ga over lijken, maar ik wil alles zo goedkoop mogelijk" van steeds meer consumenten).

Men gaat wel naar die goedkope zaken om de producten daar te kopen, maar als er dan iets is, dan gaat men wel naar ons kleine zaken toe, omdat de grote ketens er geen moer van afweten.

En als je dan de klanten vraagt waarom dat ze dan bij ons komen, is het antwoord: Omdat je daar geen service krijgt!

Kan wel wezen, maar als de producten nog in garantie zijn, doe ik er niets aan en ik verwijs de klanten dan netjes terug naar de verkopende zaak.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Die klanten die een dure laptop voor de prijs van een goedkope willen, zijn debiel. Ik kan me haast niet voorstellen dat er zoveel van die klanten zijn.
Toch is dat wel zo.

Want waarom gaan steeds meer consumenten naar die idiote goedkope zaken toe met prul en vermijden de zaken waar kwaliteit en goede service op de eerste plaats staan?


Een tijdje geleden had ik een computer aan een klant geleverd en door het warme weer en onvoldoende koeling (het was een computer in een 19" rack behuizing en in een 19" rack gemonteerd) waardoor het systeem overhit was geraakt.
De harde schijf viel steeds uit, en na controle bleek dat de voeding totaal overhit was geraakt.

Het systeem grondig schoongemaakt en zeer goed gekoeld. Systeem opgestart en er was géén schade ontstaan.
Dus je ziet maar dat met kwaliteitsonderdelen dat die toch wat kunnen verdragen.
De goedkope troep branden in zo'n geval gewoon door en heb je echte schade.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN »

Nou, ik vind echt niet dat ik over lijken ga als ik een bepaald artikel veel goedkoper bij de MM haal.

Voor jou is dat misschien lullig, maar ik denk gewoon aan mijn niet al te goed gevulde portemonnee.

En wat service betreft, wat heb je tegenwoordig nog voor advies nodig?
Ik weet altijd heel goed van te voren wat ik ga kopen en als ik ergens niet uitkom bij een aparaat, dan pak ik de gebruiksaanwijzing. En dan ga ik heus niet naar jou toe voor advies. Ik hoef helemaal geen advies van de verkoper! Dat er mensen zijn die wel naar jou toegaan alleen maar voor advies, vind ik hoogst eigenaardig. En het is jouw goed recht om die mensen dan niet te helpen, gelijk heb je, zou ik ook niet doen als ik jou was.

Als het artikel binnen de garantieperiode kapot gaat, dan ga ik terug naar de MM en kom ik ook niet bij jou.

Mijn goedkope computer doet het nog steeds goed.
Ik beken wel dat ik er ZELF een nieuwe voeding in gezet heb, die was inderdaad doorgebrand of zo. Maar toen kwam ik ook niet bij jou. Gewoon bij de MM een nieuwe voeding voor 50 euro gehaald, opgeteld bij de prijs van die computer, is die computer nog steeds erg goedkoop.

De volgende keer dat ik een nieuwe computer wil, dan bouw ik hem zelf.

Het kan mij echt niet schelen dat de MM of Dynabyte "niets" zouden verdienen. Lijkt me trouwens sterk, aangezien daar heel veel personeel rond loopt in een heel groot gebouw waar vast heel veel huur voor betaald moet worden. Dus waar doen ze dat dan van? Ik denk eerder dat ze heel groot inkopen en daar veel korting door krijgen die ze aan de klant doorberekenen.

Ik heb echt geen grote bek over de kleine ondernemer die een grotere winstmarge hanteert. Ik koop er alleen niet zo veel. Dat is mijn goed recht en dat is niet slecht, gemeen of wat dan ook van mij. Dat heet prijsbewust. En dat geldt waarschijnlijk wel voor veel meer consumenten.

Mijn boodschappen doe ik ook niet steeds bij een heel klein winkeltje, maar gewoon bij de bekende supermarkten, waar de artikelen veel goedkoper zijn. Ja, misschien ga ik naar zo'n klein winkeltje als ik maar 1 dingetje nodig heb. Waar doe jij je boodschappen als ik vragen mag?

Kort samengevat, ik ga echt niet veel meer betalen, omdat het anders zo zielig voor jou of jouw branchegenoten is. Want dan is het namelijk zielig voor mezelf. Zo egoistisch ben ik dan wel.

Maar goed, ik ga nu Koninginnedag vieren en wens jou ook veel plezier toe als je wat gaat doen.

Groetjes

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nou, ik vind echt niet dat ik over lijken ga als ik een bepaald artikel veel goedkoper bij de MM haal.

Voor jou is dat misschien lullig, maar ik denk gewoon aan mijn niet al te goed gevulde portemonnee.
Mijn boodschappen doe ik ook niet steeds bij een heel klein winkeltje
Dus als de kleine winkel ook goedkoper is, dan gaan veel mensen er niet naar toe, omdat ze een fobie hebben om daar naar toe te gaan.

Heel vaak hoor ik:

Bij de Aldi moet je wezen!

Jaja........ :x

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mijn boodschappen doe ik ook niet steeds bij een heel klein winkeltje, maar gewoon bij de bekende supermarkten, waar de artikelen veel goedkoper zijn.
Als je citeert, ikbenik, doe het dan wel volledig !!!

angel1978

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door bot321 »

ikbenik een vraagje aan jou.
Als jij nou een pc heb staan voor 950 euro
en precies dezelfde pc staat bij Aldi voor
700 euro.Bij wie moet ik dan zijn?

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als jij nou een pc heb staan voor 950 euro
en precies dezelfde pc staat bij Aldi voor
700 euro.Bij wie moet ik dan zijn?
Dat kan niet, omdat ik geen Medion lever.

Daarnaast is het zo dat ik de desktopcomputers zelf bouw.
Oftwel, ik lever van de desktopcomputers géén merkcomputers.

Daar komt ook nog bij dat ik de computer werkend bij de klant aflever, waarbij ik de gegevens van de oude computer gratis overzet op de nieuwe computer.

Als er iets is, dan hoeft de klant maar te bellen en ik kom naar de klant toe. Dat is iets wat de Aldi helemaal niet doet.

Bij de desktopcomputer geef ik 3 jaar garantie. Dus de Aldi is heus niet de enige die dat doet. Wat dat betreft vindt ik de Aldi een grote b e k hebben.

De klant krijgt kwaliteit voor zijn geld. Dus de prijs/kwaliteit verhouding is perfect.

De Aldi moet het hebben van restpartijen van Medion. Daarom kunnen ze zo goedkoop de computers verkopen. In mijn ogen zijn het blaaskaken.
Net als het Kruidvat. Laat ze maar eens gewoon eerlijk zeggen waarom dat hun computerproducten zo goedkoop zijn!

Bij de Aldi zijn ook vaak de printers in de aanbieding. Het zijn dan wel de goedkoopste modellen die overjarig zijn en niet meer bij de fabrikant in het assortiment zitten.

Als ik bij mijn leverancier zie dat het goedkoopste model van HP bijvoorbeeld "END OF LIFE" is, dan zie je dit model bij de Aldi in de aanbieding! En daarbij zie je nooit het duurste model in de aanbieding, maar altijd de goedkoopste model.

Stelletje blaaskaken zijn het, die met een grote b e k zich voordoen alsof ze heel wat zijn!
Ze zijn niet eerlijk, en daar heb ik bloedhekel aan!

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als jij nou een pc heb staan voor 950 euro
en precies dezelfde pc staat bij Aldi voor
700 euro.Bij wie moet ik dan zijn?
Daar zit dus het probleem. De mensen kijken teveel alleen naar de prijzen en kijken niet wat het verschil is.

Een ander voorbeeld:

Een draadloze router met USB-netwerkkaart bij mij kost ongeveer €120,-.

Bij de concurrent kost die (wel een ander merk) zo'n €40,-.
Bij de concurrent bestaat de beveiliging alleen uit het WEP-beveiliging en bij die van mij uit WPA2-beveiliging.
De snelheid van de concurrent is ook veel lager.

Dus bij de concurrent krijg je een draadloze router die niet optimaal te beveiligen is.

Dus de kwaliteit speelt ook een hele grote rol.

En Medion is heus niet het beste merk en zeker de kwaliteit laat nog vaak de wensen over.
Oke, als die computers draaien is er niets aan de hand, maar owee dat er iets mis gaat, dan heb je echt problemen.

Ik vind dat de hedendaagse consument veel te naïef is.

Alleen maar kijken naar de prijs en voor de rest niet.

Ik hoop dat die naïeve consumenten flink op hun b e k gaan en zodoende wakker worden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 30 Apr 2007 13:58 door bot321

ikbenik een vraagje aan jou.
Als jij nou een pc heb staan voor 950 euro
en precies dezelfde pc staat bij Aldi voor
700 euro.Bij wie moet ik dan zijn?
ikbenik twee lange antwoorden maar de vraag zelf
draai je omheen.
Zal hem anders stellen.
Stel nou dat er bij de Aldi een pc te koop is exact
hetzelfde als jij verkoopt alleen 200 euro goedkoper
bij wie moet ik dan zijn?

Afbeelding

MAXIEM

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ikbenik,

Je schrijft:
Ik hoop dat die naïeve consumenten flink op hun b e k gaan en zodoende wakker worden.
Waar het om gaat is: de kwaliteit prijsverhouding! Die ligt bij de kleine zelfstandige in het algemeen aanzienlijk hoger dan bij de superboeren.
Plus: je kunt veel gemakkelijker en vaak goedkoper aanspraak maken op de garantie-afwikkeling. Lage prijzen en een hoog serviceniveau gaan nou eenmaal niet samen.

Collegiale groet, Maxiem.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Stel nou dat er bij de Aldi een pc te koop is exact
hetzelfde als jij verkoopt alleen 200 euro goedkoper
bij wie moet ik dan zijn?
Simpel, bij mij, omdat ik veel betere service heb dan de Aldi.

Ik doe de support en aftersales zelf en de Aldi niet.

Als je een probleem hebt, moet je de computer zelf opsturen en bij mij niet.
Als je een probleem hebt, dan kom ik de dezelfde dag of de volgende dag bij je thuis, en dat doet de Aldi niet.

Daarnaast is de kwaliteit van de computers die ik lever veel beter van kwaliteit dan de computers die de Aldi levert.

Laatst is er een onderzoek geweest en daar kwam de Aldi als beste uit de bus. Daar is dus niet gekeken naar de services die de kleine zaken geven en er is ook niet naar de kwaliteit en de betrouwbaarheid gekeken van de computers die de Aldi levert.
Een zeer kwalijke zaak en daarom vind ik het een flut onderzoek die niets voorsteld.
Ochja, dat onderzoek kwam van de consumentenbond, een bond die nogal betrouwbaar (DUS NIET) is.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waar het om gaat is: de kwaliteit prijsverhouding! Die ligt bij de kleine zelfstandige in het algemeen aanzienlijk hoger dan bij de superboeren.
Plus: je kunt veel gemakkelijker en vaak goedkoper aanspraak maken op de garantie-afwikkeling.
Klopt helemaal.
Doordat ik zelf de desktopcomputers bouw, ben ik dus ook de fabrikant van de computer.
Het voordeel hiervan is dat de garantieafwikkelingen veel sneller gedaan kunnen worden.
Ik kan hierbij zelf de beslissingen nemen en ik hoef me tegenover niemand verantwoording af te leggen (in het voordeel van de klant).

De kwaliteit is veel hoger dan de computers bij de Aldi.
Iets meer dan een jaar geleden had ik een systeem voor een klant geleverd en een paar dagen geleden bleek dat de harde schijf steeds uitviel.
De oorzaak was een onvoldoende koeling van het systeem en de computervoeding was zeer oververhit.
Ik heb het systeem grondig schoongemaakt en goed gekoeld, en gelukkig was er géén blijvende schade opgetreden.

Als dit met een Aldi-systeem was gebeurd, dan was de computer zeker uitgebrandt en zeker blijvende schade opgetreden.

Om een mooi voorbeeld te geven zijn de processoren van AMD.
Als daar de ventilator kapot gaat, heb je grote schade.

Ik kijk bij de keuze van de onderdelen niet alleen naar de prijs, maar ook naar de kwaliteit en de betrouwbaarheid. Daarbij zoek ik de onderdelen bij elkaar die zeer goed met elkaar werken en elkaar niet tegenwerken.

Bij Medion is dat nog wel eens anders. Over Packard-Hell en Kwell nog maar niet over gesproken.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN »

@ikbenik

Stel nou dat je een consument bent die precies weet wat hij wil.

Je weet ook dat je absoluut niet zit te wachten op een ellelang verhaal van de verkoper die DENKT dat hij er meer verstand van heeft dan hijzelf.

Diezelfde consument is zich ook bewust van het feit dat als er een softwarematig probleem is, dat hij dat met gemak ZELF kan oplossen en hij realiseert zich dat hij niet zit te wachten op een bezoekje van de verkoper.

Deze consument heeft al ervaring met een goedkope MM waar je met het grootste gemak iets kan terugbrengen als er wat mee is. Zelfs voor je geld terug kan gaan, als het product je bij nader inzien toch niet bevalt....

En last but not least, hij weet dat hij HETZELFDE product, merk & typenummer, voor een aanzienlijk lager bedrag kan krijgen bij de MM, dan bij die verkoper met dat lange verhaal en die misschien zelfs wel bij je thuis komt. Hij is wijs genoeg om te vergelijken en ziet echt wel het verschil tussen type A en B.

Waar zou jij nu gaan kopen als jij die consument was???
Laatst gewijzigd door KPN op 30 apr 2007 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN »

En nog even dit,

die consument ben ik. :D

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN »

<<Om een mooi voorbeeld te geven zijn de processoren van AMD.
Als daar de ventilator kapot gaat, heb je grote schade.>>
Nog een mooi voorbeeld, de meeste biossen, zo niet allemaal, houden de temperatuur van diverse onderdelen in de gaten w.o. de processor en schakelen de computer uit VOordAT de AMD processor kapot is, om schade door oververhitting uit te sluiten.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

dit is mijn 2e pc van de aldi en in het najaar dan komt er een 3e voor mijn oudste zoon.
Waarom moet de de computer bij de supermarkt gaan kopen?
Wat is er mis met de vakhandel?

Aangezien zij betere kwaliteit leveren, is dat iets duurder.

Gesloten