LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] albert heijn levert geen service

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 15796
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door alfatrion » 01 mei 2007 16:36

De kwaliteit van een product veranderd natuurlijk niet op het moment dat je het elders haalt.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik » 01 mei 2007 16:50

De kwaliteit van een product is bij de vakhandel veel beter dan bij de supermarkt.

Bij de supermarkt verkopen ze Medion.

Bij de vakhandel niet.

Daar leveren ze computers die de winkel zelf samenstelt en ook zelf assembleert.
Daarbij worden alleen kwaliteitsproducten gebruikt.

Dus de kwaliteit van zelfbouwcomputers is veel beter dan bij de troep die ze bij de supermarkt verkopen.

Alleen de consumenten zijn zo dom en naïef om dit te kunnen begrijpen.

Dus ik begrijp dat de consumenten op dit moment alleen troep willen heben, aangezien dat de de goede kwaliteitsproducten links laten liggen en massaal troep gaan kopen.
Wie heeft er dan een plaat voor de kop? :oops:

Ik kan me niet voorstellen dat de consumenten zo dom zijn.

Helaas blijkt het tegendeel.

Nogmaals:
De troep die de Aldi verkoopt gaat goed, totdat er problemen zijn.

De feiten liegen er niet om.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door rvkeuken » 01 mei 2007 17:23

wat ik dan zo leuk vind is dat zelfs mensen uit de vakhandel de medions van deze wereld aan kunnen prijzen, op jou na dan. Snap dat de zaken niet zo goed gaan, verwonderd me ook niet met zo'n insteek. De consument is wel de koper van je spul. En kwalitatief doen die medions het echt niet slecht. Een goed vakman durft ook zijn meerdere te erkennen. Een goed vakman moet ergens ook een meerwaarde kunnen leveren. Dit lukt niet op kwaliteit van de producten, maar moet dus op andere terreinen liggen. Feit blijft gewoon dat de medions perfect zijn voor huis tuin en keukengebruik.
Gr van een niet mediongebruiker....

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN » 01 mei 2007 18:15

<<<Dus ik begrijp dat de consumenten op dit moment alleen troep willen heben, aangezien dat de de goede kwaliteitsproducten links laten liggen en massaal troep gaan kopen.
Wie heeft er dan een plaat voor de kop? >>>
Jij dus duidelijk, aangezien je klant niet wil geven wat die wil.

Als je wil overleven, dan zou ik maar eens niet zo koppig doen en de klant geven waar hij om vraagt.

Van mensen die Medion gebruiken, hoor ik niets dan lof.

Mijn goedkope pc was overigens ook geassembleerd door de winkel (PC Top). Dus het hoeft echt niet duurder of beter te zijn bij zo'n soort winkel als die van jou. Die winkel heeft het denk ik nog wel druk, aangezien die de klant wel geeft wat hij vraagt.

Je hebt wel iets weg van een dictator.

caruso
Berichten: 1064
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door caruso » 01 mei 2007 20:50

En intussen gaat dit topic allang niet meer over de service van AH maar over de forumbrede discussie over prijs/kwaliteit en alle voor- en tegenstanders van Ikbenik......
Vermoeiend.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik » 03 mei 2007 00:39

En kwalitatief doen die medions het echt niet slecht.
Medion heeft de kwaliteit zoals Trust en Sweex.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik » 03 mei 2007 00:46

Echter waar het om gaat is dat ook niet branche gerichte winkels zaken verkopen waar ze geen moer verstand van hebben en ook niet die service kunnen bieden.

Dus als de Appie Hein dadelijk tv's gaat verkopen, mag je er niets van verwachten.

In Duitsland worden zulke zaken al langer door andere winkels verkocht.
Je mag niets van de kwaliteit verwachten, en als er iets mis gaat, dan gooi je het product weg en je koopt een nieuwe.

Dus kledingzaken die naast kleding ook goedkope tv's en radio's verkopen, kunnen niet die service en aftersales bieden als bij de vakhandel.


Dus de hedendaagse consument gaat bij Appie Hein telefoontoestellen, radio's e.d. kopen (wat ik zelf ontzettend stom vind, maar dat terzijde) verwachten ze de dezefde service en aftersales als bij de vakhandel.

Wie heeft er dan een plaat voor de kop???????
Wel die consument die dat wel verwacht en eist. Maar naar de vakhandel gaan (die er wel verstand van hebben) durven ze niet.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door rvkeuken » 03 mei 2007 10:33

als ik een medion koop bij de aldi, waar ik eerste dezelfde scepsis tegenover had, en dan lees dat de klantenservice van medion hoger wrodt beoordeeld dan erkende notebookmakers als toshiba, asus etc.
dan heb ik de plaat niet voor mijn kop.

Bovendien ga je voor garantie van goede merken naar het merk toe en idd niet naar de winkel. Dat is misschien wel het verschil met een vakhandel. Maar als je enigszins zelfstandig bent hoeft dat geen probleem te zijn.

De wereld is niet zwart wit, ook grijs komt erin voor.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik » 03 mei 2007 10:40

als ik een medion koop bij de aldi, waar ik eerste dezelfde scepsis tegenover had, en dan lees dat de klantenservice van medion hoger wrodt beoordeeld dan erkende notebookmakers als toshiba, asus etc.
Dat komt omdat een winkelketen die door heel Europa zit de mes op de keel bij de fabrikanten kan zetten en hoge eisen gaat stellen, terwijl ik als eenling dat niet kan.
En dat puur over de lengte van de garantie.

Dat geldt alleen voor de notebooks.
Bij de desktopcomputers kan ik als eenling ook 3 jaar garantie geven.

Echter is Medion helemaal niet zo goed van kwaliteit. Ik had Medion ook eerst hoog aangeprezen, maar op dit moment is het gewoon bagger.

caruso
Berichten: 1064
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door caruso » 03 mei 2007 12:40

@ Ikbenik:AH verkoopt ook gewoon kwaliteitsmerken en geen "Kwantum-bagger".
je moet de folder eens lezen en dan zul je zien dat Philips, Nokia, Tefal in mijn ogen A-merken zijn!

MAXIEM

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door MAXIEM » 03 mei 2007 12:51

Dag caruso,

Philips was een A-merk.

Collegiale groet, Maxiem.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik » 03 mei 2007 13:19

@ Ikbenik:AH verkoopt ook gewoon kwaliteitsmerken en geen "Kwantum-bagger".
je moet de folder eens lezen en dan zul je zien dat Philips, Nokia, Tefal in mijn ogen A-merken zijn!
Waar het om gaat is dat ik het compleet idioot vind dat mensen producten gaan kopen bij diegene die er geen moer verstand van hebben.

Dus je gaat je auto ook niet bij de supermarkt halen.

Dus je gaat je computers, tv's, telefoons, etc niet bij de kruidenier of drogist halen.

Als je een nieuwe telefoon wilt hebben, ga je naar die winkel die daar in gespecialiseerd is en er verstand van heeft, en niet bij de kruidenier, drogist of supermarkt.

alexvandersluijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:52

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door alexvandersluijs » 03 mei 2007 14:10

Volg de route van aangetekende brief, stel ze in gebreke. Of roep rechtshulp in. Of sluit een rechtsbijstandsverzekering (deze doet trouwens vaak niet veel als het belang minder is dan 500 euro)
Als je weinig of niets verdiend heb al snel recht op gratis rechtshulp (Bureau voor Rechtshulp) of met een kleine bijdrage.

Mijn ervaring is ook dat de balievariant goed werkt. Op zaterdag werkt het best, zo tussen 11 en 15 uur.

Ik roep hiermee op om assertiever te worden (niet agressiever) en het probleem meer het probleem te maken van de leverancier. Mensen laat je niet afzeiken. Ik heb ook al diverse keren een goed resultaat gehad door even op internet te zoeken in de jaarverslagen naar namen van kopstukken en gewoon te bellen. Een vaag verhaal waar zowel de telefoniste als zijn secretaresse geen touw aan vast kan knopen met wat moeilijke termen erin, en voila je wordt doorverbonden. Het zijn vaak juist deze personen die balen van dit soort geleuter, maar vaak zelf niet weten wat er in hun organisatie mis gaat. Ik heb al diverse keren op deze manieren van hogerhand zaken weten op te lossen.

Suck6

Als

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN » 03 mei 2007 14:14

<Dus je gaat je auto ook niet bij de supermarkt halen.>>
Echt wel als die auto bij de supermarkt 7.000 euro goedkoper is dan bij de "autovakhandel".

De cassieres hoeven de producten toch niet ZELF te repareren als het kapot mocht gaan.

Wat kan het de klant dan nog schelen of de verkopers er wel of geen verstand van hebben?

Informatie over producten en vergelijkingen met andere producten, halen de meeste consumtenten vandaag de dag van internet. Of uit foldertjes e.d.

Er zijn ook genoeg kleine vakwinkels waar de verkoper je ook iets aansmeert dat te lang in zijn assortiment zit. Die verkopers daar, zijn echt niet allemaal heilig of zo. Voor hun is het namelijk juist wel een probleem als ze ergens mee blijven zitten.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN » 03 mei 2007 14:21

Laatst is er een onderzoek geweest en daar kwam de Aldi als beste uit de bus. Daar is dus niet gekeken naar de services die de kleine zaken geven en er is ook niet naar de kwaliteit en de betrouwbaarheid gekeken van de computers die de Aldi levert.
Een zeer kwalijke zaak en daarom vind ik het een flut onderzoek die niets voorsteld.
Ochja, dat onderzoek kwam van de consumentenbond, een bond die nogal betrouwbaar (DUS NIET) is.
Nogal grof om te stellen dat jij het beter weet dan de consumentenbond.
Persoonlijk vertrouw ik deze mensen meer, dan dat ik jou vertrouw.

Hoe haal je het in je hoofd om deze bond zo door het slijk te halen?

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik » 03 mei 2007 14:24

Wat kan het de klant dan nog schelen of de verkopers er wel of geen verstand van hebben?
Omdat als er grote problemen zijn, dat ze dan wel naar die winkels toegaan die er wel verstand van hebben.

En daar komt ook nog bij dat steeds meer mensen ervan uitgaan dat het product in een bepaalde periode zeker niet kapot mag gaan, wat volstrekt overtrokken en onrealistisch is.

Als mensen bij de Aldi bijvoorbeeld een computer kopen en in de garantieperiode zijn er problemen, dan hoeven ze bij mij ook niet aan te komen of ik het probleem dan op wil lossen.

Je wilde toch zo graag naar de winkel waar de service ver te zoeken is? Zoek het dan maar lekker uit als er problemen zijn. Dan mag je mooi terug naar die winkel waar geen of zeer beperkte service is.
Je wilde dat toch zo graag?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door magel725 » 03 mei 2007 14:29

Nogal grof om te stellen dat jij het beter weet dan de consumentenbond.
Persoonlijk vertrouw ik deze mensen meer, dan dat ik jou vertrouw.

Hoe haal je het in je hoofd om deze bond zo door het slijk te halen?
Niet om het één of ander, maar ben je uberhaupt bekend met de financieele achtergrond van de consumentenbond? Ze zijn veel dingen, maar objectief is er niet één van.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik » 03 mei 2007 14:30

Hoe haal je het in je hoofd om deze bond zo door het slijk te halen?
Simpel, omdat ze bijna alle verantwoordelijkheden van de consument op de winkelier afschuiven.

En omdat de productonderzoeken nogal onbetrouwbaar zijn.

Een voorbeeld:

Bij printers.

Er worden door veel computerbladen testen gedaan en ook door de diverse websites waar ook veel hobbyisten en experts zitten.
Als bij iedereen een printer als slechtste uit de bus komen, dan komt die dezelfde printer bij de consumentenbond als best getest uit de bus.

Vandaar.

En even over die test:
Die is nogal partijdig en niet serieus.
Er werd niet gekeken naar de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de producten.
En dat is wel het vereiste.
Dus naast de service en garantieafwikkelingen moet er ook gekeken worden naar de kwaliteit van de producten en ook naar de betrouwbaarheid.

Dus vandaar dat ik die test helemaal niet serieus neem. Omdat het een propagandatest is (reclame) voor de Aldi en de Lidle.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door magel725 » 03 mei 2007 14:31

Volg de route van aangetekende brief, stel ze in gebreke. Of roep rechtshulp in. Of sluit een rechtsbijstandsverzekering (deze doet trouwens vaak niet veel als het belang minder is dan 500 euro)
Als je weinig of niets verdiend heb al snel recht op gratis rechtshulp (Bureau voor Rechtshulp) of met een kleine bijdrage.

Mijn ervaring is ook dat de balievariant goed werkt. Op zaterdag werkt het best, zo tussen 11 en 15 uur.

Ik roep hiermee op om assertiever te worden (niet agressiever) en het probleem meer het probleem te maken van de leverancier. Mensen laat je niet afzeiken. Ik heb ook al diverse keren een goed resultaat gehad door even op internet te zoeken in de jaarverslagen naar namen van kopstukken en gewoon te bellen. Een vaag verhaal waar zowel de telefoniste als zijn secretaresse geen touw aan vast kan knopen met wat moeilijke termen erin, en voila je wordt doorverbonden. Het zijn vaak juist deze personen die balen van dit soort geleuter, maar vaak zelf niet weten wat er in hun organisatie mis gaat. Ik heb al diverse keren op deze manieren van hogerhand zaken weten op te lossen.

Suck6

Als
Als ik de hoeveelheid problemen dan zie dan vraag ik me af wat daar de oorzaak van is. Als het structureel mis gaat, zoals bij jou, dan denk ik dat het eens tijd wordt om in de spiegel te kijken.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door KPN » 03 mei 2007 14:41

Geplaatst op 03 Mei 2007 13:30 door ikbenik

Simpel, omdat ze bijna alle verantwoordelijkheden van de consument op de winkelier afschuiven.
Dat is wettelijk zo bepaald en dat wordt door hun dan benadrukt.


Bij printers.

Er worden door veel computerbladen testen gedaan en ook door de diverse websites waar ook veel hobbyisten en experts zitten.
Als bij iedereen een printer als slechtste uit de bus komen, dan komt die dezelfde printer bij de consumentenbond als best getest uit de bus.

Vandaar.
Heb je daar een voorbeeld (bewijs) van, nummer van de comsumentenbond en de sites waar het tegenovergestelde staat?
En even over die test:
Die is nogal partijdig en niet serieus.
Er werd niet gekeken naar de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de producten.
En dat is wel het vereiste.
Dus naast de service en garantieafwikkelingen moet er ook gekeken worden naar de kwaliteit van de producten en ook naar de betrouwbaarheid.
Hier las ik van iemand dat ze de computer bij je thuis komen ophalen, wanneer er iets mee is. Lijkt mij persoonlijk service genoeg, wat kan je nog meer doen om je klant tevreden te houden?
Dus vandaar dat ik die test helemaal niet serieus neem. Omdat het een propagandatest is (reclame) voor de Aldi en de Lidle.
Dus met andere woorden, de consumentenbond wordt betaald door Aldi en Lidl. Heb je daar ook bewijs van?

Gesloten