LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] albert heijn levert geen service

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ettedanreb
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2007 22:00

albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ettedanreb »

Onlangs heb ik bij Albert Heijn een mobieltje Sony Ericsson gekocht. Leuke aanbieding in combinatie met 5 Euro AH beltegoed (en AH provider). De lol was van korte duur: het mobieltje wilde niet opladen, defect. Uiteraard ging ik (7 dagen na aankoop) terug naar de winkel waar ik het gekocht had.
"Jammer mevrouw, Albert Heijn levert hier geen service op, afspraak met de fabrikant: u zult zelf contact moeten opnemen ". Ik kreeg een 0900-nummer mee. Dit gedraaid hebbende, kreeg ik een vriendelijke jongeman aan de lijn die me terugverwees naar de winkel waar ik het mobieltje gekocht had...
Wat ik mij nu afvraag: is AH als verkoper niet juridisch aansprakelijk voor defecten aan een apparaat dat binnen een week en bij normaal gebruik al niet meer werkt? Het is toch normaal dat je dan teruggaat naar de winkel waar je het gekocht hebt, die dan, als intermediair, voor jou repareert of laat repareren bij de fabrikant, uiteraard volgens garantievoorwaarden?
Kan Albert Heijn hier zomaar onderuit, en, zo ja, moeten ze dat dan niet erbij vertellen als ze een produkt verkopen?
Voor mijn gevoel schaatst Albert Heijn hier een scheve schaats en laten ze hun klanten in de kou staan.[/quote]

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door magel725 »

De makkelijkste weg is om nogmaals Sony te bellen en te zeggen dat Albert Heijn het geregeld heeft dat je via Sony laat repareren.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja, de winkelier is hiertoe verplicht en ze kunnen je niets maken. Dit valt te lezen in 984698564373429 soortgelijke topics, het verbaast me dan ook dat ik in dit topic de eerste ben die komt schreeuwen dat de winkelier het moet oplossen.

Je hebt helemaal gelijk.

Maar, wat bij al die 984698564373429 topics eveneens naar voren komt, is dat veel winkeliers hier moeilijk over doen, met name zaken die electronica 'erbij' doen, in dit geval nonfood artikelen in een supermarkt (de Aldi is hier in veel gevallen trouwens weer een positieve uitzondering op, die nemen veel dingen zonder gezeik terug).

De AH koopt die rommel in als restpartij via de groothandel, maar zij onderhouden niet - in tegenstelling tot electronicaketens - contacten met importeur, gecertificeerde reparatiediensten en vertegenwoordigers. Ze hebben geen contacten en kunnen dus eigenlijk niet anders dan het ding terugnemen, jou een nieuwe geven (of je geld terug) en het defecte apparaat weggooien. Dat is niet jouw probleem, maar dat even als achtergrondinfo.

Je kunt je punt maken bij Appie, daartoe sta je echt 100% in je recht, maar je kan ook jezelf een hoop tijd en gezeik besparen door contact op te nemen met Sony en het verhaal uit te leggen. Zij zullen je dan een RMA nummer geven, en onder vermelding van dat nummer moet je je telefoon opsturen. De verzendkosten en verpakkingskosten zijn in dit soort gevallen wel voor jezelf, maar wie weet kan je dat ook regelen via Sony.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat ik mij nu afvraag: is AH als verkoper niet juridisch aansprakelijk voor defecten aan een apparaat dat binnen een week en bij normaal gebruik al niet meer werkt?
Ja, de verkoper is aansprakelijk gedurende de periode waarbinnen het product had behoren te werken. Het is wel zo dat voor supermarkten hier over het algemeen moeilijk over doen. In dat geval mag u op kosten van de supermarkt, doen ze ook moeilijk over, zelf een alternatieve roete kiezen. Dat kan soms rechtstreeks via de fabrikant. Als zij en de verkoper weigeren wordt u gedwongen om naar een onafhankelijke fabrikant te gaan of het product in de prullebak te gooien. Het vervelende is alleen dat u naar de rechter moet om uw gelijk te halen, en dit al gauw 500 euro kost. In uw geval zou ik adviseren om een brief naar het hoofdkantoor te schrijven of contact op te nemen met de chef van de afdeling.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door D1RK »

Hoe moet ik nu een 0900 nummer bellen, sommige hebben het thuis geblokkeerd... en zonder mobiel lukt dat niet!

Laat hun dat dure 0900 nummer maar bellen, en als het direct defect is, mogen ze als ze nog apparaten hebben een andere lader geven.

Als het toestel defect, dan kun je de kaart overzetten..

Het is dus een AH probleem, vraag of zij het oplossen of geld terug.

Ook heeft AH een gratis nummer, als ze het afwijzen, gewoon blijven bellen, dan komt er wel een keer een oplossing!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

sommige hebben het thuis geblokkeerd...
Dat is niet het probleem van AH. Als je zo stom bent om dat te blokkeren - vroeg of laat heb je een 0900 nummer nodig en dan hang je - getuigt dat van een situatie waarin mensen zich niet kunnen beheersen en constant meedoen aan belspelletjes of sexlijnen.

Dat is een probleem in het gezin, en daar moet je over praten thuis. Dat is beter dan die nummers laten blokkeren om daar vervolgens AH de schuld van te geven!!

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door roland48 »

Op een drukke tijd, zeg zaterdagochtend of vrijdagavond, naar de servicebalie van de AH en niet weggaan tot de zaken naar jouw tevredenheid zijn opgelost (nieuwe gsm).

10 wachtenden na jou zetten de nodige druk op de servicebalie. Klein psychologisch spelletje. Houd je poot stijf en SUCCES.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door magel725 »

Je kunt ook gewoon een pistool op ze richten. Dat is ook een psychologisch spelletje. Jammer dat er nog zulke mensen bestaan.

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door mvdbosch »

De oplossing is wederom zo simpel.

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... s5&zone=ps

Vul hier even je woonplaats in en het dichtbijzijnde service punt zal verschijnen. Ga daar naar toe met je mobiel en hun zullen het in orde brengen. Snel safe en simpel.... :lol:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Op een drukke tijd, zeg zaterdagochtend of vrijdagavond, naar de servicebalie van de AH en niet weggaan tot de zaken naar jouw tevredenheid zijn opgelost (nieuwe gsm).

10 wachtenden na jou zetten de nodige druk op de servicebalie. Klein psychologisch spelletje. Houd je poot stijf en SUCCES.
Er zijn meer mensen op dit forum die met dit soort adviezen aankomen, en ze zijn allemaal even imbeciel. Ik zal jou eens onder druk zetten, idioot.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Wie is hier in vredesnaam de idioot??
Albert die zo nodig op de kleintjes moet letten is gewoon hardstikke fout!!
Verkopen zij een mobieltje dan zijn zij voor de volle 100% verantwoordelijk voor de service en de garantie!!
Om dan de klant op het verkeerde been te zetten, DAT is pas idioot!!

En wie bepaald dat ouders een 0900- nummer niet zouden mogen blokkeren??
Bepaald U dat???

Kortom, een brief naar het hoofdkantoor(aangetekend en met bericht van ontvangst).
Wijs daarbij Albert Hein op haar verplichtingen die (het omschreven filiaal) niet wenst na te komen en dat daarom de overeenkomst ongeldig is en dat het betaalde bedrag + de kosten van de aangetekende brief binnen x dagen (zeg 7 werkdagen) teruggestort moet zijn.
Breng dan wel die telefoon terug naar het betreffende filiaal en laat hen daar wel voor ontvangst tekenen!!!!

Zijn ze nou daar bij die kruidenier helemaal bedonderd om zo hun zaken af te handelen!!

Grootvader.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door roland48 »

@Pervert
En bedankt

Maar zo ga ik om met een bedrijf dat haar verplichtingen niet na wil komen, wat maar al te vaak voorkomt.

@magel
Beetje overtrokken reactie... het is gewoon een legitiem middel om als consument je gelijk te halen. De AH verzuimt hier, niet de topicstarter.

Ik ben al eens gen**** door de AH. Toen ik voor de tweede keer terugkwam was het dus erg druk, mijn probleem was zo opgelost.

De idioot is degene die zich weer van het kastje (AH) naar de muur (Sony) en weer terug laat sturen.

Pervert staat zeker bij de AH achter de servicedesk.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door magel725 »

Als je alleen maar met ad hominem uistpraken komt zet je jezelf alleen maar voor schut. Als je een discussie op die manier moet voeren kun je beter meteen stoppen. Of moeten wij nu ook zeggen dat jij vast wel een hekel aan de AH hebt (je bent er niet geholpen naar je zin) en daardoor dit soort onnozele posts plaatst?

Als jij mijn reaktie overtrokken vind en die van jezelf niet, dan weten we allemaal meteen hoe jij in elkaar steekt. Jammer dat je zo verbitterd bent.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wie is hier in vredesnaam de idioot??
Albert die zo nodig op de kleintjes moet letten is gewoon hardstikke fout!!
Verkopen zij een mobieltje dan zijn zij voor de volle 100% verantwoordelijk voor de service en de garantie!!
Om dan de klant op het verkeerde been te zetten, DAT is pas idioot!!
Wat pas idioot is zijn die consumenten die tegen beter weten in zich steeds laten neppen.

Is ook wel gemakkelijk!

Een winkelier hoeft zich niet druk te maken dat een klant niet meer komt omdat hij slechte service heeft e.d.
Zolang hij de prijzen idioot laag houdt blijven de mensen terugkomen.

Totaal verkeerd.

De mensen moeten terug blijven komen omdat de winkelier goede producten en goede service biedt.

Maar de steeds meer consumenten gaan naar die zaken toe die de consumenten riant voor de gek blijven houden, maar de prijs idioot laag houden.

En dat is pas idioot!

oneliner
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:22

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door oneliner »

En dat is pas idioot!
Sja jouw berichten lezende heb ik bewondering voor jezelf kennis...u bent een garantie-idioot :shock:

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

u bent een garantie-idioot
Verklaar je nader....

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door roland48 »

OK, dan 1 vanuit de andere kant belicht:

Ik koop nu weer een Ford, mede omdat de service bij mijn eigen forddealer mij zeer goed bevalt.

Goede service betaalt zich terug, gelukkig zijn er bedrijven die daar op inspelen, zij hebben klanten voor het leven.

e.e.a. natuurlijk wel (zie het AH-geval) zolang je in je recht staat.

ikbenik

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Goede service betaalt zich terug, gelukkig zijn er bedrijven die daar op inspelen, zij hebben klanten voor het leven.
Echter steeds meer consumenten gaan voor de laagste prijzen.

Dus krijgen de zaken die goede service en goede producten leveren steeds minder te doen.

Ik weiger om goedkope troep te leveren. Dus aangezien ik dan te duur ben, heb ik nu weinig te doen.

Dus als ik het drukker wil hebben, moet ik dus troep gaan leveren.

En dat weiger ik dus.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Appie Hein die op z'n eigen kleintjes let.

Het consumentenrecht is in dit soort gevallen heel duidelijk!

Hij/zij die uit hoofde van zijn beroep een product levert aan een consument is gehouden aan de wetsregels die rond om die verkoop zijn opgesteld.

Die regels zeggen dat de verkopende partij een product dient te leveren dat op de manier werkt zoals dit aan de kopende partij wordt voorgesteld.
Voldoet het product niet aan de eisen die aan dat product mogen worden gesteld dan dient die verkopende partij het desbetreffende product terug te nemen en de prijs voor dat product betaald aan de koper terug te geven.

Gaat het product kapot binnen de 6 maanden dan wordt geacht dat de fout in het product al aanwezig is op het moment van de aanschaf en mogen er geen reparatiekosten in rekening worden gebracht.
Het is dan aan de verkopende partij om aan te tonen dat de fout in het product ontstaan is door verkeerd gebruik door de verkoper.

(let op, val,stoot en/of waterschade wordt veel te vaak gebruikt als argument!!!! Bied u, consument uw I-Pod, telefoon, o.i.d. in ter reparatie maak dan beiden =koper en verkoper een briefje waarop eventuele zichtbare schade op vermeld is.====ook even openen en het batterijtje loshalen!!!====)

De leverancier hoort jegens u als koper garant te staan voor de garantie-aanspraken en de kwaliteit dat het desbetreffende product zou moeten beschikken.

Een verwijzing naar een fabriek/reparateur heeft geen enkele wetsgrond !!
Hooguit zou u op een suggestie zijnerzijds kunnen ingaan maar bij beschadiging bij transport en/of verlies van dat product is en blijft de leverancier aansprakelijk.

Nou, nog niet echt duidelijk?

Tsja, IK kan er niet meer van bakken!!


Grootvader

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: albert heijn levert geen service

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 25 Mrt 2007 15:37 door ikbenik


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Goede service betaalt zich terug, gelukkig zijn er bedrijven die daar op inspelen, zij hebben klanten voor het leven.


Echter steeds meer consumenten gaan voor de laagste prijzen.

Dus krijgen de zaken die goede service en goede producten leveren steeds minder te doen.

Ik weiger om goedkope troep te leveren. Dus aangezien ik dan te duur ben, heb ik nu weinig te doen.

Dus als ik het drukker wil hebben, moet ik dus troep gaan leveren.

En dat weiger ik dus.
Nou ikbenik als jij goed spul leverd en goede service en je
hebt weinig te doen dan mankeerd er wat aan je reclame of pr.
Ik wil heus wel meer betalen hoor en ik denk met mij nog meer.
Als ik hier lees over de service van MM ga ik daar niet naar toe.
Probleem is echter dat je ook goedkope zaken heb met een
goede service.Voorbeeld vind ik Polectra of Polectro?

Gesloten