Ali Baba geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BRNRDS

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door BRNRDS » 05 aug 2019 14:22

Sake1987

Als de handelaar erop aandringt want anders geen refund uitkeert of actie onderneemt dwingt hij je er toe het dispuut te beëindigen.
Het is een tactiek die meerdere van die Chinese bedrijven toepassen omdat de overheid hen in de gaten houdt en hun status kan aantasten. (*Om dezelfde redenen dringen ze erop aan om de waardering op te schroeven na aan aankoop).
Dat is een geraffineerde streek want die weten dat AliBaba hen anders onder druk zal zetten een retour te accepteren of een full refund.
Schoenen kosten in de EU meer dan 3 tot 4 maal zoveel, soms nog meer en dat zijn toch echt dezelfde. Bovendien zijn er maar weinig winkels die nog dansschoenen leveren en meestal niet naast de deur. Veel van die dansschoenen worden in China gemaakt en tegen EU woekerprijzen verkocht. De meeste dansschoenen zijn slecht van kwaliteit en de schoenmaker haalt er zijn neus voor op zelfs bij gerenommeerde merken. Ik heb een paar Chinese dansschoenen in Nederland gekocht en die zijn 3 maten groter dan normaal en nog maar net aan. Waar het mij om gaat is kopers te waarschuwen tegen de streken die sommige zaken leveren.
Een retour is eigenlijk ondoenlijk want veel en veel te duur. Dus aan die voorbarige meningen die sommigen hier uiten hebben we ook niets. Meer betalen houdt nog geen kwaliteit in, ook niet in Nederland. Ik heb schoenen van een Duits topmerk en het is puur rommel.
De Chinese schoenen waren keurig van uiterlijk maar het binnenwerk was niet in de haak. Dat was een fabricagefout.
Overigens is er een nieuw dispuut gestart door de helpdesk van Ali Baba. Een goede naam dragende koper/helper kan een dispuut indienen voor een andere koper. Gaat wel even duren maar er is dus nog een mogelijkheid tot appel.
Er zijn wel meer klachten geweest bij andere aankopen maar die zijn doorgaans correct afgehandeld en terugbetaald.
Alhoewel er natuurlijk zaken bestaan die niet bereid zijn tot een goede afwikkeling.
Ik had zo mijn twijfels bij het beëindigen van het dispuut en betreur het dat ik gezwicht ben voor de verkoper.
Had ik het dispuut niet beëindigd dan zou ik het bedrag waarschijnlijk wel terug hebben gekregen via Ali Baba.
Ik noem het misbruik van vertrouwen door BD Dance.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 05 aug 2019 15:17

BRNRDS schreef:
05 aug 2019 14:22
Meer betalen houdt nog geen kwaliteit in, ook niet in Nederland.
Misschien geen kwaliteit, maar wel service en bepaalde juridische rechten.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 05 aug 2019 15:28

BRNRDS schreef:
05 aug 2019 14:22
Schoenen kosten in de EU meer dan 3 tot 4 maal zoveel, soms nog meer en dat zijn toch echt dezelfde.
Nu snapt u ook waarom. In Nederland hebben wij strenge regels. En wie denkt u dat die regels betaald? Garantie en herroepen wordt echt niet door de directeur van een bedrijf betaald, maar door de consument. In de aanschafprijs zit dus gewoon garantie meeberekend.

breien

Ongelezen bericht door breien » 05 aug 2019 16:24

De schoenen van de Action zijn wel betaalbaar. Dat is een keurige plaatselijke stenen winkel

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 05 aug 2019 16:33

Wat kosten die dansschoenen ?.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 05 aug 2019 17:13

Als ik in geheel Europa de maat 42 koop krijg ik vaak net iets andere pasvorm!
De handelaren vragen de maten in lengte en breedte in mm... en bepalen daar de NL maten mee en die mogen ze er dan in plakken!
Maar als je voor Duitse of Italiaanse markt kreeg, een rest partij dan weet je dat er afwijking in kan zitten.

Verder verkoopt Ali Express niets!
Het is meer een winkel centrum zoals Bol.com dit voor vele Nederlandse Webshops regelde naast een deel eigen goederen!
Zo heeft C&A vaak een Europees label met de maten in diverse landen in de kleding en schoenen, en dat Euro label is wel handiger voor onze Hollandse voetjes!

Plaats reactie