LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigingen pvc klik laminaat: niks vergoed

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Martinevdv
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2018 13:46

Beschadigingen pvc klik laminaat: niks vergoed

Ongelezen bericht door Martinevdv »

Sinds een jaar zijn wij trotse eigenaar van een prachtige pvc klik vloer, in onze nieuw aangekochte woning. Ik heb hem zelf gelegd en heb er ruim 3 maanden over gedaan (huis met 5 verdiepingen) na een paar weken kwam ik een paar beschadigingen tegen, onder het bed, strak langs de muur... niet logisch in ieder geval. Bij de plaatselijke BouwMarkt (lees BM) geweest, waar we de vloer hadden gekocht. Zij gaven aan dat er geen reparatie setjes voor waren...jammer.. De weken verstreken en ik kwam overal gaatjes/putjes/kratertjes tegen. D BM is komen kijken en gaven aan dat dit niet mocht kunnen. vloer is volledig vervangen. Maar nu doet de nieuwe vloer precies hetzelfde, gaatjes op de meest onlogische plaatsen. Nu moet ik erbij vermelden dat de 1e vloer door mijzelf is gelegd op de kale betonvloer (de pvc vloer is voorzien van een geïntegreerde ondervloer aan het vloerdeel zelf vastgelijmd) maar de 2e vloer is door een erkend bedrijf gelegd op een gelegaliseerde vloer. Wij hebben nu al inmiddels een 40-tal gaatjes in de vloer. Maar nu word ons verteld dat er niets mis is met de vloer,en dat het onze eigen schuld is, omdat wij waarschijnlijk met glas in de schoenen hebben gelopen (ook onder de kast, bed, radiatoren en tafels doorgelopen) het betreft hier een vloer met de hoogste slijtklasse voor zeer intensief woongebruik en licht industriëel gebruik met levenslange garantie, maar mijn zoontje kan er geen drinkfles op laten vallen, want ook dan springen er gaatjes in de vloer. Wij staan met de rug tegen de muur, wij krijgen niets vergoed
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2018 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Beschadigingen pvc klik laminaat: niks vergoed

Ongelezen bericht door juliomariner »

U woont ieder geval legaal op een gelegaliseerde ondervloer.
Is de BM ergens bij aangesloten?
Stel hen anders voor om een onafhankelijke expert te laten komen.
Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten want 1 keer meet glas in de zool lopen OK maar 40 keer?

Martinevdv
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2018 13:46

Re: Beschadigingen pvc klik laminaat: niks vergoed

Ongelezen bericht door Martinevdv »

Er zijn nu inmiddels 2 experts bij ons geweest, 1 van de fabriek (niet onafhankelijk dus) en een "onafhankelijke expert" van de BM.
Beide zeggen dat er niets mankeert aan de vloer, maar nu heb ik nog een gezin gevonden met dezelfde vloer en hetzelfde probleem, maar nog mankeert er niets aan de vloer. Op internet vind ik iemand die spreekt over onverklaarbare beschadigingen, nou...dat precies dus!!! Maar ook bij meerdere mensen met dit probleem, ligt het gewoon niet aan de vloer. Hoe kun je dan iets verkopen wat praktisch onverwoestbaar is, maar toch binnen 3 uur stuk knapt??

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Beschadigingen pvc klik laminaat: niks vergoed

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Martinevdv schreef:Op internet vind ik iemand die spreekt over onverklaarbare beschadigingen, nou...dat precies dus!!!
Je kunt pas met succes iets van een andere partij vorderen, als je kunt bewijzen, dat die ander iets verkeerds heeft gedaan; het de 1e keer vervangen van die vloer zou ik coulance willen noemen; daar blijven ze blijkbaar niet mee aan de gang.

Zou vooralsnog zelf geen enkele expert onafhankelijk willen noemen.

Het is misschien een idee gewoon een proef te doen: de vloer op een normale manier gebruiken en daarbij dus continu filmen; idd gemakkelijker gezegd dan gedaan; als er dan beschadigingen ontstaan, kun je een punt hebben.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Beschadigingen pvc klik laminaat: niks vergoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je zou deze blogpost kunnen lezen met op de achtergrond een probleem met een vloer.
https://blog.iusmentis.com/2008/09/05/d ... -gastpost/
https://blog.iusmentis.com/2008/02/29/v ... -gastpost/

stofzuigertje

Re: Beschadigingen pvc klik laminaat: niks vergoed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als dit de Flexxfloor Click de Luxe is met 30 jaren garantie.......

In de slaapkamer loop je niet op harde schoenen en vooral niet in de hoeken waar ook schilfers los lieten.
Wel moet de ondervloer vlak zijn, de goedkopere Stick Basic met 10 jaren garantie is de plakvloer en daar zijn hobbels mogelijk!
Het douche putje op afwatering en mag officieel niet eens daar gebruikt worden maar gaat prima.
Mijn plak vloer dus niet de klik is lekker zacht en warm en na testen overgebleven stukje, met werkschoenen en grind in profiel, ja dan krijg je na 1x draaien moeiteloos kasjes in maar nog geen stukken eruit.

Graag even type vloer vermelden en ze hebben net een nieuwe serie dus was dit oude vorige of huidige serie.

Gesloten