LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestway laat ons jacuzzi kapot knippen en geeft vervolgens niet thuis

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestway laat ons jacuzzi kapot knippen en geeft vervolgens niet thuis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
01 jun 2020 21:11
Dat vind ik een vreemde reactie. Het gaat toch niet om wat jij of ik vind van de termijn, maar om wat de rechterlijke macht er van vindt. Die accepteerd een betalingstermijn van drie werkdagen gewoon. Bedenk je overigens wel dat met een ingebrekestelling een schuldenaar een tweede kans krijgt en in totaal al veel langer de tijd heeft gehad.
Dat is helemaal geen vreemde reactie. Als TS een nieuw bad zou krijgen en deze pas na het hemelvaarts weekend behandeld kan worden, dan is 3 dagen echt te kort om een nieuwe thuis geleverd te hebben.
Een bestelling gaat geheel automatisch, daar komen geen mensenhanden bij. In dit geval moet de mail gelezen worden en op geacteerd worden. Dus beslissen dat TS aan de voorwaarde voldoet, een melding making richting een andere afdeling dat er een nieuwe besteld wordt en een melding naar de financiële afdeling. De administratie moet aan alle kanten kloppen. Stel dat op dinsdag, dus 1 werkdag na het ontvangen van de mail al akkoord is gegeven, dan zou dinsdag of woensdag een nieuw bad de deur uit zijn gegaan. Dan hoeft er maar 1 dag vertraging te zijn, wat niet zo gek is in deze tijd, om op donderdagmiddag deze nog niet ontvangen te hebben. En als het bad net na de cut off tijd van dinsdag verzendklaar is gemaakt, dan gaat die dus in de shift mee van woensdag. Dan zou het zomaar vrijdag of aankomende dinsdag worden voordat deze geleverd is.
Bestway is ook geen Nederlands bedrijf en het is maar de vraag of deze jacuzzi in Nederland op voorraad zou liggen. Vanuit het buitenland is het echt niet morgen al hier. En dan heb je ook nog eens te maken met buitenlandse feestdagen. Ga je kijken naar leveringen uit het buitenland is het helemaal onmogelijk om 3 dagen aan te houden.

Zakelijk hebben wij bijvoorbeeld internationale afspraken met DHL. Tot 11:00u bestellen is dezelfde dag verzonden uit ons logistiek centrum in Zuid Duitsland. Elke dag om 12:00u vertrekt daar een combinatie naar Maastricht om daar bij DHL te droppen en het 's nachts door Nederland te transporteren. Dan heb ik heb over een wereldwijd concern waar ik voor werk met speciale afspraken. En toch krijgen wij het nu niet voor elkaar om te garanderen dat het ook lukt de volgende dag. Door te weinig handen in het logistiek centrum is er een grote kans dat een bestelling van maandagochtend 9:00u pas om 12u gepicked gaat worden. Te laat om op maandag dus weg te gaan. Dus dinsdag gaat deze op transport naar Nederland om rond middernacht (dinsdag-woensdag) in Maastricht aan te komen. Zal je net zien dat er door drukte en/of corona het op woensdag niet tijdig weggaat, komt het op donderdag in alle vroegte op het lokale depot terecht waarna het bij de bezorger in de bus komt. Dus op maandagochtend bestellen en pas op donderdag in de bus richting de klant hebben. En dan hebben wij nog speciale afspraken waardoor wij een dag winst hebben.

Bestway komt uit Italie, een land dat net weer een beetje open begint te raken. Probeert u maar binnen 3 dagen de mail hier in Nederland behandeld te hebben, de opdracht naar Italië te laten gaan en de zending naar Nederland te laten sturen. Gaat u niet lukken.

Maar goed het zijn aannames. TS reageert immers niet, dus is niet bekend of het inmiddels is opgelost of dat er een bericht is gekomen. Een knappe rechter die zou aangeven dat je binnen 3 werkdagen een klacht opgelost zou moeten hebben.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestway laat ons jacuzzi kapot knippen en geeft vervolgens niet thuis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Neo, ik dacht dat het om betalen ging, de termijn van 3 werkdagen wordt door de rechterlijke macht geaccepteerd voor betalen.

PS. Je andere opmerking kan ik niet direct plaatsen (ik ben het al weer vergeten) maar voelt gemeend, dank daarvoor.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bestway laat ons jacuzzi kapot knippen en geeft vervolgens niet thuis

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dan graaf je gewoon een gat in je tuin.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bestway laat ons jacuzzi kapot knippen en geeft vervolgens niet thuis

Ongelezen bericht door Radar »

Te veel gedoe in dit topic ondanks eerder ingrijpen. Wij sluiten het.

Vriendelijke groet,

Radar ^KL

Gesloten