Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Glenn martens
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2018 23:44

Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

Ongelezen bericht door Glenn martens »

Headset: https://www.coolblue.nl/product/838601/ ... 2-ps4.html gekocht bij Coolblue. Eigenlijk nooit echt problemen gehad met coolblue, ontzettend veel producten besteld via de website. Tot nu toe dan...

Headset binnen de 2 jaar fabrieksgarantie periode stuk gegaan maar toen ik headset opstuurde voor reparatie werd mij verteld dat deze niet meer binnen garantieperiode valt. Headset is namelijk fysiek beschadigd, (de connectie tussen een van de oren en de hoofdband is stuk).

Aangezien het best een duur ding was, voel ik dat ik er toch enigzins vanuit mocht gaan dat bij normaal gebruik deze langer mee gaat dan op zn minst de garantieperiode. Echter werd mij door Coolblue medewerkers verteld dat fysieke schade maar voor 6 maanden gedekt wordt en daarna fysieke schade voor mijn eigen rekening is. paar mailtjes heen en weer gestuurd maar zonder enige uitweg. Kan deze 6 maanden fysieke schadedekking ook nergens lezen op hun website, toen ik dit aan de medewerker vertelde werd mij doodleuk verteld om het nederlandse wetboek er maar op na te lezen want ze konden niet alle voorwaarden op hun website neer zetten...

Ik denk dat een dergelijk iets wel op zijn plaats zou zijn want ieder bedrijf, zover ik kon achterhalen online tenminste, kan hun eigen voorwaardes stellen qua garantieperioden en wat zij hierin achten te repareren zolang er maar aan een aantal minima werd voldaan.

Nog aangeboden om te betalen voor de reparatie maar toen werd mij verteld dat hun reparateurs een dergelijke reparatie helemaal niet uitvoeren. Dus stel dat mijn product binnen 6 maanden stuk gaat, wie had dan die reparatie uitgevoerd???

Krijg ook niemand met meer gezag te spreken bij Coolblue, klantenservice medewerkers staan me vriendelijk te woord maar kunnen helaas geen fluit doen.

na jaren van bestellingen bij Coolblue zijn ze bij deze een goeie klant kwijt. Ik heb eventjes over het forum heen gelezen en zie klachten zoals de mijne meerdere keren voorkomen in het laatste half jaar. Voel echt dat de service zwaar achteruit is gegaan. Voorheen toen een toetsenbord dat mijn vrouw had besteld stuk ging, netjes na anderhalf jaar nog een reparatie kunnen aanvragen. Nou niet meer dus.. jammer..

Seinhuis
Berichten: 804
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door Glenn martens

Re: Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

door Seinhuis » 03 aug 2021 12:16

Wat bedoel je met fysieke schade? Kan je onlangs de uitleg nog beter uitleggen?

Schade door vallen en stoten, waterschade vallen niet onder garantie. Ook slijtage valt niet onder garantie.

Stuur een mail terug dat je bij geen betere bericht naar de geschillencommissie ga. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ . De uitspraak is bindend.

Ook kan je eerst bemiddelen op https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/ ... formulier/ , om eventueel daarna naar de geschillencommissie te gaan.
Lady1234
Berichten: 18528
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was er dan nog een ander probleem dan die fysieke schade aan die connectie?

Glenn martens
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2018 23:44

Re: Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

Ongelezen bericht door Glenn martens »

Lady1234 schreef:
03 aug 2021 12:06
Was er dan nog een ander probleem dan die fysieke schade aan die connectie?
verbinding van de headset was af en toe slecht, headset kwam met een amplifier, die amplifier zelf heeft een zeer zwakke kabel die speciaal bij de headset&amplifier geleverd werd, kon geen soorgelijke vinden maar dit viel nog enigzins te verhelpen door de kabel er goed in te steken en er verder niet aan te komen. Had dit ook vermeldt in de reparatie order.

Seinhuis
Berichten: 804
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wat bedoel je met fysieke schade? Kan je onlangs de uitleg nog beter uitleggen?

Schade door vallen en stoten, waterschade vallen niet onder garantie. Ook slijtage valt niet onder garantie.

Stuur een mail terug dat je bij geen betere bericht naar de geschillencommissie ga. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ . De uitspraak is bindend.

Ook kan je eerst bemiddelen op https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/ ... formulier/ , om eventueel daarna naar de geschillencommissie te gaan.

Glenn martens
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2018 23:44

Re: Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

Ongelezen bericht door Glenn martens »

Seinhuis schreef:
03 aug 2021 12:16
Wat bedoel je met fysieke schade? Kan je onlangs de uitleg nog beter uitleggen?

Schade door vallen en stoten, waterschade vallen niet onder garantie. Ook slijtage valt niet onder garantie.

Stuur een mail terug dat je bij geen betere bericht naar de geschillencommissie ga. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ . De uitspraak is bindend.

Ook kan je eerst bemiddelen op https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/ ... formulier/ , om eventueel daarna naar de geschillencommissie te gaan.
ik heb geen foto's helaas maar hier een foto met wat pijlen voor de uitleg. dit gedeelte van de headset is doorgebroken. valt niet te wijden aan vallen of slijtage, en er zijn ook geen vloeistoffen over het product heen gegaan.
Bijlagen
headset.png
(107.83 KiB) 1084 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

newmikey
Berichten: 4499
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

Ongelezen bericht door newmikey »

Het is na 6 maanden aan u om te bewijzen dat deze breuk niet aan u te wijten is maar dat het een fabricagefout betreft. Garantie betekent niet dat je klakkeloos altijd een gratis reparatie mag verwachten. Klaarblijkelijk is een breuk op die plek géén fabricagefout en komt het niet vaak voor. De eerste 6 maanden zou u gelijk gehad hebben maar nu lijkt het eerder op slijtage of gebruiksschade en daar gaat géén garantie voor dekken.

Nijogeth
Berichten: 6360
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die breuk kan natuurlijk ook voorkomen door verkeerd op te zetten of verkeerd te dragen. Ik heb zelf nog wel eens de neiging als ik even iets anders doe, dat ik m dan half op mijn hoofd zet, niet op mijn oren, maar ernaast.

Plaats reactie