LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte vaper (elektrische sigaret) garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
daisy-danny.henskens
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2017 18:11
Contacteer:

Defecte vaper (elektrische sigaret) garantie

Ongelezen bericht door daisy-danny.henskens »

Ik heb een smok alien kit gekocht op 2 augustus 2017 deze was binnen een maand defect, de module werkte niet meer en er kwam liquid uit de airflow. Hiermee ben ik teruggegaan naar de verkoper en heeft deze opgestuurd voor garantie. Nu is het inderdaad een defect product en ik mocht een nieuwe kit mocht uitzoeken, om het lekkage probleem op te lossen zou de verkoper een losse module bestellen en een losse nieuw verbeterde tank.
Nu komt het;
De volgende dag krijg ik een berichtje dat ik het tankje alsnog apart moet betalen, hiermee ging ik niet akkoord en schreef dat ik dan maar de kit wou halen. Hierop kreeg ik bericht dat dit ook niet kon met als rede dat de leverancier alleen de module deed vergoeden voor hun en ze dus geen nieuwe kit aan konden bieden. Met dit verhaal was ik het ook niet mee eens aangezien ik voor een complete kit betaald heb, hierdoor heb ik aangegeven de koopovereenkomst te ontbinden en mijn geld terug te krijgen. Dat was ook goed maar dan zou ik alleen de module vergoed krijgen, dus nu ook ineens geen kit waar ik voor betaald had. Ook vertelde de verkoper dat ik maar contact op moest nemen met hun leverancier. Hierop vond ik dat wij niets te maken met hun leverancier maar ik de koopovereenkomst met hun heb en dat zoals gezegd dat de aanschafwaarde van de kit vergoed dient te worden. Dit ging ze mailen naar de leverancier en vroeg of ik wou wachten op antwoord.
Hebben jullie hier nog advies over?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Defecte vaper (elektrische sigaret) garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom vinden ze dat je alleen module vergoed zou moeten krijgen?
Wat is "de module" eigenlijk?

daisy-danny.henskens
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2017 18:11
Contacteer:

Re: Defecte vaper (elektrische sigaret) garantie

Ongelezen bericht door daisy-danny.henskens »

De module is het onderste gedeelte van de vaper waar de elektronica en de batterijen in zitten! Ze hebben enkelt die module opgestuurd want zo wil de leverancier het en het probleem dat de tank lekt is apart.
Het wordt als complete kit verkocht in 1 orginele doos.
Stoppen met roken is inderdaad het beste daarom heb ik ook al bijna een jaar geen sigaret meer aangeraakt en zonder nicotine heet dit vapen, gewoon waterdamp met een smaakje wat voor mij gewoon recreatief leuk en lekker is, van de sigaretten en snoepen af heeft gehouden dus ben hierdoor ook blij dat ik over ben gestapt

daisy-danny.henskens
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2017 18:11
Contacteer:

Re: Defecte vaper (elektrische sigaret) garantie

Ongelezen bericht door daisy-danny.henskens »

Ook was deze niet te repareren waardoor ik een nieuwe kit mocht uitzoeken omdat ze niet dezelfde hebben en de overige onderdelen niet op elk type werkt of bijpassend zijn ook qua serienummers enz.
De verkoper heeft ook aangegeven dat ik voor het aankoopbedrag anders mocht uitzoeken en zo doende het probleem met de lekkende tank ( waar deze types regelmatig last van hebben, las ik naderhand) ook gelijk opgelost zou zijn.
Nu moesten ze alles bestellen en in deze tussentijd heeft de verkoper alleen de module vergoed gekregen van hun leverancier.
Hierdoor willen ze van hun probleem met hun leverancier mijn probleem maken, en dat vind ik niet correct!
Daarom vroegen ze ook of ik zelf hun leverancier op wou bellen maar daar heb ik de overeenkomst niet gesloten en wil ook niet als bemiddelaar te werk gaan.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Defecte vaper (elektrische sigaret) garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

En dit is allemaal onderdeel van de kit?
Overigens goed dat je bent overgestapt, want het is een stuk gezonder voor jezelf.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Defecte vaper (elektrische sigaret) garantie

Ongelezen bericht door Brahms »

daisy-danny.henskens schreef: Stoppen met roken is inderdaad het beste daarom heb ik ook al bijna een jaar geen sigaret meer aangeraakt en zonder nicotine heet dit vapen, gewoon waterdamp met een smaakje wat voor mij gewoon recreatief leuk en lekker is, van de sigaretten en snoepen af heeft gehouden dus ben hierdoor ook blij dat ik over ben gestapt
Laat je vooral niets wijsmaken door de verkopende partij:

Damp van de e-sigaret is schadelijk voor gezondheid. Hoewel de e-sigaret minder ongezond is dan tabakssigaretten, bevat de damp van e-sigaretten een aantal ingrediënten en chemische onzuiverheden in hoeveelheden die schadelijk zijn voor de gezondheid.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Defecte vaper (elektrische sigaret) garantie

Ongelezen bericht door Harm.calc »

breien schreef:Mijn advies is gewoon helemaal stoppen met roken.
Over hulp bij stoppen met roken gesproken :lol:

Gesloten