Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
dirk deceuninck
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2023 20:29

Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Ongelezen bericht door dirk deceuninck »

Ik heb in juni 2021 2 glazen deurluifels, samen 453 euro, gekocht bij vida XL. Nu verschijnen er witte vlekken tussen de 2 glasplaten in allebei de luifels. Waarschijnlijk is er lucht gekomen tussen de platen, slecht verlijmd. Contact gehad met vida Xl, de glazen platen zijn niet meer te leveren, als compensatie stellen ze voor om 40 euro over te maken. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan.
Wat kan ik verder doen en welk bedrag is evt. reëel als vergoeding?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De eerste vraag die uzelf zou moeten beantwoorden is of u akkoord gaat met deze witte vlekken. Zo niet heeft een vergoeding ook geen nut. Nadeel is dan weer wel dat u moet aantonen dat dit probleem er al in zat vanaf aanschaf.
Als u enkel een vergoeding wilt is het ook de vraag wat u zelf acceptabel vind. Als het niet zo erg opvalt zou met minder geld te leven kunnen zijn als dat de platen er lelijk uitzien.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

Vocht tussen de platen....
Tsja, veel garantie zal er niet meer opzitten. Dan rest de verwachting hoe lang zulk soort goedkope luifels mee gaan. Meer dan E 40 zit er niet in, schat ik zo.....

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn die luifels dan van dubbel gelijmd glas gemaakt? Lijkt me sterk.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ja, en er zit een anti breuk laag tussen van dun kunststof folie. Daardoor extra sterk inderdaad :lol:

GoOranges
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2009 08:33

Re: Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Ongelezen bericht door GoOranges »

Wat zeggen de verkoop/servicevoorwaarden? VidaXL is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Je kunt dus nog hier een klacht indienen:
https://www.thuiswinkel.org/en/members/ ... rtificate/ bij punt 10. staat hoe.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als er een vergoeding komt zou die de aankoop van nieuw glas moeten dekken, je zou ook kunnen kijken naar polycarbonaat plaat en die erop zetten, ook dan weer volledige vergoeding.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Deurluifels VidaXL verkleuren, wat nu?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Polycarbonaat vergeeld en ziet er in no time nog veel beroerder uit.
Al naar gelang de ernst van de vlekken in gelamineerd glas is dit helaas een producteigenschap (en hoe goedkoper het product hoe eerder dit zich voor zal doen). Geen idee waar Vida xl deze luifels vandaan heeft maar normaal kost enkel het glas al een pak meer dan de komplete luifels van T.S.
Wellicht handig om dit stuk eens te lezen: https://www.glastech.nl/pdf/Toleranties.pdf

Overigens is gelamineerd glas niet sterker dan gewoon glas maar komen de scherven bij breuk niet naar beneden (wat bij een luifel wel handig is). Goedkoopste manier om dit op te lossen is simpelweg op maat gesneden 6mm+ vlakglas (als dat erin zit) te kopen en deze voor montage (aan de droge kant) eenzijdig van helder anti inbraak folie te voorzien. Gaat jaren mee, kost weinig en heeft in de praktijk hetzelfde effect als gelaagd glas.

Plaats reactie