LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL4YOU of DHL Parcel

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Hakkelaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 sep 2013 13:27

DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door Hakkelaar »

Geachte dames en heren,

Dit schrijven gaat terug tot december 2012, omdat DHL
  • De zaak telkens laat doodbloeden
  • Doet alsof brieven niet aankomen
  • Zch niet aan haar eigen beloftes houdt
In december 2012 werd via DHL4YOU een pakket verzonden met 'extra zekerheid' (een verzekering tot € 500).

Het pakket is per ongeluk verzonden naar een oud adres. Ten tijde van de afleveringpoging woonde daar niemand. Afleveren bij de buren doet DHL niet bij verzekerde pakketten (volgens hun eigen voorwaarden). Het pakket had dus moeten terugkomen.

Toen begonnen de problemen. Pakket was ineens spoorloos.

Binnen de termijn is netjes aangetekend het claimformulier toegestuurd. Die was DHL (zogenaamd) al meteen kwijt. Onmogelijk want getekend voor ontvangst.

Dit claimformulier moest overigens 'binnen 7 dagen' worden opgestuurd. Mensen die dus het geduld zouden opbrengen om te kijken of het pakket misschien wat later bezorgd wordt, zouden dus door DHL worden afgewimpeld met een beroep op hun voorwaarden. Eigenlijk op zichzelf staand al genoeg reden om geen zaken te doen met DHL.

In een e-mail in februari 2013 wordt aangegeven dat er binnen 14 dagen uitgekeerd zou worden. Goed nieuws?

Dan stuurt DHL een maand later spontaan een e-mail dat er een handtekening zou zijn voor ontvangst.

Opnieuw wordt DHL erop gewezen dat het pakket niet bij ontvanger is aangekomen en dat de getoonde krabbel geenzins de paraaf of handtekening van ontvanger betreft.

DHL verzoekt de handtekening van (de beoogde) ontvanger te verstrekken.

De (daadwerkelijke) handtekening van ontvanger wordt gestuurd inclusief een ondertekende verklaring dat de krabbel absoluut niet van haar is. Zij woonde nota bene inmiddels ergens anders.

DHL geeft aan dat deze zal worden doorgestuurd naar de regiomanager.

DHL laat de zaak een maand lang doodbloeden.

DHL wordt gemaild met de vraag hoe het ermee staat.

DHL mailt dat dat er een confrontatie zal plaatsvinden tussen de bezorger en ontvanger, in het bijzijn van de manager.

DHL laat de zaak weer doodbloeden.

Dan wordt er ineens op verdere brieven en mails niet meer gereageerd!

Te triest voor woorden.

De enige optie is nu de Stichting Arbitrage voor Logistiek te ’s-Gravenhage.


Conclusie:

Maak nooit, maar dan ook nooit, gebruik van DHL4YOU (thans DHL Parcel).

Als het goed gaat, gaat het goed.

Gaat het echter mis, dan houdt DHL u aan het lijntje.

Zodra het erop lijkt dat er uitgekeerd moet worden, wordt ieder contact verbroken.

Filijne5
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:47

Re: DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door Filijne5 »

ook hier slechte ervaringen met DHL
Als klein ambachtelijk zeep atelier.. een zending betaald afkomstig uit Engeland.
Werd Niet geleverd.
Reden: Geen tijd en Pinksteren geweest
wij zijn niet blij ... en DHL is kennelijk niet groot genoeg voor aanname van meer personeel..

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door pima »

groot genoeg om de F1 te sponsoren, evenals de 500mijl van Indianapolis, welke race gewonnen werd, door een auto gehaal in de kleuren van DHL!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar als we DHL dan NOOIT moeten gebruiken, wie moeten we dan inschakelen? PostNL moeten we NOOIT gebruiken, UPS zijn sukkels. Blijft er niet veel over behalve zelf wegbrengen. Of wordt er niet gewoon een beetje erg overdreven?

Gozewinduske
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2014 13:22

Re: DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door Gozewinduske »

Ook ik heb een probleem met DHL. Afgelopen vrijdag zou een pakket afgeleverd worden. Er zat een foutje in de postcode, waar dat is ontstaan weet ik niet. De leverancier had het goed in zijn bestelbevestiging staan. Pakje ging mee naar Haarlem ipv Tilburg. Het zou vandaag opnieuw aangeboden worden en om 11.37 uur rijdt de DHL auto langs, stopt niet en geeft om 11.42 uur in trackNet aan dat aflevering momenteel niet mogelijk is. In trackNet kloppen alle gegevens, maar de niet zo vriendelijke medewerkster van DHL beweerde dat nu het adres niet klopt. Ik moest weer contact opnemen met de leverancier die er ook een punthoofd van krijgt. Inmiddels wacht ik nog steeds op mijn pakje. Een volgende keer koop ik nergens meer waar ik afhankelijk ben van de bezorging door DHL.

Hakkelaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 sep 2013 13:27

Re: DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door Hakkelaar »

@GjvdZ

NOOIT met DHL omdat zij de kroon spannen qua fouten én arrogantie.

Frankiefrank
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2015 00:21

Re: DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door Frankiefrank »

Ik heb ook slechte ervaringen met DHL. Ik had wat besteld bij een Nederlandse webshop, dat werd bezorgd met DHL (tenminste dat was de bedoeling). Gisteren kreeg ik een mail dat ze die dag langs zouden komen. 's avonds kwam ik thuis, stond er op de DHL website dat het om 13:21 bezorgd was. Toen was ik gewoon thuis, en er was niemand geweest. Geen briefje in de bus, bij alle buren langs geweest en daar was ie ook niet. Gebeld met DHL (1 euro p.m. + belkosten) zeggen ze dat het op de website staat dat ie is bezorgd en dat er ook voor getekend is, en ze vinden het een raar geval (als je een beetje googled hebben veel mensen dit soort ervaringen). Eventueel kunnen ze een onderzoek instarten als de verzender contact opneemt....

anders ben ik 72 euro kwijt

Daniëlle Verhoef
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2016 15:47

Re: DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door Daniëlle Verhoef »

Ik heb ook vreselijke ervaringen met DHL Parcel. Tot drie keer toe is de bezorger niet op komen dagen. Ik zat gewoon thuis op de gemelde tijden (uit de track en trace). Er is nooit aangebeld. Toch is er elke keer geregisteerd dat ik niet thuis was. Op een gegeven moment heb ik online doorgegeven het dan maar bij een parcelshop te bezorgen ( ik dacht die slaat de bezorger hopelijk niet over). Helaas is er nu weer iets mis in het 'systeem' waardoor mijn pakketje twv 350 euro telkens vast blijft in depot en helemaal niet eens meer met de bus mee gaat. Als ik bel met het 0900 nummer wordt mij gemeld dat het jammer is maar zowel ik en zij er niks aan kunnen doen en ohja een klacht indienen kon ook niet. Mevrouw Ozgul van de klantenservice wist mij ook te vertellen dat zij niks met mij van doen had en dus maar ging ophangen. Zogenaamd zou dan in de avond geleverd worden maar de parcelshop gaf al aan nog nooit in jaren savonds een DHL bezorger gezien te hebben, weer niks dus... weer een andere (inmiddels de 7e) klanten service medewerker gaf toen weer aan dat de melding dat het pakket bezorgd moet worden weer niet doorkomt in hun systeem. Hoe dit dan op te lossen? Tsja mevrouw dat weet ik ook niet hoor.

Doei DHL Parcel, tot nooit meer ziens! Op natuurlijk mijn aangetekende klachtbrief na- welke ik veilig met Post NL - naar jullie toe zal sturen.

evitalolita
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2017 17:15

Re: DHL4YOU of DHL Parcel

Ongelezen bericht door evitalolita »

Ik heb ook een probleem met DHL. Je geeft de bezorgtijd aan wanneer je wilt dat je pakketje bezorgd word thuis en vervolgens veranderen zij die bezorgdatum naar 1 dag later! Als ik pb'tjes naar DHL stuur, krijg ik geen reactie. Dit vind ik zeer slecht! Met PostNL heb ik nog NOOIT problemen gehad en zij hebben zich altijd aan de afspraak gehouden wanneer een pakketje bezorgd word. En het bedrijf waar ik mijn product besteld heb heeft netjes op tijd een bericht gestuurd dat ze op tijd mijn pakketje naar DHL verzonden hebben. Dus het ligt echt aan DHL! Wat een slecht bedrijf is dit zeg!

Gesloten