LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digital Revolution komt afspraak niet na

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
avdvelde
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:20

Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door avdvelde »

In juli 2004 heb ik een printer gekocht bij Digital Revolution. In april 2005 heb ik de printer naar Digital Revolution gebracht voor reparatie omdat bijna alle spuitkanalen verstopt zaten.

De printer is naar Epson gestuurd, volgens Epson moest er een nieuw printkop in. Echter wilde Epson printkop niet vergoeden omdat er inkt in zat van Digital Revolution. Printer is niet gereapareerd door Epson en teruggestuurd naar Digital Revoltuion. Want Digital Revolution wilde de printkop niet vergoeden.

Met de reparatiedienst van Digital Revolution heb ik afgesproken dat ik een nieuwe printer via de website kon bestellen de nieuwprijs van de kapotte printer kon ik in mindering brengen op de nieuwe printer. Dus heb ik dezelfde dag nog de bestelling geplaatst en een e-mail als bevestiging gestuurd. Echter werd de bestelling niet goed gekeurd door de eigenaar Gerben Kreuning.

Kreuning heeft zelf de printer provisorisch gemaakt en naar mij teruggestuurd. Ik heb printer na ontvangs direct aangesloten en na 2 a 3 reiningsbeurten werkte de printer weer. Sindsdien heb ik printer regelmatig gebruikt echter elke keer problemen. Inmiddels is het helemaal niet meer mogelijk om kleur uit te printen.

Er had dus toch een nieuwe printkop in gemoeten zoals Epson al geconstateerd had. Nu kan ik fluiten naar de garantie. Digital Revolution zegd dat ik hun reinigingscartridge moet gebruiken echter direct na de reparatie had ik al problemen dus dat kan het niet zijn.

Nu wil ik al een tijdje Digital Revolution aan hun belofte houden dat ik een nieuwe printer mocht bestellen, maar dat wordt niet geaccepteerd.

Ik ben als klant dus de dupe van dit geheel. De klant is geen koning bij Digital Revolution. Doordag ik inkt van Digital Revolution gebruikt heb krijg ik geen garantie van Epson en Digital Revolution is niet bereid om toch nog de garantie op zich te nemen.

Digital Revolution
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2004 14:32

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Digital Revolution »

Deze meneer verdraait de feiten!!!
Ik heb persoonlijk de 7 door hem geschreven emailtjes beantwoord (terwijl dit niet echt mijn werkzaamheden zijn).
Ben altijd beleefd gebleven, ook al viel mij dit bij deze meneer behoorlijk zwaar.

Dit is een man die niet wil luisteren (gaf ie zelfs toe in 1 van zijn mailtjes), niet openstaat voor hulp en eigenlijk gewoon een gigantisch bord voor zijn kop heeft.

Meneer probeerde dmv te dreigen zijn gelijk te halen en omdat ie dit niet kreeg gaat ie ons nu overal zwart maken.

Meneer staat niet open voor welke oplossing dan ook. Het enige wat meneer wil is zijn geld terug voor zijn bijna 2 jaar oude printer die als enige probleem heeft dat de spuitkanaaltjes deels verstopt zijn.
Hetgeen simpel op te lossen is door onze reinigingscartridges te gebruiken.
En wanneer ie dat niet wil houdt het voor ons op.

Ik ben blij dat hij geen klant meer is .....!!!

Gerben Kreuning
Directeur Digital Revolution

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Flipipo »

Phoe een gal gespoten.... we gaan nu weer vrolijk verder met het leven.

avdvelde
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:20

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door avdvelde »

En hier is weer duidelijk te zien dat Digital Revolution niet reageerd op het probleem, dat de printer niet goed werkte vanaf het momenty deze terug gekregen had.

heer Kreuning, bedankt voor deze bevestiging.

inkman
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2006 22:02

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door inkman »

Kreuning heeft wel degelijk 7 maal gereageerd echter niet op de manier die u graag wilt.

avdvelde
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:20

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door avdvelde »

Ja hij heeft gereageerd, echter heeft hij geen antwoord gegeven.

Op het volgende is niet gereageerd:
- Vragen over europese garantie van 2 jaar
- Nieuwe printer beloofd, niet gekregen
- Printer deed niet goed na reparatie

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door maybe »

Deze meneer verdraait de feiten!!!
Feit blijft dat jullie niks goeds voor de klant doen.
terwijl dit niet echt mijn werkzaamheden zijn
Nee, mailtjes van klanten hoef je niet te beantwoorden. Stel je toch voor zeg dat zou klantvriendelijkheid en service ziijn, hier hebben jullie blijkbaar niet van gehoord.
Hetgeen simpel op te lossen is door onze reinigingscartridges te gebruiken.


Waarom hebben jullie dit dan niet gedaan toen de printer bij jullie was ipv hem zelf te gaan proberen te repareren.
Ik ben blij dat hij geen klant meer is .....!!!
met dit soort reacties denk ik dat je wel meer klanten verliest.

Heel dit bericht van Dhr kreuning bevestigd dat Digital Revolution een waardeloos bedrijf die nog nooit van service of klantvriendelijkheid heeft gehoord.

Digital Revolution
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2004 14:32

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Digital Revolution »

Beste Maybe, hoe kan jij in hemelsnaam een oordeel vellen over mijn bedrijf zonder enige feitenkennis?

En vraag je je niet af waarom een directeur van een bedrijf met ruim 72.000 klanten (dat is anderhalf keer een volle Arena) persoonlijk reageert op een posting van een ontevreden klant?

En waarom ik de 7 mailtjes van deze meneer persoonlijk heb beantwoord terwijl ik 24 man in dienst heb die dit ook kunnen doen?

Alle mailtjes die bij ons binnenkomen worden beantwoord, 80 % zelfs binnen een uur !!!

De desbetreffende printer is op 24 mei 2004 besteld en op 25 mei 2004 geleverd (snel he!) en dus niet in Juli 2004 zoals meneer schrijft.
Eind april 2005 kwam de printer retour omdat ie niet goed meer printte.
Door een stagiere van Digital Services (het bedrijf wat voor ons de hardware regelde) is deze printer opgestuurd naar de "reparatie-afdeling" van Epson.
Deze "reparatie-afdeling" kwam tot de conclusie dat de printkop kapot was omdat er niet-originele cartridges gebruikt waren.
Reparatie zou 168.50 euro gaan kosten (terwijl de verkoopprijs van deze printer slechts 75 euro was).
Op dit moment werd er contact met mij opgenomen met de vraag wat nu te doen.
Mijn eerste vraag was: deed de printer het nog voordat ie naar Epson werd opgestuurd?
Antwoord was: ja.
Mijn reactie: dan kan de printkop dus nooit kapot zijn, waarschijnlijk zitten er 1 of meer spuitkanaaltjes verstopt waardoor hij geen zuiver printpatroon meer geeft. Laat Epson hem maar terugsturen, dan kijk ik hem zelf wel na.
Probleem: terugsturen kan, echter moet je dan wel 45 euro onderzoekskosten betalen anders vernietigt Epson de printer.
Om mijn gelijk te halen: 45 euro betaald aan de "reparatie-afdeling" van Epson om de 1 jaar oude "defecte" printer van 75 euro terug te krijgen.
Printer retour ontvangen (zonder cartridges), onze eigen reinigingscartridges geplaatst, een nachtje laten staan en nieuwe (volle) cartridges geplaatst, testafdruk gemaakt en ..... voila printte weer als nieuw.
Vervolgens heel boos contact gehad met de "reparatie-afdeling" van Epson, gelijk gekregen (en ook het geld teruggestort gekregen).
Printer naar klant opgestuurd, probleem opgelost.

Nooit een cent voor gerekend (ook niet voor de nieuwe cartridges).
Is dit geen service?

13 januari 2006 (ruim 6 maanden later) neemt meneer v/d velde wederom rechtstreeks contact met mij op omdat het printpatroon weer niet goed was.
Hem geadviseerd onze reinigingscartridges te gebruiken.

Dit wil hij dus niet, hij wil zijn geld terug voor deze bijna 2 jaar oude printer.
En wanneer wij dat niet doen gaat ie ons overal zwart maken.

Zie hier dus het resultaat!

Zijn wij nu nog steeds een waardeloos bedrijf?

Gerben Kreuning
Directeur Digital Revolution (http://www.123inkt.nl)

avdvelde
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:20

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door avdvelde »

Maybe heeft alles goed geinterpreteerd.
Feit blijft dat jullie niks goeds voor de klant doen.
Printer beloofd, niet gekregen.
Nee, mailtjes van klanten hoef je niet te beantwoorden. Stel je toch voor zeg dat zou klantvriendelijkheid en service ziijn, hier hebben jullie blijkbaar niet van gehoord.
Mailtjes worden HALF beantwoord


De printer was binnen de garantie toen deze bij Epson arriveerde. Daardoor kon Epson de kop GRATIS vevangen, echter door patronen van Digital Revolution, kreeg ik geen garantie.

Digital Revolution staat dus niet garant voor zijn eigen inktpatronen en betaald keurig onderzoekskosten wat nooit nodig is bij een printer die binnen garantie valt.

Ik zal dus nooit meer iets kopen bij Digital Revolution. Ze vertrouwen hun eigen patronen niet. Hun eigen inkt patronen hebben reiningings cartridges nodig, die van Epson niet.

Nogmaals, printer deed het niet goed vanaf het moment dat ik deze terug kreeg.

Digital Revolution
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2004 14:32

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Digital Revolution »

Wederom verdraait U de feiten!

U zou een nieuwe printer krijgen wanneer bleek dat Uw oude printer echt kapot was, dat was ie echter niet.

Uw mailtjes werden niet HALF beantwoord, U stelde vragen die in eerdere mailtjes al beantwoord waren!

Nogmaals: de printkop was en is niet kapot!

Dat wij 45 euro onderzoekskosten betaalden om een "kapotte" printer van 75 euro terug te krijgen was omdat ik wilde aantonen dat de "reparatie-afdeling" van Epson onterecht beweerde dat de printkop "kapot" was gegaan door het gebruik van ons eigen merk cartridges.
Om dat te bewijzen moesten we toch eerst de printer terug hebben .....

En inderdaad, hij was niet kapot (daarom kon de "reparatie-afdeling" van Epson ook niets anders doen dan het betaalde bedrag weer terug te betalen).

Overigens vind ik het wel heel laag bij de grond om nu ook onze cartridges aan te gaan vallen, U gedraagt zich nu als een klein kind dat een ijsje wil maar dit niet krijgt!

Wij stellen hele hoge eisen aan onze eigenmerk-producten, geven zelfs levenslange !!! garantie op onze eigenmerk-cartridges.

Dat de kwaliteit die wij leveren zeer hoog is blijkt wel uit het predikaat "Beste koop" die wij van het computertijdschrift PCM kregen!

Dus hou AUB op met onzin verkopen over onze cartridges

Gerben Kreuning

avdvelde
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:20

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door avdvelde »

U zou een nieuwe printer krijgen wanneer bleek dat Uw oude printer echt kapot was, dat was ie echter niet.
Klopt niet, was al afgesproken met reparatie afdeling. Een afspraak moet worden nagekomen.

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door ilseb »

Volgens mij staat in elke gebruiksaanwijzing of kleine lettertjes dat de garantie vervalt indien er geen originele onderdelen worden gebruikt. Dus dat espson onderzoekskosten vraagt voor een machine die niet is gebruikt met orginele onderdelen is niet bijzonder. het is een printer van 75 euro, na een klein jaar print de printer niet meer zoals het hoort, wordt naar espon gestuurd ( kosten) word terug gestuurd ( kosten) wordt nagekeken door eigenaar ( kosten ) wordt nieuw inktpatroon in gedaan ( kosten ) en er wordt discussie gevoerd over het klantvriendelijk zijn :?:
De marge op electronische apparatuur is vaak niet meer dan 30% als het dat al haalt. ga eens na 30 % van 75 euro is 22.50 euro. Voor 22.50 euro is de machine dus opgestuurd, nagekeken, weer opgestuurd en een nieuw inktpatroon...Neemt niet weg dat dit opgelost dient te worden, als ik meneer DR was zou ik een nieuwe printer sturen, de oude terug vragen en nooit meer zaken doen met elkaar! Aan de andere kant heeft meneer DR gelijk en heeft meneer geen recht op complete vergoeding, daar de printer een tijd gewoon is gebruikt, dus een evenredig deel bijbetalen bij een nieuwe printer lijkt me redelijk...

Ik ken digital revolution absoluut niet, zou niet eens weten waar het zit, dus niet komen met opmerkingen dat is vast een familielid of kennis....

raketnet
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2006 21:28

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door raketnet »

@avdvelde: HOE GROOT IS UW WERELD?

(bekijk gerust mijn andere posts betreft de problemen die ik met EPSON printers heb gehad)

ikbenik

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door ikbenik »

In juli 2004 heb ik een printer gekocht bij Digital Revolution. In april 2005 heb ik de printer naar Digital Revolution gebracht voor reparatie omdat bijna alle spuitkanalen verstopt zaten.
Dat de spuitkanalen verstopt raken is toch de verantwoordelijkheid van de gebruiker.


Ik ben als klant dus de dupe van dit geheel. De klant is geen koning bij Digital Revolution. Doordag ik inkt van Digital Revolution gebruikt heb krijg ik geen garantie van Epson en Digital Revolution is niet bereid om toch nog de garantie op zich te nemen.
Tuurlijk niet, voor je eigen stommiteit moet de winkelier opdraaien?
Ik heb hier de post goed gelezen en ik kom tot de conclusie dat de winkelier juist gehandeld heeft.
De consument staat tegenwoordig niet meer open voor adviezen en tips van de winkelier. De consument weet het toch altijd zo goed?
Nee, de consument is blind voor de prijzen en de garantieperiodes.
Dwingen altijd alles af, luisteren niet naar de adviezen.
Lezen nooit de handleidingen.

In het engels zijn de volgende afkortingen:
R.T.F.M. => Read The F*cking Manual
U.T.F.M. => Use The F*cking Manual

ikbenik

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door ikbenik »

Aan de andere kant heeft meneer DR gelijk en heeft meneer geen recht op complete vergoeding, daar de printer een tijd gewoon is gebruikt, dus een evenredig deel bijbetalen bij een nieuwe printer lijkt me redelijk...
Waarom moet de consument toch altijd gelijk krijgen en hebben, terwijl hij in sommige gevallen duidelijk geen gelijk heeft?
In dit geval heeft avdvelde totaal geen recht op vergoeding, coulance, nieuwe printer. Dus waarom moet dat dan toch gebeuren?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door bot321 »

Bij alle Epsons staat garantie vervalt bij gebruik
andere inktpatronen.Heb zelf een all in Epson
die ik veel gebruik.Inktpatronen Epson € 40
Inktpatronen inktshop € 4. Merk geen verschil op
mijn a4 maar wel op mijn bankafschrift.
Heb er momenteel al 20 gebruikt dus de winst
is 720 euro.Printer koste 140€ dus als hij stuk
gaat ga ik niet zeuren maar koop gewoon een
nieuwe met patronen van de inktshop.

raketnet
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2006 21:28

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door raketnet »

en dan nog... de directeur van EPSON nederland heeft in een consumentenprogramma (weet nu niet of het Kassa of radar was) toegegeven dat ze de garantie niet kunnen weigeren als er gebruik is gemaakt van niet-originele inkt. Maar ook hier geldt: je beslist altijd zelf wat je koopt en welke inkt je wilt gebruiken, dat is dus je eigen verantwoording. En nogmaals, het is zo MAKKELIJK om de schuld bij een ander te leggen (net zoals handje ophouden....)

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door 3210 »

Zojuist de gehele thread door gelezen en ik wil even reageren:

Aangaande de firma Digital Revolution, een toko waar ik sedert jaren mijn 'eigen merk' catdridges koop, kan ik alleen maar zeggen dat deze service GOED is en ze in mijn ogen WEL hun afspraken nakomen (zelfs nog meer dan dat !)

Ik moet indeze dan ook zeggen dat ze in genoemd geval correct gereageerd cq. gehandeld hebben.

Maar ja er zijn mensen die klaarblijkelijk meer willen.........

"Digital Revolution, ga door op de weg die jullie al jaren bewandelen !"

"3210" :D

ilojem
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:30

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door ilojem »

Nieuwsgierig als ik ben naar reviews van shops waar ik zeer tevreden over ben, kwam ik deze tegen. Alles doorgelezen. Nu is het al weer een tijdje geleden allemaal, maar ik koop al jaren bij 123inkt.nl of te wel Digital Revolution. 1 keer gezondigd en bij een andere shop cartridges gekocht. Gelijk de printer naar de hemel omdat de cartridges compleet leeglekten in de printer.

Voor mij nog alleen maar (helaas) originele cartridges in de huidige printer en die zijn bij Digital Revolution gewoon het voordeligst MET goede service. Zeer tevreden dus!

En nee ik werk niet voor dit bedrijf, ik ken ze niet persoonlijk. Ik ben een tevreden klant die veel zakelijk print en regelmatig cartridges nodig heeft. (Jammer dat velen hier altijd gelijk denken dat iemand bij een positieve review voor het bedrijf werkt of sluikreclame toepast.)

Ilona
Emphyrio BV / Ifness BV

W Oosterveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:51

Re: Digital Revolution komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door W Oosterveld »

Ik heb me geergert aan zoveel stomzingheid en onnadenkenheid.

Ik ben al jaren klant bij Digital Revolution, en heb tottaal niets teklagen

het is fantasties dat het bestelde binnen een dag al bij je thuis gelever

wordt, dat gebeurd bijna nergens, als ik de klachten lees van meneer v

d Velde, zou ik zeggen: Ze hebben ( Digital Revolution ) zelfs heel

goed behandeld, en schijuit met dat mopper, hier bereik je niks mee,

je maakt je naam alleen slecht, en dat wil je natuurlijk ook niet.

De groetje van een tevreden klant W.Oosterveld

Gesloten