LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons verleent geen garantie op Philips Koptelefoon

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
sjorsmiltenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 16:49

Dixons verleent geen garantie op Philips Koptelefoon

Ongelezen bericht door sjorsmiltenburg »

Mijn vriendin kocht op 16-07-2008 een Philips SBCHP400 koptelefoon voor 19.99 bij Dixons in winkelcentrum overvecht Utrecht.

Bij normaal gebruik is binnen twee maanden een van de oorschelpen afgebroken. Het lijkt een fabricage fout te zijn in een van de spuitgiet onderdelen van het scharnier van de koptelefoon.

Toen ik terug ging naar dixons met de bon werd mij verteld
"Op uw koptelefoon zit geen garantie"
"Dat is onzin" zei ik, "op alle producten zit garantie"

De dixons medewerker gaat even naar achter en komt terug met de medeling
"Philips geeft geen breekgarantie" (alsof dat een speciale soort garantie is)
Ik zeg "het is duidelijk een fabricagefout in het onderdeel, dus hoort dit gewoon onder de garantie te vallen"

Na verloop van tijd geeft de medewerker aan dat hij me eenzelfde model met 50% korting wil verkopen.

Hier ging ik niet mee akkoord.

Dixons is erg terughoudend met het meewerken aan mijn klanttevredenheid, en doet uitspraken die volgensmij op zijn minst onwaar zijn. Hoe ga je nu om met een dergelijke situatie? Moet ik met een wetboek aan komen om de mensen te overtuigen van waar je recht op hebt?

Of moet je perse een consumentenorganisatie in de arm nemen of naar de rechter stappen om hier je gelijk te halen?

Het gaat me uiteraard niet om de 20 euro, maar ik wil als consument niet bedot worden door een winkelier die me probeert aan te praten geen rechten te hebben.

Wat zijn mijn rechten en hoe kan ik deze situatie het beste afhandelen?

Graag jullie advies.

Een ontevreden klant van Dixons.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dixons verleent geen garantie op Philips Koptelefoon

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 25 Okt 2008 17:15 door sjorsmiltenburg

Toen ik terug ging naar dixons met de bon werd mij verteld
"Op uw koptelefoon zit geen garantie"
"Dat is onzin" zei ik, "op alle producten zit garantie"

De dixons medewerker gaat even naar achter en komt terug met de medeling
"Philips geeft geen breekgarantie" (alsof dat een speciale soort garantie is)

Dixons is erg terughoudend met het meewerken aan mijn klanttevredenheid, en doet uitspraken die volgensmij op zijn minst onwaar zijn. Hoe ga je nu om met een dergelijke situatie? Moet ik met een wetboek aan komen om de mensen te overtuigen van waar je recht op hebt?
Natuurlijk heb je recht op garantie.

De volgende keer moet je in ieder geval met een grote boog om Dixons heenlopen.Het is op het gebied van garantie een waardeloos bedrijf.Dat is de beste manier om iets terug te doen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Dixons verleent geen garantie op Philips Koptelefoon

Ongelezen bericht door BBCS »

Dixons is erg terughoudend met het meewerken aan mijn klanttevredenheid, en doet uitspraken die volgensmij op zijn minst onwaar zijn. Hoe ga je nu om met een dergelijke situatie? Moet ik met een wetboek aan komen om de mensen te overtuigen van waar je recht op hebt?

Of moet je perse een consumentenorganisatie in de arm nemen of naar de rechter stappen om hier je gelijk te halen?

Het gaat me uiteraard niet om de 20 euro, maar ik wil als consument niet bedot worden door een winkelier die me probeert aan te praten geen rechten te hebben.


Als Dixons met het keiharde bewijs kan komen dat de schade niet door een ondeugelijk product is ontstaan, maar door de consument zelf, dan alleen is er geen sprake van garantie en dient de consument voor alle kosten op te draaien.

Alleen denk ik dat Dixons niet met een dergelijk bewijs kan komen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dixons verleent geen garantie op Philips Koptelefoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat zijn mijn rechten en hoe kan ik deze situatie het beste afhandelen?
Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging, tenzij ze je kunnen aantonen dat het product deugdelijk was op het moment dat ze het aan jou verkochten.

Wat betreft de oplossing... begin eens met een klacht bij de consuwijzer. Daar heb jezelf niet zoveel aan maar anderen die na jou komen wel. Verder zou je de manager er bij kunnen halen. In de winkel en hem uitleggen dat er op alle producten wettelijke garantie zit en dat als zij vinden dat het product goed was toen ze het verkochten zij de eerste zes maanden maar moeten aantonen. Als dat niet werkt kun je dan altijd nog stampij schoppen, wil ook wel eens helpen.

Een rechtzaak starten zal erg duur zijn, dus wat dat betreft kun je met de reputatie van deze winkel misschien maar beter afschrijven. Ze zijn verder ook niet aangesloten bij een geschillencommissie. Als je een rechsbijstand verzekering hebt krijg je van hen waarscheinlijk de twee tientjes.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 19 dec 2008 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Dixons verleent geen garantie op Philips Koptelefoon

Ongelezen bericht door magel725 »

Het gaat me uiteraard niet om de 20 euro, maar ik wil als consument niet bedot worden door een winkelier die me probeert aan te praten geen rechten te hebben.
Op afgebroken spul zit alleen garantie als je het niet zelf hebt stukgemaakt. Dat is aan de scheurtjes te zien of het een fabricagefout is of niet. Je kunt het gewoon op laten sturen en dan beoordeelt Philips of hun reparatiecentra wel waar het aan ligt. Overigens komt het maar zelden voor dat het fabricagefouten zijn. Alles wordt tegenwoordig veel te streng gecontroleerd door computers. Vaker is het de schuld van de gebruiker zelf die dit niet toe wilt geven. Bedenk even tot welke groep mensen je hoort en ga dan naar Dixons terug of naar de vuilnisbak.

Gesloten