Fietswinkel komt garanties niet na

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Tiziano85
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2023 13:15

Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door Tiziano85 »

Hallo lezers,

In december de 24e heb ik een fiets besteld bij fietswinkel.nl, ik had de variant binckers M7 2022 gekozen waarde 2200,- euro.
Begin januari krijg ik een telefoontje met de vraag als ze me ook de 2023 versie mochten leveren zonder meer prijs te betalen.
Ik ben hiermee akkoord gegaan omdat ik vermoedde dat ik er alleen maar op vooruit ging.

Fiets wordt geleverd rond 24 januari.
Hierbij was al een manco de fiets tas TWV 70,-euro zat er niet bij ik heb dit direct gemeld deze is de dag erna meteen geleverd dus netjes opgelost.

Na de 1e 20 km gefietst te hebben breekt me versnellingkabel, vermoedelijk is dat mijn eigen schuld geweest omdat ik niet naar achteren trapte met me trappers .

Hier melding van gemaakt en ik hoor 2 weken niets op naar meer als 1 week gewacht te hebben plaats ik een 2 sterren review op trustpilot. Waaroo fietswinkel dezelfde dag nog erop reageerd.
Ik was compleet verontwaardigd want hoe kunnen ze nu een klant niet antwoorden en de review wel de zelfde dag

3 dagen na mijn slechte communicatie review kreeg ik na 14 dagen gewacht op antwoord een reactie van dat ik de fiets 32km verder op gelegen mocht afgeven.

Dus dat zou betekenen dat ik 4x 32 km moest afleggen voor 1 versnellingkabel te wisselen kosten minder dan 10euro en ik gaf aan daar niet mijn benzine voor te willen verbruiken. Weer 3 weken geen reactie en ondertussen heb ik zelf de fiets gemaakt . Waaop ik een mooi aanbod kreeg gedaan dat me fiets zou worden opgehaald en terug gebracht voor 0,- euro dit was een hele fijne oplossing geweest als hun dit veel eerder door hadden kunnen geven.


Na mijn 300 km gefietst te hebben beginnen me bevestiging schroeven te roesten en van me achtervelg de naaf te roesten. Hier ook melding van gemaakt en heb hier tot heden geen passende oplossing voor ze reageren veels te laat en laten je haar koken in je eigen soep.

Ik heb gisteren brinckers zelf gemaild hier kreeg ik binnen 48 uur een reactie, dat de schroeven niet van rvs zijn omdat de grondstof prijs hoog staat en hun zeggen dat ik me fiets beter moet onderhouden????? Naar 300km te hebben gemaakt verwacht ik geen roest vorming op de fiets en al helemaal niet om me achternaaf.

Hun gaven aan dat het roest weg te poetsen was en dat ik de fiets met vet moest insmeren . Ik vind dit zo een eenvoudige manier om klanten af te schepen. Als ik bijna alles bij elkaar 2500,- euro betaal mag je toch beetje kwaliteit verwachten.

Ieder geval ik ben er nu echt klaar mee en ik raad je aan nooit een fiets te kopen bij fietswinkel.nl en zeker geen brinckers.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe lang heeft u over die 300 kilometer gedaan, als er roestvorming is? Dat gebeurt niet in een paar maandjes normaal gesproken. Hoe staat de fiets gestald?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U koopt online een fiets, maar verwacht wel de service van een plaatselijke rijwielhandel. Dat gaat niet samen. Zeker bij een fiets van deze prijs. Een fiets moet afgemonteerd worden en aangepast worden aan de gebruiker. Online kan dat niet.
Roest ontstaat als er beschadigingen aan het metaal zitten en dat in aanraking komt met vocht. Ook dat is weer het voordeel van de lokale fietsenmaker, deze kan op tijd hierop inspelen. En inderdaad, roest ontstaat niet van vandaag op morgen, daar moet tijd tussen zitten.

Uw advies had u beter zelf ter harte kunnen nemen, online kan je simpelweg niet alles kopen. Tenzij je de kennis, middelen en tijd hebt om zelf iets in onderhoud te nemen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tiziano85 schreef:
30 mar 2023 21:59
Na de 1e 20 km gefietst te hebben breekt me versnellingkabel, vermoedelijk is dat mijn eigen schuld geweest omdat ik niet naar achteren trapte met me trappers .
Er is niets dat jij kan doen - bij normaal gebruik - wat zo snel voor defecten zorgt.
Tiziano85 schreef:
30 mar 2023 21:59
Dus dat zou betekenen dat ik 4x 32 km moest afleggen voor 1 versnellingkabel te wisselen kosten minder dan 10euro en ik gaf aan daar niet mijn benzine voor te willen verbruiken. Weer 3 weken geen reactie en ondertussen heb ik zelf de fiets gemaakt .
Daarmee is dit einde verhaal. Kosten zijn voor eigen rekening.
Tiziano85 schreef:
30 mar 2023 21:59
Na mijn 300 km gefietst te hebben beginnen me bevestiging schroeven te roesten en van me achtervelg de naaf te roesten.
Wanneer is de fiets geleverd?

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door riddert »

24 januari is de fiets geleverd.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik probeer me voor te stellen hoe dat er uit moet zien: laten je haar koken in je eigen soep. 😁

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

riddert schreef:
31 mar 2023 12:36
24 januari is de fiets geleverd.
Ah, juist. De gebreken zijn ontstaan binnen 12 maanden na aflevering, dus wordt vermoed dat deze problemen bij aflevering aanwezig waren.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dit is weer 1 van de vele topics die er voor pleiten een fiets bij de fietsenmaker op de hoek te kopen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Fietswinkel komt garanties niet na

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Stuur fietswinkel.nl een mail met alle gebreken en tekorten en zeg dat u eist dat de problemen opgelost worden.

Indien u een rechtsbijstandverzekering hebt neem dan contact met hun op.

Fietswinkel.nl is lid van Thuiswinkel, meld uw klacht bij www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ en vraag voor bemiddeling. Ook kunt u naar de geschillencommissie voor een bindend uitspraak.

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie staan de wettelijke regels over garantie.

Plaats reactie