LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
MJB1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2021 11:04

Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door MJB1990 »

Goedemorgen allemaal,

Wij hebben inmiddels al een tijdje problemen met onze bank. Deze is Oktober 2019 geleverd door Seats&Sofa's.

Afgelopen zomer constateerden wij dat er een zijpaneel los zat van de bank, waarop we contact hebben opgenomen met de bank.
Via de website een serviceformulier ingevuld, waarop we een brief thuis kregen dat wij de bank naar het filiaal moesten brengen ter reparatie.
Dit was voor ons onmogelijk, aangezien wij geen auto hebben, waarop wij Seats&Sofa's weer hebben benaderd.
Uiteindelijk hebben we met seats&sofa's weer contact gekregen (na heel erg veel moeite) via klacht.nl.

Er werd aangeboden om een monteur langs te sturen, om de bank te repareren. Maar, de voorrij kosten moesten we zelf betalen à €50.
Dit hebben wij wederom niet geaccepteerd, aangezien het nogal vreemd is om voorrijkosten te betalen voor een garantie.

Uiteindelijk heeft Seat&Sofa's aangeboden om de helft te betalen van de voorrijkosten, waarmee we akkoord zijn gegaan.

Na lang wachten op de monteur ( wachttijd 2 maanden ) heeft de monteur geconstateerd dat de balk onder de bank was doorgebroken, en een zijpaneel is gebroken, zo bleek.

De monteur zou dit doorgeven aan Seats & Sofa's, daar zou dit dan verder in behandeling genomen worden.

Na 2 weken wachten nog geen reactie van Seats & Sofa's, hebben we weer contact opgenomen, telefonisch lukt dit nooit, maar via mail kregen we ook geen reactie meer.

Daarop hebben we weer een klacht op klacht.nl ingedient, waarop we een email kregen dat ze ervan uitgingen dat het al afgehandeld was, aangezien de monteur dit blijkbaar had aangegeven.

Mensen, ga niet in zee met deze firma, klantenservice erg slecht, ze zijn niet te bereiken via telefoon, via email heel erg slecht.

Kan iemand mij een tip geven wat ik nog kan doen om mijn gelijk te halen?

Met vriendelijke groet,
Jesse
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2021 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MJB1990 schreef:
06 jan 2021 11:16
Mensen, ga niet in zee met deze firma, klantenservice erg slecht, ze zijn niet te bereiken via telefoon, via email heel erg slecht.
Dit bedrijf bestaat al 25 jaar en al 25 jaar zijn er een enorme hoeveelheid klachten van te vinden. Maar al die waarschuwingen hebt u dus niet gehoord of gezien.
Dat men voor garantie naar het filiaal terug moet is al jaren bekend, dat ze bedenkelijke kwaliteit verkopen ook. De bank is nu ouder dan 6 maanden, dan ligt bij u de bewijslast dat het doorbreken is gebeurd door de slechte kwaliteit en niet doordat u bijvoorbeeld op de bank heeft staan springen. Om iets gedaan te kunnen krijgen is een lange adem nodig. Geen idee hoe duur de bank was en of het zal lonen, anders is een andere bank kopen in een andere winkel wellicht een betere keuze.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door gosewijn »

Neo
waarop we een email kregen dat ze ervan uitgingen dat het al afgehandeld was, aangezien de monteur dit blijkbaar had aangegeven.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gosewijn schreef:
06 jan 2021 16:12
Neo
waarop we een email kregen dat ze ervan uitgingen dat het al afgehandeld was, aangezien de monteur dit blijkbaar had aangegeven.
Een makkelijke manier om niets te doen dus.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hun zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie, waardoor je daar niet terecht kan.

Hopelijk heb je een rechtsbijstandverzekering. Anders zou je een advocaat in moeten huren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door moederslink »

MJB1990 schreef:
06 jan 2021 11:16
(...)
Kan iemand mij een tip geven wat ik nog kan doen om mijn gelijk te halen?
Met vriendelijke groet,
Jesse
Een tip vwb S & S heb ik jammer genoeg niet voor u. U zit nu met de gebakken peren en van hen kunt u niet veel meer verwachten , ben ik bang.
Misschien heeft u iets aan de vlg tip?
Probeer een plaatselijke meubelmaker/ timmerman te charteren die het eea netjes kan fixen voor u.
Wellicht is dat goedkoper dan een nieuwe bank kopen.

sake1987

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als TS de bank had ingeleverd zoals gevraagd, was hij gerepareerd en hadden ze hem weer op kunnen halen.
Al 25 jaar bekend.
En Neo jij geeft zo vaak en duidelijk aan dat ze slechte kwaliteit hebben, maar volgens mij heb je er nog nooit wat gekocht, dus verklaar je ervaring?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
06 jan 2021 20:23
En Neo jij geeft zo vaak en duidelijk aan dat ze slechte kwaliteit hebben, maar volgens mij heb je er nog nooit wat gekocht, dus verklaar je ervaring?
Gelukkig heb ik er inderdaad niets gekocht. Wel ooit binnen geweest voor 2 stoeltjes voor op de slaapkamer. Levertijd van 24 weken (ipv de 2 minuten uit de folder) en het demomodel heb ik onderzocht. Ik heb jaren gewerkt in de toelevering voor de meubelindustrie. Voor zowel de duurdere merken (Gelderland, Gealux, Havee), maar ook bij de budget banken die bij o.a. Leen Bakker en Kwantum staan. Ook kwam ik bij de herstoffeerders die met mijn materialen werkte. U hoeft mij niet te vertellen wat de basis is van een normaal bankstel. Een romp maak je dus niet van goedkoop vurenhout die je dichtmaakt met resten plaatmateriaal. Diverse rompen heb ik voorbij zien komen van argeloze klanten die dachten dat een bank nog te redden zou zijn. Daarnaast zijn de gebruikte kussenvullingen niet te vergelijken met echte vullingen. Vele banken bij de herstoffeerders verdwenen in de kliko. Met het lezen van de vele topics is er nog steeds niet veel veranderd in die kwaliteit.

Maar ook al zou je geen kennis hebben van de gebruikte materialen, je hoeft alleen maar de jarenlange topics te volgen om te zien welke werkwijze Seats & Sofa gebruikt.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik ben wel nieuwsgierig hoe u de bank ooit thuis heeft gekregen. Als deze bezorgd is mag u verwachten dat deze voor reparatie opgehaald kan worden. Maar als u de bank zelf meegenomen heeft niet u ook de van zelf terugbrengen bij een klacht. Tenzij uitdrukkelijk anders is afgesproken.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door Aygulf »

In de voorwaarden van S&S staat duidelijk dat ze een "meeneem formule' hanteren en ook dat bij een klacht het product "aangeboden" moet worden.

MJB1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2021 11:04

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door MJB1990 »

De bank is thuis bezorgd, dus ga er dan vanuit dat ze ook thuis kunnen repareren of een andere service aanbieden.

Voor alle sceptici, ik las wat recensies, waar het meerendeel positief van was.

Maar bedankt voor alle tips! Ik hou vol, wie weet. Ik ga er nooit meer heen en zal het ook iedereen afraden.

Het ergste van dit filiaal is wel dat ze niet bereikbaar zijn, niet via telefoon of mail, waar ze netjes te woord kunnen staan om het uit te leggen, als het daadwerkelijk ingebakken zit in de voorwaarden.

Groet Jesse

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie-afwikkeling bij Seats and Sofa's

Ongelezen bericht door 16again »

MJB1990 schreef:
26 jan 2021 08:58
Voor alle sceptici, ik las wat recensies, waar het meerendeel positief van was.
Noem me maar sceptisch als ik zeg "Je kunt niet alle recensies vertrouwen."

Gesloten