garantie Canexel op chalet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Inq

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Inq » 15 nov 2019 16:41

Komkommertijd ... wat een goed idee om PVC over die rotte zooi te schroeven!
Ik hoop niet dat jij je brood verdient met laat ik het 'klus- en bouwwerkzaamheden' noemen.
Godallemachtig je zal jou over de vloer krijgen ...
"Lekker laten zitten mevrouwtje! We naaien het lijk wel dicht hoor met een millimetertje plastic! Echt! Komt hélemaal goed!
Zullen we uw tuintje gelijk ook even winterklaar maken? Dan gaat Van Es nu even naar buiten met de neutronenkorrels."

CanExel is gemaakt van houtpoeder. Dat ís niet te repareren. Probeer het thuis eens uit en stop een natte kwast in een zak meel. Dát is proberen om CanExel te schilderen. Kansloos.

Arbeidsloon wordt wel degelijk vergoed tot 5K. Is ook toegewezen door de rechter.

En ja je moet natuurlijk wél aan de voorwaarden doen zoals ik schrijf. Als de wandpanelen door jou en/of soortgelijken zijn bevestigd ben ik bang dat inderdaad je garantie vervalt. Als jij met je kornuiten op de stoep staat al.

Maar als jouw chalet door een deugdelijke chaletbouwer gemaakt is of je hebt zélf even de instructies gelezen en opgevolgd is er niets aan het handje. Garantie. Op de panelen en arbeidsloon zoals Fetim beschrijft in het certificaat.

Tik eens *jurisprudentie* in een woordenboek in Komkommertje. Gaat een wereld voor je open ;-)

Niet geschoten is per definitie mis. Kijk of je aan de voorwaarden van het certificaat voldoet en ga los!

De proceskosten (dagvaarding en vonnis betekend door de deurwaarder en de griffiekosten in totaal circa 600 euro) zijn door de Fetim vergoed en de procedure heb ik grotendeels zelf gedaan. In ruil daarvoor krijg ik 80 m2 vervangende kunststof wandpanelen en 5K om het eraf te halen en er weer op te doen.
Laatst gewijzigd door Inq op 15 nov 2019 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 15 nov 2019 16:44

Moneyman schreef:
15 nov 2019 16:28
Onzin, stofzuiger. Heb je de uitspraak uberhaupt gelezen?
Wel gevonden voor zover leesbaar, maar of dit voor elke koper van dit materiaal geld betwijfelde ik .
Het materiaal is ook in Duitse, Franse en Engelse forums te vinden met gelijkwaardige klachten.
Fetim moet 25 tot 15 jaren garantie geven maar als je na 10 jaren komt is een groot deel voorbij..
Ik denk dat omdat ze meer al 10 jaren terug die 15 jaren met beschadigde lak... en is het goed gemonteerd?

De ventilatie plicht erachter en de afwerking van kopse kanten, als je daar flinke laag verf over hebt gedaan komt er minder vocht in en zou het langer mee moeten gaan...

Ik heb dit materiaal eerder gezien en daarom nooit gekocht, echt hout kan langer mee is mijn idee.
Puur kunststof en geen geperst afval met harde lak laag kopen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 15 nov 2019 16:51

@ Inq,

Inderdaad, hier overheen lijkt me niet goed, vocht bleef erin zitten.
Zelf trek ik dit er moeiteloos af en andere die het hadden hebben er maar 1,2 mm dunne PVC panelen opgezet, goedkoper en bij 1 klap in koude winter kapot, zomers redelijk sterk... maar ook ik had liever dikkere 6 mm gekozen, maar als ze geld te kort hebben...

Als ze voor elke geleverde Chalet dit moeten betalen gaan ze kapot.
Ik geloof niet dat elke verkoper het juist monteerde, net de PDF gezien met instructie en weet hoe de latten erachter waren, beetje krap... dus niet voldoende ventilatie en garantie mogen ze afwijzen....

Net als eerder herstelde beschadigingen, als de verf moeilijk of niet hecht blijft er een open wond dus die plank word ook niet vergoed.
En die niet machines die vele gebruiken, en de roest sporen van die nieten... ook afgewezen.

Ik heb geen Niet machine gedaan maar gelijmd, want gegalvaniseerde willen wel eens een bruine streep geven,
en RVS was bestellen en 4 weken levertijd toen ik het voor buren monteerde!

Eerst goed gekeken waarom het fout ging en toen besloten tot ander materiaal.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 nov 2019 16:57

Komkommertijd schreef:
15 nov 2019 16:44
Moneyman schreef:
15 nov 2019 16:28
Onzin, stofzuiger. Heb je de uitspraak uberhaupt gelezen?
Wel gevonden voor zover leesbaar, maar of dit voor elke koper van dit materiaal geld betwijfelde ik .
(...)
Fetim moet 25 tot 15 jaren garantie geven maar als je na 10 jaren komt is een groot deel voorbij..
Ik denk dat omdat ze meer al 10 jaren terug die 15 jaren met beschadigde lak... en is het goed gemonteerd?
(...)
Ik lees geen enkel argument waarom deze uitspraak geen leidende jurisprudentie zou zijn in de vele soortgelijke gevallen. Logisch, want dat argument is er ook niet.

Als het verweer zou zijn dat er sprake is van verkeerde montage, is het aan de verkoper om dat (nu nog) te bewijzen.

Jessicavanbeek1973

Ongelezen bericht door Jessicavanbeek1973 » 01 dec 2019 13:42

Ook wij zijn de dupe van deze slechte kwaliteit van canexel inderdaad krom trekken en onderaan rotte plekken onze chalet is ook gebouwd ergens in Biddinghuizen in het jaar rond 2002 maar helaas is deze bouwer failliet dus ja waar en wat moet je!!!! inmiddels zelf al een aantal delen vervangen en ook deze gaan weer krom trekken en rotten had ook gehoopt inderdaad dat dit wel langer als 10 jaar mee zou gaan ten einde raad.

Plaats reactie