LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie Canexel op chalet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
elafeb
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017 22:05

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door elafeb »

Wij hebben ook inderdaad alle problemen hier eerder genoemd. waren voornemens te verven, maar toen zag ik dit forum. Hoe kom ik aan gegevens van Boon en van LP. Wij hebben het chalet 8 jaar geleden overgenomen. En is van 2005 Oude eigenaar niet meer te bereiken . Wie kan mij op weg helpen

Rob van der Linden
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2017 08:29

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Rob van der Linden »

Graag wil ik ook iets positiefs melden. Ik heb een chalet uit 2007 met CANEXEL die dezelfde klachten had. Afgelopen oktober heb ik een klacht hierover ingediend bij BOON beheer. Bij BOON beheer werd ik prima geholpen, alleen het wachten vanuit LP Amerika duurt redelijk lang. Begin dit jaar is de inspecteur langs geweest en in mei kreeg ik te horen dat de klachten gegrond waren verklaard en dat ze werden opgelost. Voor de vakantie werd ik gebeld door de Toekomstgroep voor het maken van een afspraak, en tot mijn grote vreugde werd de CANEXEL kosteloos vervangen en werd er een extra beschermingslaag gratis opgezet.
Deze week is het CANEXEL vervangen door de Toekomstgroep ploeg uit GILZE en dit is werkelijk TOP gedaan!! Volgende week komt de schilder om de CANEXEL af te werken.
Ik had natuurlijk geluk dat mijn chalet nog geen 10 jaar oud is, maar toch, als de claim is goedgekeurd, wordt het keurig geregeld door de Toekomstgroep.
Klasse!

kaelem
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2016 18:06

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door kaelem »

'Afdeling Administratie' ([email protected])
Het door u ingevoerde e-mailadres is niet gevonden. Controleer het e-mailadres van de geadresseerde en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de helpdesk.

kaelem
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2016 18:06

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door kaelem »

Claimvision bv is de opvolger van boon (die was te goed)en verbaas je niet maar laat je verrassen.

chchalet
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2017 17:53

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door chchalet »

Mijn claim bij LP is vandaag afgewezen omdat ik te laat heb gereageerd met mijn klacht.
Ze stellen dat je binnen 90 dagen moet reageren na het ontdekken van de schade.
5 jaar geleden heeft de importeur Fetim het al afgedaan met ja niet goed aangebracht
de ventilatie klopt niet , dat betekent dat alle caravans op de verkeerde manier zijn gebouwd.
Ik heb daarna op internet gezocht of er meer problemen zijn met Canexcel en dat bleek zo.
Nu worden de Clams via Claimvision afgehandeld.
Voordat ik het juiste adres had voor de schade formulieren was ik al een jaar verder.
Dus als je een claim indien denk aan de 90 dagen, het antwoord van Claimvision duurt bijna 4 maanden.
Overschilderen helpt ook niet want de lijm komt er gewoon doorheen .

Groet CH

yamahakeesie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2017 11:19

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door yamahakeesie »

Heeft u dat gelezen of een brief ontvangen?

soetens7
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2017 11:53

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door soetens7 »

Hallo , ik heb een chalet van Arcabo uit Nieuwleusen met CanExel bekleding bj 2002 . Heb van Arcabo een checklijst met daarin het ordernummer , de dealer en alle verwerkte materialen erin gekregen . Nu heb ik ook een claim ingediend bij Boon beheer . Zij zijn hier geweest om te de situatie te bekijken. De inspecteur heeft in een eerste bezoek een rapport opgemaakt waaruit blijkt dat er inderdaad een aantal schroten vernieuwd moet worden en hierna het geheel overgeschilderd moet worden, een kopie hiervan heb ik thuis . Na dit bezoek is boon nogmaals langs geweest om de echtheid van de canexel te beoordelen , Dit heeft men gedaan door middel van 2 plankjes ertegenaan te houden en van dit geheel een foto te maken . Deze foto's zijn naar LP Canada gestuurd en deze hebben volgens Boon laten weten dat het geen CanExel betreft. Diverse medewerkers van de toekomstgroep hebben naar de chalet gekeken en zeggen dat het zeker CanExel is. Ik heb reeds vele malen contact gehad met de aftersales van Arcabo , deze zeggen dat zij niet de partij zijn om deze claim te behandelen. Fetim zou als leverancier van de CanExel aangesproken moeten worden , maar deze reageren nergens op. De nieuwe partij [email protected] , die vanaf nu de claims behandeld heeft mij laten weten dat ze de beslissing van boon Beheer overnemen en zodoende dus niets meer voor mij kunnen betekenen. Het kan toch niet zo zijn dat dit alles zomaar kan gebeuren. Graag hoor ik of er meerdere mensen zijn die een Arcabo chalet hebben met dezelfde problemen die niet geholpen worden door Arcabo.

PR8IG
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2018 09:58

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door PR8IG »

Ik ken het probleem zoals vele andere gedupeerden. Ik ben de eerste eigenaar van een Arcabo chalet, Charleston de luxe model 2003, bouwjaar 2004 prijs €52.274,00.
Ik diende een claim in op 17-11-2016 en eindelijk op 20-10-2017 kwam er onaangekondigd een inspecteur kijken en heeft een prachtige fotosessie gemaakt (moment opname). ik moet er bij vermelden dat helaas door verschillende omstandigheden er dat seizoen geen schoonmaakbeurt heeft plaats gevonden. Koren op de molen voor Claimvision dus! Ze grepen dit ook gretig aan om mijn claim niet in behandeling te nemen, motivatie: achterstallig en slecht onderhoud. Gezien alle andere wel in behandeling genomen chalets op dezelfde camping waar ik sta, is dit natuurlijk minstens dubieus te noemen. Als die zo goed onderhouden waren en toch wegrotten zegt dat genoeg over dit product, daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben. Toegeven dat het een slecht product was zullen ze nooit doen. Ik ben nog druk in onderhandeling omdat ik me niet zo maar aan de kant laat zetten, maar als ik (indien nodig) verdere stappen ga ondernemen zal een rechter er net zo over denken. We zullen zien hoe dit gaat aflopen, ik ben nu met pensioen en heb de tijd om dit soort onrecht aan te pakken!

Don Leo1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2018 16:03

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Don Leo1958 »

Ik ben eigenaar van een chalet Rio Valencia, in 2010 geleverd door Maat uit Sliedrecht. Ook bij mij is het rottingsproces op gang aan het komen.
Derhalve op zoek gegaan naar het bewuste Canexel claimformulier. Dit verstuurd in januari 2017. Na de routes leverancier (geen respons), Boonbeheer
(tijdrekken) en nu inmiddels Claimvision (met fooi afwikkelen) , ben ik nu op weg richting juridische stappen. De veelbesproken Canexelvoorwaarden waren niet aanwezig tijdens de overdracht in 2010. De leverancier en Claimvision hierop gewezen. Het problem bleek bij de koop in 2009 al te bestaan
maar destijds en ook later nooit een seintje gehad dat er ondeugelijk materiaal was gebruikt bij de bouw van het chalet.
Mijn vraag hier is of er een wezenlijk verschil is tussen het leveren van ondeugdelijk materiaal en het leveren van standaardmateriaal waar na verloop van tijd iets mee zou kunnen zijn. De fa. LP Canexel geeft aan in de voorwaarden dat er voor de Benelux nooit garantie is afgegeven. Waarom verkoopt een bedrijf materiaal zonder garantie ? De fooi die men nu wil geven ziet men als coulance van het bedrijf. Hoever kun je klantenbedrog doorvoeren en wordt het geaccepteerd ? Kan dit allemaal zo maar ?

soetens7
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2017 11:53

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door soetens7 »

Graag wil ik iedereen die onderstaand verhaal herkend vragen om Radar dezelfde vraag te sturen.

Hallo, graag zou ik het probleem van CanExel gevelbekleding onder de aandacht willen brengen. Het is nl zo dat op deze gevelbekleding af fabriek een garantie van 100% op de 1ste 10 jaar zit op product fouten en lakafwerking , van 10 / 15 jaar is deze garantie tot 2500€ , van 15 /30 jr is er een garantie op lakproblemen /aantasting van max 1000€ .
Deze garantie moet de eigenaar vd CanExel zelf aanvragen. eerst bij Boon beheer in a,dam en van af oktober 2017 bij Claimvision.eu . ik heb mijn claim bij boonbeheer ingediend , maar deze is afgewezen omdat volgens hen na een summier onderzoek (zie fotos in de bijlage)bepaald is dat het niet om CanExel gaat. Echter in de materiaal lijst van de chalet bouwer Arcabo word expliciet omschreven dat de gevelbekleding uit CanExel bestaat . boonbeheer behartigt de claims en laat deze door aannemer de toekomstgroep herstellen. deze hebben dagelijks +/- 20 ploegen op de baan die alleen maar CanExel vervangen in de Benelux . Ik heb enkele medewerkers van de toekomstgroep naar mijn CanExel laten kijken en deze bevestigen dat het inderdaad om CanExel gaat. Het is natuurlijk vanuit kostentechnisch oogpunt logisch dat ze zoveel mogelijk claims afwijzen . ik ben reeds 1,5 jaar met deze kwestie bezig bij Arcabo en boon beheer en bij claimvision maar krijg overal nul op het rekest. Ik zou nu aan radar willen vragen of ze een oproep zouden willen doen om te achterhalen hoeveel mensen dit probleem ook hebben met een claim van CanExel aan Arcabo of andere chalet bouwers. ik heb begrepen van de medewerkers van de toekomstgroep dat dit een erg grote groep moet zijn. ik hoop dat u iets kan betekenen voor alle mensen die dit probleem hebben en dat we misschien via Radar wel iets kunnen bereiken. Ik kan u de correspondentie mails v d afgelopen 1,5 jaar eventueel toesturen.
Graag hoor ik of u een tv oproep kunt regelen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mail de redactie even. Je zit nu op een forum.

PR8IG
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2018 09:58

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door PR8IG »

Ik sluit me voor 100% aan bij een oproep via Radar om iets aan dit onrecht te doen. Veel gedupeerden zitten gefrustreerd met hun handen in het haar door de gewetenloze manier waarop hun claims in de kiem worden gesmoord met onzin verhaaltjes. Ik diende een claim in en daardoor heb ik wel zwart op wit bewijs gekregen dat de nieuwe partij in deze zaak "Claimvision" géén onpartijdige speler is in dit spel. De briefwisseling omtrent mijn afwijzing spreekt boekdelen, verdraaien van mijn woorden, foto sessie die alleen in hun strategie past, ernstige rotting schade van het slechte product wordt bewust uit het rapport gehouden, laat staan onderbouwd. In het inspectie rapport wordt zelfs de aanval geopend richting de bouwer van de chalets "Arcabo" die niet volgens de bouw voorschriften gewerkt zou hebben. Ik vindt dit nogal een gedurfde aantijging tegen de beste chaletbouwer van Nederland, en vergeet niet, ik heb dit zwart op wit. Ik zit nu op antwoord te wachten op mijn 2e bezwaarschrift omtrent de afwijzing. Zo nodig stel ik alles wat ik aan bewijs heb beschikbaar voor ondersteuning van een eventueel onafhankelijk onderzoek naar het product van LP Canexel Ridgewood en de werk wijze van Claimvision!
Groet aan alle gedupeerden.

Bora7
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2018 15:18

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Bora7 »

Wij hebben ook klachten over ons chalet waarvan de buitenkant met Canexel is bekleed maar waar moeten wij heen met onze klacht .Het chalet is van bouwjaar 2002 .5 jaar geleden hebben wij het gekocht wij willen een claimformulier hebben maar geen idee waar ik moet zijn .Zijn er mensen die dat weten

PR8IG
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2018 09:58

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door PR8IG »

Oproep aan iedereen die een andere ervaring heeft met canexel als hier onder beschreven:
Canexel
Canexel is een kant en klaar gevelbekledingsysteem op basis van geperste houtvezels met de voordelen van hout zoals o.a. gemakkelijk te verwerken en isolerend. Canexel heeft echter geen last van kromtrekken, opnemen van vocht en kopscheuren.
Toepassing
Canexel wordt toegepast in nieuwbouw, renovatie en recreatiebouw. Voor de chalets wordt canexel als buitenbekleding toegepast.
Kenmerken
Canexel is in de fabriek voorzien van een duurzame lakafwerking, die geen verdere behandeling nodig heeft. Het is een milieuvriendelijk product wat uitsluitend gebruik maakt van hout uit duurzaam verbouwde bossen. Het is onderhoudsarm en kan worden schoongemaakt met een zacht, niet schurend huishoudelijk reinigingsmiddel
Uitvoering: Alle Canexel panelen zijn voorzien van een natuurlijk ogende houtstructuur.
Dikte: 10 mm.
Lengte: 366 cm.
Werkende breedte: 28 cm
Kleuren: Canexel is verkrijgbaar in 10 verschillende kleuren, waaronder creme (almond), sand en yellow stone.
Montage: De platen worden via de daarvoor bestemde groef genageld, zodat de bevestiging aan het oog wordt onttrokken (blinde vernageling).
Groet aan alle gedupeerden.

edjil
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2018 08:13

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door edjil »

Ik ontdek nu ook rotting verschijnselen v.w.b. het canexel aan mijn Maat Junior Chalet (2006). In 2013 al een keer overgeschilderd. Maar nu gaat het echt kapot. Waar en bij wie moet ik zijn om mijn garantie recht te halen?

edjil
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2018 08:13

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door edjil »

Fijn hoor, als je niet de eerste eigenaar bent dan heb je nergens recht meer op is mij door de leverancier van mijn chalet verteld. Dit zou in de voorwaarden van LP Canada staan. HELP!!!

Bert Willemse
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2018 12:26
Locatie: Schelluinen

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Bert Willemse »

ik heb ook een probleem met mijn Canexel chalet, wie neemt contact met mij op onder het mom 'samen staan we sterk'?
Ik heb mijn Chalet gekocht bij Maat in Sliedrecht.
Wie wil contact met mij opnemen? Dit kan door rechts naast dit bericht op PM te klikken.
Bert
Laatst gewijzigd door Bert Willemse op 06 jun 2018 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

GRJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2018 19:40

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door GRJ »

chchalet schreef:Mijn claim bij LP is vandaag afgewezen omdat ik te laat heb gereageerd met mijn klacht.
Ze stellen dat je binnen 90 dagen moet reageren na het ontdekken van de schade.
5 jaar geleden heeft de importeur Fetim het al afgedaan met ja niet goed aangebracht
de ventilatie klopt niet , dat betekent dat alle caravans op de verkeerde manier zijn gebouwd.
Ik heb daarna op internet gezocht of er meer problemen zijn met Canexcel en dat bleek zo.
Nu worden de Clams via Claimvision afgehandeld.
Voordat ik het juiste adres had voor de schade formulieren was ik al een jaar verder.
Dus als je een claim indien denk aan de 90 dagen, het antwoord van Claimvision duurt bijna 4 maanden.
Overschilderen helpt ook niet want de lijm komt er gewoon doorheen .

Groet CH

We kregen na zes maanden dezelfde afwijzing ...hadden ze meteen in het eerste antwoord kunnen melden. Of ze zelf zo lekker bereikbaar zijn en snel reageren

Trasher
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2010 16:40

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Trasher »

Ik kan mij ook aansluiten bij dit forumonderwerp.
Betreft een Duntep chalet, bouwjaar 2005 waarvan de Canexel inmiddels nog niet helemaal loslaat, maar op veel plekken wel aardig krokant is geworden en waar veel lakschade aan is ontstaan. Vorig jaar was daar na de voorjaarsschoonmaak nog niet heel veel van te zien, dit jaar dus wel.

Ik heb inmiddels het claimformulier naar Claimvision verstuurd en zal zien wat daar op terugkomt. Dat het lang kan duren heb ik inmiddels al uit meerdere bronnen begrepen. Gelukkig ben ik wel de eerste eigenaar, met alle benodigde papieren, dus daarmee kunnen ze het in ieder geval niet lastig maken.

Jacqueline 1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2018 21:54

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Jacqueline 1977 »

Ook wij hebben dezelfde problemen met het canexel. Omdat het bedrijf failliet is gegaan kunnen ze de schades niet vergoeden maar willen ze slechts een klein bedrag betalen. Het canexel is in Nederland niet meer te krijgen. Rondom vallen de rotte plekken erin. Wat kunnen wij doen.

Gesloten