LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie Canexel op chalet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Undutchable
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Undutchable »

Hier hetzelfde probleem. Heb inmiddels een aanbod van [email protected] gehad, maar ik vind het veel te laag (ongeveer 500 euro). Ik wil een soortgelijk aanbod als Tilburg en Chalet232 hebben gekregen. Liefst afkopen want dan kan ik het chalet met ander materiaal laten bekleden.

Bij mijn aanbod zat een of ander vaag ingescand A4tje met garantievoorwaarden waarpo ze het aanbod baseren, maar volgens mij zijn dat de Canadese. Als iemand me aan de Nederlandse voorwaarden kan helpen, dan heel graag.

4hout&
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2018 12:13

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door 4hout& »

Ook wij hebben problemen met de garantie van de Canexel-bekleding van ons chalet. En ook in ons geval is de bouwer van het chalet inmiddels failliet.

In januari 2018 hebben wij een garantieclaim ingediend. Na een maand kregen we bericht dat we een ander formulier in moesten vullen, het formulier dat wij hadden gebruikt was niet meer van toepassing. Uiteindelijk kregen we eind maart/begin april een melding dat de claim in behandeling was genomen. Er moest een inspectie plaatsvinden en daarna zouden we meer horen. Iedere maand hebben wij gevraagd naar de stand van zaken. Begin juni hebben we voor het laatst iets gehoord. In dat bericht stond dat de inspectie vereist was en dat er sowieso geen reparatie wordt uitgevoerd, maar dat we eventueel een financiële vergoeding zouden kunnen ontvangen....
Op vragen of de inspectie al heeft plaatsgevonden en/of wanneer dat wordt gedaan, krijgen we gewoon geen antwoord.

We hebben enkele jaren geleden een claim ingediend en toen is de zaak vrij snel in behandeling genomen en opgelost. Destijds zijn er veel panelen vervangen.

Wij worden inmiddels flink ziek van claimvision.eu die de claim in behandeling heeft. Wij hebben het gevoel dat ze ons proberen zoet te houden en alles op zijn beloop laten.
Heeft er iemand een idee hoe nu verder te gaan?

Undutchable
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Undutchable »

@4houten, Ik heb mijn claim in juli 2017 ingediend en heb onlangs een voorstel ontvangen.

Ik heb ook al eerder een claim ingediend in 2013, toen Fetim het nog afhandelde, en toen was het vrij snel geregeld (planken vervangen en chalet geschilderd). Het duurt nu inderdaad fors langer en dan komt er ook nog een slecht voorstel.

Cokkebok
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2013 21:32

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Cokkebok »

Goedenavond, ook ik ben al jaren bezig met het probleem van Canexel. In 2008 een chalet gekocht bij en na 4 jaar waren er al verrotte delen te zien in de CanExel. Dit is toen verholpen na inschakeling van de Hr. Boon. is het chalet geheel overgeschilderd ….. Na 2 jaar werden de rotte plekken weer zichtbaar … er groeide zelfs zwammen op mijn chalet …. weer een claim ingediend … toen werd de gehele achterwand en één zijkant geheel vernieuwd en enkele delen aan de voorkant …. hierna werd het chalet weer geheel geschilderd ….. vorig jaar weer dezelfde ellende … de voorkant vertoont rotte delen ….. wederom een claim ingediend … na meer dan een jaar wachten kreeg ik vandaag een mail ven de verzekerings maatschappij van CanExel dat er niet meer gerepareerd wordt maar een vergoeding wordt verstrekt voor de slechte delen Canexel ….. van 481 Euro … belachelijk … er wordt verwezen naar de leverancier van het chalet om te overleggen hoe verder moet. Daar zit je dan met een challet van 30.000 euro die na 10 jaar al rottings verschijnselen toont …. Als ik al de correspondentie lees hier op de site ben ik beslist niet de enige … zou het mogelijk zijn dat Radar hier een uitzending aan wijd? of dat een gemeenschappelijk gang naar de rechter is te overwegen of moet de leverancier van het chalet in gebreke moeten worden gesteld voor het leveren van een product met ondeugdelijk materiaal .

Burgeltjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2018 10:40

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Burgeltjes »

Ik constateer nu ook rottende plekken in en loslatende toplaag van het Canexel op mijn vakantiewoning. Ik heb Claimvision zojuist per mail gevraagd mij de juiste formulieren toe te sturen op aanspraak te maken op de garantie. Als ik alle ellende en de duur van reageren en in sommige gevallen afhandelen van de claim lees wordt ik daar niet vrolijk van. Ik wacht eerst even op een eerste reactie.

Cokkebok
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2013 21:32

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Cokkebok »

Goede morgen,
Ook ik ben het niet eens met de afhandeling van de de klacht door claimvision.
Dit heb ik dan ook aan hun gemeld via mail.
Ze zijn echter met vakantie tot eind augustus.
Ik heb inmiddels al contacten gelegd via de leverancier van mijn chalet,radar en kassa.
Ook heb ik een mail gestuurd naar de leverancier, LP Canada, de fabrikant van canexel over mijn ervaringen met hun product.
Ook heb ik de voormalige importeur , Fetim, over informatie gevraagd, .... maar nog niets van hun vernomen.
Ik ben nog bij aantal instanties aan het informeren wat ik kan ondernemen om mijn "recht" te krijgen voor schade herstel oa, SKS die een garantie certificaat heeft afgegeven voor dit product, De rijdende rechter Frank Visser voor advies (Frank Visser rijdt visite van SBS6) en het programma Het zal toch niet waar zijn.
Mocht dat allemaal niet lukken dan kan ik altijd nog overwegen of het e.e.a via de sociale media volop aandacht krijgt.

anspa
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2018 15:57

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door anspa »

Goede middag,

Graag hoor ik hoe het verder gaat!

rkr
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2018 13:51

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door rkr »

Beste Cokkebok en andere mensen,
Ook wij hebben problemen met Canexel Almond, geproduceerd door Louisiana-Pacific Corporation uit Nashville, Tennessee: de laklaag beschermt onvoldoende, waardoor het vocht dat door capillaire werking tussen twee panelen blijft zitten na een regenbui het hout aantast en houtrot optreedt, beginnend nabij de onderkant van het bovenliggende paneel.
We hebben het chalet in 2010 gekocht van Briljant Houtbouw, onderdeel van de Molencaten groep in Hattem. Bij aanschaf hebben we een formulier ontvangen waarop de garantievoorwaarden staan: 10 jaar vervanging inclusief arbeid in geval van gebreken, daarna aflopend en zonder arbeid. Met daarbij de verwerkingsvoorschiften. Uitgegeven door Fetim Professional BV, postbus 770, 1000 AT Amsterdam, 020-5805285. Inmiddels is Briljant Houtbouw failliet, de Molencaten groep bestaat echter nog wel.
Tot enige tijd terug werd de schade keurig afgehandeld. Inmiddels is het bedrijf Claimvision B.V. ingeschakeld, adres Koninginneweg 11, 1217 KP Hilversum, 020-2619467 (8.30 tot 12.00 op werkdagen), KvK-nummer 68660944. Die gebruikt afwijkende garantievoorwaarden van Noord-Amerika: 5 jaar vervanging inclusief arbeid in geval van gebreken, daarna aflopend en zonder arbeid. Na een controle geven ze aan dat de verwerking van de panelen, die conform de Nederlandse verwerkingsvoorschriften zijn geplaatst, deels niet zouden voldoen aan de Amerikaanse voorwaarden, ze bieden ongeveer 15 procent van de te maken kosten i.p.v. 100 procent conform de garantie.
Cokkebok, hebben je acties al iets opgeleverd? Volgens mij moeten we allen met elkaar optrekken hier, want dit is toch wel een absurde situatie: je koopt een product met garantie en als je die dan nodig hebt wordt er naar andere voorwaarden verwezen en vrijwel niets terugbetaald. Met elkaar staan we sterker, om er aandacht voor te krijgen, en om druk uit te oefenen op de leverancier en de producent hun verplichtingen na te komen, ook hun morele.
Hartelijke groet.

Jaapwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2018 12:26

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Jaapwal »

Slachtoffer Arcabo / CaneXel

Hallo, ook ik ben slachtoffer.
Heb mijn Chalet persoonlijk gekocht bij Arcabo in november 2016 en deze is gebouwd in januari 2007, hij is geleverd eind februari 2007 via dealer Bocreana (failliet).

In 2013 de claim gelegd bij Arcabo maar die wees mij door naar Fetim, na inspectie zijn er planken vervangen en is hij opnieuw geschilderd. Begin 2017 vielen er gaten in de planken en heb ik weer een claim aangevraagd, eerst bij Arcabo die mij door verwees, bij Fetim en na aandringen is er pas in oktober 2018 een inspectie geweest, hun voorstel " u krijgt € 500,= , binnen 90 dagen reageren want anders vervalt de claim en verdere garantie. Dit heb ik nogmaals bij Arcabo neergelegd maar die willen geen rol meer betekenen in deze kwestie omdat wij contact gezocht hebben met Fetim en zij dus "geen partij meer zijn" bovendien verwijzen zij naar hun garantiebepaling art 1.2 " buiten verantwoordelijkheid van ARCABO" en dat zij niet meer op deze klacht zullen reageren.

Ik ben bij de rechtshulp geweest en die heeft de volgende uitspraak:

* Ik heb recht op consumenten garantie, Consument - Leverancier/bouwer
in mijn geval is het dat Arcabo die hoofdleverancier is, en dus ook mijn aanspreekpunt, een ieder ander is toeleverancier en dus niet
mijn partij. Dat zal Arcabo zelf maar moeten oplossen. (dit geldt ook nog nadat Fetim de claim al getracht heeft te verhelpen.)
* Als het materiaal ondeugdelijk en/of niet goed gemonteerd is, dat moet je dat bewijzen met een Expert (dit forum geeft ook al
bewijs dat het probleem al vanaf begin 2000 aanwezig was en er nog steeds is), en het voldoet niet aan de te verwachten
levensduur van minimaal 15 jaar dan blijft Arcabo aansprakelijk , ondanks dat zij zelf een andere garantie termijn hebben. De
rechter zal hier zeker in mee gaan.

Je moet dus het volgende doen:
Een aangetekende brief sturen naar Arcabo en ze ingebreke stellen en dat zij volgens consumentenrecht het probleem moeten oplossen. reageren ze niet dan moet je een advocaat in de hand nemen en hen voor de rechter dagen.

mijn vraag: wie heeft er al een advocaat in de arm genomen en/of heeft al een uitspraak van de rechter?

JerrieJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2019 16:53

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door JerrieJ »

Sinds 2017 hebben we een Chalet die gefabriceerd is door Wanders, bekleed met Facapanel gekocht voor rond de €70.000.
Veel geld, zeker voor ons, we dachten hiermee rust en degelijkheid te kopen, helaas heeft juist ontzettend veel tijd en stress met tallozen keren op en neer reizen om mankementen te verhelpen gekost.

Bij plaatsing viel op dat er schilderwerk beschadigd was, gedacht werd aan transport schade, zijn de plekken bijgewerkt. Ik kreeg een potje verf mocht ik nog wat tegen komen om het dan even bij te werken.
Al snel werd helder dat het schilderwerk op meer plekken loslaat, ik heb er zeker een paar honderd bijgewerkt, steeds kleine plekjes en steeds denken nu is het wel over.
Niks van dat, vooral op de regenkanten, is er geen houden aan, het begint met een kleine snee in het schilderwerk vaak onderaan de rug (potdeksellook) wat snel overgaat tot grote stukken loslatende verf en korte tijd later kale plekken, de verf valt er gewoon af.
Ook staan de panelen onder druk, deels worden de panelen uit de verbindinsstukken gedrukt, ook daar zijn de kopse kanten niet behandeld, en onder invloed van het weer.

De klachten lijken erg op die van Canexel, vandaar mijn post in dit topic.


Met de verkopende partij is het erg lastig te communiceren, op een moment stelden ze dat de fabrikant van de panelen failliet is, ze nu zelf het chalet overschilderen.
Ik kreeg niet duidelijk hoe het dan met garantie zit, dat is 5 jaar op de glans, 10 jaar op de verf en 20 jaar op de panelen, dit zolang het is gemonteerd volgens de voorschriften, ik zag dat onder andere, gesneden delen de kopse kanten niet zijn behandeld, dat is wel een vereiste.
Ook vraag ik me af, of met oververven het probleem is verholpen, ik lees dat ventilatie ook belangrijk is, ik heb mijn vraagtekens of de ventilatie afdoende is.

Straks is het chalet overgeverfd, begint over een aantal jaren de verf weer los te laten en sta ik er zelf voor.
Mede reden te vragen aan mijn rechtsbijstand mij bij te staan, beter nu goed aangepakt dan later er alleen voor te staan.

De vraag is aan lezers van dit forum of iemand een onafhankelijks onderzoek bureau weet met expertise op dit gebied?
Het liefst een onderzoek bureau met brede expertise, er zijn meer mankementen aan het chalet, er is al veel verholpen, zoals lekkende douchecabine, kapot aanrechtblad, verkeerde maat voordeur, kabels die tegen halogeen spotjes lagen met als gevolg kortsluiting, etc.
Wat nog resteert (hopen we ) zijn krakende vloeren, scheuren in de binnenwandmuren en mogelijk weer een kromme voordeur.
Ook daar willen we nu een expert naar laten kijken.

Adviezen zijn zeer welkom

Yvonnealbers1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2019 11:35

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Yvonnealbers1955 »

4hout& schreef:
10 jul 2018 12:32
Ook wij hebben problemen met de garantie van de Canexel-bekleding van ons chalet. En ook in ons geval is de bouwer van het chalet inmiddels failliet.

In januari 2018 hebben wij een garantieclaim ingediend. Na een maand kregen we bericht dat we een ander formulier in moesten vullen, het formulier dat wij hadden gebruikt was niet meer van toepassing. Uiteindelijk kregen we eind maart/begin april een melding dat de claim in behandeling was genomen. Er moest een inspectie plaatsvinden en daarna zouden we meer horen. Iedere maand hebben wij gevraagd naar de stand van zaken. Begin juni hebben we voor het laatst iets gehoord. In dat bericht stond dat de inspectie vereist was en dat er sowieso geen reparatie wordt uitgevoerd, maar dat we eventueel een financiële vergoeding zouden kunnen ontvangen....
Op vragen of de inspectie al heeft plaatsgevonden en/of wanneer dat wordt gedaan, krijgen we gewoon geen antwoord.

We hebben enkele jaren geleden een claim ingediend en toen is de zaak vrij snel in behandeling genomen en opgelost. Destijds zijn er veel panelen vervangen.

Wij worden inmiddels flink ziek van claimvision.eu die de claim in behandeling heeft. Wij hebben het gevoel dat ze ons proberen zoet te houden en alles op zijn beloop laten.
Heeft er iemand een idee hoe nu verder te gaan?
Ook ik ben al 1 jaar aan het corresponderen met canexel. Mijn chalet is eerst overgeschilderd en na 1 jaar begonnen er gaten in sommige panelen te vallen. En de verf laat los.
Is er iemand die mij advies kan geven hierin, wat ik nu verder moet doen.
Gr Yvonne [verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 apr 2019 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd

Suderfjild
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2019 13:43

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Suderfjild »

Ik was aan het googlen of er meer mensen problemen met het materiaal Canexel hebben. Mijn chalet is van 2006 en heeft een aantal rotte plekken. We hebben de windveren al een keer vervangen omdat die verrot waren maar nu komt er al het ware een gele push uit verschillende plekken. Dat zal een soort schimmel zijn. Gezien de vele klachten die ik lees vraag ik mij nu af wat een redelijke garantietermijn is voor een chalet van Canexel. Ook wij zijn er van uit gegaan dat het materiaal onderhoudsarm is, wat betekend dat het weinig onderhoud nodig heeft. In mijn geval ben ik er van uitgegaan dat het chalet inmiddels 13 jaar is en dat er geen garantie meer op zit. Wat is een redelijke garantietermijn voor dit materiaal, ik dacht een chalet voor 30 jaar te hebben, en kan ik nog iets ondernemen of aanspraak op garantie maken. Alvast bedankt voor reacties die me verder kunnen helpen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zag 'm al langskomen in de diverse nieuwsbrieven met jurisprudentie. Mooie uitspraak. Wel lansloos verweer van de zijde van Fetim :lol: Eerst een beetje roepen dat iemand anders die panelen misschien wel geleverd heeft, vervolgens een beetje zeuren over de kwaliteit van de rapporten en over de kalibratie van de meetinstrumenten... niet bepaald steekhoudende verweren!

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2019:7714

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inq schreef:
15 nov 2019 09:23
Daarom zeg ik Moneyman ... dagvaarden die gasten! Massaal! Allemaal! Jaag ze maar op kosten!
Graag :wink: Van die kosten wordt mijn salaris betaald, dus ik beteken die dagvaardingen met liefde ;)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze panelen zijn bekend, bij een kleine beschadiging rot het volledig weg.

Bij verven lukte moeilijk, op diverse parken kopen ze PVC panelen en zetten die er overheen, 1 mm dun is al voldoende, Fetim was duurder maar niet beter.

En een rechtszaak, ze garanderen materiaal, niet arbeidsloon en blij plaatsingsfouten vervalt elke garantie op materiaal.

Een eerdere gewonnen uitspraak, dat kan ook foutje van een Rechter zijn of slechte verdediging tegenpartij.
Daar heb je dus helaas niets aan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onzin, stofzuiger. Heb je de uitspraak uberhaupt gelezen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit onderstaande online gevonden, geperste hout vezels die geen vocht opnemen sprookje?
Vele stappen over op betere leverancier want als de laklaag schade heeft of kopse kanten vocht kregen, rond elk raam of deur en dat is afgezaagd voor de lengte... lees en huiver en een rechtszaak kost alleen maar geld... heb reclame link eruit gehaald;


Canexel is een kant en klaar gevelbekledingsysteem op basis van geperste houtvezels met een duurzame laklaag. Deze gevelbekleding heeft de voordelen van hout. Zo is het gemakkelijk te verwerken, werkt het isolerend en heb je geen last van kromtrekken en kopscheuren. Maar Canexel heeft ook nadelen van hout, zoals houtrot. Destijds werd verteld dat Canexel geen last heeft van het opnemen van vocht en het werd dan ook verkocht met 25 jaar garantie op het basismateriaal en 15 jaar op de toplaag van de Canexel. Nu we een aantal jaren verder zijn, blijkt dat Canexel vooral op de regenkanten niet bestand is tegen weersinvloeden en is de Canexel rot op verschillende plaatsen. Helaas zijn deze rotte plekken in de Canexel vaak niet meer te herstellen. Het is dan ook niet vreemd dat Canexel vervangen wordt op veel plaatsen.


Canexel vervangen

Canexel is een kant en klaar gevelbekledingsysteem op basis van geperste houtvezels met een duurzame laklaag. Deze gevelbekleding heeft de voordelen van hout. Zo is het gemakkelijk te verwerken, werkt het isolerend en heb je geen last van kromtrekken en kopscheuren. Maar Canexel heeft ook nadelen van hout, zoals houtrot. Destijds werd verteld dat Canexel geen last heeft van het opnemen van vocht en het werd dan ook verkocht met 25 jaar garantie op het basismateriaal en 15 jaar op de toplaag van de Canexel. Nu we een aantal jaren verder zijn, blijkt dat Canexel vooral op de regenkanten niet bestand is tegen weersinvloeden en is de Canexel rot op verschillende plaatsen. Helaas zijn deze rotte plekken in de Canexel vaak niet meer te herstellen. Het is dan ook niet vreemd dat Canexel vervangen wordt op veel plaatsen.

Lees verderop meer over het schilderen van Canexel


Canexel vervangen is de oplossing
Het alternatief voor Canexel gevelbekleding

Canexel werd voorheen veel toegepast in de nieuwbouw, renovatie en recreatiebouw. Chalets of stacaravans werden vaak geheel bekleed met Canexel. Deze gevelbekleding zou dan ook onderhoudsarm zijn en doordat de Canexel in de fabriek is voorzien van een duurzame lakafwerking, behoeft deze geen verdere behandeling. Tegenwoordig komen er veel klachten over Canexel binnen. Zo zou het kromtrekken en is het Canexel rot op verschillende plekken, met name aan de regenkant. De Canexel vervangen door kunststof gevelbekleding is dan ook een reële gedachte.

Canexel vervangen door kunststof gevelpanelen

Om nog meer problemen met de Canexel te voorkomen, lijkt het vervangen van ervan de beste oplossing. Dit omdat schilderen vaak een tijdelijke oplossing is en na 1 of 2 jaar de probelemen opnieuw optreden. Daarnaast is de investering voor het schilderen bijna hetzelfde dan het vervangen met geharde kunststof gevelbekleding. Met kunststof gevelbekleding heb je een onderhoudsarm product. Schilderen is overbodig, slechts zo nu en dan een doekje met sopje over de panelen is voldoende. Daarnaast heeft kunststof gevelbekleding ook een mooie houtnerfstructuur. Zeker vanuit de verte lijkt je woning of gevel bekleed te zijn met hout.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Moneyman schreef:
15 nov 2019 16:28
Onzin, stofzuiger. Heb je de uitspraak uberhaupt gelezen?
Wel gevonden voor zover leesbaar, maar of dit voor elke koper van dit materiaal geld betwijfelde ik .
Het materiaal is ook in Duitse, Franse en Engelse forums te vinden met gelijkwaardige klachten.
Fetim moet 25 tot 15 jaren garantie geven maar als je na 10 jaren komt is een groot deel voorbij..
Ik denk dat omdat ze meer al 10 jaren terug die 15 jaren met beschadigde lak... en is het goed gemonteerd?

De ventilatie plicht erachter en de afwerking van kopse kanten, als je daar flinke laag verf over hebt gedaan komt er minder vocht in en zou het langer mee moeten gaan...

Ik heb dit materiaal eerder gezien en daarom nooit gekocht, echt hout kan langer mee is mijn idee.
Puur kunststof en geen geperst afval met harde lak laag kopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Inq,

Inderdaad, hier overheen lijkt me niet goed, vocht bleef erin zitten.
Zelf trek ik dit er moeiteloos af en andere die het hadden hebben er maar 1,2 mm dunne PVC panelen opgezet, goedkoper en bij 1 klap in koude winter kapot, zomers redelijk sterk... maar ook ik had liever dikkere 6 mm gekozen, maar als ze geld te kort hebben...

Als ze voor elke geleverde Chalet dit moeten betalen gaan ze kapot.
Ik geloof niet dat elke verkoper het juist monteerde, net de PDF gezien met instructie en weet hoe de latten erachter waren, beetje krap... dus niet voldoende ventilatie en garantie mogen ze afwijzen....

Net als eerder herstelde beschadigingen, als de verf moeilijk of niet hecht blijft er een open wond dus die plank word ook niet vergoed.
En die niet machines die vele gebruiken, en de roest sporen van die nieten... ook afgewezen.

Ik heb geen Niet machine gedaan maar gelijmd, want gegalvaniseerde willen wel eens een bruine streep geven,
en RVS was bestellen en 4 weken levertijd toen ik het voor buren monteerde!

Eerst goed gekeken waarom het fout ging en toen besloten tot ander materiaal.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
15 nov 2019 16:44
Moneyman schreef:
15 nov 2019 16:28
Onzin, stofzuiger. Heb je de uitspraak uberhaupt gelezen?
Wel gevonden voor zover leesbaar, maar of dit voor elke koper van dit materiaal geld betwijfelde ik .
(...)
Fetim moet 25 tot 15 jaren garantie geven maar als je na 10 jaren komt is een groot deel voorbij..
Ik denk dat omdat ze meer al 10 jaren terug die 15 jaren met beschadigde lak... en is het goed gemonteerd?
(...)
Ik lees geen enkel argument waarom deze uitspraak geen leidende jurisprudentie zou zijn in de vele soortgelijke gevallen. Logisch, want dat argument is er ook niet.

Als het verweer zou zijn dat er sprake is van verkeerde montage, is het aan de verkoper om dat (nu nog) te bewijzen.

Gesloten