LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie Canexel op chalet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
minimaliseren1010
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2015 18:45

garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door minimaliseren1010 »

Chalet gekocht in 2002 klachten over loslaten toplaag 2010.
Opnieuw geschilderd en mondelingen garantie over herstel.
In 2015 opnieuw klachten nu ernstiger nl. toplaag en basislaag poreus geworden op veel plekken.
Inspectie door Boon-Beheer Amsterdam vertegenwoordiger van Canexel in Nederland.
Chalet is verkocht door Kraaikamp Wagenbouw, Biddinghuizen.

Drie opties aangeboden met bijbetaling en zonder garantie niet geaccepteerd.
Boon Beheer wil mij niet tegemoet komen.
Kraaikamp Wagenbouw aansprakelijk gesteld wegens ondeugdelijk product.

Nog geen reactie van Kraaikamp Wagenbouw Biddinghuizen

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZO, da's lekker summier. En wat verwacht je van ons?

minimaliseren1010
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2015 18:45

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door minimaliseren1010 »

Hoe bedoelt u summier?

Ik zou graag meer mensen willen horen met hetzelfde probleem over dit product Canexel en welke stappen ik verder zou kunnen nemen.

minimaliseren1010

dondonkey
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2015 13:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dondonkey »

Hetzelfde probleem met Canexel buitenschotten van mijn in 2006 gebouwde chalet. Via via er achtergekomen dat er garantie op zit. De bouwer van mijn chalet is in 2011 failliet gegaan (likon). Via andere bouwer geholpen. Hij zei dat 1000/2000 chalets met almond white (creme wit) zijn overgeschilderd door Canexel. Via Fetim Group Netherlands het claimformulier ontvangen en vandaag opgestuurd. Tot nu toe ben ik vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Kan nog niet meepraten over de garantieservice. Ik ken jouw specifieke situatie niet maar als Canexel werkelijk onredelijk is, zal je waarschijnlijk naar de rechter moeten stappen (en er zal dan deskundig onderzoek moeten worden gedaan). Maar beiden partijen moeten natuurlijk redelijkheid hanteren. Mijn aanpak zou toch zijn om er gezamenlijk op redelijke wijze uit te komen (onderste uit de kan, is veel lijden). Succes en ik zal de ontwikkelingen hier posten.

minimaliseren1010
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2015 18:45

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door minimaliseren1010 »

dank voor de reactie over Canexel garantie.
Het chalet is in 2002 gebouwd door Kraaikamp,Biddinghuizen ( 30.000 euro) Na 8 jaar problemen met de toplaag dat vervolgens werd overgeschilderd. In 2015 opnieuw problemen, Kraaikamp neemt geen verantwoordelijkheid voor de klachten en verwijst naar de vertegenwoordiger van LP in Nederland, Boon beheer Amsterdam. Deze heeft een inspectie uitgevoerd waaruit bleek dat de toplaag en basislaag is aangetast t.g.v. niet goed uitgevoerde reparatie in 2010.

Boon beheer heeft drie opties aangeboden: herstel van Canexel 33% met bijbetaling 2200 euro en beperkte garantie.

Volledige vervanging van Canexel en een van tevoren getekende afstandsverklaring.
De resterende garantie 3 jaar op de toplaag en 12 jaar op de basislaag wordt niet gecontinueerd.

3500 euro afkoopsom en een afstandsverklaring tekenen. Door bemiddeling van een advocaat kan er worden onderhandeld over de afkoopsom.

Direct telefonisch contact (voorafgaand aan de bemiddelingspoging van de advocaat) heeft geen beweging in gang gezet.
Dit is momenteel de stand van zaken en ik zal een keus moeten maken, maar wat is wijsheid.

minimaliseren1010
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2015 18:45

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door minimaliseren1010 »

dank voor de reactie over Canexel garantie.
Het chalet is in 2002 gebouwd door Kraaikamp,Biddinghuizen ( 30.000 euro) Na 8 jaar problemen met de toplaag dat vervolgens werd overgeschilderd. In 2015 opnieuw problemen, Kraaikamp neemt geen verantwoordelijkheid voor de klachten en verwijst naar de vertegenwoordiger van LP in Nederland, Boon beheer Amsterdam. Deze heeft een inspectie uitgevoerd waaruit bleek dat de toplaag en basislaag is aangetast t.g.v. niet goed uitgevoerde reparatie in 2010.

Boon beheer heeft drie opties aangeboden: herstel van Canexel 33% met bijbetaling 2200 euro en beperkte garantie.

Volledige vervanging van Canexel en een van tevoren getekende afstandsverklaring.
De resterende garantie 3 jaar op de toplaag en 12 jaar op de basislaag wordt niet gecontinueerd.

3500 euro afkoopsom en een afstandsverklaring tekenen. Door bemiddeling van een advocaat kan er worden onderhandeld over de afkoopsom.

Direct telefonisch contact (voorafgaand aan de bemiddelingspoging van de advocaat) heeft geen beweging in gang gezet.
Dit is momenteel de stand van zaken en ik zal een keus moeten maken, maar wat is wijsheid.

dondonkey
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2015 13:59

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door dondonkey »

Hi mini, heb gisteren bericht gekregen dat klacht in behandeling zal worden genomen door boonbeheer. Zonder afspraak zal er een inspectie worden gedaan. Tot nu toe verloopt alles netjes.
Als ik het goed begrijp stellen ze o.a. voor om de canexel te vervangen maar zonder garantie. Wat ik heb vernomen van chalet bouwers is dat er heel veel problemen waren met de creme wit/almond white. Als je voor vervanging kiest (zou mijn keuze zijn denk ik, mijn insteek is "woonplezier" en weinig stress) misschien niet die kleur nemen. Tevens op laten nemen dat werkzaamheden conform voorschriften worden uitgevoerd. Wel vreemd dat ze de bestaande garantie niet verlengen? Wat is de onderbouwing daarvoor? Veel succes bij het maken van een keuze!

caravan1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2015 22:33

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door caravan1964 »

Vandaag ook foto's naar Fetim gestuurd. Ik heb ook problemen met mijn caravan.

caravan1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2015 22:33

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door caravan1964 »

Vandaag ook al het claimformulier ontvangen. Fetim bedankt. Dit ga ik deze week invullen en opsturen.

westmaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2015 08:16

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door westmaas »

Ik heb het zelfde probleem met mijn chalet, toplaag laat hier en daar los en ook een aanzal poreuze/zachte plekken in het canexel.
Bij de verkoop is zegen mij gezegd dat het chalet omstreeks 2000 gebouwd is maar dit weet ik dus niet zeker.
Mijn vraag is aan jullie, hoe zou ik dit nu het best kunnen aanpakken met eventuele garantie en bij wie zou ik daarvoor moeten zijn?

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door gordr »

Ik raad een ieder aan de leverancier verantwoordelijk te stellen. Als de fabrikant je (deels) tegemoet wil komen moet je dat zeker niet afslaan, maar dat ontslaat de leverancier niet van zijn plicht een deugdelijk product te leveren. Feitelijk heb je juridisch niets met de fabrikant te maken.
Zie niet af van garanties of andere procedures, kortom: teken niets.
Je kunt de leverancier het best schriftelijk en aangetekend in gebreke stellen, liefst met zoveel mogelijk bewijs daarbij (foto's ed). Dat de gang naar een rechter lastig is en langdurig kan zijn begrijp ik, maar je moet jezelf die mogelijkheid wel scheppen en zeker niet laten ontnemen. Of je die weg wilt gaan kun je altijd nog later beslissen. Nou ja, een aangetekend briefje kan in dit geval zeker geen kwaad. Misschien kunnen jullie gezamenlijk eens naar een advocaat om de druk op te voeren (beter nog: rechtsbijstandsverzekering als je die hebt) . Het lijkt wel duidelijk dat het product gebreken vertoont en uitsluitend de leverancier is hierop aan te spreken, al het andere is mooi meegenomen.

gevel0000
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2014 14:17

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door gevel0000 »

Ook hier een aanvraag gekregen naar een alternatief voor dit materiaal.
Veel problemen in de chaletbouw zegt genoeg over dit materiaal.
Er zijn alternatieven waar je echt niet meer achter aan hoeft.
Zelf ben ik monteur in gevelbekleding en kan zeggen dat bij veel bekledingen mij de tranen in de ogen schieten.

minimaliseren1010
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2015 18:45

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door minimaliseren1010 »

Wat zijn de duurzame alternatieven voor canexel?

Zijn er betrouwbare bedrijven die de alternatieve producten kunnen aanbrengen op chalets?

minimaliseren 1010

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door crazyme »

minimaliseren1010 schreef:Wat zijn de duurzame alternatieven voor canexel?
Keralit ?

berliner68
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2015 22:35

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door berliner68 »

ook ik heb canexel op mijn opbouw van 2005 die nu al aan het rotten is en fetim geen verantwoordelijkheid neemt ondanks dat canexel niet meer wordt gemaakt,en dat is niet voor niks.
mijn verzekering gaat nu kijken of de fa. fetim aansprakelijk gesteld kan worden vanwege wanprestatie.het produkt is niet bestand voor buitengebruik en derhalve gaat het maar zo.n 8 tot 10 jaar mee.

westpier
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2014 12:55

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door westpier »

Hallo,

Ik heb ook problemen met mijn buitenbekleding, chalet is gekocht bij topchalet, deze wil er niets aan doen. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben met topchalet, dan graag reactie. Ik ben bezig met een rechtzaak tegen topchalet.
samen staan we sterker.

Frithjof
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2015 11:49

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door Frithjof »

Na een jaar als tweede eigenaar van een chalet met Canexel panelen, nu ook rotte plekke ontdekt.
Twee jaar geleden is door de vorige eigenaar dit ook al geconstateerd. Toen is onder garantie het chalet opnieuw overgeschilderd. Kennelijk ook over de rotte plekken heen. Heb van De leverancier een schadeformulier ontvangen. Dit moet naar LP in Amerika gestuurd. Ben nu in afwachting van de reactie.

westpier
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2014 12:55

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door westpier »

Hallo,

Ook ik heb problemen met met mijn chalet en de buitenbekleding, ben er al 3 jaar mee bezig. Het verhaal gaat dat er in Nederland een partij afgekeurde canexel toch op de markt is gekomen en een aantal chaletbouwers dit voor weinig hebben gekocht, terwijl ze wisten dat dit problemen zou gaan opleveren. Mijn chalet is uit 2004 en van Topchalet, de eerste problemen zijn in 2012 geconstateerd.

geel15
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2016 16:58

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door geel15 »

Hallo,

wij hebben ons chalet gekocht in 2011 het was een showmodel in Vierhouten, wij hebben dit gekocht van Muller Chaletbouw inmiddels failliet. Het Canexel van het chalet is inmiddels al gedeeltelijk vernieuwd en overgeschilderd dit geheel onder garantie van de firma Boon. Helaas is ons schuurtje dat volgens Boon niet goed is geplaatst geheel aan het wegrotten, de toplaag van de planken aan de bovenzijde is totaal weg en dat na 5 jaar. Boon blijft bij zijn beslissing om deze planken niet te vervangen i.v.m. het niet goed geplaatste schuurtje. Ik kan helaas nergens meer verhaal halen omdat onze chaletbouwer failliet is. Er rest mij niets anders dan maar een nieuwe schuurtje te laten plaatsen voor eigen kosten. De heer [naam verwijderd door moderator] van Muller chaletbouw is natuurlijk alweer met een nieuw bedrijf begonnen met dezelfde garanties.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jan 2016 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd

canexel 2003
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2016 09:58

Re: garantie Canexel op chalet

Ongelezen bericht door canexel 2003 »

hallo

ook ik ben slachtoffer van dit product, door de Fa Boon wordt nu een bouw bewijs verlangt want anders is de datum van het thermopane van doorslag gevend bewijs van het bouwjaar van het chalet. dit vind ik geen maatstaf want wie weet hoe lang dat glas ergens heeft opgeslagen geweest. de fabrikant is de firma Zaro in Delft en die houden, volgens het telefoon gesprek van j.l 26 februari 2016, er geen administratie opna Ook de importeur, Fetim in Amsterdam, de man die er overgaat is met vakantie dus die bel ik volgende week,bericht mij dat er 20 tot 25 jaar garantie op het product is maar dat ik wel via Boon moet proberen de claim te verzilveren de leverancier in deze is de Firma Gritter in Geesbrug maar die stuurt het ook door naar de Fa Boon en de medewerker van Gritter stelde dat er ook op een auto geen 10 jaar garantie wordt gegeven waar die vergelijking opslaat ontgaat mij Het chalet is volgens de verkopende partij van 2003 toen ik het kocht in 2006 en de prijs was er ook na waarschijnlijk is dit probleem al langer aan de gang maar door mij niet opgemerkt daar ik niet vaak daar ben maar door bepaalde lichtschijn van de zon heb ik het ontdekt
wat kunnen wij doen????

Gesloten