LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple - Remanufactured toestel voor defecte telefoon

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Hschenk
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2016 10:30

Apple - Remanufactured toestel voor defecte telefoon

Ongelezen bericht door Hschenk »

Mijn iphone 7 van 8 maanden oud had een probleem met het mute knopje deze werkte soms wel soms niet.
contact gezocht met Apple en werd mij geadviseerd mijn telefoon ter reparatie aan te bieden bij de dichtstbijzijnde apple of Amac store.
Zo gezegd zo gedaan. Na de diagnose van Apple bleek reparatie van mijn toestel niet mogelijk en bieden ze mij nu een Remanufactured toestel aan als vervanging.
Ik vind niet dat ik dit hoef te accepteren voor een toestel van 700 euro die nog geen 8 maand oud is.
Apple heeft zelf gezegd dat de Remanufactured toestellen onderdelen kunnen bevatten van gebruikte toestellen. Ze kunnen mij dus niet garanderen dat bijvoorbeeld het moederbord in mijn vervangend toestel misschien wel 2 jaar oud is en uit een waterschade telefoon afkomstig is.
Ik wil gewoon dat Apple mijn toestel onder garantie repareert of mij een nieuw toestel ter vervanging aanbied. Dit is trouwens ook wat de Nederlandse wetgeving voorschrijft Ik heb dit ook besproken met een senior manager van de Apple care. Maar die gaan hier niet in mee. Of ik krijg mijn toestel terug …. Defect. Of een vervanger wat niet nieuw is.
Ik weet dat er afgelopen jaar wat rechtspraken tegen Apple zijn gewonnen over dit zelfde onderwerp maar weet iemand hoe ik Apple zover krijg mee te werken zonder daar voor een rechtszaak te moeten starten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Apple - Remanufactured toestel voor defecte telefoon

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hschenk schreef:Mijn iphone 7 van 8 maanden oud had een probleem met het mute knopje deze werkte soms wel soms niet.
contact gezocht met Apple en werd mij geadviseerd mijn telefoon ter reparatie aan te bieden bij de dichtstbijzijnde apple of Amac store.
Zo gezegd zo gedaan. Na de diagnose van Apple bleek reparatie van mijn toestel niet mogelijk en bieden ze mij nu een Remanufactured toestel aan als vervanging.
Ik vind niet dat ik dit hoef te accepteren voor een toestel van 700 euro die nog geen 8 maand oud is.
Apple heeft zelf gezegd dat de Remanufactured toestellen onderdelen kunnen bevatten van gebruikte toestellen. Ze kunnen mij dus niet garanderen dat bijvoorbeeld het moederbord in mijn vervangend toestel misschien wel 2 jaar oud is en uit een waterschade telefoon afkomstig is.
Ik wil gewoon dat Apple mijn toestel onder garantie repareert of mij een nieuw toestel ter vervanging aanbied. Dit is trouwens ook wat de Nederlandse wetgeving voorschrijft Ik heb dit ook besproken met een senior manager van de Apple care. Maar die gaan hier niet in mee. Of ik krijg mijn toestel terug …. Defect. Of een vervanger wat niet nieuw is.
Ik weet dat er afgelopen jaar wat rechtspraken tegen Apple zijn gewonnen over dit zelfde onderwerp maar weet iemand hoe ik Apple zover krijg mee te werken zonder daar voor een rechtszaak te moeten starten.
Dat apple *** is wat betreft garantie mag algemeen bekend zijn.
En waar heeft u deze iphone gekocht?

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Apple - Remanufactured toestel voor defecte telefoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hschenk schreef:Mijn iphone 7 van 8 maanden oud had een probleem met het mute knopje deze werkte soms wel soms niet.
contact gezocht met Apple en werd mij geadviseerd mijn telefoon ter reparatie aan te bieden bij de dichtstbijzijnde apple of Amac store.
Zo gezegd zo gedaan. Na de diagnose van Apple bleek reparatie van mijn toestel niet mogelijk en bieden ze mij nu een Remanufactured toestel aan als vervanging.
Ik vind niet dat ik dit hoef te accepteren voor een toestel van 700 euro die nog geen 8 maand oud is.
Apple heeft zelf gezegd dat de Remanufactured toestellen onderdelen kunnen bevatten van gebruikte toestellen. Ze kunnen mij dus niet garanderen dat bijvoorbeeld het moederbord in mijn vervangend toestel misschien wel 2 jaar oud is en uit een waterschade telefoon afkomstig is.
Ik wil gewoon dat Apple mijn toestel onder garantie repareert of mij een nieuw toestel ter vervanging aanbied. Dit is trouwens ook wat de Nederlandse wetgeving voorschrijft Ik heb dit ook besproken met een senior manager van de Apple care. Maar die gaan hier niet in mee. Of ik krijg mijn toestel terug …. Defect. Of een vervanger wat niet nieuw is.
Ik weet dat er afgelopen jaar wat rechtspraken tegen Apple zijn gewonnen over dit zelfde onderwerp maar weet iemand hoe ik Apple zover krijg mee te werken zonder daar voor een rechtszaak te moeten starten.
Stuur ze een link naar de bewuste uitspraak en vraag ze een dure herhaling van zetten te voorkomen.

Hschenk
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2016 10:30

Re: Apple - Remanufactured toestel voor defecte telefoon

Ongelezen bericht door Hschenk »

Telefoon is oorspronkelijk aangeschaft bij T-mobile. maar omdat het toestel nog binnen het eerste jaar valt hebben ze mij naar Apple zelf gestuurd.

Hschenk
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2016 10:30

Re: Apple - Remanufactured toestel voor defecte telefoon

Ongelezen bericht door Hschenk »

Vervanging met een toestel met tweedehands onderdelen...... als je een nieuwe auto koopt en je dynamo gaat kapot na 8 maanden wil je ook niet dat de garage je dynamo vervangt met een 3 jaar oude dynamo.

garantie is garantie je hoeft echt geen bij elkaar geraapte vervanging te accepteren

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Apple - Remanufactured toestel voor defecte telefoon

Ongelezen bericht door JvandeW »

Hschenk schreef:Ik weet dat er afgelopen jaar wat rechtspraken tegen Apple zijn gewonnen over dit zelfde onderwerp maar weet iemand hoe ik Apple zover krijg mee te werken zonder daar voor een rechtszaak te moeten starten.
Het vonnis waar je op doelt (ECLI:NL:RBAMS:2016:4197) betreft een Apple iPhone aangeschaft bij Apple zelf. Jouw Apple iPhone komt - zoals je zelf aangeeft - niet bij Apple vandaan maar bij T-Mobile.

Daarmee ben je dan ook een koopovereenkomst met T-Mobile aangegaan en niet met Apple, waardoor je bij Apple in eerste instantie geen aanspraak kan maken op de wettelijke garantie bij non-conformiteit. Slechts op de garantie die Apple aanbiedt en waar Apple tot op zekere hoogte ook zelf garantievoorwaarden voor mag bepalen. Een van die voorwaarden kan dus zijn dat je geen nieuw toestel krijgt maar een refurbished model - een voorwaarden dat op zich helemaal niet zo verkeerd is voor een fabrikant. Dat doen er maar weinig.

Om aanspraak te maken op de wettelijke garantie en vervang van de zaak volgens Artikel 7:21 lid 1 onderdeel c, zul je toch echt bij de verkoper moeten zijn en dat is in deze T-Mobile. Mocht T-Mobile je wederom naar Apple sturen, weiger dit dan en eis dan dat zij - als verkopende partij - verantwoordelijk zijn voor het nakomen van Artikel 7:21 lid 1 onderdeel c en mochten zij weigeren, je een beroep zult doen op Artikel 7:22 lid 1 onderdeel a.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Apple - Remanufactured toestel voor defecte telefoon

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hschenk schreef:Telefoon is oorspronkelijk aangeschaft bij T-mobile. maar omdat het toestel nog binnen het eerste jaar valt hebben ze mij naar Apple zelf gestuurd.
Leuk voor ze, maar de verkoper dient garantie te regelen. Ze maken zich er veel te makkelijk van af.

Ik zou nogmaals bij T-mobile aankloppen en duidelijk maken dat je een oplossing wenst.

Gesloten