LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dure surround set die niet werkt vervangen voor goedkopere en minder functionele

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Lex uit Amersfoort
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2020 13:55

Dure surround set die niet werkt vervangen voor goedkopere en minder functionele

Ongelezen bericht door Lex uit Amersfoort »

Hi,

Ik heb voor bij mijn TV een (dure) soundbar met draadloze surround speakers gekocht welke vanaf het begin nooit goed heeft gewerkt. Het geluid valt regelmatig weg. Veel met support getest, vaak opgestuurd en gerepareerd en zelfs vervangen voor een nieuwe, wat allemaal niet hielp. Uiteindelijk bied de fabrikant hun nieuwere type soundbar aan welke instant het probleem van uitvallend geluid verhelpt. Echter werkt deze nieuwe soundbar niet met bijbehorende surround speakers waardoor ik nu geen surround geluid heb.

Het enige wat ik nu kan gebruiken is de soundbar van 800 euro, terwijl ik een surround set van 1150 euro gekocht heb.

Ik heb aangegeven bij de fabrikant dat ik graag werkende surround speakers wil bij mijn soundbar, omdat ik hem daarvoor aangeschaft heb. Deze wil echter alleen goedkopere serie luidsprekers leveren, zonder teruggave van geld. Of ik mag met korting een duurdere serie kopen maar moet zoveel bijbetalen dat ik dan meer betaal dan de set nieuw in de winkel kost.

Ik heb aangegeven dat ik bereid ben bij te betalen, maar niet meer dan dan het product kost. En dat ik eigenlijk geen interesse heb in het accepteren van een 'mindere' set omdat ik juist heb gekozen voor zo'n duurdere set vanwege de verwachte hoge kwaliteit. Laat staan dat ik met z'n 'mindere' set gewoon alsnog het bedrag betaal van de dure set die ik gekocht heb.

Al met al loopt dit hele zaakje al ruim anderhalf jaar. In eerste instantie omdat wij beiden niet zo'n haast maakten, maar de laatste periode vooral omdat de fabrikant telefonisch slecht bereikbaar is en enkel per email wil reageren waar vaak weken overheen gaat.

De fabrikant is Harman Kardon. De support mensen geven aan dat zij geen uitspraken over coulance oid kunnen doen en dat de beslissers in Engeland zitten. Deze mensen in Engeland zijn niet bereid contact op te nemen en ik mag ze niet bellen.

Hoe kan ik hier een goede oplossing voor vinden? Eigenlijk is het 'gezeur' die paar honderd euro (voor beide partijen) al lang niet meer waard. Maar het voelt toch ook een beetje alsof ik bedonderd wordt..

Vriendelijke (en nog vrolijke) groet!


Lex uit Amersfoort
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2020 13:55

Re: Dure surround set die niet werkt vervangen voor goedkopere en minder functionele

Ongelezen bericht door Lex uit Amersfoort »

Niet helemaal hetzelfde al klinkt een groot deel van de afhandeling erg bekend.

Ik had een Harman Kardon Omni Bar Plus met surround (Omni 10+) aangeschaft. Deze deed het dus niet goed en na anderhalf jaar heel veel telefoontjes, dubbel checks, mails, verzendingen e.d. heeft Harman Kardon alleen de soundbar vervangen voor een Citation Bar zonder surround.

Ik mis dus surround speakers en heb betaald voor een duurdere set -met- surround speakers.

Harman Kardon heeft inmiddels aangegeven dat ze eventueel een minder goede JBL surround set willen leveren, waar ik geen plezier uit haal. Ze geven hoe dan ook geen geld terug, ondanks dat ze nooit een goed werkend gelijkwaardig product hebben geleverd. Ik kan wel een kleine korting krijgen, maar dan betaal ik alsnog paar honderd euro meer dan dat ze online kosten... ...

Het voelt beetje als oplichting. Vooral in combinatie met dat degenen die over de oplossing mogen beslissen, op afstand houden en rechtstreeks contact weren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dure surround set die niet werkt vervangen voor goedkopere en minder functionele

Ongelezen bericht door berndv »

Wat ik zo niet lees in uw verhaal is waar u het systeem heeft aangeschaft? Is dat rechtstreeks bij HarmanKardon? Of bij een andere verkoper? De verkoper is namelijk uw eerste aanspreekpunt en zou ook moeten zorgen voor een werkend systeem. De fabrikant kan u wel ondersteunen en eventueel ook zaken aanbieden, maar u kunt hier vaak geen rechten aan ontlenen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Dure surround set die niet werkt vervangen voor goedkopere en minder functionele

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

inderdaad, zaken doen met de verkoper en niet de fabrikant, als uw installatie niet doet wat u er mee wilde en wat beschreven stond bij het gekochte produkt dan heeft u een non-conform/niet werkend produkt en kunt u de koop ontbinden, dan moet u wel bij de verkoper zijn....

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dure surround set die niet werkt vervangen voor goedkopere en minder functionele

Ongelezen bericht door witte angora »

Lex uit Amersfoort schreef:
21 jul 2020 14:17
omdat ik juist heb gekozen voor zo'n duurdere set vanwege de verwachte hoge kwaliteit.
Ik wil je gedachten toch even een andere kant op richten.

Vroeger, maar dan praat je over ruim 20 jaar geleden, was Harman Kardon inderdaad een high-end kwaliteitsmerk. Ik heb nog een setje uit die tijd, alhoewel de sleet er intussen ook wel in zit, zeker in de cd-speler. Na 1998/1999 werd de kwaliteit van Harman Kardon al rap minder.

Anderen hebben al aangegeven dat je bij de verkoper moet zijn. Die moet voor een oplossing zorgen. Wat je zou kunnen doen is kijken of er voor hetzelfde geld iets veel beters te koop is, en dan aangeven dat je inmiddels dermate teleurgesteld bent in het merk dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Om vervolgens naar de andere set te gaan, eventueel met wat bijbetaling.

Gesloten