LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Tinustussengas-98
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2020 22:12

Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Tinustussengas-98 »

Ik heb een jas met (nep)bont besteld bij Fashion By Demi (een online webshop in kleding). Toen ik de jas binnen kreeg haarde het bont ontzettend. Aangezien ik zelf de kosten moest betalen als ik hem retour zou sturen wilde ik het eerst zelf proberen op te lossen door hem te wassen (misschien waren het alleen losse haren). Maar de eindstand: een wasmachine vol haar en nog steeds liet het bont los... dus heb ik de jas toch retour gestuurd.

Nu wil mevrouw de jas niet aannemen omdat deze gewassen is en ze hem niet meer kan verkopen. Dit stond inderdaad in de retourvoorwaarde, maar de jas is gewoon niet goed.

Nu wil ze de jas terug sturen en het geld zelf houden. Iemand tips wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen?

Owja, negatieve berichten verwijderd ze ook en ze heeft nergens recensies, dus dat zegt al een heel hoop denk ik...
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2020 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, een gewassen jas met uitgevallen bont kan je natuurlijk niet zomaar meer retourneren op basis van het herroepingsrecht. Je bent immers verder gegaan dan nodig was om de aard en kenmerken van het product vast te stellen. Als je wel retourneert, mag de webshop de waardevermindering bij je in rekening brengen. Als zij stellen dat de jas nu onverkoopbaar is, is de waardevermindering de complete waarde. Ga jij dat maar eens weerleggen...

Een logischer route is een beroep op nonconformiteit. Ik weet natuurlijk niet wat de prijs van de jas was en wat je er dus van mag verwachten, maar dat de haren al uitvallen voordat de jas uberhaupt gedragen is, kan mogelijk nonconform zijn.

Maar goed, wellicht zitten er gewoon veel losse haren in bij aflevering, heb je die er nu allemaal uit en is 't een prima jas verder.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De algemene voorwaarden zijn ook niet conform de wet.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom niet even overlegd met de winkel wat te doen? U gaat nu op eigen houtje aan de slag waardoor er juist meer schade ontstaan is. Maar inderdaad, non conformiteit kan een optie zijn.

Tinustussengas-98
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2020 22:12

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Tinustussengas-98 »

Moneyman schreef:
09 okt 2020 17:05
Tsja, een gewassen jas met uitgevallen bont kan je natuurlijk niet zomaar meer retourneren op basis van het herroepingsrecht. Je bent immers verder gegaan dan nodig was om de aard en kenmerken van het product vast te stellen. Als je wel retourneert, mag de webshop de waardevermindering bij je in rekening brengen. Als zij stellen dat de jas nu onverkoopbaar is, is de waardevermindering de complete waarde. Ga jij dat maar eens weerleggen...

Een logischer route is een beroep op nonconformiteit. Ik weet natuurlijk niet wat de prijs van de jas was en wat je er dus van mag verwachten, maar dat de haren al uitvallen voordat de jas uberhaupt gedragen is, kan mogelijk nonconform zijn.

Maar goed, wellicht zitten er gewoon veel losse haren in bij aflevering, heb je die er nu allemaal uit en is 't een prima jas verder.
Nee ik begrijp dat het niet zomaar kan. Er staan natuurlijk ook retourvoorwaarde, dat snap ik. Maar als het bont van een jas van €80 zoveel haar los laat vind ik dat niet echt het geld waard... en dan vind ik dat ik ook wel een goed product kan verwachten, want zelfs na het wassen had ik de vloer van de hele gang/hal vol met haren...

Ik heb al geprobeerd samen met het bedrijf tot een oplossing te komen, ik had zelf ook waardevermindering in gedachte. Maar een overeenkomst waar we beide baat bij hebben is bij dit bedrijf niet mogelijk... de jas is gewoon naar mij terug gestuurd. dus nu ben ik €80 kwijt en heb ik een jas die ik niet hoef.

Daarnaast heb ik al via de mail beroep gedaan op non conformiteit, maar hier word niks mee gedaan helaas.
Laatst gewijzigd door Tinustussengas-98 op 09 okt 2020 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Tinustussengas-98
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2020 22:12

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Tinustussengas-98 »

NeoDutchio schreef:
09 okt 2020 17:28
Waarom niet even overlegd met de winkel wat te doen? U gaat nu op eigen houtje aan de slag waardoor er juist meer schade ontstaan is. Maar inderdaad, non conformiteit kan een optie zijn.
Heb ik gedaan, maar overleg is niet mogelijk met dit bedrijf. Zij vinden dat ze gelijk hebben en een overeenkomst waar we beide wat aan hebben komt niet aan bod.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan moet je de route van nonconformiteit gaan volgen.

Tinustussengas-98
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2020 22:12

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Tinustussengas-98 »

Moneyman schreef:
09 okt 2020 17:42
Dan moet je de route van nonconformiteit gaan volgen.
Heb ik al geprobeerd, maar hier word niks mee gedaan helaas.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tinustussengas-98 schreef:
09 okt 2020 17:40
NeoDutchio schreef:
09 okt 2020 17:28
Waarom niet even overlegd met de winkel wat te doen? U gaat nu op eigen houtje aan de slag waardoor er juist meer schade ontstaan is. Maar inderdaad, non conformiteit kan een optie zijn.
Heb ik gedaan, maar overleg is niet mogelijk met dit bedrijf. Zij vinden dat ze gelijk hebben en een overeenkomst waar we beide wat aan hebben komt niet aan bod.
U bent eerst zelf gaan wassen voordat u contact zocht. En dat is dus net de verkeerde volgorde geweest.

Tinustussengas-98
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2020 22:12

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Tinustussengas-98 »

NeoDutchio schreef:
09 okt 2020 18:09
Tinustussengas-98 schreef:
09 okt 2020 17:40
NeoDutchio schreef:
09 okt 2020 17:28
Waarom niet even overlegd met de winkel wat te doen? U gaat nu op eigen houtje aan de slag waardoor er juist meer schade ontstaan is. Maar inderdaad, non conformiteit kan een optie zijn.
Heb ik gedaan, maar overleg is niet mogelijk met dit bedrijf. Zij vinden dat ze gelijk hebben en een overeenkomst waar we beide wat aan hebben komt niet aan bod.
U bent eerst zelf gaan wassen voordat u contact zocht. En dat is dus net de verkeerde volgorde geweest.
Ja, oke. Dat is zo. Maar retourkosten waren ook voor eigen rekening (€7,50). Dat hield mij tegen het gelijk terug te stueen. Misschien dom om ervan uit te gaan, maar wie weet waren het een paar losse haren, wat met een wasbeurt verholpen kon worden. Maar dit was helaas niet het geval

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die retourkosten kon u al weten vóór het bestellen. Verkoop die jas of geef hem weg.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door hebra98 »

Probeer hem eens een tijdje in de droger ? (op een lage temp!)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Waarom zou je de jas wegdoen? Ik neem toch aan dat je een jas niet iedere week/ maand wast.
Niet zo handig om een ( nep ) bontjas in de machine te stoppen , vind ik.
Breng hem aan het eind vd winter naar de stomerij.
Ik ga er van uit dat zo.n harige jas lekker warm is voor de barre komende winter 😅.
En die losse haren ? Het zal toch nooit zo erg zijn dat je alleen nog straks een haarloos bontje aan hebt?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tinustussengas-98 schreef:
09 okt 2020 17:44
Moneyman schreef:
09 okt 2020 17:42
Dan moet je de route van nonconformiteit gaan volgen.
Heb ik al geprobeerd, maar hier word niks mee gedaan helaas.
Jij bent zélf degene die daar iets mee moet doen...

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Mooi verhaal, maar wie zegt dat het klopt? Misschien heb je die jas wel gedragen, vies gemaakt en in de wasmachine gestopt, waardoor de nep bontkraag stuk ging. Het is toch volkomen logisch dat een verkoper de jas nu niet terug neemt?
(Ik geloof je wel hoor, maar verplaats je in de verkoper)

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mocht de jas gewassen worden?

Je kan naar de rechter. Daar stel je: (i) wanneer je de jas gekocht hebt; (ii) wanneer de jas is geleverd; (iii) dat de jas non-conform is en waar dat uit blijkt; (iv) wanneer je herroepen heb; (v) ...
Moneyman schreef:
09 okt 2020 17:05
Tsja, een gewassen jas met uitgevallen bont kan je natuurlijk niet zomaar meer retourneren op basis van het herroepingsrecht. Je bent immers verder gegaan dan nodig was om de aard en kenmerken van het product vast te stellen.
Dat is geen weigeringsgrond.
Moneyman schreef:
09 okt 2020 17:05
Als je wel retourneert, mag de webshop de waardevermindering bij je in rekening brengen.
Alleen de waardevermindering als gevolg van het verdergaan dan wat noodzakelijk is om te testen komt voor vergoeding in aanmerking.
Moneyman schreef:
09 okt 2020 17:05
Als zij stellen dat de jas nu onverkoopbaar is, is de waardevermindering de complete waarde. Ga jij dat maar eens weerleggen...
Als de jas is non-conform is dan is dat eenvoudig.

Bij non-conformiteit blijft het risico bij de verkoper liggen, ook als de jas door toedoen de koper achteruit gaat. Pas na het wassen blijkt dat de jas non-conform is.

Met de rest ben ik het eens.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact daarom adviseer ik de nonconformiteitsroute, zodat je uit de ontstane moeilijkheden ten aanzien van het herroepingsrecht wegblijft.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou gaan voor de hybride route. Er is al ontbonden en dat kun je niet meer veranderen. En er is een non-conform product geleverd en dus is het risico bij de verkoper gebleven.

mh73

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door mh73 »

Als ik iets terug krijg wat niet goed is volgens de koper, maar waar zelf mee gerommeld is (op een duidelijk benoemd punt in de voorwaarden) zodat ik zelf niet kan vaststellen of er een probleem was, dan zou ik koper met alle plezier naar de rechter laten gaan.
Want Alfatrion, wij weten niet hoe die jas eruit ziet na de wasbeurt, kunnen dus ook niet oordelen of het terecht is of niet wat verkoper doet. Is de jas bijvoorbeeld wel op het juiste programma gewassen? Is ie gewassen en gedroogd volgens de voorschriften of heeft TS die ook genegeerd, net als de voorwaarden?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Fashion By Demi accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Een bontjas , ook een neppe , zelf in de wasmachine stoppen, is vragen om moeilijkheden.
Hoe kun je dit bedenken en dan nog om verkeerde redenen de jas dus zelf wassen?
De jas zal er zeer waarschijnlijk niet meer uit zien .

Gesloten