LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
LatteLeut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2019 15:56

Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door LatteLeut »

Inmiddels ben ik al vanaf oktober 2018 bezig een espressomachine gerepareerd te krijgen (nog liever had ik mijn geld terug).

Oktober zet ik de twee maand oude espressomachine achterop mijn fiets en ga naar de Aldi. Apparaat werkt niet naar behoren, is zelfs gevaarlijk. Het handvat waar de cuphouder voor versgemalen koffie in zit knalt er met grote druk af. Resultaat, rondvliegend kokendheet water en koffie door de hele keuken. Nadat dit drie keer was gebeurd dus met de machine naar de Aldi. Aldi kon niets voor me doen, ik moest bellen met Teknihall 'telefoonnummer zal wel ergens op de doos staan, Teknihall repareert aan huis.' Ik doos weer op de fiets en bellen. Dat was dus al verkeerde informatie, Teknihall Nederland lachte me uit, 'Wij repareren nooit wat aan huis, hoe ze daar bij komen, u bent de eerste niet met dit verhaal.' Ik moest hem dus naar België sturen. Eenmaal verstuurd is er niet tot nauwelijks contact met Teknihall te krijgen, het enige dat ze doen is zeggen dat de machine is aangekomen en dat hij retour is gestuurd. Als je ze vragen mailt, omdat je minimaal 2 weken niet meer van ze verneemt) krijg je een antwoord waar je niets mee kunt of je krijgt na 3 weken antwoord of gewoon helemaal niet.

Inmiddels heb ik het apparaat 3 weken geleden voor de tweede keer naar Teknihall gestuurd want ze hadden dus niets nagekeken of gerepareerd, er was volgens hen niets aan de hand. Nog niet thuis of het handvat met kokend water en koffie vloog weer door de keuken. De machine krijgt het hete water niet door de cup geperst (maakt niet uit wat voor een koffie maling ik gebruik) waardoor het handvat door de enorme druk van het hete water dat hij niet kwijt kan uit de machine vliegt. Levensgevaarlijk. Maar ze doen er niets op uit. Ik heb de afgelopen weken meerdere mails gestuurd en kreeg geen antwoord, vanmorgen kreeg ik wel een mail dat de machine weer retour is gestuurd. Ze hadden mij een mail gestuurd met een filmpje waar ik volgens hen niet op had gereageerd. Alles nagekeken, geen mail met filmpje ontvangen, ook niet in spam. Überhaupt op die datum geen mail ontvangen. Als ik dat zeg reageren ze ook niet meer en sturen ze hem dus gewoon terug.

Ik heb al veel meegemaakt met bedrijven maar zo onbeschoft heb ik ze niet eerder meegemaakt. Geld kreeg ik niet terug, dan had ik het apparaat binnen 2 maanden naar Aldi terug moeten brengen en daar zat ik een paar dagen buiten. En nu blijf ik dus een apparaat opsturen naar België die ze dus onverrichte zaken weer naar mij retour doen. Ik ben boos... Ik wil gewoon mijn geld terug, ik zit niet op brandwonden te wachten en ook niet op een keuken die ik steeds kan schoonmaken omdat de koffie werkelijk overal zit.

Wat kan ik nu nog doen?

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door BL2 »

LatteLeut schreef:
29 jan 2019 16:37
*knip*
Simpel, Aldi is uw leverancier en dus je aanspreekpunt. Je hebt niets met Teknihall te maken. Dus terug naar de Aldi voor een oplossing.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 feb 2019 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig lange quote verwijderd

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aldi is de verkoper, die heeft blijkbaar een nonconform product geleverd. terug naar Aldi dus. Je hebt niets met derden te maken.

LatteLeut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2019 15:56

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door LatteLeut »

In oktober al een hele discussie met Aldi gehad in de winkel. Als ik de machine daar liet deden ze hetzelfde (maar liever niet, ik moest het doen), naar Teknihall sturen. En dan krijg ik hem dus ook onverrichter zake terug. Eigenlijk is gewoon €80,- weg op deze manier. Ik durf de machine ook niet te verkopen, wil een ander niet met brandwonden en een vieze keuken opschepen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1 Niet goed aangedraaide handel kan los komen.

2 Vervuilde machine die koffie niet kwijt kan in kopje moet ergens de druk kwijt.

Heb je instructie goed gelezen, op Koningsdag ook een koopje gehaald voor €5,- en pas na schoonmaken werkte deze weer, zonder koffie kwam er al niets uit in schuurtje.. en dat bleek ook totaal verstopt...

Goed instructie lezen en schoonmaken was voldoende, nu 4 jaren verder en nog zeer tevreden...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door renewouters »

Heel lullig dat dit gebeurt, maar het toont maar weer aan dat je dit soort producten beter niet uit de actie aanbiedingen van een zaak als Aldi kunt kopen. Aldi heeft ongetwijfeld veel verstand van typische supermarktartikelen, maar we zien keer op keer dat het bij ander soort producten fout gaat. Hun organisatie is niet opgezet om dit soort producten fatsoenlijk te kunnen afhandelen. Als een pak koekjes niet goed is, geef je een nieuw pakje. Maar met apparatuur gaat dat niet zo makkelijk, zeker niet als die niet standaard in hun leveringspakket zitten.

Voor toekomstige kopers is het daarom verstandig om dit soort producten niet bij een winkel te kopen die een keer een aanbieding heeft. Theoretisch zou het allemaal niet uit moeten maken (Aldi is immers als verkoper verantwoordelijk) maar aan theorie heb je niet zoveel als ze het gewoon niet kunnen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door BreejKC »

Typische reactie van een ondernemer die zich richting zijn klanten, waardoor hij wel zijn brood verdient, nergens verantwoordelijk voor voelt. Tja bij zulke ondernemers lopen klanten maar al te gemakkelijk weg. Ze verdienen niet beter ook.

Aldi heeft een slecht gefabriceerd product verkocht en is ook verantwoordelijk voor de juiste garantie-afhandeling. Of Aldi al dan niet verstand heeft van de producten die zij verkoopt, doet hierbij totaal niet terzake. Maar slechte ondernemers gebruiken dit argument maar al te graag om hun 'gewaardeerde' klanten zo snel mogelijk af te poeieren.

Nogmaals Aldi zal dit naar tevrenheid van de consument moeten afhandelen, want daarmee heeft TS een koopovereenkomst. Niet met de fabrikant. Als Aldi daar geen zin in heeft, of ze kunnen het niet, dan dient TS gewoon het geld voor het defecte product retour te ontvangen, of eenzelfde nieuwe machine, die wel goed is, mee naar huis te krijgen.

Als Aldi dit blijft weigeren, dan zou ik melding hiervan maken bij Consuwijzer.nl en hen verzoeken Aldi hierover eens flink aan de tand te voelen.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 30 jan 2019 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

LatteLeut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2019 15:56

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door LatteLeut »

@komkommertijd als ik hem nog harder aandraai breekt de boel af, zo klinkt het althans. En de eerste weken was er niets aan de hand.

Toestel is 18.30 uur bezorgd, met standaard brief, gezien de batterijen tekst (dat zat er de eerste keer niet eens bij). Dus er is weer niets aangedaan (buiten een test) behalve dat er een berg stof op en in zit.

Afbeelding

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door Costnix »

Wat is dat zwarte vlak in uw bericht?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is de leut. Moet nog melk bij.

LatteLeut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2019 15:56

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door LatteLeut »

@costnix dat had een foto van de brief van de fabrikant moeten zijn. Na 4 keer proberen te posten opgegeven.

@komkommertijd Nog iets anders, als de kleine cup erin zit vliegt de hendel er (meestal) niet af.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dus U heeft 2 soorten cupjes.... en ik denk dat de grote niet goed passen.....

Niet elke kan elk cupje aan, en ja, ik werk met cup loze dus handel waar losse prut in mag en die als damschijf weg gegooid kan worden... maar de uitloop eronder kan vervuilen en dicht zitten..

Maar grote en kleine cups.... daar zou wel eens de oplossing kunnen zitten, grote weggeven en niet meer kopen.

LatteLeut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2019 15:56

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door LatteLeut »

Het lukt me niet een foto te posten. Bij de machine zit een grote en kleine ijzeren cup om filtermaling in te doen. Die moet je in de hendel doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gaat om deze jongen https://www.stern.de/genuss/trinken/ald ... 54450.html

De conclusie lijkt mij: koop je troep dan krijg je troep. Goedkoop is in bepaalde productcategorieën doorgaans duurkoop. Denk aan onder andere fietsen, stofzuigers en espressomachines.

LatteLeut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2019 15:56

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door LatteLeut »

Klopt!

LatteLeut
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2019 15:56

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door LatteLeut »

Maar goed, rommel of niet. Het werkt niet correct er wordt niet gecommuniceerd door Teknihall, er wordt niets gerepareerd of vervangen, laat staan geld terug. Ik kom morgen toch langs de Aldi, ga er wel even naartoe voor een gesprek. Ik verwacht weinig medewerking. Zal ze direct de foto's laten zien in welke staat ik hem terug heb gekregen, lijkt wel of hij in een houtzagerij heeft gestaan. Gewoon asociaal dit.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Handvat espressomachine knalt er met grote druk af

Ongelezen bericht door gewicht »

Latteleut, zoals Breejkc en Moneyman al schreven je hebt alleen met Aldi te maken. Ga daar naar terug met het apparaat en je klacht en laat je niet afpoeieren. Ga anders naar een ander filiaal van Aldi. Als dat allemaal niets uithaalt neem dan kontakt met het hoofdkantoor van Aldi. ( Vraag vriendelijk maar dringend bij een filiaal om het telefoonnummer van het hoofdkantoor.) Het bedrijf Aldi is echt niet zo slecht als sommigen denken. Kwaliteit is soms iets minder maar daar is de prijs ook naar.

Gesloten