LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt keert restwaarde uit en niet de aankoopwaarde

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Bernadettelugies
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2018 19:03

MediaMarkt keert restwaarde uit en niet de aankoopwaarde

Ongelezen bericht door Bernadettelugies »

Onderstaande bericht heb ik op 4 januari de Facebookpagina van Mediamarkt geplaatst.
"Ik heb zojuist gesproken met jullie klantenservice en de 'service' is ver te zoeken. 2 jaar en 4 maanden geleden hebben wij een wasdroger bij jullie gekocht. In de 2 jaar tijd hebben wij 3x een reparatie moeten hebben aan onze droger en hebben wij na 2 jaar en 4 maanden weer een defect gehad. Op 15 december heb ik gebeld om het defect te melden. Volgens jullie (ook bevestigd via email) mag een apparaat die gekocht is bij Mediamarkt, na 2e keer repareren niet meer worden hersteld. Op jullie verzoek hebben wij weer een monteur laten komen, die het defect niet!!!! mocht maken maar alleen moest vaststellen dat de droger kapot was zodat ik het aankoopbedrag terug kon krijgen. De monteur heeft het defect vastgesteld en na weer met jullie te hebben gebeld kreeg ik te horen dat de droger door jullie opgehaald moest worden. Het was namelijk niet voldoende dat de door jullie gestuurde monteur het defect had vast gesteld. Nee jullie moesten het defect ook constateren. Op jullie verzoek contact opgenomen met de fabrikant om alle reparatiebonnen te krijgen (ondanks dat we een contract met jullie hebben over de aankoop en niet met de fabrikant). Deze netjes toegestuurd. Daarna werd het stil aan jullie kant. Vandaag maar weer gebeld om te vragen wat de status was. De dame die we spraken kon de informatie niet vinden en wilde ons terug bellen. Prima, we wachten wel. Als ze eindelijk terug belt verteld ze ons doodleuk dat wij niet het aankoop bedrag terug krijgen maar de restwaarde. Dit terwijl bevestigd is per telefoon (het gesprek is ongetwijfeld opgenomen) en per email dat we het aankoopbedrag terug zouden krijgen. Ze zou het uitzoeken en terugbellen. Ik doe een aanname dat de dame ons niet durfde te bellen want ze stuurde een email met de korte tekst dat de collega die ik sprak op 15 dec het fout had en dat het de restwaarde is die ik terug krijg. Weer gebeld en nu wordt het nog vreemder. Het is inderdaad de restwaarde die ik terug krijg, ondanks dat het apparaat 3x!!!!!! defect is geweest in de garantieperiode, en ik op jullie verzoek het apparaat niet heb laten maken! En dat het niet na 2x maar na 3 reparaties niet meer hersteld mag worden. Er wordt gepraat zodat het jullie beter uit komt. Omdat wij het apparaat niet mochten laten maken (en omdat we het aankoop bedrag terug zouden krijgen zijn we daar mee akkoord gegaan) zitten wij nu zonder droger. Jullie zijn verplicht ons een goed product te leveren. Na 3 defecten in de garantieperiode en 1 net na de garantieperiode is duidelijk aangetoond dat jullie GEEN goed product hebben geleverd.
Het is gewoon schandalig hoe jullie met klanten omgaan die alle elektronica bij jullie hebben aangeschaft. Ik kan jullie mededelen dat jullie een goede klant kwijt zijn en wij bij jullie niets meer aanschaffen."
Nav ons bericht hebben ze op 4 januari via messenger contact met ons gezocht en aangegeven het naar 'hogere hand' te spelen.
We hebben in de dagen erna de vraag gehad of we een rekeningafschrift wilden sturen waarop te zien was dat we het restbedrag al hadden gekregen.
Aangezien we niets hadden ontvangen, dat ook terug geantwoord.
Nu hebben wij vandaag te horen gekregen dat 'hogere hand' heeft besloten om alleen de restwaarde van 53 euro uit te keren.

De mail die we ontvangen hebben:
Wij hebben jouw situatie aangekaart bij de desbetreffende afdeling en zij geven aan dat je de restwaarde terug krijgt. Er is namelijk meerdere keren per mail aangeven dat jouw artikel niet binnen de 2 jaar garantie valt en je niet de aankoopwaarde, maar restwaarde terug krijgt.

Wij betreuren het dat jij in eerste instantie de verkeerde informatie hebt toegestuurd gekregen, waarin vermeld stond dat je het aankoopbedrag terug krijgt. Wij willen daarvoor onze excuses aanbieden.

Ter verduidelijking:
Vertoont het artikel (na 3 keer reparatie) nog steeds een defect dan krijgt de klant de aankoopwaarde terug. Let op: dit geldt alleen wanneer het artikel binnen de 2 jaar garantie valt.

In jouw geval viel het artikel buiten de 2 jaar garantie en val je binnen de economisch levensduur. Dit betekent dat de restwaarde wordt gecrediteerd.
In jouw geval bedraagt de restwaarde: 53,47,- euro.
Lieve mensen op het forum. Hebben jullie nog bruikbare tips voor ons?
Nominatie voor koude douche hebben we inmiddels al ingediend, net als ons verhaal richting de redactie.
Alvast bedankt.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: MediaMarkt keert restwaarde uit en niet de aankoopwaarde

Ongelezen bericht door yan »

Ja,

Je dient aan te geven dat er geen geval is van "verlopen" garantie, maar dat de eerdere 2 problemen door hen niet tijdig zijn opgelost.
Er is dus geen deugdelijk product geleverd, en dus dient u het aankoop bedrag terug te krijgen.

Wasdroger mee nemen naar de winkel en daar flink wat herrie schoppen bij de kassa wilt nog wel eens wat helpen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MediaMarkt keert restwaarde uit en niet de aankoopwaarde

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je geeft jezelf het beste advies dat er is. Nooit meer wat bij die ballentent kopen.

Je hebt inderdaad recht op een nieuw product of het volledige aankoopbedrag terug. Het product dat is geleverd is van dusdanig slechte kwaliteit dat het nooit geleverd had mogen worden. Je kunt dan ook de koop met terugwerkende kracht ontbinden. Uiteraard is dit theorie want zie ze maar eens in beweging te krijgen. Je zou het geschil kunnen voorleggen aan de geschillencommissie Elektro waarvan MM lid is. Deze doet een bindende uitspraak. Alternatief is een gang naar de rechter

Bernadettelugies
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2018 19:03

Re: MediaMarkt keert restwaarde uit en niet de aankoopwaarde

Ongelezen bericht door Bernadettelugies »

Ik ga ook echt niet meer naar MM toe. Gelijk genezen...
Heb aangegeven dat ze geen goed product hebben geleverd maar daar gaan ze niet op in. Arag maar ingeschakeld, hopelijk kunnen zij er wat meer mee doen. Je loopt vol met je bakkes tegen een muur bij hun.

Stampei trappen bij de balie heeft weinig nut aangezien ze mijn droger hebben. Ze hadden gezegd dat als we de droger aan hun mee zouden geven, we het aankoopbedrag terug zouden krijgen. Maar ineens passen ze de regels aan.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: MediaMarkt keert restwaarde uit en niet de aankoopwaarde

Ongelezen bericht door witte angora »

Bernadettelugies schreef:In de 2 jaar tijd hebben wij 3x een reparatie moeten hebben aan onze droger
Eerst maar even wat vragen.

Was het 3 x dezelfde reparatie, of waren het steeds andere onderdelen die vervangen/gerepareerd moesten worden?
Om welk merk en type wasdroger gaat het?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: MediaMarkt keert restwaarde uit en niet de aankoopwaarde

Ongelezen bericht door Revoked »

Als de restwaarde €53,- was na twee en een half jaar, dan was het naar alle waarschijnlijkheid niet zo'n hele dure....

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: MediaMarkt keert restwaarde uit en niet de aankoopwaarde

Ongelezen bericht door witte angora »

Revoked schreef:Als de restwaarde €53,- was na twee en een half jaar, dan was het naar alle waarschijnlijkheid niet zo'n hele dure....
Het gaat dus om een economische restwaarde. Als je 53 x 6 vermenigvuldigd (uitgaande van een economische levensduur van 3 jaar, en dat lijkt me het meest waarschijnlijke gezien dat bedrag) kom je op zo'n 318 euro. Maar aangezien het niet om 2 jaar en 6 maanden gaat, maar om 2 jaar en 4 maanden, zou de aanschafprijs wel eens iets onder de 300 euro kunnen liggen.

Ik heb niet voor niets gevraagd om welk merk en type het ging...

Gesloten