LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met service van Amac

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
MaartenBA
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2020 12:41

Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door MaartenBA »

In december 2019 heb ik een Iphone XS max aangeschaft. Zoals we inmiddels weten geeft apple maar 1 jaar garantie, daar val ik dus in dit geval nog binnen, gelukkig. Eind augustus 2020 heb ik mijn toestel ingeleverd omdat de functie face-id niet meer werkte en het toestel rare dingen vertoonde bij het aanklikken van meldingen. Het toestel heb ik woensdag einde van de middag ingeleverd en vrijdagochtend kreeg ik een bericht terug.

Dit verbaasde mij al ten zeerste dat ze het toestel binnen zo een korte tijd konden opsturen en “onderzoeken”. Vrijdagochtend kreeg ik het bericht dat er zogenaamd waterschade aangetroffen zou zijn. Ten eerste pretendeert Apple dat het toestel waterdicht is en ten tweede is het toestel nog nooit met water in aanraking geweest.

Amac is naar mijn mening de boel hier aan het flessen, zij hebben er natuurlijk belang bij om nieuwe toestellen te verkopen. Zij boden mij dus ook aan om, voor €750, een nieuw toestel aan te schaffen omdat te “schade” niet te herstellen is. Schade die door mijzelf nooit is ontstaan! Schandalige service van Amac die niet in het Apple-straatje thuishoort! Ik hoor graag of er meerdere gedupeerden zijn en wat zij hieraan gedaan hebben of hoe opgelost hebben.

Met vriendelijke groet,
Maarten
Laatst gewijzigd door Radar op 13 sep 2020 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door Lady1234 »


NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik lees een hoop aannames, maar geen onderbouwing. Dat u op woensdagmiddag de telefoon ingeleverd hebt wil zeker niet zeggen dat ze deze op vrijdag niet al beoordeeld kunnen hebben. Woensdag op het einde van de dag met de koerier mee en de telefoon is op donderdag bij de reparatiedienst. Om geen achterstanden te krijgen worden telefoons meteen beoordeeld. reparatie gebeurt dan later op een andere afdeling.

Waterdicht wil niet zeggen dat de telefoon tegen elk soort vloeistof kan. Sowieso is al bekend dat de waterdichtheid afneemt naarmate de telefoon gebruikt wordt. Elke keer het laadsnoer er in geeft beschadigingen.
De telefoon in een broekzak op een hete zomerdag, of gezellig in de badkamer bij het douchen is al genoeg om vocht (zweet en waterdamp) in de telefoon te krijgen.

De telefoon is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij u. U zal moeten aantonen dat de telefoon met geen enkele vloeistof in aanraking is gekomen. Of dat de vochtindicatoren niet juist zouden zijn.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bewijslast ligt bij AMac omdat zij twee jaar garantie geven.

DeZevendeHenk
Berichten: 771
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Zij hebben een vochtindicator en jij hebt helemaal niets, je kunt niet bewijzen dat iets niet gebeurd is, logisch onmogelijk. En mensen liegen ook gewoon, niet iedereen natuurlijk maar er zijn erbij die gewoon glashard liegen. Dus alleen wat bewezen kan worden is relevant, de vochtindicator, laat ze maar laten zien dat die inderdaad vocht gezien hebben en meer kun je niet doen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
13 sep 2020 21:23
De bewijslast ligt bij AMac omdat zij twee jaar garantie geven.
... en omdat deze twee jaar wordt gezien als verlenging van de termijn van de eerste 6 maanden van de wettelijke garantie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door berndv »

MaartenBA schreef:
13 sep 2020 12:51
Schandalige service van Amac die niet in het Apple-straatje thuishoort!
Niet? Dit past juist in het Apple straatje, ik zou u willen adviseren om eens op google te zoeken naar waterschade iphone en het zal u verbazen hoeveel u voor zijn gegaan, en niet alleen bij amac.

pmbMix
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mar 2015 16:13

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door pmbMix »

Zoek eens op google naar Rossman Group/Louis Rossman. Deze brengt al jaren de praktijken van Apple en de officiele resellers en repair centers in kaart. Dit verhaal van u verbaasd mij in ieder geval niks, en is een van de redenen waarom ik mensen afraad Apple producten te kopen. Dit is echt een typisch Apple verhaal in ieder geval.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
13 sep 2020 21:23
De bewijslast ligt bij AMac omdat zij twee jaar garantie geven.
Mits het toestel bij Amac gekocht is, aangezien Amac een partner is waar Apple in bepaalde gevallen ook naar verwijst wanneer Apple de verkoper is hoeft dit in dit geval niet op te gaan.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door honza »

Ja, je koopt een aaifoon, van een merk dat berucht is om zijn klantonvriendelijke praktijken (soms neigend naar pure oplichting, zoals hierboven al gezegd: google eens op apple AND waterschade.....is een simpele manier om klanten niet de garantie te geven waar men recht op heeft) en dan klaagt u nu over klantonvriendelijke praktijken?
Tip: als je een apple koopt zorg er dan tenminste voor dat je ook een rechtsbijstandsverzekering hebt.
Tip2: koop gewoon een betere telefoon voor minder geld, keuze = reuze.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:
13 sep 2020 22:02
alfatrion schreef:
13 sep 2020 21:23
De bewijslast ligt bij AMac omdat zij twee jaar garantie geven.
... en omdat deze twee jaar wordt gezien als verlenging van de termijn van de eerste 6 maanden van de wettelijke garantie.
Nee, omdat het een misleidende handelspraktijk is om wettelijke rechten van de burger als onderscheidend kenmerk te presenteren. Handelsgarantie moet iets extra's beiden. In het geval van de verkoper is dat omkering van de bewijslast. In het geval van de fabrikant is dat optioneel omdat het extra daar al aansprakelijkheid is.
Cro schreef:
16 sep 2020 09:31
alfatrion schreef:
13 sep 2020 21:23
De bewijslast ligt bij AMac omdat zij twee jaar garantie geven.
Mits het toestel bij Amac gekocht is, aangezien Amac een partner is waar Apple in bepaalde gevallen ook naar verwijst wanneer Apple de verkoper is hoeft dit in dit geval niet op te gaan.
Eens. In het andere geval is de vraag aan TS wie hij heeft benaderd.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat dat ding terugsturen en dan onderzoek het via een onafhankelijke dienst....

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door omega19 »

Dit staat er op de website van Apple :
https://www.apple.com/nl/newsroom/2018/ ... to-iphone/
De spat- en waterbestendigheid van iPhone Xs en iPhone Xs Max kan bogen op een ongekend hoge score van IP68, dat wil zeggen maximaal 30 minuten tot een diepte van 2 meter. Beschermt bij een ongelukje met je koffie, thee of frisdrank is er dus niets aan de hand.2
Hte lijkt me dat waterschade dus eerder op een productfout dan op een gebruikersfout wijst

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
17 sep 2020 10:39
Dit staat er op de website van Apple :
https://www.apple.com/nl/newsroom/2018/ ... to-iphone/
De spat- en waterbestendigheid van iPhone Xs en iPhone Xs Max kan bogen op een ongekend hoge score van IP68, dat wil zeggen maximaal 30 minuten tot een diepte van 2 meter. Beschermt bij een ongelukje met je koffie, thee of frisdrank is er dus niets aan de hand.2
Hte lijkt me dat waterschade dus eerder op een productfout dan op een gebruikersfout wijst
Die conclusie is onjuist. Je vergeet dat 30 minuten onder water iets heel anders is dan indringing van zweet, stoom en dergelijke.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
17 sep 2020 11:42
omega19 schreef:
17 sep 2020 10:39
Dit staat er op de website van Apple :
https://www.apple.com/nl/newsroom/2018/ ... to-iphone/
De spat- en waterbestendigheid van iPhone Xs en iPhone Xs Max kan bogen op een ongekend hoge score van IP68, dat wil zeggen maximaal 30 minuten tot een diepte van 2 meter. Beschermt bij een ongelukje met je koffie, thee of frisdrank is er dus niets aan de hand.2
Hte lijkt me dat waterschade dus eerder op een productfout dan op een gebruikersfout wijst
Die conclusie is onjuist. Je vergeet dat 30 minuten onder water iets heel anders is dan indringing van zweet, stoom en dergelijke.
Tuurlijk is deze conclusie juist. Het is immers een duidelijke uitspraak van de fabrikant dat het toestel waterdicht is (IP68)., en ik zeg ook niet dat hiermee bewezen is dat het productiefout is, maar het ligt voor de hand dat de fabrikant nu eerst aantoont dat het wel voldoet aan de IP68 criteria, als de constatering immers waterschade is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
17 sep 2020 12:24
Moneyman schreef:
17 sep 2020 11:42
omega19 schreef:
17 sep 2020 10:39
Hte lijkt me dat waterschade dus eerder op een productfout dan op een gebruikersfout wijst
Die conclusie is onjuist. Je vergeet dat 30 minuten onder water iets heel anders is dan indringing van zweet, stoom en dergelijke.
Tuurlijk is deze conclusie juist. Het is immers een duidelijke uitspraak van de fabrikant dat het toestel waterdicht is (IP68)., en ik zeg ook niet dat hiermee bewezen is dat het productiefout is, maar het ligt voor de hand dat de fabrikant nu eerst aantoont dat het wel voldoet aan de IP68 criteria, als de constatering immers waterschade is.
Je mist duidelijk het punt. Waterdicht is niet vochtdicht en is ook niet dampdicht. En zowel andere vloeistoffen als dampen kunnen de vochtindicator doen uitslaan (hetgeen in de volksmond wordt vertaald als "waterschade").

Dus nee, je conclusie is onjuist.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door omega19 »

Het is niet de volksmond die over waterschade spreekt , maar de verkoper of de partij die namens de verkoper onderzoek heeft gedaan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door Moneyman »

En een medewerker in de winkel bedient zich niet van regulier taalgebruik?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
18 sep 2020 08:11
En een medewerker in de winkel bedient zich niet van regulier taalgebruik?
TS laat onderzoek doen en de onderzoeker komt met de uitspraak waterschade. Ik mag toch wel verwachten dat een onderzoeker meldt wat hij constateert, en zich niet bedient van de verkeerde uitspraken die jij eerder betitelde als de volksmond.

Enfin, je begrijpt blijkbaar het punt ook niet echt.

Apple geeft op haar website aan dat de telefoon waterdicht is volgens IP 68 . Dit betekent 30 minuten water resistant op 2 meter diepte. Verder staat er ook op de website dat je niet meer hoeft te wanhopen als er koffie of thee over je telefoon valt. Als een onderzoeker echter waterschade constateert wordt de claim zonder nader onderzoek direct afgewezen. Waterschade is uitgesloten van de garantie ,en waardoor dat komt is voor Apple in het geheel niet van belang want het valt sws buiten de garantie.

En het is op zijn minst vreemd te noemen voor een product waarbij in reclame uitingen zo hoog wordt opgegeven over de waterdichtheid, dat bij gebruik een waterschade niet eens in behandeling wordt genomen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte ervaring met service van Amac

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2020 18:28
De telefoon is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij u. U zal moeten aantonen dat de telefoon met geen enkele vloeistof in aanraking is gekomen. Of dat de vochtindicatoren niet juist zouden zijn.
Dit is onjuist, ook ALS de bewijslast bij de koper ligt. Waarom probeer je toch altijd om de consument met een negatieve bewijslast op te zadelen?

De normale bewijslast is dat partijen de eigen stellingen moeten bewijzen. Het is de verkoper die stelt dat er sprake is van gebruikerschade dus draagt de verkoper daar de bewijslast voor draagt. De stelt dat meer concreet dat er sprake zou zijn van vochtschade. Een telefoon kan prima werken als het een of meerdere vochtindicatoren heeft die uitslaan. De vochtindicatoren bewijzen dat de telefoon in aanraking is geweest met vocht, maar niet dat dit vocht schade heeft veroorzaakt.

De stelplicht van de koper brengt mee dat de koper moet stellen dat de telefoon non-conform is. Voor die stelling draagt de koper de bewijslast. De koper is heeft kennelijk voldaan aan deze bewijslast omdat de verkoper zijn eigen stelling inbrengt.

Gesloten