LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
j.n
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2018 12:53

Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door j.n »

Opmerkelijk genoeg kreeg ik na de laatste software-update voor iPhone 6s twee problemen. Zijn batterij begint snel leeg te lopen en ik was ook niet hoorbaar in de communicatie met anderen. De batterij is op 2 februari 2019 vervangen door Apple Amsterdam. Daarvoor had ik geen enkel probleem. Iedereen adviseert ga een nieuwe kopen...
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe oud is die Iphone? Dit model gaat alweer ruim 5 jaar mee. Of de problemen daadwerkelijk door die software-update komen, ligt wel voor de hand maar is natuurlijk maar de vraag.

Als je niet te horen bent, kan je niet bellen. Bij een ouder toestel als dit is reparatie vaak de kosten niet meer waard en ligt het kiezen van een nieuw toestel voor de hand.

J. Deltoer
Berichten: 3034
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een nieuwe update afwachten....dan verdwijnen de problemen misschien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door berndv »

Heeft u al geprobeerd om de telefoon helemaal terug te stellen naar fabrieksinstellingen? Dat wil wel eens helpen na een softwareupdate.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Toevallig heb ik zakelijk ook nog steeds een 6s in gebruik, en het viel mij juist op dat de batterij een stuk langer meegaat na de laatste update. Al moet ik daar aan toevoegen dat alleen de hoogst noodzakelijke apps op die telefoon staan, en werkelijk niks extra, dus geen energie slurpende apps als Facebook.

bennietgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door bennietgek »

Is het niet eens tijd dat die APPEL dik afgeschild wordt door een massale boycot?
De arrogantie van dit bedrijf met zijn uitkleedt prijzen voor zijn volgzame gehersenspoelde klanten die zelfs s' nachts naar de winkel komen voor alweer een opvolger van het vorige.
Hun laksheid en arrogantie dient onafgebroken onder de aandacht gebracht te worden in de media.
Het maken van geheel glazen smartphones is wel het meest duidelijke voorbeeld dat ze hun klanten zo snel mogelijk weer een nieuwe aanschaf willen opdringen als hij bij de eerste val letterlijk en figuurlijk in scherven op de grond ligt.
Of nu weer bedacht om oude toestellen door software te laten sterven!!!
Het erge van dit alles is dat andere merken nu ook op dit idee zijn gebracht.
Wat moeten die bedenkers van deze schandelijke prul regelmatig in een deuk liggen bij de constatering dat hun sekteleden overal intrappen.
Een net nieuw gekocht toestel dat na een week defect blijkt te zijn bieden ze uit de appelkist een toestel met tweedehands onderdelen aan voor de klant. ( refurbish)
In het verleden dachten ze zelfs met het geven van maar één jaar garantie claimende klanten van zich af te kunnen schudden.
Weer zo’n typisch appel klanten minachtende streek!
De Europese wetgeving die bepaalde dat er op elektronische apparatuur twee jaar garantie gegeven moest worden stak daar een stokje voor.

Diverse media moet ook eens stoppen met het benoemen van een willekeurige telefoon of tablet en deze gemakshalve IPad of IPhone te noemen, dit moet gestraft worden als sluikreclame.
Ook steeds die appel afbeeldingen uitgebreid in beeld brengen op laptops in documentaires en films moet afgelopen zijn.
Het zal me niets verwonderen dat de firma regelmatig een sneeuwschuiver geld schuift naar producers die hun Appel-logo in beeld willen brengen, zo ging dat vroeger ook met Sony tv’s.
Kortom, deze “APPEL sekte” moet een halt toegeroepen worden om duidelijk te maken dat ze zich dienen te profileren als een bedrijf dat er ook ECHT staat voor zijn klanten, en zich niet op arrogante wijze onttrekken van hun verantwoordelijkheid bij problemen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heerlijke spullen hebben ze bij Apple. Ik heb mijn tweede I-pad na jaren en een I-phone.

Ik zou niet anders willen.

Niemand verplicht u die zaken te kopen.

sake1987

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Volgens mij was hier vandaag een item over in achter het nieuws.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad in Een Vandaag.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Berteman »

Het zijn overigens niet alleen fabrikanten die hierop aangesproken kunnen worden.

Zo heb ik nog een oude iPad, die het nog uitstekend doet maar vanwege de hardware, kan die niet meer naar de laatste versie van IOS ge-update worden. Nu heeft de overheid de mond vol van duurzaamheid maar opvallend is dat juist apps als DigiD en de Berichtenbox op deze tablet niet meer werken ...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Berteman schreef:
02 dec 2020 22:06
. Nu heeft de overheid de mond vol van duurzaamheid maar opvallend is dat juist apps als DigiD en de Berichtenbox op deze tablet niet meer werken ...
Nogal logisch. Dat zijn nou net de apps waarbij veiligheid logischerwijs boven duurzaamheid gaat.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Berteman »

Veiligheid en duurzaamheid kunnen best samengaan.

De apps van bijvoorbeeld banken werken nog gewoon en ik denk zomaar dat die risicovoller zijn dan de berichtenbox...

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In uw berichtenbox staat heel wat meer informatie over u dan in uw bank app.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Berteman schreef:
02 dec 2020 22:06
Het zijn overigens niet alleen fabrikanten die hierop aangesproken kunnen worden.

Zo heb ik nog een oude iPad, die het nog uitstekend doet maar vanwege de hardware, kan die niet meer naar de laatste versie van IOS ge-update worden. Nu heeft de overheid de mond vol van duurzaamheid maar opvallend is dat juist apps als DigiD en de Berichtenbox op deze tablet niet meer werken ...
Lijkt me dat zowel DigiD als de berichtenbox van de overheid steeds beter moeten worden beveiligd. En dat trekt oude hardware gewoonweg niet.
Als voorbeeld 1e versie van Whatsapp was nog geen 10Mb, huidige versie is groter als 30Mb, dus je hardware moet het wel aan kunnen en daar zit een grens aan

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!

Ongelezen bericht door Revoked »

Het is inderdaad, over het algemeen genomen, het RAM-geheugen dat parten gaat spelen. Oudere iPhones hebben weleens waar een grote RAM, het lezen/schrijven gaat dan weer net te langzaam. En standaard zit bij Apple het RAM geheugen al wat voller dan bij Android. Mooi systeem, maar veel te bewerkelijk en daardoor stukken duurder. Je zou het kunnen vergelijken met de accu van een Tesla. Die paar honderd AA-cellen kosten je de kop niet, het is de software die er direct aanhangt die het zo prijzig maakt. En voorlopig doet niemand het ze na, net zoals bij Apple. Originaliteit èn eigenzinnig, dat is altijd een flinke kostenpost. Maar goed, tegenwoordig denkt de gemiddelde consument dat alles maar in China gemaakt wordt en dùs kost het niets. Da's een foute aanname. Ook in China is het maken van beperkte, gecontroleerde oplages stukken duurder dan de standaard massa-productie.

Gesloten