LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Asten Babysuperstore

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Enes020
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2020 10:24

Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door Enes020 »

We hebben een co-sleeper ledikant besteld bij Van Asten Baby Superstore. Bij het openen zagen we al gauw dat er verfbeschadigingen aanwezig waren. Bovendien mist het product ook gaten en komt niet overeen met de foto op de website en handleiding. Deze had ik graag willen retourneren, maar volgens de levervoorwaarden valt de retour onder eigen verantwoord. Dat komt erop neer dat je als consument deze ledikant wat 22 Kg weegt zelf naar de post moet brengen en zelf moet opdraaien voor de verzendkosten. Gezien de reviews is het bovendien de vraag of je je geld nog überhaupt terug krijgt. Want later zag ik dat deze winkel verschrikkelijk veel slechte reviews heeft.
Bovendien is er jaren terug een topic over deze winkel geweest hier op de forum, zie de volgende link:
garantie-f2/van-asten-tilburg-t81720.html

Verder ziet het naar uit dat deze winkel ondertussen een gewoonte heeft gemaakt om ondeugdelijke producten te verkopen en zich helemaal heeft ingedekt in de algemene voorwaarden en ik snap niet hoe het kan dat zo'n onderneming nog kan blijven voortbestaan en dat je als consument hier zo weinig tegen kunt doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door berndv »

Enes020 schreef:
28 aug 2020 11:40
Deze had ik graag willen retourneren, maar volgens de levervoorwaarden valt de retour onder eigen verantwoord. Dat komt erop neer dat je als consument deze ledikant wat 22 Kg weegt zelf naar de post moet brengen en zelf moet opdraaien voor de verzendkosten.
Op zich niets mis mee. Zijn wel meer webwinkels waar je op eigen kosten terug moet sturen. En een pakket van 22 kilo is in prijs niet anders dan een pakket van 10 kilo. Kosten bedragen 13 euro.

Overigens schort er wel het één en ander aan de regels die ze hanteren. Maar in uw geval zie ik niet dat ze de regels overtreden door u voor de kosten op te laten draaien. Ze hebben uitsluitingen op het retourrecht in hun voorwaarden staan voor babykamers:
Uitzondering: meubelen
Zware meubelen en babykamers die met onze eigen bezorgdienst geleverd worden, kunnen niet geretourneerd worden. De reden is dat meubelen in bijzonder beschermde pakketten worden verpakt.
Bij het uitpakken verliezen de pakketten hun beschermende werking, waarna onderdelen eenvoudig beschadigd raken of verloren gaan.
lijkt me niet echt een legitieme reden om deze producten uit te sluiten van retour.
Enes020 schreef:
28 aug 2020 11:40
ik snap niet hoe het kan dat zo'n onderneming nog kan blijven voortbestaan
ik wel
Enes020 schreef:
28 aug 2020 11:40
later zag ik dat deze winkel verschrikkelijk veel slechte reviews heeft.
Enes020 schreef:
28 aug 2020 11:40
dat je als consument hier zo weinig tegen kunt doen.
hier is eenvoudig iets aan te doen. Als iedereen eerst reviews gaat lezen, alvorens te gaan bestellen, zouden dit soort bedrijven niet zo'n lange levensduur hebben. Zo lang mensen eerst gaan bestellen en als het dan mis gaat pas in de reviews er achter komen dat ze niet de enige zijn, is de volgorde verkeerd.

sake1987

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dat op eigen kosten terug sturen had u dus ook voor het bestellen kunnen lezen.
Dat heeft u dus niet gedaan e u hebt de bestelling geaccepteerd en toe gezonden gekregen.
Terug sturen kan dus prima maar op eigen kosten, waarbij mee akkoord bent gegaan.
En zoals Flonflons al aangeeft als het niet goed is kunt u het terug vorderen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door berndv »

fonsflons schreef:
28 aug 2020 13:29
Als het product niet conform is moet het gewoon retour op kosten van de verkoper.
Dat is wel afhankelijk van onder welke gronden ts de retour heeft aangemeld. Als dit onder een non-conformiteit is wel, maar meestal sturen mensen het onder de noemer herroepingsrecht terug, en onder die noemer zijn de verzendkosten voor de klant.
https://www.thuiswinkel.org/consumenten ... er%20komen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Maar dan moet TS wel duidelijk maken dát het om een beroep op nonconformiteit gaat, en niet om regulier herroepingsrecht (wat mijns inziens overigens niet uit te sluiten is voor meubels).

Enes020
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2020 10:24

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door Enes020 »

berndv schreef:
28 aug 2020 13:27
Overigens schort er wel het één en ander aan de regels die ze hanteren. Maar in uw geval zie ik niet dat ze de regels overtreden door u voor de kosten op te laten draaien. Ze hebben uitsluitingen op het retourrecht in hun voorwaarden staan voor babykamers:
Uitzondering: meubelen
Zware meubelen en babykamers die met onze eigen bezorgdienst geleverd worden, kunnen niet geretourneerd worden. De reden is dat meubelen in bijzonder beschermde pakketten worden verpakt.
Bij het uitpakken verliezen de pakketten hun beschermende werking, waarna onderdelen eenvoudig beschadigd raken of verloren gaan.
lijkt me niet echt een legitieme reden om deze producten uit te sluiten van retour.
Het is inderdaad heel vreemd dat er zo'n uitzondering staat in hun voorwaarden. Overigens controleer ik wel reviews bij het kopen van een product. Dit keer heb ik het alleen niet gedaan. Ik ben wel blij dat ik alle overige spullen voor de baby kamer bij een andere winkel heb besteld, anders kan ik de gevolgen niet overzien.

Het stoort me alleen dat er zulke ondernemingen webshops bestaan. Ze maken een aantrekkelijke website en plaatsen wat advertenties op Google en er koopt altijd wel iemand een product van ze van slechte kwaliteit. En dan hebben ze zich helemaal ingedekt hun voorwaarden, terwijl je juridisch weinig ertegen kunt doen.

Enes020
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2020 10:24

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door Enes020 »

fonsflons schreef:
28 aug 2020 13:29
Als het product niet conform is moet het gewoon retour op kosten van de verkoper.
Dat vind ik dus ook. Als het toevallig 1 op de 100 product betreft, wat toevallig van slechte kwaliteit is, dan kan ik het nog begrijpen. Maar deze winkel heeft daar duidelijk een lopende business van gemaakt (gezien de hoeveelheid negatieve reviews).

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ze bestaan nog, dus voorlopig is de conclusie dat ze toch wel iets goeds zullen doen (niet alles dus). De missie van het bedrijf zal echt niet zijn slechte producten te blijven leveren. Tot die verregaande conclusie kom je alleen als de gretigheid om zwart te maken het wint van de redelijkheid.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Enes020 schreef:
28 aug 2020 11:40
We hebben een co-sleeper ledikant besteld bij Van Asten Baby Superstore. Bij het openen zagen we al gauw dat er verfbeschadigingen aanwezig waren. Bovendien mist het product ook gaten en komt niet overeen met de foto op de website en handleiding. Deze had ik graag willen retourneren, maar volgens de levervoorwaarden valt de retour onder eigen verantwoord. Dat komt erop neer dat je als consument deze ledikant wat 22 Kg weegt zelf naar de post moet brengen en zelf moet opdraaien voor de verzendkosten. Gezien de reviews is het bovendien de vraag of je je geld nog überhaupt terug krijgt. Want later zag ik dat deze winkel verschrikkelijk veel slechte reviews heeft.
Bovendien is er jaren terug een topic over deze winkel geweest hier op de forum, zie de volgende link:
garantie-f2/van-asten-tilburg-t81720.html

Verder ziet het naar uit dat deze winkel ondertussen een gewoonte heeft gemaakt om ondeugdelijke producten te verkopen en zich helemaal heeft ingedekt in de algemene voorwaarden en ik snap niet hoe het kan dat zo'n onderneming nog kan blijven voortbestaan en dat je als consument hier zo weinig tegen kunt doen.
dan snap ik dan weer niet dat u daar toch besteld heeft of heeft u eerst gehandeld en toen pas gezocht????

nu klagen is een beetje mosterd na de maaltijd, breng dat ding naar de post en vraag uw geld terug....

Enes020
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2020 10:24

Re: Van Asten Babysuperstore

Ongelezen bericht door Enes020 »

Hawk-Eye schreef:
31 aug 2020 15:17
Enes020 schreef:
28 aug 2020 11:40
We hebben een co-sleeper ledikant besteld bij Van Asten Baby Superstore. Bij het openen zagen we al gauw dat er verfbeschadigingen aanwezig waren. Bovendien mist het product ook gaten en komt niet overeen met de foto op de website en handleiding. Deze had ik graag willen retourneren, maar volgens de levervoorwaarden valt de retour onder eigen verantwoord. Dat komt erop neer dat je als consument deze ledikant wat 22 Kg weegt zelf naar de post moet brengen en zelf moet opdraaien voor de verzendkosten. Gezien de reviews is het bovendien de vraag of je je geld nog überhaupt terug krijgt. Want later zag ik dat deze winkel verschrikkelijk veel slechte reviews heeft.
Bovendien is er jaren terug een topic over deze winkel geweest hier op de forum, zie de volgende link:
garantie-f2/van-asten-tilburg-t81720.html

Verder ziet het naar uit dat deze winkel ondertussen een gewoonte heeft gemaakt om ondeugdelijke producten te verkopen en zich helemaal heeft ingedekt in de algemene voorwaarden en ik snap niet hoe het kan dat zo'n onderneming nog kan blijven voortbestaan en dat je als consument hier zo weinig tegen kunt doen.
dan snap ik dan weer niet dat u daar toch besteld heeft of heeft u eerst gehandeld en toen pas gezocht????

nu klagen is een beetje mosterd na de maaltijd, breng dat ding naar de post en vraag uw geld terug....
Als u mijn reacties in de topic leest zult u daar wel wachter komen... Maar ik heb naar de reviews gekeken op het moment dat ik zag wat voor slechte product ik heb gekregen en dat de leveringsvoorwaarden ook heel slecht zijn.
Normaalgesproken ben ik ook net zo wijs als u om eerst de reviews te bekijken en dan te kopen, maar op het moment dat je eerst 1000 links op de zoekmachine moet doorklikken voordat je bij de gewenste product komt, wil je het weleens kopen omdat het doorzoekproces al genoeg tijd heeft gekost.
Mijn punt is dat er op dit moment teveel verantwoord bij de consument wordt neergelegd. Dat zou veel beter gewaarbord moeten worden door de overheid.

Uiteindelijk hebben we de co-sleeper maar zelf opgeknapt omdat dat wel de ellende bespaart om met een doos van 22KG te sjouwen. Maar ik zal vooral ver weg blijven van dit soort winkels.

Gesloten