LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op kleding DIDI

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
xje71

Garantie op kleding DIDI

Ongelezen bericht door xje71 » 10 apr 2010 20:36

op 20 maart jl heb ik bij de DIDI een rok gekocht van 69,95 met applicaties en kraaltjes.

De eerste keer dat ik de rok aantrok vielen er al kraaltjes af. Ik heb het 2 keer gedragen en de kraaltjes zaten zelfs in mijn laarzen. Op 10 april ben ik met de bon en het verhaal teruggegaan en er werd me verteld dat ze geen garantie op applicaties geven.

Ik kom daar al jaren en het grootste deel van mijn kledingkast bestaat uit hun kleding en dit wist ik echt niet. De bedrijfsleidster zei dat het bij het afrekenen altijd gezegd werd. Nou ben ik niet zo simpel om toch terug te komen met een klacht als me van tevoren gezegd is dat het niet kan, maar dit werd dus wel gesteld.

Ik hoef geen geld terug, maar wil de rok retourneren en een tegoedbon.
Welke rechten heb ik?

Alvast dank!
Xje

alfatrion

Re: Garantie op kleding DIDI

Ongelezen bericht door alfatrion » 10 apr 2010 22:28

Voor kleding gelden de zelfde regels als voor andere goederen. Je kunt het beste een brief sturen naar de verkoper waarin je kosteloos herstel (of vervanging) verlangt. Als hij dat niet wil dan verlang je ontbinding. Hierbij hoef je dan geen genoegen te nemen met een tegoedbon. Hier heb je niet direct recht op.

xnez

Ongelezen bericht door xnez » 11 apr 2010 11:28

Nou zeg,lekker klantvriendelijk ofniet!!!

Misschien dat je contact op kunt nemen met het hoofdkantoor?

xje71

Ongelezen bericht door xje71 » 18 apr 2010 20:37

bedankt voor de reacties!

Ik heb 2 keer een mail gestuurd naar het hoofdkantoor via hun site. Helaas heb ik geen afschrift hiervan omdat er geen email adres bij staat.

Tijdens het gesprek met de manager werd me trouwens gezegd dat herstel voor mijn rekening zou zijn...logisch he!

Volgende week wacht ik nog een reactie van Didi hoofdkantoor af en daarna stuur ik een brief naar de vestiging zelf.

Meer ervaringen nog altijd welkom!

xje71

Ongelezen bericht door xje71 » 28 apr 2010 21:01

Het is geregeld!
Ik heb via internet naar Didi gemaild en na 1 1/2 week een reactie ontvangen. Dus terug naar de winkel en toch wat anders uit mogen zoeken. Jammer genoeg ontving ik geen uitspraak over de juistheid van het garantieverhaal.

X

Gesloten