LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie schoenen van bommel

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
rolandpeelen
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2008 10:39

Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door rolandpeelen »

Beste mensen,

Ik heb in januari schoenen gekocht bij een winkel in nijmegen (prijs 165 euro). Het merk bedraagt van bommel.

Nu, na minder dan een jaar de schoenen gedragen te hebben, beginnen bij beide schoenen zowel links als rechts gaten te komen bij de overgang van je voet naar je tenen (dat stukje waar het buigt).

Nu ben ik ermee terug gegaan naar de zaak. Die sturen ze op naar van Bommel.
Geen probleem, alleen nu heb ik mevrouw vanmiddag aan de telefoon gehad, en vroeg of het allemaal wel binnen de garantie ging vallen. Ze zei dat dit niet het geval zou zijn vanwege het feit dat ze veel gedragen waren..

Nu snap ik hier persoonlijk niets van, ik koop geen schoenen om ze in de kast te laten staan.

Mag de desbetreffende winkel mij reparatiekosten rekeken? Naar mijn gevoel niet, maar is er iemand die dit juridisch kan verklaren zodat ik in de winkel weet wat ik moet zeggen als ze moeilijk doen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,
Roland Peelen

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt ten alle tijden recht op een goed product. Als dit niet is geleverd dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. (7:17 jo 7:21 jo 7:6 BW).

De eerste zes maanden moeten zij hier gehoord aangegeven tenzij ze kunnen aantonen dat het product wel goed was. (7:18 lid 2 BW)

De vraag is nu of er (handels)garantie is gegeven, door wie en wat exact de voorwaarden waarden daarvan zijn. Fabrikanten nemen meestal ook de bewijslast over. Winkeliers moeten dat doen, omdat ze je anders misleiden met aandoen van de koop.

Je mag voor alle duidelijkheid wel verwachten dat schoenen minimaal 12 maanden mee gaan. Goede schonen gaan gewoon twee of drie jaar mee.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door TheLD »

Als je schoenen met een leren zool dagelijks draagt en er veel op loopt, dan gaan die krengen geen 2-3 jaar mee.

Al helemaal niet als je er af en toe mee naar een kroeg gaat waar er wat bier/glas en andere ellende op de grond ligt. Dat doen zelfs van Bommels niet en geloof mij, ik spreek uit ervaring :twisted:

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mijn vorige schonen heb ik ruim drie jaar gehad. De zolen zijn wel versleten maar er zit geen gat in. Overgens wel aan de bovenkant in het leer, maar ze ook heeeeel oud. Als je door glas gaten krijgt is levert dat natuurlijk geen non-conformiteit op. Nu heb ik voor 15 euro nieuwe schoen gekocht (50% korting) en voorspel nu al dat ik daar minimaal twee jaar mee ga doen.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door rvkeuken »

schoenen zullen altijd discutabel zijn, er zitten scheuren in het leer, ik ben geen schoenenexpert, maar waar ik mijn schoenen koop daar vertellen ze mij altijd dat de juiste behandeling van schoenen is:
1 dag dragen, 1 dag rusten, regelmatig onderhouden (leer).

Dit is mij dus bij verschillende schoenenwinkels verteld als meest ideaal. bij full time dragen gaan schoenen bij mij meestal zo'n jaar mee, met afwisseling heb ik het idee dat ze langer meegaan (en daarmee bedoel ik dan niet 2 paar in 2 jaar, maar 2 paar in bijv. 3 jaar).

Afhankelijk van hoe je de schoenen gebruikt hebt zal het eigen schuld of fabrikant zijn schuld zijn.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door odo »

Ook altijd van huis uit meegekregen: schoenen om en om dragen. Na 1 dag dragen minimaal 1 dag ´uitwasemen´. Dat is ook beter voor je voeten; je voorkomt er problemen als kloven, schimmel en zweetvoeten mee. Mijn ´dagelijkse´ schoenen gaan inderdaad vaak 3 tot 4 jaar mee met intensief gebruik.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Om en om klopt. Heb 2 paar van bommels zwart. glad met z'on streep net boven de tenen. heel goede schoenen. Denk nog na over een paar bruine maar twijfel nog vanwege het gezegde " a gentleman never wears brown" en dat ben ik natuurlijk, want anders draag je geen Van Bommels :D Maar goed om op je vraag terug te komen; ik denk dat je gewoon pech hebt.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door magel725 »

Een gentleman loopt ook niet op te scheppen over zijn Van Bommels en dat hij daardoor een gentleman is. Het bewijst juist het tegenovergestelde.

rolandpeelen
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2008 10:39

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door rolandpeelen »

pff.. al een tijdje niet meer gereageerd :P..

Enfin, Van Bommel heeft goede service geleverd, ik mocht een nieuw paar schoenen uitkiezen.. :)..

@sjoegel, true...
@magel725, also true, maar die persoon kan natuurlijk ook gewoon een ietwat te groot ego hebben ;)..

Walt
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2008 21:07

Re: Garantie schoenen van bommel

Ongelezen bericht door Walt »

Ik heb ook een slechte ervaring met van Bommel (sneaker) schoenen.
Bij van Dalen in Nijmegen gekocht voor €160,- en ongeveer 40 a 50 maal gedragen.
Hoelang geleden ik ze heb aangeschaft kan ik me niet precies herinneren 1 a 1,5 jaar misschien.
Ik heb nogal veel schoenen en wissel dus regelmatig, vandaar mijn schatting dat ik ze 40 a 50 maal gedragen heb.
Nu is de zool van een van de schoenen gebroken en ben ik naar van Dalen terug gegaan.
Echter, ze waren te lang geleden gekocht ondanks mijn betoog dat het niet gaat om hoe lang geleden ze gekocht zijn, maar hoe vaak ze gedragen zijn. Aan de schoenen is dit ook goed te zien. Het buitenwerk en het binnen werk zijn nog als nieuw, behalve dan de zool natuurlijk. Al deze argumenten mochten echter niet helpen, Nee geen enkele tegemoetkoming.
Koop dus geen schoenen bij van Dalen in Nijmegen, waardeloze service.
Koop geen van Bommel schoenen, slechte kwaliteit.

Gesloten