Garantie Stellafiets

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Sandrazwart 64
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2023 15:28

Garantie Stellafiets

Ongelezen bericht door Sandrazwart 64 »

Goedemorgen, heb ik augustus een stellafiets gekocht van 2100 euro , in Januari deed van de een op de andere dag mijn ondersteuning het niet meer , kwam een monteur , 2j dagen later deed hij het weer niet , kwam een monteur met spoed langs , had dat onderdeel niet mee 😭!! Nu wacht ik al 8 weken , is toch te triest voor woorden , krijg geen andere accu , of andere fiets , of vergoeding , ze zegen steeds zodra hij binnen is word u gebeld !! Ik heb hem nodig voor me werk , moet nu steeds lopen , word er gek van !!!! Wat is nou mr garantie dan ??

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie Stellafiets

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt in beginsel een vrije keuze tussen herstel of vervanging van de verkoper. De hersteltermijn is inmiddels dermate lang dat van alle uitzonderingen niets over blijft. Je mag dus vervanging eisen. Dat heeft ook als voordeel dat de wettelijke garantie opnieuw gaat lopen. Er geldt een omgekeerde bewijslast gedurende de eerste twaalf maanden na aflevering. Als herstel al meer dan twee maanden duurt,

Je mag overigens ook een fiets huren en de kosten daarvan declareren bij de verkoper. Ik neem aan dat de verkoper op de hoogte is, anders zou ik even met hem overleg voor een leenfiets.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Garantie Stellafiets

Ongelezen bericht door geengast »

Ik zou maar blijven bellen, want Stella fietsen staat op omkiepen en de eigenaar is deze week al vertrokken.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie Stellafiets

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ze fialliet gaan en je de fiets nog niet hebt, dan moet je tegen de curator aangeven dat de fiets jouw eigendom is en voor garantie bij Stella is.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Garantie Stellafiets

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vreemd dat reparatie zo lang moet duren, want Stella heeft een fikse voorraad fietsen EN onderdelen volgens dit artikel https://www.welingelichtekringen.nl/eco ... -nood.html

https://www.nunspeethuisaanhuis.nl/loka ... la-fietsen

Sandrazwart 64
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2023 15:28

Re: Garantie Stellafiets

Ongelezen bericht door Sandrazwart 64 »

Nou ondertussen heb ik na 10 weken zeuren, radar ingeschakeld, krant ingeschakeld, werd ik ineens gebeld voor een leenfiets 🎉 , nou daar ging ik even mee fietsen , niet te doen , ondersteuning viel steeds weg , is een fiets van 10 jaar geleden 😭 WIL GEWOON ME EIGEN FIETS OF EEN NIEUWE , DAAR HEB IK TOCH RECHT OP ??? Wie weet wat ik nog meer kan doen , kwaad worden heb geen zin , dat word ik al 12 weken

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Garantie Stellafiets

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, zie het Stella avontuur als leergeld.
Ga naar een echte fietsenmaker, in een stenen winkel, en kies een mooie fiets uit van een echt merk zoals een G....... of een B......

Plaats reactie