Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Daisy221188
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2022 10:04

Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door Daisy221188 »

We hebben online een fiets gekocht voor onze zoon bij spaarbikes. Na een week breekt de ketting. We krijgen op geen enkele manier contact met hun. Via mail niet, telefoon niet, via de website niet en via WhatsApp niet. Meerdere mails gestuurd maar geen reactie. Uiteindelijk in gebreken gesteld en zelf de fiets naar een fietsenmaker gebracht. En bon gestuurd naar spikebikes, ondat zij dit moeten betalen, maar natuurlijk geen reactie. Na een week breekt weer de ketting maar nu op een andere plek. Advies van de fietsenmaker is om een andere ketting erop te doen. Dus nog meer kosten maken. Ik las ergens dat je als consument dan de koopovereenkomst kan ontbinden, maar ja ik kan de fiets wel terug sturen maar dan krijg ik natuurlijk mijn geld als nog niet terug. Ik zag later pas meerdere slechte reviews over deze fietsenwinkel. Toch erg dat ze hier gewoon mee door kunnen gaan. Maar wat kan ik nu het beste doen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zou naar de fysieke winkel kunnen gaan. Maar beter zou zijn om niet meer online een fiets te kopen. Wat ik namelijk ook mis in uw verhaal, wie heeft de fiets afgemonteerd? Een fiets moet op heel veel punten nagelopen worden om daarna veilig in het verkeer te kunnen gebruiken. Een ketting die steeds afknapt kan simpelweg een te goedkope ketting zijn, maar ook de spanning kan verkeerd zijn. Dat is iets dat bij de afmontage onder andere bekeken word.
Een fiets word nooit afgemonteerd geleverd, het stuur en zadel zullen op hoogte van de klant aangepast moeten worden.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door JozJan »

Ja, maar stuur en zadel hebben niks met die ketting te maken. En de ketting is gerepareerd door een vakman, dus die spanning zou gewoon in orde moeten zijn.

Naar de winkel gaan kan natuurlijk wel een goede optie zijn. En dan de koop laten ontbinden.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je geen contact kunt krijgen met die Spaarbikes. Wat een flutwinkel.
Spaarbikes he....hier zal ik zeker geen nieuwe fiets kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JozJan schreef:
23 sep 2022 13:11
Ja, maar stuur en zadel hebben niks met die ketting te maken. En de ketting is gerepareerd door een vakman, dus die spanning zou gewoon in orde moeten zijn.

Naar de winkel gaan kan natuurlijk wel een goede optie zijn. En dan de koop laten ontbinden.
Afmonteren is meer dan een stuur en zadel. Alle verbindingen moeten nagelopen worden en ook de spaken moeten nagedraaid worden. Vooral ook niet de remmen vergeten af te stellen.
Dat een fietsenmaker de ketting weer gemaakt heeft wil niet zeggen dat hij ook het achterwiel gesteld heeft om een eventuele teveel spanning er af te halen.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door Nevyn »

Geen enkele reactie op onder staande communicatie mogelijkheden?

(+31) 6 24383430 - (+31) 070 3106488 [email protected]

Ik zie een fysieke winkel, ook een nette site,

Verder zie ik alleen fietsen op de site van onbekend of B merk.
Dat wil niet zeggen dat dit slecht hoeft te zijn, maar zoals Neo ook al zegt, een fiets moet goed worden gemonteerd en na een maand fietsen nog een keer worden nagekeken en alles nog een keer nagetrokken.
Heb zelf een keer een Sparta online gekocht , die werd thuis afgeleverd en red je er verder maar mee.
Was gelijk de laatste keer dat ik een fiets online heb gekocht.

Rentenier80
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2022 11:31

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door Rentenier80 »

Apeldoornselaan 80 2573 LP Den Haag / NL
Misschien hier even langsgaan?

Dit staat op de site:

Artikel 16 – Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/) De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

5. Webshop Keurmerk zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindig of de webshop door Webshop Keurmerk is geschorst of geroyeerd.

6. Een geschil wordt door Webshop Keurmerk slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

7. Uiterlijk twaalf maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij Webshop Keurmerk aanhangig te worden gemaakt.

8. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main ... seLanguage)

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
23 sep 2022 13:20
Dat een fietsenmaker de ketting weer gemaakt heeft wil niet zeggen dat hij ook het achterwiel gesteld heeft om een eventuele teveel spanning er af te halen.
Denk je echt dat een ketting door verkeerde spanning breekt?
Die spanning valt in het niet bij de kracht op de ketting bij fors aanzetten. Dan haal je ruim trekkracht van 200kg op de ketting

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door PGros »

Het is altijd een combinatie.
De sterkste mens scheurt een dik telefoonboek stuk. Maar dat kan hij alleen omdat hij slim de bladeren allemaal iets verschuift. Hij scheurt dus enkele bladen gelijktijdig en een fractie later weer een paar en weer een paar daarna. Eenmaal in gang gezette bladen kost niet veel kracht meer en alleen hierdoor red hij het. Als de bladen allemaal echt gelijktijdig doorgescheurd moeten worden (bij bij de kaft beginnen) dan lukt het ze voor geen meter terwijl het boek daar niet dikker is.
Dus een ketting die al fout staat gaat bij dezelfde kracht op een pedaal makkelijker stuk als een goed afgestelde.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik begrijp helemaal niets van de suggestie dat de fietsenmaker het achterwiel misschien niet gesteld zou hebben.

Bij een fiets met derailleur lijkt me dat nauwelijks van belang, tenzij het achterwiel echt heel erg scheef staat. Er is volgens mij geen fietsenmaker die dat niet even snel corrigeert (minutenwerk).

Bij versnellingen in de achternaaf kan ik het me ook niet voorstellen. Het achterwiel moet dan immers naar voren geschoven om de ketting er op te leggen. Een schakeltje er tussen zetten lukt ook niet als de ketting veel te strak staat.

Voor mij ligt het veel meer voor de hand dat de ketting van slechte kwaliteit is, dan dat de fietsenhersteller zijn werk niet goed genoeg zou hebben gedaan.

RENELOEKIEDALEEUW
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2022 01:41

Re: Geen enkele manier contact met Spaarbikes

Ongelezen bericht door RENELOEKIEDALEEUW »

Afgelopen maandag gebeld met spaarbikes, keurig te woord gestaan en antwoord gehad of een bepaald model ook echt leverbaar was.
Dat was niet het geval , maar de man had wel een vergelijkbare fiets in zelfde kleur en frame maat en kkon deze voor een zeer scherpe prijs aanbieden. Ook online werdt de prijs voor die dag aangepast. Keurig kon ik een aflever datum aanvragen , en aangegeven dat ik de fiets zelf in elkaar wilde zetten.
De fiets is inderdaad op opgegeven datum keurig afgeleverd door een uiterst vriendelijke koerier in een blanco bus zonder naam o.i.d.
Tot mn verbazing was de fiets al afgemonteerd wat normaal 35,- extra zou kosten.
Prima zou je denken..
Helaas viel mij al snel op dat de fiets een kleiner frame had dan mn huidige die wel 61 cm is. Opmeten vanuit hart trapas , bevestigd dit , nl 58 cm.
Even nalopen van de fiets leert dat de mensen bij spaarbikes een zwart stukje isolatie tape over de framemaat hebben geplakt zo dat het net bij de bestikkering hoort onder de type naam van de fiets. ..
Als ik dit stukje tape eraf haal staat er duidelijk 58 ...wat duidt op de frame hoogte .En dat terwijl op de afleverbon staat 61 cm , op de bestel bon en rekening staat dit ook vermeld... Kortom verkeerde fiets .

Ook is men de stuurstabilisatie vergeten.

Nu kan ik wel fietsen op de fiets die overigens licht en prettig rijdt en rammel en kraak vrij is., dus voor het geld best value for money. XZeker als de vraagprijs ruim 170,- onder de advies prijs ligt.

Wat ik erg jammer vindt is dat ik geen reactie krijg op mn nette mailtjes , maar ook beide telefoonnummers worden niet beantwoord. Ik had namelijk graag de stabilisator nagestuurd willen hebben. ..
Dat ik een fiets heb gekregen die ik feitenlijk niet besteld heb , zou volgens de leveringsvoorwaarde al een reden zijn om de koop te ontbinden.

Een normale zaak zou ook een stikkertje van zn firma achterop de fiets hebben geplakt , maar klaarblijkelijk is spaarbikes er zelf ook niet trots op door een stukje tape over de frame maat te plakken zodat je denkt dat je een 61 cm hebt gekregen.... dat nijgt volgens mij naar de boel belazeren ,het stukje tape zat zo netjes geplakt dat dit bewust is gedaan.

Uiteindelijk heb ik de fietsenimporteur/fietsfabrikant gebeld die ook in nederland zit,en deze heeft toegezegd de ontbrekende stuurstabilisator op te sturen.Top service van de fabrikant, slecht of eerlijk gezegd een beetje laf van spaarbikes om niet te reageren of de telefoon op te nemen.
Nog eerlijker had geweest om mij gelijk te zeggen toen ik telefonisch navroeg naar de beschikbaarheid van 61 cm frame fietsen , dat deze niet leverbaar zijn. Dat had wel zo eerlijk geweest .
Spontaan een flinke korting geven is leuk en erg prettig, maar vertel er dan bij dat het om een iets kleiner frame gaat.
En check effe goed of de fiets compleet is als je m opstuurt ..zeker als die rijklaar wordt afgeleverd?
En misschien wel een leuke geste om voortaan je firma stikker achterop te plakken als je trots bent op je waar die je verkoopt...

Mijn motivatie om de fiets bij spaarbikes te bestellen was niet alleen de korting , ook het feit dat het een fysieke winkel was die op de foto s lekker ouderwets en degelijk oogt gaf vertrouwen... ook het prettig gesprek gaf vertrouwen..

Ik heb geen idee waarom men de telefoon niet opneemt of op mails reageert, maar je kunt maar 1 x een klant een raar gevoel bezorgen..en dan te bedenken dat menig mens meerdere fietsen verslijt in zn leven en vaak meerdere gezinsleden heeft... je zou dus meerdere keren wat aan dezelfde klant kunnen verkopen... even bellen voor afleveren dat je je vergist hebt en niet de bestelde frame maat hebt , en of een 58 cm ook in orde is , of eventueel samen even een rekenvoorbeeld te maken om te concluderen dat een 58cm ook passend zou kunnen zijn is al een heel andere benadering.

Mocht ik nog wat horen van spaarbikes laat ik het uiteraard weten, maar wat ik zo ondertussen in de vele reviews lees schijnt dit toch een handels wijze te lijken... Jammer want de voortekenen waren goed en ik had er een goed gevoel bij...niet reageren neemt dat toch weg.
Had graag nog wat accesoires besteld bij spaarbikes om de fiets te pimpen en spaarbikes is daar leuk gesorteerd in , maar ik bestel die nu maar ergens anders...voordat ik weer afgeplakte type benamingen heb op de producten die ik besteld heb...

Plaats reactie