LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis Ipad via Online geen garantie??

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
layla1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2012 21:23

gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door layla1969 »

Ik heb eind december 2011 een abonnement afgesloten bij Online (T-Mobile) voor Internet+bellen, hierbij kreeg ik dan gratis een Ipad 1 geleverd. In februari 2012 is mijn abonnement opgeleverd en begin maart heb ik de Ipad ontvangen.
Helaas laadde eind juli (dus na amper 4 maanden gebruik) de batterij van de Ipad niet meer op en bovendien kon ik geen verbinding met Itunes maken.
Toen ik de klantenservice van Online belde adviseerde men mij om contact op te nemen met Dimass, het bedrijf wat de Ipad verzonden heeft.
In de brief die destijds bij de zending zat stond dat ik recht heb op 1 jaar garantie en het adres van Dimass waar ik de IPad naartoe kon sturen.
Ik heb de Ipad eind juli opgestuurd naar Dimass, deze zou hem weer doorsturen naar de reparatiedienst.
Na 3 weken kreeg ik een email van Dimass met daarbij een offerte van Dynafix (de reparatiedienst) voor de reparatie c.q. vervangingskosten à € 365,- van de Ipad, daar de reparatie niet onder garantie viel. Indien ik de ongerepareerde Ipad retour wilde ontvangen zou ik bijna 50 euro onderzoekskosten moeten betalen.
Bij navraag bij Dynafix (de reparatiedienst) waarom het niet onder garantie viel kreeg ik te horen dat zij bij Apple hadden geinformeerd en daar te horen hadden gekregen dat deze Ipad reeds in december 2010 (!) was aangeschaft en dat de garantie was verlopen.
Uiteraard was ik hier zeer verbaasd over, ik ging er vanuit dat ik een nieuw exemplaar zou ontvangen, maar hoe dan ook stond er in de brief bij de levering dat er 1 jaar garantie op zou zitten.
Ik heb hierover contact opgenomen met Dimass en deze zouden het opnemen met Online.
Ik heb zelf ook telefonisch contact opgenomen met Online en ben op 29 augustus j.l. hierover teruggebeld door Online. De medewerker informeerde mij dat hij niets voor mij kon betekenen, dat ik het moest opnemen met Dimass.
Ik heb Dimass een mail gestuurd met daarin de eis dat ik binnen 5 werkdagen een vervangend exemplaar eis, maar tot op heden heb ik nog niets gehoord.
Iemand advies hoe nu verder te handelen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door berndv »

Onzin, je hebt recht op een deugdelijk product, en een product dat het na 4 maand in je bezit te hebben gehad niet meer doet is geen deugdelijk product. Dat dan volgens de administratie van Apple lijkt alsof het in december 2010 gekocht is, maakt niks uit, jij hebt geen overeenkomst met Apple, en Apple is daarom niets verplicht naar jou.

layla1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2012 21:23

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door layla1969 »

Ik heb inderdaad geen boodschap aan Apple, die garantietermijn van 1 jaar van hen is sowieso nog te betwisten, maar in de brief die bij de Ipad zat, staat dat ik 1 jaar garantie heb van de leverancier.
In mijn ogen sluit ik een overeenkomst met Online en heb ik niets met Dimass te maken, maar Online stuurt me weer terug naar Dimass.

layla1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2012 21:23

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door layla1969 »

Even een update:
Ik heb zojuist een mail gekregen van Dimass, dat Online opdracht heeft gegeven om een nieuwe (hoop ik) Ipad 1 64GB (waarschijnlijk zonder 3G ) op te sturen.
Zodra ik hem daadwerkelijk heb ontvangen zal ik het laten weten.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:(...) jij hebt geen overeenkomst met Apple, en Apple is daarom niets verplicht naar jou.
Twee redenen waarom Apple verplichtingen kan hebben jegens consumenten: 1. producentenaansprakelijkheid uit boek 6 en 2. fabrieksgarantie.

layla1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2012 21:23

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door layla1969 »

Ik heb donderdag een nieuwe IPad 1 64gb met 3G ontvangen, dus het is door Online netjes opgelost. Ik heb de IPad geregistreerd bij Apple en heb volgens hun gegevens geen recht meer op garantie. Het is dus maar te hopen dat deze het langer uithoudt dan 4maanden.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik adviseer je om de datum van ontvangst te registeren. Als het nieuwe product het weer maar vier maanden uithoud kun je gewoon bij de verkoper aankloppen.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door piet jagers »

alfatrion schreef:
berndv schreef:(...) jij hebt geen overeenkomst met Apple, en Apple is daarom niets verplicht naar jou.
Twee redenen waarom Apple verplichtingen kan hebben jegens consumenten: 1. producentenaansprakelijkheid uit boek 6 en 2. fabrieksgarantie.
stel voor ik koop en ipad nieuw in de doos uit de handel bijv
nou gaat de ipad in 2maanden kapot .
kan ik dan gewoon bij apple aankloppen

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door piet jagers »

alfatrion schreef:
berndv schreef:(...) jij hebt geen overeenkomst met Apple, en Apple is daarom niets verplicht naar jou.
Twee redenen waarom Apple verplichtingen kan hebben jegens consumenten: 1. producentenaansprakelijkheid uit boek 6 en 2. fabrieksgarantie.
stel voor ik koop en ipad nieuw in de doos uit de handel bijv
nou gaat de ipad in 2maanden kapot .
kan ik dan gewoon bij apple aankloppen

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

De leverancier is aansprakelijk voor het leveren van een deugdelijk product. Er zijn al leveranciers die voor Apple producten twee jaar garantie geven, daar Apple zich niets aantrekt van de Europese richtlijn en slechts een jaar garantie geeft voor deze dure producten. Plus de twee redenen, die alfatrion reeds noemde, betekenen ook genoeg om u zekerheid te geven over eventuele problemen in de toekomst.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door alfatrion »

piet jagers schreef:stel voor ik koop en ipad nieuw in de doos uit de handel bijv
nou gaat de ipad in 2maanden kapot .
kan ik dan gewoon bij apple aankloppen
Stel je huis brand af: ja. Stel Apple geeft fabrieksgarantie: ja. Hierbij merk ik wel op dat het soms verstandiger is om het via de verkoper te spelen. Dit is zeker het geval in de eerste zes a acht maanden na de aflevering.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik heb het donkerbruine vermoeden dat je de eerste keer geen nieuwe i-pad hebt gekregen

layla1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2012 21:23

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door layla1969 »

ruud_a schreef:ik heb het donkerbruine vermoeden dat je de eerste keer geen nieuwe i-pad hebt gekregen
Ik denk het ook, maar hij zat wel gewoon in een gesealde verpakking. Het zou natuurlijk een refurbished exemplaar kunnen zijn, maar dan kan degene die ik nu heb ontvangen ook zo'n exemplaar kunnen zijn.

bgwkloos
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2012 23:35

Re: gratis Ipad via Online geen garantie??

Ongelezen bericht door bgwkloos »

ten eerste is apple gewoon een slechte fabrikant:) ten tweede zijn ze verplicht om 2 jaar garantie te geven ook al doen ze dit niet. ten derde altijd naar de verkoper gaan hij is verantwoordelijk om de garantie voor jou te regelen ook de fabrieksgarantie.

Gesloten