LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hans Anders Brillen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
WRoos
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2011 17:54

Hans Anders Brillen

Ongelezen bericht door WRoos »

Ik koop al lang mijn brillen bij Hans Anders, met zo een spaarplan. Alleen deze keer overkwam me toch iets vreemds, bij opmeten werd een Bril Garantie plan (30 euro extra) de hemel in geprezen, die moest je er bij hebben, ik sputterde tegen, maar neen, die werd er wel bij gezet dan kon ik er over nadenken en dan alsnog beslissen bij ophalen nieuwe bril.
Daar had ik al helemaal geen goed gevoel over, zoiets als die 'extra' garantie die ze je bij electronica zaken telkens weer aan willen smeren.
Goed, mijn bril klaar, wij gaan ophalen, en nee ik wil geen garantie plan.
Dat moest de verkoper toch even verkroppen, hij kwam toen met een bizar verhaal dat de brillen uit China kwamen en al binnen een jaar uit elkaar zouden vallen, hij repareerde ze ten slotte dagelijks (ehh? vertelde hij mij hier nu dat ze rotzooi verkopen??) en dat ik dan zelf voor de kosten op moest draaien..
Waarop ik hem er op wees dat als de bril kapot ging bij normaal gebruik dit gewoon onder garantie viel, normale consumenten garantie namelijk.
Nu krijgen we een hele poppenkast waarin hij de klantenservice belt om te vragen of dat zo is.
De andere kant konden we helaas niet horen, maar hij bleef volhouden dat het in de kleine lettertjes zo stond. Toen duidelijk werd dat wij niet te vermurwen waren kregen we de hele poppenkast nogmaals, ik heb toen gezegd dat als ze brillen verkopen die niet eens een jaar meegaan ik mijn spaarplan maar op moest zeggen en elders mijn bril moest gaan kopen.
De lucht was toen uit zijn verhaal ballon gelopen, ik vraag me alleen af of dit soort zaken mag, het was mij duidelijk dat dit dus bij elke klant gedaan word, net als het mij duidelijk is dat het onzin is. Maar hoeveel mensen trappen er wel in?
Mogen ze dergelijke leugenachtige verkoop technieken gebruiken, mag zo een 'extra garantie plan' überhaupt, en kunnen ze je nu normale garantie handelingen ontzeggen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hans Anders Brillen

Ongelezen bericht door berndv »

verkoop met leugens komt op mij over als misleiding, en dat mag inderdaad niet. Gaat het hier overigens om een zelfstandige franchise van Hans Anders of is het een winkel die van de keten zelf is? Ik weet dat daar namelijk nog wel een behoorlijk verschil is in kwaliteit en service. Mijn vader gaat bewust niet naar de HA hier in de stad omdat dit een gewone keten-winkel is. Die werken wel met targets, maar een klant meer of minder boeit ze niet zo erg, de bedrijfsleider krijgt zijn salaris toch maandelijks wel gestort. In een dorp hier vlakbij zit een franchise van Hans Anders, dus daar voelt de franchisenemer het direct zelf in de portemonnee als een klant niet meer terugkomt. Wat heel andere service tot gevolg heeft.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hans Anders Brillen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus nog een reden om hier geen bril te kopen. Wat een slechte verkoper trouwens, zo'n verhaal daar trapt toch niemand in

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hans Anders Brillen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ken het Hans anders garant plan wel. Dit is een verzekering tegen verlies, diefstal of schade. Het heeft niets met garantie te maken. Het is een verzekering voor twee jaar waarbij je bij een geval van schade 30 % van nieuw betaald. Ik heb de folder gelezen, maar heb geen interesse en het is me ook niet actief aangeboden.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders Brillen

Ongelezen bericht door witte angora »

Als Hans Anders tegen mij zou zeggen dat hun brillen binnen een jaar uit elkaar vallen geloof ik dat direct. En ik weet wel zeker dat ik er dan geen voet meer binnen zet.

Een 'extra garantie plan' kan een aantal voordelen hebben ten opzichte van de wettelijke en fabrieksgarantie. Extra service bijvoorbeeld. Of, wat al genoemd is, een soort verzekering in geval van verlies, diefstal of andere zaken. Je kunt je alleen afvragen of je een dergelijke verzekering nodig hebt. Maar het mag wel, het is in feite een product dat ze je verkopen.

Alleen moet zo'n 'extra garantie plan' wel met de juiste argumenten verkocht worden. Niet met allerlei leugens en angstzaaierij.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Hans Anders Brillen

Ongelezen bericht door johanmulder »

Ik heb meegemaakt dat ik pas toen ik thuis de bon bekeek, ontdekte dat er een post van 30 euro op stond onder BGP. Verkoper heeft hier niets over gezegd en ik heb de verzekering, toen ik de bril ging ophalen en nog wat moest betalen, meteen laten schrappen en dus de 30 euro niet betaald. Ik hoor nu in mijn omgeving van verschillende mensen die mijn ervaring kennen en nog eens op de bon keken, dat zij ook betaald hebben voor een verzekering waarvan zij het bestaan niet af wisten en dus ook nooit aanspraak op de dekking hadden gemaakt.
MENSEN KIJK EENS OP DE BON VAN HANS ANDERS. DIKKE KANS DAT JE OOK BETAALD HEBT VOOR IETS WAAR JE NIET OM HEBT GEVRAAGD. ZO JA MELD HET DAN EENS OP DEZE POSTING.BEN BENIEUWD.
John.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hans Anders Brillen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik wist pop niet van ook die extra verzekering. Na anderhalf jaar valt mijn bril kapot. Een nieuwe bril zonder van het brilgarant plan gebruik te maken. We sparen gewoon wat langer door voor de volgende bril. Soms heb je geluk.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders Brillen

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij Pearle had ik wel zo'n verzekering, ook 30 euro, die was voor 2 of drie jaar, dat weet ik niet meer. Nooit gebruik van hoeven maken. En het leuke is: als de verzekeringsperiode voorbij is, krijg je een voucher van 30 euro voor een nieuwe bril. Dus raad eens waar je je volgende bril gaat kopen?

Helaas voor hen was ik al helemaal klaar met Pearle. En bij de huidige brillenwinkel (een zelfstandige) kennen ze zo'n verzekering niet. Vind ik wel best zo.

Gesloten