LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] imac garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: imac garantie

Ongelezen bericht door magel725 »

De consumentenautoriteit heeft zich ook gewoon te houden aan gerechtelijke uitspraken. Het Europees Hof van Justitie heeft anders bepaald.
De nederlandse wetgever hoeft, en heeft, niet alle europese richtlijnen over te nemen.

Gelukkig zit ik bijna nooit meer op dit forum; met een goede reden. De "discussies" van 1 of 2 of 3 jaar geleden zijn tot op de letter gelijk aan die van vandaag de dag. Ik wordt er helemaal simpel van en steek mijn tijd er niet in. De een noemt enkel de keiharde regels en niet de praktijk en de ander doet precies het tegenovergestelde. Dit is een forum om te klagen over winkels, dus zo'n beetje elke bezoeker kiest de kant van de persoon die hem gelijk geeft en hem troost. Allemaal schitterend, maar in het echte leven moet die persoon weer naar de winkel en daar wordt het 99,99% van de keren opgelost in overleg en 0,01% zoals Alfatrion zegt dat het in de wet staat hoe het zou moeten. In het algemeen is ook het gros van de klanten tevreden en de winkelier ook. De echte uitzonderingen die hier komen klagen krijg je nooit meer tevreden, dus het is zonde om er tijd in te steken. Zo werkt het bedrijfsleven nu eenmaal.

Voor zowel Alfatrion als BBCS geldt dat het posten hier uitzichtloos en volslagen zinloos is.

BBCS: laat dit forum toch gewoon lekker gaan. Iedereen komt hier om te klagen en of ze hier nou wel of geen gelijk krijgen: de uitkomst blijft hetzelfde. Ze moeten gewoon weer naar de winkel en daar wordt het opgelost in overleg. Dit forum verandert er niets aan en de mensen op dit forum is een doelgroep die je hele verhaal niet eens wil horen. Ze willen een steun in de rug door gelijk te krijgen. Dit forum is gewoon een uitlaatklep. Waarom zou je je druk maken om dingen waar je niets aan kan of moet veranderen?

Alfatrion: ook al heb je 100% gelijk, wat je ook vertelt of doet maakt niets uit aangezien de klant het niet met jou op moet lossen maar met de winkel. Je kunt nog zo mooi advies geven door wetten te quoten, maar zodra je dat in een winkel gaat doen houdt het gesprek op, aangezien je met mensen omgaat en niet met een raad van bestuur. Hoe veel mensen hebben achteraf toch gekregen wat ze wilden door jouw advies? Ik heb het hier nog nooit gelezen, dus een paar jaar lang geef je netjes wetten op met 0,0% rendement. In het zakenleven heet dat economische zelfmoord.

Dit forum heeft echt maar 1 functie: mogelijkheid tot klagen geven. Vanaf dag 1 t/m de laatste dag an dit forum zal dit nooit veranderen en blijft elke "discussie" hetzelfde. Ik ben blij dat ik hier bijna nooit meer kijk.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: imac garantie

Ongelezen bericht door puma73 »

Voor zowel Alfatrion als BBCS geldt dat het posten hier uitzichtloos en volslagen zinloos is.
gewoon complete onzin.bbcs zit hier voor eigen parochie ( gefrustreerde handelaartjes,waar jij ook 1 van bent)te preken en liegt en belazert alles bij elkaar om zijn gelijk te krijgen.

bbcs en alle andere handelaartjes zijn gewoon een stelletje malafide figuren die de consument belazeren en besodemieteren omdat de duidelijke Nederlandse wetgeving hun niet welgevallig is.

alle garantietopics weer proberen bbcs en consorten weer om de consument zijn recht te ontzeggen.

dar wordt ik een klein beetje moe van meneertje magel725, want jij bent hetzelfde laken een pak. blijf weg zoals je belooft. scheelt een hoop rechtpraten wat jullie kromkletsen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: imac garantie

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik hoor het al: puma kan niet tegen de waarheid.

Wat ben jij een zielig mannetje om maar steeds tegen mij te zeggen:
alle garantietopics weer proberen bbcs en consorten weer om de consument zijn recht te ontzeggen.
Ik begin waarempel medelijden met je te krijgen.

Je valt steeds aan, beticht mij steeds voor alles en nog wat. Maar inhoudelijk op de zaken ingaan doe je bijna nooit, alleen mij bashen.
dar wordt ik een klein beetje moe van meneertje magel725, want jij bent hetzelfde laken een pak. blijf weg zoals je belooft. scheelt een hoop rechtpraten wat jullie kromkletsen
En wij worden moe van jou met je aanvallen en gebash!

Ik zou zeggen: hef je account hier op, heb je ook van ons geen last meer! :wink:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: imac garantie

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 11 Jun 2009 01:06 door magel725

De nederlandse wetgever hoeft, en heeft, niet alle europese richtlijnen over te nemen.
De Europese richtlijn m.b.t. de consumenten bescherming, en daar hebben we het hier over, is verplicht. Kort gezegd, in die zin dat nationale wetgeving van deze richtlijn af mag wijken indien dat in het voordeel van de consument is.
Gelukkig zit ik bijna nooit meer op dit forum; met een goede reden. De "discussies" van 1 of 2 of 3 jaar geleden zijn tot op de letter gelijk aan die van vandaag de dag. Ik wordt er helemaal simpel van en steek mijn tijd er niet in.
Waarom plaats je hier dan zo'n lang, denigrerend bericht? :roll: Je spreekt jezelf nu tegen.
Alfatrion: ook al heb je 100% gelijk, wat je ook vertelt of doet maakt niets uit aangezien de klant het niet met jou op moet lossen maar met de winkel. Je kunt nog zo mooi advies geven door wetten te quoten, maar zodra je dat in een winkel gaat doen houdt het gesprek op, aangezien je met mensen omgaat en niet met een raad van bestuur. Hoe veel mensen hebben achteraf toch gekregen wat ze wilden door jouw advies? Ik heb het hier nog nooit gelezen, dus een paar jaar lang geef je netjes wetten op met 0,0% rendement. In het zakenleven heet dat economische zelfmoord.
Voordat je zoiets roept, zou je eerst beter onderzoek moeten doen. Want:
Even hoe het is afgelopen.......

Sony heeft de Laptop 12 weken gehad en een reatie gegeven waar de MediaMarkt niets mee kan. Geen diagnose, niets. Aangezien de bewijslast de eerste zes maanden bij de verkopende partij ligt moest de MediaMarkt met een duidelijke oorzaak komen. Dit kunnen zij niet. Sony en de MediaMarkt kunnen niet uitsluiten dat het defect niet door externe toedoen is ontstaan. Er zou door een onafhankelijke partij een onderzoek uitgevoerd kunnen worden, maar dit kost de MediaMarkt meer dan de Laptop heeft gekost. Dussss, uiteindelijk heeft de MediaMarkt mij vorige week gebeld en gezegd dat ik een andere Laptop mag komen uitzoeken.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=30
En dat zal niet het enige voorbeeld zijn.
Ik ben blij dat ik hier bijna nooit meer kijk.
Vaarwel...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: imac garantie

Ongelezen bericht door puma73 »

Je valt steeds aan, beticht mij steeds voor alles en nog wat. Maar inhoudelijk op de zaken ingaan doe je bijna nooit, alleen mij bashen.
ik heb vaak genoeg inhoudelijk gereageerd, het enige wat gebeurt is dat jij je eeuweige grammafoonplaatje afdraaid, de zielige handelaar uithangt die het zo "moeilijk"heeft met al die lastige consumenten.

dan blijft mij uiteindelijk niks anders over dan de mensen te waarschuwen voor de uitlatingen gedaan door bbcs c.s.

jij hebt nog nooit een zinnige onderbouwing gedaan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: imac garantie

Ongelezen bericht door BBCS »

dan blijft mij uiteindelijk niks anders over dan de mensen te waarschuwen voor de uitlatingen gedaan door bbcs c.s.
Zielepoot!

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: imac garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

magel725 schreef:De nederlandse wetgever hoeft, en heeft, niet alle europese richtlijnen over te nemen.
De nationale lidstaten zijn verplicht om de europese richtlijnen juist te implementeren in de nationale wet.
Art. 249 EG-verdrag schreef:(...) Een richtlijn is verbindend ten aanzien van het te bereiken resultaat voor elke lidstaat waarvoor zij bestemd is, doch aan de nationale instanties wordt de bevoegdheid gelaten vorm en middelen te kiezen. (...)
magel725 schreef:Alfatrion: ook al heb je 100% gelijk, wat je ook vertelt of doet maakt niets uit aangezien de klant het niet met jou op moet lossen maar met de winkel. Je kunt nog zo mooi advies geven door wetten te quoten, maar zodra je dat in een winkel gaat doen houdt het gesprek op, aangezien je met mensen omgaat en niet met een raad van bestuur. Hoe veel mensen hebben achteraf toch gekregen wat ze wilden door jouw advies?
Ik geeft slechts antwoord op de vraag waar men recht op heeft. Je wilt toch niet beweren dat als men in de winkel dat niet krijgt, ik over hun rechten moet liegen? De enige die daar belang bij heeft zijn de winkeliers.

Gesloten