Inzakkende hoekbank A meubel Enschede

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
m. van rijs

Inzakkende hoekbank A meubel Enschede

Ongelezen bericht door m. van rijs » 14 feb 2020 16:43

Op 9 september hebben wij onze gekochte hoekbank bij A meubel in Enschede afgeleverd gekregen.
Na enige dagen zakte al een heel gedeelte van de zitting in en zijn wij teruggegaan naar de winkel van A-meubel om hier melding van te maken en gevraagd om een oplossing.
In de winkel werden wij verwezen naar een internetadres van A-meubel om daar onze klachten voor te leggen, wat al bevreemde aangezien wij de bank in een fysieke winkel van A meubel hebben gekocht en dus daar ook onze klachten wilden neerleggen als verkopende partij.
Mail verkeer opgestart met A meubel.
Na diverse standaard mails te hebben ontvangen met een zeer afhoudende houding en ontkenning van de klachten ondanks het
meezenden van diverse foto`s werd er door A meubel schoorvoetend een monteur door een ingehuurd bedrijf langs gestuurd om de klacht te beoordelen.Dit was begin november 2019.
De monteur stelde binnen 5 minuten vast dat hier sprake was van een ernstige constructiefout en heeft dit op papier gezet voor ons als klant en een kopie voor de opdrachtgever A-meubel.
Er werd toegezegd dat de benodigde reparatie noodzakelijk was en dat deze op kort termijn was uit te voeren.
Nu , na 13 mailtjes gestuurd te hebben over de voortgang,allerlei smoesjes te hebben aangehoord zoals, vakantie, nieuwe vulling voor uw bank is niet binnengekomen enz. enz. nog steeds geen reparatie.
Hoe kom ik verder?
Heb ze ruim de tijd gegeven om te repareren en wil eigenlijk het liefst de koop na zolang wachten ontbinden aangezien er geen actie
tot reparatie wordt ondernamen.
Wat is de meest geschikte manier om tot een oplossing te komen?

U begrijpt wel bezint eer gij wat koopt bij A meubel!!

16again
Beste antwoord
Gekozen door m. van rijs

Re: Inzakkende hoekbank A meubel Enschede

door 16again » 14 feb 2020 23:07

m. van rijs schreef:
14 feb 2020 18:52
Beste lady 1234,

Dank voor je reactie,
Ik heb bij CBW de vraag voorgelegd hoe het zit met de betaling van het geld welke je moet doen om de klacht in behandeling te nemen en A-meubel bied tussentijds opeens aan om de klacht te komen verhelpen.
Krijg ik die dan teruggestort? Of ben ik gewoon wederom ruim € 125, - kwijt
Hier krijg ik geen antwoord van het CBW op namelijk.
Als je de zaak wint bij de geschillencommissie, krijg je het klachtengeld terug.

Als je de zaak schikt, voordat de commissie uitspraak doet, ben je wel die 125,- kwijt. Die 125,- moet je dan ook meenemen in die schikking.
Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 feb 2020 16:54

Volgens hun site zijn ze CBW erkend. Dien daar eenklacht in.

https://www.a-meubel.nl/over-ons/cbw-erkend-keurmerk

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 14 feb 2020 17:18

Wat is er precies mis ?

Met nieuwe vullingen los een constructiefout niet op.

Welk bedrijf is bij u geweest voor de beoordeling ?

Weet u toevallig de naam van de fabriek ?

m. van rijs

Ongelezen bericht door m. van rijs » 14 feb 2020 18:52

Beste lady 1234,

Dank voor je reactie,
Ik heb bij CBW de vraag voorgelegd hoe het zit met de betaling van het geld welke je moet doen om de klacht in behandeling te nemen en A-meubel bied tussentijds opeens aan om de klacht te komen verhelpen.

m. van rijs

Ongelezen bericht door m. van rijs » 14 feb 2020 19:01

Beste Crazyme,

Fijn dat je reageert op mijn probleem,

A-meubel huurt een extern bedrijf in met de naam Furnit.
De monteur wist te vertellen dat vulling geheel vervangen diende te worden daar deze aan een kant geheel ingedeukt was(waarschijnlijk
onder grote druk)en niet recht is.
In principe moet er voor het 3 zits gedeelte een nieuw stuk vulling vervangen worden, zoals de monteur aangaf. Dit zou ter plaatse
gedaan kunnen worden.
De vulling moet besteld worden via de verkoper A-meubel bij zijn leverancier, dit duurt dus nu al ruim 3,5 maand.De leverancier schijnt in Polen gevestigd te zijn
Dit terwijl je bij een stoffeerderij op de hoek van de straat een goede vulling zou kunnen ophalen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 14 feb 2020 23:03

Het zou kunnen dat de winkel er met de fabriek niet uitkomt wie de kosten moet betalen. Of er is een ander conflict.

In dat geval zou de winkel zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

Een paar vullingen uit Polen laten komen hoeft echt niet zo lang te duren.
Wil je hetzelfde zitcomfort hebben dan haal je niet willekeurig schuim om de hoek, dat is vragen om problemen.

Het is alleen raar dat dit zo snel en zo extreem is ingezakt.

Wordt de bank bijna uitsluitend in 1 hoek gebruikt ?
Zijn er ook nosag veren los/gebroken ?

Heeft men geen leenbank voor u ?

16again

Ongelezen bericht door 16again » 14 feb 2020 23:07

m. van rijs schreef:
14 feb 2020 18:52
Beste lady 1234,

Dank voor je reactie,
Als je de zaak wint bij de geschillencommissie, krijg je het klachtengeld terug.

Als je de zaak schikt, voordat de commissie uitspraak doet, ben je wel die 125,- kwijt. Die 125,- moet je dan ook meenemen in die schikking.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 feb 2020 23:08

U moet bij die bank de voorwaarden van het CBW hebben gekregen, maar die zullen beslist wel op internet staan.

Dus daar maar eens even zoeken.

Ik kan mij niet voorstellen dat een constructiefout te verhelpen zou zijn meteen vulling.

m. van rijs

Ongelezen bericht door m. van rijs » 15 feb 2020 16:21

16 Again, dank voor je antwoord.

Zullen inderdaad nu meteen een klacht indienen bij het CBW.
Mochten onverwachts tussentijds toch enig initiatief komen om de bank te repareren dan sturen wij eerst aan op een schikking met
teruggave van de gemaakte kosten.
Wat een drama z`on bedrijf als A-Meubel, hier zit je niet op te wachten als koper van een bank.Slechte service helaas .

A-Meubel.nl

Ongelezen bericht door A-Meubel.nl » 20 feb 2020 06:01

Beste heer van Rijs,
Bedankt voor uw geduld en onze oprechte excuses dat het allemaal zolang heeft geduurd. Direct al bij de beoordeling door de deskundige kwamen wij tot de conclusie dat dit volledig onder de garantie valt en dat wij dit voor u zullen oplossen. Dit is u ook gemeld. Door een miscommunicatie tussen ons met de fabriek is dit helaas blijven liggen.
U heeft een prachtige hoekbank bij ons gekocht van het model Maarssen
https://www.a-meubel.nl/banken/loungeba ... maan/23587 op dit model welke vele malen elke maand wordt geleverd bij consumenten hebben we zelden problemen. Helaas is dit bij u wel het geval en dit zullen we 100% gaan oplossen.
Zoals met u afgesproken komt de monteur op 3 en 10 maart bij u langs om het helemaal in orde te maken.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice A-meubel

Plaats reactie