LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
IlonaKlotz
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2021 17:04

Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door IlonaKlotz »

Ik heb begin november in de winkel van Blokker een keukenmixer gekocht. Erg blij mee! Op 29 december bij de 6e keer gebruiken, begon hij een raar geluid te maken. Ik machine uit gezet, even later weer aangezet en toen begon het ineens te stinken en deed het apparaat niks meer. Mijns inziens doorgebrand..

Ik Blokker website bekeken, kan wel retour aanmelden voor online aangeschafte artikelen maar stond niks bij over winkelaankopen.
Ik Blokker bellen, 25 minuten in de wacht gestaan. Binnen een minuut vertelt een klantenservice persoon dat zij niet in het systeem van de winkels kunnen. Ik heb de kassabon bewaard ivm garantie welke ik kan overleggen aan hen. Dit is geen optie.
Ik moest maar wachten tot 19 januari dat de winkels weer open gaan.

Na het bericht van de heer Rutte gaan de winkels voorlopig niet open en blijf ik zitten met een garantie geval waar ik niets mee kan.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen want zo kan 't nog wel even gaan duren 🤔
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2021 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door mahadma »

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen want zo kan 't nog wel even gaan duren

U kunt MET of ZONDER ergernis wachten totdat de winkels weer open zijn/mogen/kunnen.
Zolang er sprake is van lock down zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. U kunt hooguit wensen/bidden/roepen/bevelen tov het virus dat het op moet krassen. Maar dàt helpt niet.
Het enige wat u kunt doen is via de email en die goed bewaren naar Blokker met de melding wanneer uw apparaat het begeven heeft en zodra het weer kan/mag en of de winkel weer open is dit artikel brengen voor garantie of omruiling of reparatie.
Wat u nu ervaart is de minste schade, als het al schade is, die mensen ervaren in deze corona tijd.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom belt u niet naar de Blokker? Er zullen vast wel mensen aan het werk zijn daar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je kan ook via facebook contact met ze opnemen.
Beste is gewoon wachten , de garantie verloopt niet , sowieso niet vanwege de corona crissis.

Methusalah
Berichten: 1167
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door Methusalah »

Nijogeth schreef:
14 jan 2021 17:46
Waarom belt u niet naar de Blokker? Er zullen vast wel mensen aan het werk zijn daar.
Dude!! Staat letterlijk in de tekst.

Ik Blokker bellen, 25 minuten in de wacht gestaan. Binnen een minuut vertelt een klantenservice persoon dat zij niet in het systeem van de winkels kunnen. Ik heb de kassabon bewaard ivm garantie welke ik kan overleggen aan hen. Dit is geen optie.
Ik moest maar wachten tot 19 januari dat de winkels weer open gaan.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, wie gaat er nu de landelijke klantenservice bellen, als je iets in een specifieke winkel hebt gehaald. Ik bedoel uiteraard de Blokker waar het is gekocht.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
14 jan 2021 22:08
Ja, wie gaat er nu de landelijke klantenservice bellen, als je iets in een specifieke winkel hebt gehaald. Ik bedoel uiteraard de Blokker waar het is gekocht.
Het punt zal zijn, dat die lokale winkel dicht is

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door alfatrion »

IlonaKlotz schreef:
13 jan 2021 17:13
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen want zo kan 't nog wel even gaan duren 🤔
Het beste is om na de koop altijd schriftelijk te communiceren. Schrijf gewoon een brief en e-mail, en stuur bewijs mee. Je kom een aardig eind met een video filmpje waarop te zien is dat hij niet aangaat. Verder kun je denken aan een buurman of familielid dat dit kan waarnemen en een verklaring wil afleggen.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Methusalah schreef:
14 jan 2021 20:17
Nijogeth schreef:
14 jan 2021 17:46
Waarom belt u niet naar de Blokker? Er zullen vast wel mensen aan het werk zijn daar.
Dude!! Staat letterlijk in de tekst.

Ik Blokker bellen, 25 minuten in de wacht gestaan. Binnen een minuut vertelt een klantenservice persoon dat zij niet in het systeem van de winkels kunnen. Ik heb de kassabon bewaard ivm garantie welke ik kan overleggen aan hen. Dit is geen optie.
Ik moest maar wachten tot 19 januari dat de winkels weer open gaan.
Ts geeft duidelijk de Blokker webshop of hoofdkantoor gebeld. Advies is dus om lokale winkel te benaderen omdat ze vaak wel aanwezig zijn voor lokale bezorging, voorraadtrlling of klusjes in de zaak.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

alfatrion schreef:
14 jan 2021 23:12
IlonaKlotz schreef:
13 jan 2021 17:13
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen want zo kan 't nog wel even gaan duren 🤔
Het beste is om na de koop altijd schriftelijk te communiceren. Schrijf gewoon een brief en e-mail, en stuur bewijs mee. Je kom een aardig eind met een video filmpje waarop te zien is dat hij niet aangaat. Verder kun je denken aan een buurman of familielid dat dit kan waarnemen en een verklaring wil afleggen.
Het probleem is de lockdown en jij gaat er meteen vanuit dat Blokker de boel probeert te belazeren. Gevalletje zoals de waard is? (als ik ergens slechte ervaringen mee heb qua klantvriendelijkheid zijn het wel juristen).

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door Lowieze »

Justmeagain schreef:
14 jan 2021 23:50


Ts geeft duidelijk de Blokker webshop of hoofdkantoor gebeld. Advies is dus om lokale winkel te benaderen omdat ze vaak wel aanwezig zijn voor lokale bezorging, voorraadtrlling of klusjes in de zaak.
Als je al het telefoonnummer van een Blokkerwinkel kunt vinden, heeft het totaal geen zin om dit probleem aan het eventueel daar aanwezige personeel voor te leggen. Zij zullen je niet meer vertellen dan het advies wat de klantenservice al gegeven heeft.
Zoals al eerder werd gezegd, wachten tot de winkel weer open gaat en dan met je gekochte spullen er naartoe gaan.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door Aygulf »

Alle Blokker filialen hebben een eigen telefoonnummer. Ik zou het in ieder geval proberen. Vanuit veel winkels worden nu locale bestellingen bezorgd (is o.a. het geval bij van Haren, IciParis e.d.).

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Winkels mogen open zijn voor reparatie. Echter begrijp ik ook dat blokker niet voor 2 klanten per dag open gaat.

Mijn advies is om te bellen met jouw lokale blokker. Als dat geen oplossing geboden om een mail [email protected] of Whatsapp of Facebook bericht te sturen naar Blokker. Dan heb je op papier dat je aanspraak op heb gemaakt.

Ik zou voorstellen om het als pakketpost op te sturen (kosten voor blokker). Of blokker mee akkoord gaat dat is aan hun.

MdHM
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2014 11:24

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door MdHM »

Ik heb ditzelfde probleem bij Blokker alleen dan met de keukenweegschaal die we in december gekocht hebben. Nu al 4 keer nieuwe batterijen erin moeten doen.
Helaas moet ik ook wachten tot de winkels weer open gaan. Tot die tijd moet ik het anders op zien te lossen.

hans bijleveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2018 11:31

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door hans bijleveld »

Heb zelfde ervaring met Blokker.
Vlak voor de lockdown een aanschaf gedaan. Na een week al kapot.
volgens info van hun website Email gestuurd naar [email protected]
Zouden binnen 14 dagen reageren. GEEN reactie!!
Nog eens email gestuurd. Weer geen reactie.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een reactie te geven of een algemeen advies hoe om te gaan met garantie indien filialen gesloten zijn.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door riddert »

Nou Hans, ze zeggen altijd; de beller is sneller, misschien moet je dat eens proberen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Kan geen gebruikmaken van garantie omdat Blokker dicht is

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

hans bijleveld schreef:
22 jan 2021 15:12
Heb zelfde ervaring met Blokker.
Vlak voor de lockdown een aanschaf gedaan. Na een week al kapot.
volgens info van hun website Email gestuurd naar [email protected]
Zouden binnen 14 dagen reageren. GEEN reactie!!
Nog eens email gestuurd. Weer geen reactie.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een reactie te geven of een algemeen advies hoe om te gaan met garantie indien filialen gesloten zijn.
"Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een reactie te geven"
Wel als er heel veel mails binnenkomen en het ziekteverzuim hoger is dan gebruikelijk. Een bedrijf trekt niet zomaar even een blik mensen open.

Maar ik zou gewoon even 088 - 9494800 bellen. Dat wordt immers als eerste contact gegeven op de blokker website. Het emailadres staat helemaal onderaan.

Gesloten