LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte droger BOSCH

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
StefanHuits
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2018 22:10

Kapotte droger BOSCH

Ongelezen bericht door StefanHuits »

Wij hebben helaas een hele vervelende ervaring met Bosch.
Voor de 2de maal in 5 jaar tijd hebben wij te kampen met een kapotte droger. Het betreft een warmtepompdroger uit de "top-serie" van Bosch. De eerste problemen ontstonden vlak na de 2 jaar garantie. De 2de keer weer net iets meer dan 2 jaar later, waardoor alle garantie volgens Bosch vervalt. Beide keren betreft het een probleem met vergelijkbare melding, waarvoor een reparateur van Bosch moest komen. We zijn enorm zuinig op onze apparatuur en behandelen onze apparaten volgens de adviezen van Bosch. Probleem: door een stofje op een sensor aan de achter binnenzijde van het apparaat (op een plek waar je zelf onmogelijk bij kan zonder te weten wat je doet), raakt het apparaat volledig in storing.

Beide keren is dus een monteur gekomen met bijbehorende rekening.
De eerste keer hebben wij keurig betaald. De 2de keer hebben we zeer duidelijk aangegeven dat wij dit niet van plan waren, dat je van een dergelijk A-product meer kwaliteit mag verwachten en dat het apparaat ondeugdelijk is. De persoon aan de telefoon heeft ons gerust gesteld en aangegeven dat de monteur over vergoeding/vervanging kon beslissen. De monteur gaf tijdens de afspraak aan dat dit niet klopte, wij konden niet anders dan tekenen voor betaling en hij verwees ons naar de klachtenprocedure. Deze hebben wij weer netjes gevolgd, met teleurstellend resultaat.
De medewerkers van Bosch reageren überhaupt niet op diverse mails. En in de enige reactie die wij krijgen, wordt geen enkele empathie getoond. Sterker nog, ze trekken volledig hun handen van de kwaliteit van hun eigen producten af.
Wij beroepen ons op de wettelijke garantie. Bosch verwijst ons echter naar de (inmiddels failliete) verkoper, maar dus pas nadat de rekening was betaald. In geen van de eerdere gesprekken met Bosch is hier eerder ook maar met een woord over gerept.

Wij zijn echt enorm verbaasd en gefrustreerd over deze zeer niet klantvriendelijke en zelfs misleidende werkwijze van Bosch.
Bosch neemt haar klanten niet serieus en lijkt geenszins iets te geven om klanttevredenheid.

Wij hebben daarom 4 vragen:
1). Zijn er meer mensen met eenzelfde ervaring?
2). Klopt het dat Bosch volledig haar handen van de kwaliteit van haar eigen producten af kan trekken?
3). Wat zijn de verplichtingen van Bosch m.b.t. de (wettelijke) garantie?
4). Indien ja bij 2 & 3: maken het feit dat de verkoper failliet is en de misleidende communicatie vanuit Bosch hierin nog verschil?

Wij zijn zeer benieuwd naar de reacties...
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2018 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kapotte droger BOSCH

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent helemaal geen klant van Bosch, dus dat verhaal gaat al niet op. U hebt een overeenkomst met de verkoper, maar die blijkt failliet. In een aantal gevallen dan een leverancier nog garantie overnemen, maar na 5 jaar gebeurt dat echt niet meer. U hebt dus helaas verder geen rechten en Bosch is ook niets verplicht naar u toe. Dit is een derde partij die u inhuurt en dus ook zou moeten betalen.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Kapotte droger BOSCH

Ongelezen bericht door HADES2001 »

1) Nee, nog nooit een product gehad van een failiete winkel
2) Nee dat doen ze niet, alleen krijgt u een rekening die u weigert te betalen dus helpt Bosch u niet verder. Maar ze zijn wel bereid u te helpen
3) Niets, zei hebben een overeenkomst met de winkel, niet met u. Hoe vervelend het ook is beschikt u nu over 0 garantie
4) Welke misleidende communicatie? Apperaat stuk = rekening

Enige wat nog zou kunnen is als de winkel(keten) waar u de droger gekocht hebt is overgenomen door een andere winkel(keten) en zei ook de garanties hebben overgenomen.
Als dat er niet is word het:
A) Betalen
B) Zelf een lokale monteur zoeken die goedkoper is
C) Zelf repareren
D) Nieuwe kopen
E) Verder zonder droger

Landrover01
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2018 18:21

Re: Kapotte droger BOSCH

Ongelezen bericht door Landrover01 »

Heel jammer om te horen dat u slechte ervaringen heeft met Bosch apparatuur. Het kan echter altijd gebeuren dat er iets defect gaat. Uw leverancier zal u altijd daarin in ondersteunen. U heeft bij Bosch recht op 5 jaar garantie, hoogte van de vergoeding hangt af van de aanschafprijs en in welk jaar na de aanschaf het defect zich toont. Op de reparatie zelf heeft u ook altijd garantie. Als uw leverancier niet meer bestaat wordt het lastiger, dan moet u dus zelf contact opnemen met de fabrikant, in dit geval BSH in Hoofddorp. Ik vraag me alleen af of de 2e keer de klacht en de reparatie echt hetzelfde was, dit moet op de bon staan. Ik ben overigens benieuwd over welk type machine we spreken. Ik heb nog nooit gehoord van een stofje op een sensor.

Gesloten