LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] knikarmscherm van gamm

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
haniv
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mei 2005 10:49

knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door haniv »

Weet iemand hoe lang je garantie hebt op een knikarmscherm van Gamma? Heb hem nog geen 1,5 jaar en nu al problemen. Hij is van Bergimex?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door 16again »

De garantie zal verlopen zijn.

Je hebt wel recht op een deugdelijk product. Mijns insziens is de normale levensduur van zo'n arm langer dan 1.5 jaar.

Ga eerst eens bij Gamma langs en kijk wat ze voor je kunnen betekenen.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door skippy »

gewoon even langsgaan bij de gamma waar het scherm gekocht is,je krijgt bij de gamma namelijk een betere service dan veel mensen denken.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door Dirkie »

Weet iemand hoe lang je garantie hebt op een knikarmscherm van Gamma
Dit bericht is geplaatst op 1 juni op 20:12. Voor zover als ik weet, is de Gamma normaal tot 21:00 open. Het meest simpele antwoord op de vraag was toen en is nog steeds bel de Gamma. Die kunnen je het vrij precies zeggen.
En ik ben het inderdaad eens met Skippy eens, dat de service over het algemeen beter is dan dan de meeste mensen denken.

Ik heb even gekeken op de site van Bergimex, maar als ik zie, dat ze naast zonneschermen ook zaken als een Disney Train Set en een Drum Set verkopen, dan zou ik toch een ander merk kopen :lol:

haniv
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mei 2005 10:49

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door haniv »

Ik ben er intussen, na een heel gedoe achter, dat we 2 jaar garantie hebben. De Gamma zei dat we de fabriek moesten bellen, de fabriek zei dat we Gamma moesten bellen. Eer dat je daar weer iemand aan de lijn krijgt ben je een halve dag verder, logisch want het is heel druk bij de klantenservice. Ik kreeg een snuggere dame aan de lijn die zei, dat ik het scherm in moest pakken en langs moest komen. Originele verpakking zou ik wel niet meer hebben en moest er maar tape om heen doen. Ik zei, weet je wel hoe lang dat ding is. 4,5 meter. Maakte niet uit, moest hem toch meenemen, anders konden ze er niks aan doen. Volgende dag eindelijk iemand aan de lijn met kennis van zaken. Langs komen met de aankoopbon en een klachtenformulier invullen. Heel snel een reaktie terug, dat de bon werd doorgefaxed naar de fabriek. Alleen was er bij de Gamma niemand die de garantietermijn kon vertellen. Moesten ze zelf aan de fabriek vragen. Nu maar afwachten wanneer ik wat van de fabriek hoor.

haniv
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mei 2005 10:49

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door haniv »

Eindelijk na veel bellen een reaktie van de Gamma. Ze gaan een nieuw knikarmscherm bestellen (van de oude gaat intussen ook de verf af bladderen). En dan zullen de schermen over een week of 2 worden omgeruild. Dat is nog eens een keurige service.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door Dirkie »

Zo zie je maar, dat even bellen met de Gamma een goede oplossing was. En dat de service ook echt best wel goed is.
Succes met het nieuwe zonnescherm.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik ben er intussen, na een heel gedoe achter, dat we 2 jaar garantie hebben. De Gamma zei dat we de fabriek moesten bellen, de fabriek zei dat we Gamma moesten bellen. Eer dat je daar weer iemand aan de lijn krijgt ben je een halve dag verder, logisch want het is heel druk bij de klantenservice. Ik kreeg een snuggere dame aan de lijn die zei, dat ik het scherm in moest pakken en langs moest komen. Originele verpakking zou ik wel niet meer hebben en moest er maar tape om heen doen. Ik zei, weet je wel hoe lang dat ding is. 4,5 meter. Maakte niet uit, moest hem toch meenemen, anders konden ze er niks aan doen. Volgende dag eindelijk iemand aan de lijn met kennis van zaken. Langs komen met de aankoopbon en een klachtenformulier invullen. Heel snel een reaktie terug, dat de bon werd doorgefaxed naar de fabriek. Alleen was er bij de Gamma niemand die de garantietermijn kon vertellen. Moesten ze zelf aan de fabriek vragen. Nu maar afwachten wanneer ik wat van de fabriek hoor.
En nu krijg je een nieuw knikarmscherm dus was de ondertoon niet nodig.

haniv
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mei 2005 10:49

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door haniv »

Sorry maar ik begrijp niet wat je bedoelt met, die ondertoon!
Je wordt aan alle kanten van het kastje naar de muur gestuurd. 2 weken geleden heb ik naar de Gamma gebeld om te vragen of zij al wat hadden gehoord, dus niet, ik moest het zelf ook maar in de gaten houden, zij konden het bedrijf niet TELEFONISCH benaderen, alleen via de fax. (wel een hele aardige dame trouwens).
Week erna weer gebeld, (een andere aardige dame) ze hadden nog steeds niks gehoord. Na 10 minuten werd ik teruggebeld met de mededeling dat ze naar het bedrijf had gebeld????????????? en dat er dus een nieuw knikarmscherm wordt besteld. Hier wordt je toch moe van!!!!!!!! Zo krijg je dus wel het idee, dat je in de maling wordt genomen en gelukkig zal ik pas echt zijn als het nieuwe scherm er is.
Ik ben verder niet boos maar begrijp sommige zaken gewoon niet.

haniv
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mei 2005 10:49

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door haniv »

We zijn nu 8 weken verder en voorlopig is er dus nog geen nieuw knikarmscherm!!!!!!!!!!!!!! Hij blijkt gewoon niet besteld te zijn!!!!!!!!!!!
Vorige week is er door de Gamma toegezegd dat er 1 uit een ander filiaal bezorgd zou worden. Maar nog steeds niks gehoord. Zit weer te wachten op een telefoontje. Is het nu wel terecht dat ik boos ben?

cvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:38

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door cvd »

De ze schermen hebben vermoedelijk een ingebouwd probleem ze verliezen als ze lang zonder stroom (3 maanden) zijn geweest hun geheugen. en moeten dan opnieuw geprogrameert worden. .Daar is een routine voor . Ook staat er bij die routine dat als het snoer wordt door geknipt dat een een kortsluiting veroorzaakt waardoor het herprogrameren nooit meer mogelijk is .
Wat gebeurt er dan als de stekker met z'n pootjes tegen een stalen buis aan komt?
Of wat gebeurd er als op dezelfde groep een kortsluiting ontstaat en de weerstand na het springen van de stop tengevolge van alle aanstaande apperaten nul Ohm is met andere woorden kortsluiting ?
Of wat gebeutrt er als het hele lichtnet down gaat ook dan is de weerstand van het netwerk als een kortsluiting?
Dan is die dus ook kapot maar dat merk je pas als het scherm eens 3 maanden uit is geweest en dan nietsmeer doet .

monique15
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2009 22:26

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door monique15 »

Hoi
Ook ik heb problemen met mijn bergimex knikarm scherm van Gamma
hij hangt nu uit, maar wilt met geen mogelijkheid meer in dus waarschijnlijk moet hij ook opnieuw geprogrameerd worden ik heb hem vorigjaar augustus gekocht en nu pas gehangen maar hoe krijg ik hem weer ingerold???

cvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:38

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door cvd »

Hoi
het forim heeft er een tijd uit gelegen . waardoor ik niet kon reageren .
Maar je moet voor die handlieding bij Gamma zijn . zij moeten contact opnemen met Schadebo DIY BV die de service voor deze schermen op zich genoemen hebben zij sturen dan een fax naae de betreffende Gamma met de handleiding . Vooer hem letterlijk uit . Bij is het gelukt het scherm opnieuw te programeren . Of je geeftmij je mail adres dan mail ik hem .

monique15
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2009 22:26

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door monique15 »

Ik heb inmiddels via Gamma Tiel een uitdraai gekregen om het scherm te herprogrammeren en dat is inderdaad gelukt, hij werkt nu weer prima

Nagy
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:37

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door Nagy »

Overigens heeft Schadebo niet alleen de klachten overgenomen sinds 2009, ze importeren ook een verteterde versie.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:10

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door [email protected] »

Is dat een versie waar je wel de steker mag vervangen zonder dat de garantie vervalt ?
En blijft het geheugen dan wel bewaard ook al stat hij een jaar uit ?
Cees.

GJArends
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2011 14:39

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door GJArends »

Kan iemand de handleiding voor het resetten van het zonnescherm naar mij mailen? [email protected]

Ons zonnescherm heeft tijd stil gelegen en geeft alleen nog een piepje als je de afstandsbediening indrukt.

Alvast bedankt!!
Gert-Jan

mirjamvdmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2012 15:32

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door mirjamvdmeer »

hallo wij hebben ook problemen met onze begimex zonnescherm, de persoon die vertelde dat hij een her progameer beschrijving heeft kan die mij helpen.
Na de winter gaat hij niet meer uit en in en ik las op dit forum dat iemand weet hoe we hem weer moeten herstelen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door berndv »

Zowel cvd als monique15 zijn inmiddels een kleine 3 jaar niet meer op dit forum geweest, dus help het je hopen.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:10

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door [email protected] »

Na wat zoek werk heb ik de documenten nog. Als je een email opgeeft dan kan ik het als een pdf of bpm bestand opsturen het is een scan van de fax.
Inmiddels heb ik hem zelf ook al weer nodig.
succes
cees

Zie volgende bericht voor de handleiding voor herprogrammeren.
Laatst gewijzigd door [email protected] op 09 apr 2012 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten