LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kromme laptop na 'reparatie' door MSI

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Bjorisv
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2019 22:34

Kromme laptop na 'reparatie' door MSI

Ongelezen bericht door Bjorisv »

Ik heb een erg dure laptop aangeschaft van MSI namelijke een Stealth Thin 8SE-025nl met een retailwaarde van ongeveer €2.018,06 dit is natuurlijk een behoorlijke prijs voor een laptop dus neem ik dit ook mee in mijn klacht.

Ik ben ook bereid de klacht aan te passen maar doe dit enkel als mijn probleem is opgelost. En als ideaal ik een nieuwe ontvang. Want ik heb mijn vertrouwen in MSI en in de MSI reparatieservice flink verloren na dit verhaal. Hieronder mijn probleem.

Ik had deze laptop een paar maanden en in deze tijd heb ik geen klachten gehad. Todat hij te warm draaide en ik hem hiervoor naar msi opstuurde. Ze hebben vochtschade geconstateerd en daarom was er een duure reparatie voor mijn rekening, wat ik heb geaccepteerd, want de vochtschade was waarschijnlijk na mijn toedoen. Ondanks dat alles het nog deed heb ik hiervoor wel €392,69 moeten betalen. Dit heb ik dan ook netjes gedaan en zou hem "gerepareerd" teruggestuurd krijgen.

Met een nieuw omhulsel, nieuwe batterij en een nieuw tostsenbord. (Wat redelijk veel reparatiewerk was voor een nog goede laptop).

Helaas door de MSI reparatieservice in polen heb ik nu een laptop teruggekregen die op het zicht krom is. Je kan zonder goed te kijken gewoon zien dat de laptop krom gebogen is. Ook is de heatsink kapot, deze is helemaal gebogen en los vanuit de binnenkant. En het balkje van de hinge kraakt. Dit voor een nog niet eens half jaar oude laptop. En het scherm bolt naar boven uit. Het kan ook niet aan shipping liggen. Want de doos waarin hij was gestuurd is nog volledig intact. Met orginele foam noodle en bubbelplastic.

Ik heb afgelopen dinsdag (13-08-2019) een mail gestuurd met foto's en duidelijke uitleg. Daar is nog niet op gereageerd. Ik heb de woensdag (14-08-2019) gebeld toen zeiden ze dat er donderdag of vrijdag een antwoord terug zou komen. Dit antwoord heb ik nog niet ontvangen.

Mijn beste oplossing zou zijn dat MSI Computers europa mij een nieuw exemplaar zou sturen. Want ik vertrouw de reparatie van MSI polska niet. Voor bijna €400,- krijg ik een nog kapottere laptop terug. Als dat er in zit zou ik dan ook het vertrouwen weer terughebben. En ik zou mijn klacht goed aanpassen.

Anders hoop ik dat er andere manieren zijn waarop ik mijn pc net zo nieuw terug kan krijgen als dat hij was. Want dat lijkt mij een redelijke eis na een reparatie van €392,69
Als er nog consumenten zijn die weten hoe ik tegen deze praktijken kan handelen op rechtsbasis of via consumentenrechten. Dan hoor ik dat.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 aug 2019 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kromme laptop na 'reparatie' door MSI

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een klacht hoeft toch nooit aangepast te worden. Je kunt eventueel de oplossing toevoegen, maar daarmee veranderd de klacht niet.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kromme laptop na 'reparatie' door MSI

Ongelezen bericht door alfatrion »

De klacht lijkt mij terecht, maar ik zou ze nog een keer de kans gegeven om te herstellen als ze dat willen. Je kan natuurlijk wel aangeven dat je vervanging wilt als blijkt dat ze dit ook de tweede keer niet goed kunnen oplossen

Gesloten