Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Willeke S
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2021 17:06

Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door Willeke S »

Ik heb in januari 2019 twee Acer laptops gekocht van elk € 450,-. Nu heeft één van de twee problemen met het beeldscherm. Af en toe valt het uit of veranderen de kleuren.
Mediamarkt hanteert een garantietermijn van twee jaar, maar erkent dat het product tenminste een verwachte lensdlevensduur garantie geniet van drie. Hun tegemoetkoming bestaat uit het volgende: ik moet sowieso € 45,- betalen voor het opsturen van de laptop, en afhankelijk van wat er aan mankeert, bepalen zij wat ik moet bijdragen en wat zij voor hun rekening nemen.
In mijn ogen is dit niet redelijk, en zou ik meer mogen verwachten op grond van wettelijke bepalingen. Wat denken jullie?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door kuklos »

Juridisch gezien? Geen idee.
Intuïtief gezien: Ik snap MediaMarkt wel. Zij durven niet toe te zeggen dat het onder wettelijk garantie valt omdat ze niet weten wat jij ermee gedaan hebt. Misschien is het een fabricagefout en hebben jullie dat ding perfect behandeld, misschien zijn jullie lomp geweest en is dat de oorzaak. Maar dat zullen ze eerst moeten onderzoeken.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Aangezien de lage prijs, denk ik dat de garantie voorbij is. Is het geen optie dat je naar een MediaMarkt toe gaat en de laptop door de winkel laat onderzoeken?

Wil je zekerheid over de garantie?, neem dan contact op met www.juridischloket.nl/

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als je uit zou gaan van een 3 jarige levensduur waarvan er al meer dan 2 over zijn, dan zou u minimaal 2/3 van de reparatiekosten moeten betalen. Tenzij het hier gaat om een productiefout waar u geen invloed op heeft.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het gaat je dus €45 kosten om erachter te komen of zij het garantie vinden of niet, en het kost je niets als het garantie is. Het feit dat je dat er al niet voor over hebt zegt eigenlijk al genoeg. Gooi maar weg dat ding.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
06 dec 2021 19:12
Wil je zekerheid over de garantie?, neem dan contact op met www.juridischloket.nl/
En hoe zou volgens jou het Juridisch Loket moeten bepalen of er sprake is van garantie? Je biedt mensen valse hoop met dit soort berichten.

Aangezien de laptop 3 jaar oud is, moet TS bewijzen dat de laptop nonconform is. Dat is vrijwel niet te doen.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door juliomariner »

juridisch loket is de standaard reactie van Seinhuis en wordt te pas en te onpas tevoorschijn gehaald.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door witte angora »

Willeke S schreef:
06 dec 2021 17:21
In mijn ogen is dit niet redelijk, en zou ik meer mogen verwachten op grond van wettelijke bepalingen. Wat denken jullie?
Over welke wettelijke bepalingen heb je het, en wat denk je zelf dat je mag verwachten?

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
06 dec 2021 19:46
Als je uit zou gaan van een 3 jarige levensduur waarvan er al meer dan 2 over zijn, dan zou u minimaal 2/3 van de reparatiekosten moeten betalen.
Waarom staat er in de wet dan dat de kosten niet aan de koper in rekening gebracht kunnen worden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een lowbudget laptop van 2 jaar en 11 maanden. Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt wanneer je denkt dit (vrijwel) kosteloos gerepareerd te krijgen. Garantie of niet.

Kan een los stekkertje zijn https://youtu.be/kfqJ0EveT98

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door Jablan »

Is Acer een low-budget-merk?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een laptop die drie jaar geleden 450 kostte is redelijk lowbudget dacht ik zo. Maar het is verder ook niet relevant. Ik zou de stappen in het filmpje volgen. Rolletje pvc-isolatietape heb ik hier ook nog wel liggen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het product is hetzij conform, dan zijn de kosten voor de eigenaar, hetzij non-conform, dan zijn 100% van de kosten voor de verkoper, daar zit niets tussen in. Bij twijfel is het product conform.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zou de laptop aanbieden bij een onafhankelijke reparateur en laten checken of de beeldschermkabel nog intact is. deze kabel is bij Acer (maar eigenlijk bij alle laptops) de zwakke schakel en kan bij vaak of te snel openen van de laptop redelijk snel kapot gaan. Kabel is niet heel duur en de reparatie was (bij mijn laptop met dezelfde klachten) niet heel veel duurder dan de verzendkosten dus wellicht het overwegen waard.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Laptop binnen 3 jaar defect; Mediamarkt doet moeilijk.

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

alfatrion schreef:
07 dec 2021 01:08
Het product is hetzij conform, dan zijn de kosten voor de eigenaar, hetzij non-conform, dan zijn 100% van de kosten voor de verkoper, daar zit niets tussen in. Bij twijfel is het product conform.
dit dus, je zou er eerst voor kunnen kiezen de laptop bij een onafhankelijke reparateur te laten nakijken, is het een duurdere reparatie dan alles op schrift en opsturen naar MM valt het mee dan is het de vraag of je het getouwtrek welk je ongetwijfeld gaat krijgen wel de moeite waard is!!!!

Gesloten