LG Oled tv inbranden

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Cro

Re: LG Oled tv inbranden

Ongelezen bericht door Cro »

snuffel1 schreef:
29 mar 2020 11:40
U legt de niet vastgelegde wet uit op basis van regelgeving en richtlijnen als zijnde verplichting voor de verkoper en dat klopt gewoonweg niet. Er is niets wettelijk vast gelegd enkel een richtlijn en zal de koper na afloop van de garantie termijn zelf aan dienen te tonen dat een product niet conform is geproduceerd en de fabrikant aansprakelijk kan stellen maar dient dat zelf te doen omdat de verkoper na verloop van de vervaldatum van het koopcontract geen partij meer is. Uw mening verschilt met de mijne dus is het zinloos om er verder over door te gaan want dat schept voor Ts enkel maar meer verwarring.
Je leest dus duidelijk niet. Dit alles is gewoon wettelijk vastgelegd in de Nederlandse wet. Dat staat zelfs in de quote die ik link. Ik zal hem hier nog even quoten:
De Europese richtlijn "betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen" (1999/44/EG) beoogt een gemeenschappelijk minimumniveau van consumentenbescherming te scheppen, ongeacht de plaats van aankoop van de goederen binnen de Europese Unie.

Met het wetsvoorstel "verkoop en garantie voor consumptiegoederen" (wetsvoorstel 27 809) wordt deze richtlijn uitgevoerd in Nederlandse wetgeving. Het wetsvoorstel betreft een aanpassing van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Het wetsvoorstel treedt op 1 mei 2003 in werking
Het belangrijke nog even dit gedrukt....

Er klopt dus helemaal niets van wat jij zegt. En dat is geen mening, maar een feit. Ik zou zeggen lees die site (en het Nederlandse wetboek) nog eens zeer goed door.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
29 mar 2020 11:40
U legt de niet vastgelegde wet uit op basis van regelgeving en richtlijnen als zijnde verplichting voor de verkoper en dat klopt gewoonweg niet. Er is niets wettelijk vast gelegd enkel een richtlijn...
Onzin. Als er iets wettelijk vastgelegd is, is het wel de consumentenwetgeving.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Snuffel1, Leest u anders nog even de informatie en de bron die ik plaatste in het Wehkamp-topic:

Europese Richtlijnen kan een land niet "naar wens invullen", volgens mij:
Europese Unie schreef:Richtlijnen
Een "richtlijn" is een rechtshandeling die een bepaald doel vastlegt dat alle EU-landen moeten bereiken. Maar zij mogen zelf de wetgeving vaststellen om dat doel te bereiken. Een voorbeeld is de richtlijn consumentenrechten, waarmee de rechten van de consument in de hele EU zijn aangescherpt. Zo mogen bij aankopen via internet geen verborgen kosten in rekening worden gebracht en is de bedenktijd voor de consument verlengd.
Bron EU
Het in de Richtlijn vastgelegde doel moet dus bereikt worden en er is niets vrijblijvends aan. Dat is dus iets anders dan een richtlijn in het normale spraakgebruik, waarvan gewoon afgeweken mag worden.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik heb zelf óók een LG OLED van TVReus (december 2018). Deze tv werkt nog gewoon naar behoren en ik heb hier momenteel geen problemen mee. Toch ben ik wel benieuwd naar eventuele mogelijkheden:

Voor de aankoop heb ik informatie gezocht op de internet. Via PlatteTV heb ik gevraagd waarom zij zoveel duurder waren dan TvReus, antwoord hierop was da TvReus importmodellen verkocht. Ik heb vervolgens contact opgenomen met TvReus en gevraagd of het om Benelux modellen ging. Hierop werd geantwoord dat de TV's werken op de Nederlandse markt. Ik heb daarna opnieuw gevraagd of het dus om een Benelux model gaat. Hierop werd positief geantwoord. Ik heb uiteindelijk 3x TvReus gebeld (wilde het namelijk van meer dan één medewerker horen). Vervolgens heb ik contact opgenomen met LG. Ik wilde graag weten hoe ik kan zien of iets een Benelux model is. De medewerker gaf aan dat in de meeste gevallen het serienummer van een Benelux model begint met ''PLA''. Ik heb vervolgens opnieuw met TvReus gebeld en gevraagd of zij PLA modellen leverden, dit gaven zij inderdaad aan. Ik heb hierna de Tv besteld.

De TV werd geleverd en op de doos stond inderdaad een serienummer beginnend met ''PLA''. Ik blij, afrekenen en installeren dat ding. Tot op heden veel plezier van de TV en werkt ook zeker naar behoren. Na het item van Radar over importmodellen heb ik nogmaals contact gezocht met LG. Ik heb het serienummer van de TV doorgegeven (op de achterzijde) en LG gaf aan dat hij met 100% zekerheid kon zeggen dat het geen Benelux model betrof. Waarom op de doos wel ''PLA'' werd aangegeven kon hij niet zeggen.

Ik heb vervolgens opnieuw TvReus gebeld met deze informatie, dat ik voor aankoop expliciet heb gevraagd of het een Benelux model betrof, waarop zij aangeven dat het o.a. bestemd was voor Nederland. De medewerker gaf aan dat de TV gewoon werkt in Nederland en dat wanneer er desondanks toch problemen zijn zij dat altijd zullen oplossen. Ik heb hierop aangegeven dat ik mij wel misleidt voel, want ''bestemd'' voor de Nederlandse markt (Benelux) of ''werkt'' op de Nederlandse markt is toch wel een verschil. Ik heb gevraagd wat er gebeurt bij o.a. inbranding na hun garantietermijn van 3 jaar, wat gebeurt er dan? De medewerker heeft aangegeven dat ze het dan echt zullen oplossen.

Nu ik dit topic lees en dat TvReus in veel gevallen niet thuis geeft, ben ik bang dat ik gewoon weer even tevreden ben gesteld door hun maar dat wanneer ik problemen zal gaan ondervinden ze ineens nergens meer van afweten.

Hoe kan ik mijzelf het beste gaan indekken? Zij hebben mij namelijk daadwerkelijk misleidt, meerdere keren, aangezien ik expliciet heb gevraagd of het om Benelux modellen zou gaan. Ik heb momenteel totaal geen klachten over de TV of over TvReus, ik wil echter mogelijke problemen voor zijn, aangezien je een OLED 65" niet zomaar even vervangt voor een nieuwe, of laat repareren op eigen kosten.

Tips zijn welkom.

amber2307

Ongelezen bericht door amber2307 »

"Contact gehad met TVReus waar wij deze gekocht hadden. Die verwees ons gelijk door naar LG. Ze deden helemaal niks, terwijl ik helemaal niet naar LG hoef. TVReus is verkopende partij. Maar goed, meldingsnummer gekregen en kon ik via Whatsapp contact opnemen met LG. Ik kon ze langs laten komen, echter moest hier een behoorlijk bedrag voor betaald worden en dan zou ik horen hoe het opgelost kan worden."

Ook weer contact gehad met LG, ze wilde een monteur sturen die kwam kijken of er inbranding was of dat er een defect aan het scherm was, kosten 97,50 euro daarna vrijblijvend prijsopgave voor reparatie..
Het zou namelijk ook kunnen dat wij de tv verkeerd hebben gebruikt ??? vreemd want nadat de eerste keer de monteur het scherm heeft vervangen heeft deze alle instellingen op uit en 0 gezet..wat inbranding moest voorkomen !! (was bekend bij LG) daardoor weinig Oled ervaring meer..had net zo goed een tv van 600 euro kunnen kopen had ik mijzelf 1200 euro bespaard.
Daar bij hoezo verkeerd gebruik? ik koop een toestel zet het neer en klaar !! dat is toch de manier hoe het gaat als je een tv koopt..

Cro

amber2307 schreef:
30 mar 2020 12:34

Daar bij hoezo verkeerd gebruik? ik koop een toestel zet het neer en klaar !! dat is toch de manier hoe het gaat als je een tv koopt..
Dat is natuurlijk niet geheel waar, bij Oled's wordt bijvoorbeeld wel degelijk aangegeven niet te lang achtereen statische elementen zoals zender logo's of user interfaces weer te geven. Dat zal ongetwijfeld op enige wijze in de documentatie gestaan hebben die bij de TV heeft gezeten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
30 mar 2020 14:15
amber2307 schreef:

Dat is natuurlijk niet geheel waar, bij Oled's wordt bijvoorbeeld wel degelijk aangegeven niet te lang achtereen statische elementen zoals zender logo's of user interfaces weer te geven. Dat zal ongetwijfeld op enige wijze in de documentatie gestaan hebben die bij de TV heeft gezeten.
Waarbij het dan natuurlijk wel de vraag is wat dat waard is. De essentie van TV kijken is voor mij niet dat ik verplicht moet gaan zappen omdat anders mijn TV gaat inbranden.

Cro

Moneyman schreef:
30 mar 2020 16:04
Cro schreef:
30 mar 2020 14:15
amber2307 schreef:

Waarbij het dan natuurlijk wel de vraag is wat dat waard is. De essentie van TV kijken is voor mij niet dat ik verplicht moet gaan zappen omdat anders mijn TV gaat inbranden.
Dat is zeker waar, de vraag is dan echter of je de juiste TV gekocht hebt voor jouw doeleinden. Zo zijn Oled TV's zeer geschikt om bijvoorbeeld bijvoorbeeld films te kijken of series zonder zender logo, denk aan streaming.

Aan de andere kant is bekend dat Oled's kunnen inbranden wanneer er veel naar uitzendingen met statische elementen gekeken wordt, doe je dat dus veel kan het verstandiger zijn een LCD tv te kopen die daar beter tegen kunnen.

Plaats reactie