LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG Oled tv inbranden

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LG Oled tv inbranden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
30 mar 2020 14:15
amber2307 schreef:
30 mar 2020 12:34

Daar bij hoezo verkeerd gebruik? ik koop een toestel zet het neer en klaar !! dat is toch de manier hoe het gaat als je een tv koopt..
Dat is natuurlijk niet geheel waar, bij Oled's wordt bijvoorbeeld wel degelijk aangegeven niet te lang achtereen statische elementen zoals zender logo's of user interfaces weer te geven. Dat zal ongetwijfeld op enige wijze in de documentatie gestaan hebben die bij de TV heeft gezeten.
Waarbij het dan natuurlijk wel de vraag is wat dat waard is. De essentie van TV kijken is voor mij niet dat ik verplicht moet gaan zappen omdat anders mijn TV gaat inbranden.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: LG Oled tv inbranden

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
30 mar 2020 16:04
Cro schreef:
30 mar 2020 14:15
amber2307 schreef:
30 mar 2020 12:34

Daar bij hoezo verkeerd gebruik? ik koop een toestel zet het neer en klaar !! dat is toch de manier hoe het gaat als je een tv koopt..
Dat is natuurlijk niet geheel waar, bij Oled's wordt bijvoorbeeld wel degelijk aangegeven niet te lang achtereen statische elementen zoals zender logo's of user interfaces weer te geven. Dat zal ongetwijfeld op enige wijze in de documentatie gestaan hebben die bij de TV heeft gezeten.
Waarbij het dan natuurlijk wel de vraag is wat dat waard is. De essentie van TV kijken is voor mij niet dat ik verplicht moet gaan zappen omdat anders mijn TV gaat inbranden.
Dat is zeker waar, de vraag is dan echter of je de juiste TV gekocht hebt voor jouw doeleinden. Zo zijn Oled TV's zeer geschikt om bijvoorbeeld bijvoorbeeld films te kijken of series zonder zender logo, denk aan streaming.

Aan de andere kant is bekend dat Oled's kunnen inbranden wanneer er veel naar uitzendingen met statische elementen gekeken wordt, doe je dat dus veel kan het verstandiger zijn een LCD tv te kopen die daar beter tegen kunnen.

Gesloten