lidl belooft te betalen, zwart op wit, maar betaalt niet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Jakkum
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2017 17:26

lidl belooft te betalen, zwart op wit, maar betaalt niet

Ongelezen bericht door Jakkum » 19 aug 2019 09:05

gekocht laatste jaren 3 Parkside recipro zaagmachines bij de lidl.
Gingen alle drie vrij snel tot heel snel kapot. Na de derde besloten maar eens contact te zoeken.
Na veel heen en weer mailen kreeg ik een tegoedbon van €20 en dat is minder dan het aankoopbedrag van 1 macchine.

2 machines opgestuurd naar het hoofdkantoor, de eerste had ik niet meer.
Na telefonisch contact kreeg ik een aangetekende brief met weer een waardebon van €20 maar ook in duidelijk nederlands de toezegging dat €99,98 overgemaakt zou worden op mijn rekening. Gedateerd 5 juli 2019.
Er kwam niets, ik heb twee maal gebeld en ik kreeg te horen dat het in behandeling was.
In behandeling???
Sindsdien niets meer gehoord en niets ontvangen.

Moneyman
Berichten: 13768
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: lidl belooft te betalen, zwart op wit, maar betaalt niet

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 aug 2019 09:18

Stuur ze een ingebrekestelling met een laatste termijn met een kopietje van de toezegging erbij.

Komkommertijd
Berichten: 2449
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Re: lidl belooft te betalen, zwart op wit, maar betaalt niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 19 aug 2019 09:25

Bij zwaar gebruik zoals een monteur in kunststof kozijnen dagelijks houten kozijnen moet slopen gaan ze minder dan 1 jaar mee.
Die heeft ondanks de 3 jaren garantie nooit iets terug gestuurd omdat professioneel gebruik en dus slijtage er buiten viel.
Hij kocht een duurder echt merk, en die ging na 2¾ jaren ook stuk en kreeg toen wel nieuwe.

Voor deze prijzen is leuk DHZ spul maar niet voor professioneel gebruik.
En waarom niet gelijk de eerste en tweede retour gestuurd en lang wachten?

En is jou volledige bank nummer ingestuurd, dus met NL 00 ABCD 0000 0000 00 dus compleet en niet alleen de cijfers?
Zelf zeer tevreden met het Lidl gereedschap, 1 huis bouwen lukte maar hoewel ik nog 1½ garantie over heb, ik voelde duidelijk slijtage en heb hem zelf geopend en betere lagers gemonteerd dus vervalt deze garantie.

Nu is deze zelf gereviseerde beter als ooit nieuwe, geluid is minder en zaagde beter.
Maar voor €89,- in aanbieding kan ik niet teveel verwachten.

Voor echt gereedschap moet je tenminste €200,- tot €500,- betalen.

berndv
Berichten: 7077
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: lidl belooft te betalen, zwart op wit, maar betaalt niet

Ongelezen bericht door berndv » 19 aug 2019 09:40

Komkommertijd schreef:
19 aug 2019 09:25
Bij zwaar gebruik zoals een monteur in kunststof kozijnen dagelijks houten kozijnen moet slopen gaan ze minder dan 1 jaar mee.
Die heeft ondanks de 3 jaren garantie nooit iets terug gestuurd omdat professioneel gebruik en dus slijtage er buiten viel.
Hij kocht een duurder echt merk, en die ging na 2¾ jaren ook stuk en kreeg toen wel nieuwe.

Voor deze prijzen is leuk DHZ spul maar niet voor professioneel gebruik.
Maar het gaat hier niet over het waarom die apparaten kapot gaan.

Komkommertijd
Berichten: 2449
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Re: lidl belooft te betalen, zwart op wit, maar betaalt niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 19 aug 2019 09:48

3x een product kopen dat snel stuk ging en niets terug sturen?
1e zoekgeraakt...
2e apart gelegd.
3e wel terug en dan klagen over trage terug betalingen?

Ik zou de 2e en 3e in een dergelijk geval nooit kopen!

Plaats reactie