Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
gosewijn
Berichten: 2134
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door gosewijn » 24 aug 2019 23:45

Alfa , WAT IS STANDAARD . sorrie maar dit is dom g …..l Truste

grun
Berichten: 1517
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door grun » 24 aug 2019 23:52

Tegenwoordig is de standaardhoogte 2,60 meter voor de woonkamer.
https://www.helpdeskbouwregels.nl/vraag/119

Lady1234
Berichten: 11039
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 aug 2019 23:59

Maar we weten het bouwjaar niet van de woning van de Ts. En ze kan wel in een voormalige kerk wonen.

moederslink
Berichten: 6272
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door moederslink » 25 aug 2019 00:03

Nee, ze schrijft dat haar appartement 30 m2 is.

LectoriSalutem
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door LectoriSalutem » 25 aug 2019 07:13

Aannames, aannames en nog eens aannames......
Laten we eerst vragen of TS de bouwtekening van haar appartement inscant en die met ons wil delen.
Dat maakt ook deze conversatie een stuk concreter.

Moneyman
Berichten: 14024
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 aug 2019 19:17

moederslink schreef:
25 aug 2019 00:03
Nee, ze schrijft dat haar appartement 30 m2 is.
Inderdaad. En de kans sat dat appartement zo hoog is dat de capaciteit van het bewuste apparaat (van 100 m3) wordt overschreden, lijkt me nihil.

Moneyman
Berichten: 14024
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 aug 2019 19:19

LectoriSalutem schreef:
24 aug 2019 22:22
Wie overigens het woord kinderachtig op een ander van toepassing laat zijn geeft zelf blijk ook nog niet volwassen te zijn.
Wat een bijzonder en onjuist statement.

SennaSnow
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:07

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door SennaSnow » 25 aug 2019 19:35

Moneyman schreef:
25 aug 2019 19:17
moederslink schreef:
25 aug 2019 00:03
Nee, ze schrijft dat haar appartement 30 m2 is.
Inderdaad. En de kans sat dat appartement zo hoog is dat de capaciteit van het bewuste apparaat (van 100 m3) wordt overschreden, lijkt me nihil.
Dit stond bij de beschrijfing "Reinigt oppervlakte tot maximaal : 100m2 / 250 m3"
En ik weet niet de preciese meeting van men appartement maar dat zal ongeveer 30m2 en de hoogte zal iets van 2.5m zijn, Dus dat is heel erg onder de 250m3.

Heb als het goed is morgen nog een gesprek met de afdeling bemideling van bol.com. Ik probeerde al eerder contact met hun te krijgen maar ze hadden me nooit terug gebelt zoals was beloofd. Toen hadden ze een uitspraak gemaakt zonder zelfs naar mij te luisteren. Heb dus nu wel duidelijk gemaakt aan de servicedesk persoon die het weer zou doorsturen dat ze deze keer mij wel echt moeten bellen en moeten uithooren.

Moneyman
Berichten: 14024
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 aug 2019 20:20

Precies. Ruimschoots binnen de capaciteit dus.

alfatrion
Berichten: 15787
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door alfatrion » 25 aug 2019 20:26

Zelfs als de hoogte 5m is, dan nog zit je binnen de capaciteit.

SennaSnow
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:07

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door SennaSnow » 26 aug 2019 13:00

Ik zat nog even naar de voorwaarden te kijken van bol.com over bestellen bij andere verkopers en had iets gevonden dat me wel opviel.

Er is een pagina ( https://www.bol.com/nl/m/bol-com-plaza/ ) waar alle verkopers met hun eigen algemene voorwaarden staan, Hier staat proairtech niet bij. En volgens bol.com als die daar niet bij staat vallen ze onder "algemene voorwaarden kopen bij andere verkopers" ( https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden-ko ... verkopers/ ).

Hier ben ik dus naar gaan kijken en toen ben ik op "Artikel 8 - Bepalingen alleen geldend bij aanschaf bij Andere Verkoper(s) zijnde een natuurlijk persoon" uitgekomen.
hierin staat op 1 "Indien een Klant een product aanschaft via het Platform bij een Andere Verkoper zijnde een natuurlijk persoon (zgn. particuliere verkoper), dan heeft de Klant het recht om deze bestelling binnen 14 (veertien) dagen te retourneren ('herroepingsrecht'). Ter bevordering van de afhandeling van een retourzending zal de klant bol.com, voorafgaand aan de retourzending en binnen 14 (veertien) dagen, van de retourzending op de hoogte te stellen door gebruikmaking van de retourbutton naast het artikel in zijn bestelstatus. De Klant spant zich in het artikel binnen 24 uur nadat de Klant de retourzending heeft gemeld bij bol.com, aan de desbetreffende Andere Verkoper te retourneren."

En bij 2 staat "Tijdens deze termijn van 14 (veertien) dagen zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de Andere verkoper retourneren.
Indien de Klant op voorgeschreven wijze van zijn herroepingsrecht heeft gebruik gemaakt, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.".
Voor mezelf heb ik het product tot zo een mate uitgeprobeerd dat ik kon beoordelen of ik het echt wouw houden, Ik weet dat sommige vinden dat ik het te lang heb gebruikt, Maar voor mij toen ik echt wist dat het niet zou werken heb ik het product retour gemeld en gelijk in de doos en verpakking gedaan (de verpakking was nog helemaal heel).

Maar is dit iets dat ik kan gebruiken als ik met bol.com praat? Want Proairtech valt dus onder deze voorwaarden en hier word heel duidelijk gemaakt dat de klant het recht heeft om het product binnen 14 dagen te retouneren onder heroepingsrecht.

berndv
Berichten: 7236
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door berndv » 26 aug 2019 13:14

SennaSnow schreef:
26 aug 2019 13:00
Maar is dit iets dat ik kan gebruiken als ik met bol.com praat? Want Proairtech valt dus onder deze voorwaarden en hier word heel duidelijk gemaakt dat de klant het recht heeft om het product binnen 14 dagen te retouneren onder heroepingsrecht.
geen idee. Juist dit artikel is waar inmiddels 6 pagina's discussie over is. Aangezien geloof ik 4 pagina's geleden al geconcludeerd was dat het niet zozeer het hygiene verhaal was, waarom het afgewezen is, maar de duur van het gebruik. Alwaar de meningen over verdeeld zijn in hoeverre dit uitproberen mag gaan. Want in datzelfde artikel gaat het namelijk nog wat specifieker in:
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de Andere verkoper retourneren.

SennaSnow
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:07

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door SennaSnow » 26 aug 2019 13:24

berndv schreef:
26 aug 2019 13:14
SennaSnow schreef:
26 aug 2019 13:00
Maar is dit iets dat ik kan gebruiken als ik met bol.com praat? Want Proairtech valt dus onder deze voorwaarden en hier word heel duidelijk gemaakt dat de klant het recht heeft om het product binnen 14 dagen te retouneren onder heroepingsrecht.
geen idee. Juist dit artikel is waar inmiddels 6 pagina's discussie over is. Aangezien geloof ik 4 pagina's geleden al geconcludeerd was dat het niet zozeer het hygiene verhaal was, waarom het afgewezen is, maar de duur van het gebruik. Alwaar de meningen over verdeeld zijn in hoeverre dit uitproberen mag gaan. Want in datzelfde artikel gaat het namelijk nog wat specifieker in:
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de Andere verkoper retourneren.
Dat begrijp ik maar tot zekere maten lijken Bol.com en Proairtech zich daar niet zo erg te beroepen op dat het te lang is gebruikt maar op de voorwaarden die Proairtech hebben gezet.

Dit staat bij de retour van men bestelling "1 artikel is naar je teruggestuurd omdat het niet voldoet aan de retourvoorwaarden. ProAirTech Luchtreinigers kan alleen artikelen accepteren die binnen 30 dagen compleet en onbeschadigd worden geretourneerd."

En ik ga me ook zeker beroepen op het heroepingsrecht. Maar is het ook niet handig om te beroepen op het stukje van bol.com voorwaarden "van Algemene voorwaarden van andere verkopers". En omdat Proairtech hier niet bijstaat dat ze zich gewoon aan artikel 8 van hun eigen voorwaarden hebben te houden (Heroepingsrecht) Inplaats van de voorwaarden die Proairtech er bij heeft gezet?

berndv
Berichten: 7236
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door berndv » 26 aug 2019 13:34

SennaSnow schreef:
26 aug 2019 13:24
Dat begrijp ik maar tot zekere maten lijken Bol.com en Proairtech zich daar niet zo erg te beroepen op dat het te lang is gebruikt maar op de voorwaarden die Proairtech hebben gezet.

Dit staat bij de retour van men bestelling "1 artikel is naar je teruggestuurd omdat het niet voldoet aan de retourvoorwaarden. ProAirTech Luchtreinigers kan alleen artikelen accepteren die binnen 30 dagen compleet en onbeschadigd worden geretourneerd."
tja, compleet en onbeschadigd kan heel erg dubbel opgevat worden, wat dan ook precies het punt van de hele discussie is.
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
indien het meer gebruikt wordt, is het product beschadigd en incompleet (er zitten geurtjes aan en geen nieuwe filters meer bij).

Theotrucker
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Theotrucker » 26 aug 2019 13:37

Als je gaat dagvaarden kun je dat allemaal benoemen. De kosten van dagvaarden zullen die € 200 wel ruim overstijgen. Maar als het voor het principe gaat OK.

StevieNL81
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 26 aug 2019 13:49

...Hier ben ik dus naar gaan kijken en toen ben ik op "Artikel 8 - Bepalingen alleen geldend bij aanschaf bij Andere Verkoper(s) zijnde een natuurlijk persoon" uitgekomen.
hierin staat op 1 "Indien een Klant een product aanschaft via het Platform bij een Andere Verkoper zijnde een natuurlijk persoon (zgn. particuliere verkoper)


Leuke tekst maar u heeft niet bij een particulier maar bij een bedrijf besteld. Dus de hele tekst gaat verder niet op.

SennaSnow
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:07

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door SennaSnow » 26 aug 2019 13:50

berndv schreef:
26 aug 2019 13:34
SennaSnow schreef:
26 aug 2019 13:24
Dat begrijp ik maar tot zekere maten lijken Bol.com en Proairtech zich daar niet zo erg te beroepen op dat het te lang is gebruikt maar op de voorwaarden die Proairtech hebben gezet.

Dit staat bij de retour van men bestelling "1 artikel is naar je teruggestuurd omdat het niet voldoet aan de retourvoorwaarden. ProAirTech Luchtreinigers kan alleen artikelen accepteren die binnen 30 dagen compleet en onbeschadigd worden geretourneerd."
tja, compleet en onbeschadigd kan heel erg dubbel opgevat worden, wat dan ook precies het punt van de hele discussie is.
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
indien het meer gebruikt wordt, is het product beschadigd en incompleet (er zitten geurtjes aan en geen nieuwe filters meer bij).
Volgens mij is een beschadigd niet er zitten geurtjes aan en meer echte schade zoals een barst. En ik begrijp je stukje dat sinds er geen "Nieuwe filters" meer inzitten dat het dan incompleet is, Maar met dat argument kan je bijna alles weigeren onder het stukje dat het niet meer nieuw is.

Maar daar komt het stuk bij dat als de filters niet meer goed zijn omdat ik het te lang heb gebruikt. Kunnen ze de kosten dat het kost om het product weer goed te maken, Dus de prijs van nieuwe filters aan mij door verekenen. Maar dat doen ze niet.

Lady1234
Berichten: 11039
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Lady1234 » 26 aug 2019 13:59

Ik zou nog maar even dat gesprek met Bol afwachten.

SennaSnow
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:07

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door SennaSnow » 26 aug 2019 14:02

StevieNL81 schreef:
26 aug 2019 13:49
...Hier ben ik dus naar gaan kijken en toen ben ik op "Artikel 8 - Bepalingen alleen geldend bij aanschaf bij Andere Verkoper(s) zijnde een natuurlijk persoon" uitgekomen.
hierin staat op 1 "Indien een Klant een product aanschaft via het Platform bij een Andere Verkoper zijnde een natuurlijk persoon (zgn. particuliere verkoper)


Leuke tekst maar u heeft niet bij een particulier maar bij een bedrijf besteld. Dus de hele tekst gaat verder niet op.
Hoewel het inderdaad klopt dat ik dat stuk niet helemaal goed heb gelezen is het nog steeds van toepassing op zakelijke verkopers die zich ook aan het heroepingsrecht hebben te houden.

Indien een Klant een product aanschaft via het Platform bij een Andere Verkoper zijnde een rechtspersoon (zgn. zakelijke verkoper), dan:
Is de Klant gerechtigd om een bestelling binnen de door de Andere Verkoper in haar algemene verkoopvoorwaarden zakelijke verkopen via bol.com gestelde termijn te retourneren ('herroepingsrecht'), met in achtneming van het gestelde in artikel 8.2 van deze Algemene voorwaarden, onder de voorwaarden zoals deze in de desbetreffende algemene verkoopvoorwaarden zakelijke verkopen via bol.com van Andere Verkoper zijn opgenomen.

alfatrion
Berichten: 15787
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Luchtfilter werkt niet goed, retour wordt niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door alfatrion » 26 aug 2019 14:39

SennaSnow schreef:
26 aug 2019 13:24
En ik ga me ook zeker beroepen op het heroepingsrecht. Maar is het ook niet handig om te beroepen op het stukje van bol.com voorwaarden "van Algemene voorwaarden van andere verkopers".
Je wilt je beroepen op: 1. non-conformiteit; en 2. het herroepingsrecht. Dit is van dwingend recht. De voorwaarden dat het product niet gebruikt of heel moeten zijn houdt daarom geen stand. Je kan natuurlijk wel de voorwaarden als argument gebruiken. Het kan zomaar zijn als je meer gedaan krijgt wanneer er niet volgens de eigen voorwaarden wordt verhandeld, dan wanneer ze niet volgens de wet handelen. Als je verdere stappen neemt, dan kun je de voorwaarden m.i. vergeten. Het gaat om de non-conformiteit en het herroepingsrecht. De bewijslast hiervoor ligt bij de verkoper.

Conformiteit, zie boek 7, titel 1 en dan met name artikel 7:17 BW
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2017-07-01

Herroepingsrecht, zie boek 6, titel 5, afdeling 2b en dan met name artikel 6:230o, 6:230p, 6:230s en 6:230r BW.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/2019-07-21

Plaats reactie