max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Patricia78
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2019 20:56

max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Ongelezen bericht door Patricia78 » 01 okt 2019 21:02

Zondag 25 aug 2019 een macbook gebracht met een paars scherm (net iets ouder dan 1 jaar). Deze was gerepareerd en 6 sept teruggekregen met een deuk aan de zijkant. Weer ter reparatie ingeleverd, want wij hadden hem zo niet ingeleverd (zie foto die gemaakt zijn bij inlevering). 10 sept aangekomen bij reparatieservice dus de 15 werkdagen gaan in. Vervolgens is de laptop volgens de status ook 11 sept 24 sept en 25 sept aangekomen bij de reparatieservice. Tig keer gebeld hoe het zit(wordt telkens van algemeen nummer doorverwezen naar Den Bosch maar weer teruggezet naar algemeen nummer), spoed gevraagd want het is hun schuld dat de laptop beschadigd is en weer terug moest. Inmiddels ook privébericht via FB en WhatsApp en een paar keer bij winkel geweest. Elke keer een ander verhaal, de schade zou geen reparatie zijn en heeft andere voorwaarden, die ze niet kunnen laten zien. Apple support zegt bij een deuk dat de gehele macbook in zijn geheel nagekeken moet worden door een erkend iemand, omdat er onderdelen losgeraakt kunnen zijn. Een leen laptop was niet mogelijk, nu bij te lang wachten wel ineens. de 15 werkdagen zijn overschreden, maar ze hebben het nu vandaag over 6 dagen maar geen idee vanaf welke datum dit gebaseerd is. Net bij de winkel geweest en werd er gezegd dat 24 sept pas het onderdeel besteld is, terwijl hij vanaf 10 sept bij de reparateur aanwezig is? 30 sept zou het onderdeel binnen zijn. Wij vertrouwen dit niet meer(macbook is te vaak open geweest waardoor dingen kapot kunnen), de 15 werkdagen om te repareren zijn voorbij dus hebben we recht op een nieuw apparaat. Als het langer duurt dan die Max 15 werkdagen door een bestelling van een onderdeel zouden we geïnformeerd moeten worden, wat dus niet het geval is. De macbook is dus nu langer (te lang en meer dan 15 werkdagen) onderweg door de fout van de mediamarkt of de reparatieservice, dan toen we hem brachten voor een defect onder de garantie. We willen een nieuwe macbook of het geld terug. De maximale reparatietermijn is verstreken en het duurt wel erg lang om alleen de onderkant van de macbook te vervangen waar de deuk in zat. Ik wil dat Mediamarkt zich houdt aan datgene wat er op de site staat, dat je recht hebt op omruil of het geld terug krijgt wanneer de maximaal 15 werkdagen (vanaf het moment dat de macbook bij de reparateur is) overschreden wordt.

Moneyman
Berichten: 13880
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 okt 2019 13:44

Patricia78 schreef:
01 okt 2019 21:02
We willen een nieuwe macbook of het geld terug. De maximale reparatietermijn is verstreken en het duurt wel erg lang om alleen de onderkant van de macbook te vervangen waar de deuk in zat. Ik wil dat Mediamarkt zich houdt aan datgene wat er op de site staat, dat je recht hebt op omruil of het geld terug krijgt wanneer de maximaal 15 werkdagen (vanaf het moment dat de macbook bij de reparateur is) overschreden wordt.
Ik lees niet wat jij schrijft. Op de site staat:
Mijn product is defect, wat nu?

Een defect product is nooit fijn. Je kunt het product ter reparatie aanbieden in één van onze winkels, of opsturen naar ons reparatiecentrum. De reparatie zal maximaal 15 werkdagen in beslag nemen als het product zich binnen de garantietermijn bevindt. Dit is exclusief het vervoer tussen de reperateur en de winkel. Als het langer duurt, doordat we bijvoorbeeld een onderdeel moeten bestellen, wordt je hierover geïnformeerd. De reparateur komt bij jou langs als een groot product zoals een koelkast defect is en kan het meestal diezelfde dag nog repareren. We repareren ook producten die niet zijn aangeschaft bij MediaMarkt. De gemaakte kosten zullen alleen niet door ons vergoed worden.

Als wij een product repareren of vervangen waar je nog garantie op hebt, kost dit jou niets. Als repareren of vervangen niet lukt, krijg je het aankoopbedrag terug.
Ze hebben zich niet gehouden aan de belofte om het te melden als het langer duurt, maar waar staat dat je dan gelijk recht hebt op een nieuw product of je geld terug?

Arizonakid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Ongelezen bericht door Arizonakid » 02 okt 2019 15:43

Daar ben ik ook benieuwd naar, misschien kan Patricia een link plaatsen?

Hypo63
Berichten: 344
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:56

Re: max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Ongelezen bericht door Hypo63 » 02 okt 2019 20:03

Wanneer is macbook gekocht en is deze gerepareerd onder garantie?

alfatrion
Berichten: 15687
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 nov 2019 05:59

Moneyman schreef:
02 okt 2019 13:44
Ze hebben zich niet gehouden aan de belofte om het te melden als het langer duurt, maar waar staat dat je dan gelijk recht hebt op een nieuw product of je geld terug?
Art. 7:21 en 7:22 BW. Ik lees deze tekst als een invulling van het wettelijk regiem. Op dezelfde pagina:
Na de garantieperiode
(...)
Mocht herstel niet binnen een redelijke termijn kunnen plaatsvinden of wanneer je niet wenst mee te betalen aan het herstel of de omruil, kun je de koop ontbinden na rato van de gebruiksduur (leeftijd van het product). (...)

NeoDutchio
Berichten: 6077
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 07 nov 2019 07:14

alfatrion schreef:
07 nov 2019 05:59
Moneyman schreef:
02 okt 2019 13:44
Ze hebben zich niet gehouden aan de belofte om het te melden als het langer duurt, maar waar staat dat je dan gelijk recht hebt op een nieuw product of je geld terug?
Art. 7:21 en 7:22 BW. Ik lees deze tekst als een invulling van het wettelijk regiem. Op dezelfde pagina:
Na de garantieperiode
(...)
Mocht herstel niet binnen een redelijke termijn kunnen plaatsvinden of wanneer je niet wenst mee te betalen aan het herstel of de omruil, kun je de koop ontbinden na rato van de gebruiksduur (leeftijd van het product). (...)
En wie bepaald wat een redelijk termijn is? En ontbinden als je buiten de garantieperiode niet wenst mee te betalen aan het herstel of de omruil kan natuurlijk alleen als het om een productklacht gaat. Je kan niet niet buiten de garantieperiode je laptop laten vallen en daarna ontbinden omdat die stuk is en je niet wil betalen voor je eigen schade.

Komkommertijd
Berichten: 2543
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Heerlen

Re: max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 07 nov 2019 10:44

De behuizing zal vaker een buts oplopen.
Als die niet meer schadevrij in voorraad is kan het langer duren.
Maar een dan goed werkende met buts in zijkant zou ik korting vragen, voor hun goedkoper en voor jou sneller.
De kans op schade erachter kun je door proberen testen, zie die onderzoek noodzaak niet zo.

Nu rustig afwachten tot ze nieuwe of schadevrije van andere hebben, want dat kan natuurlijk ook gebeuren.

berndv
Berichten: 7122
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: max 15 reparatiedagen overschreden Mediamarkt

Ongelezen bericht door berndv » 07 nov 2019 11:31

Maar goed, inmiddels zal ts het product wel weer retour hebben, want anders hadden we er vast wel meer van gehoord van ts, aangezien het al ruim een maand stil is.

Plaats reactie