LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moederbord 3 keer kapot

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
sjakie666
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2009 10:23

moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door sjakie666 »

Hallo allemaal,

Ik zit met een grandioos probleem. Ik heb 5 maanden geleden een moederbord bij salland automatisering gekocht. nu is hij in deze periode 3 keer gerepareerd/vervangen.
Nu heb ik geen vertrouwen meer in het produkt en vroeg ik of ik het produkt kon ruilen tegen een ander moederbord met dezelfde prijs of duurder met bijbetaling van mijn kant.
Nu willen ze mij alleen de dagwaarde geven van het moederbord?!! of nog een keer repareren.
Ik wil hier niet mee akkoord gaan,omdat ik alleen maar problemen heb ondervonden sinds de aankoop eind januari.

Sta ik in mijn recht?

Ook raar is dat na mijn laatste e-mail die ik gister verzonden heb. hebben ze het produkt uit hun assortiment gehaald onder het mom van dat ze hem niet meer kunnen leveren. ookal stond t/m zaterdag dat het produkt binnen 5 werkdagen levrbaar zou zijn.
Ik kan eventueel mijn correspondentie naar jullie toesturen, maar gezien mijn echte naam erbij staat en de naam van diegene die dit behandeld heeft doe ik het liever niet openbaar.

alvast bedankt

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Ik zie geen probleem.

Dat je moederboard al 3 keer vervangen/gerepareerd is is natuurlijk knudde (Gigbyte toevallig ? :) )

Maar na een half jaar kun je niet verwachten dat je hem zomaar kan ruilen (met bijbetaling) het bedrijf geeft dan de dagwaarde lijkt me vrij logisch , repareren willen ze ook dus het is niet dat ze je tegenwerken eigenlijk.

Blijft verders knudde hoor. Misschien een belletje wagen naar de maker vh board ? Zo heb ik ook een seen ander type gekregen (excl verzendkosten toen)

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door roro25 »

je mag volgens de wet (art 7:17 bw jo 7:21 BW) op non-conformiteit beroepen. Het is niet normaal dat een product tot drie maal toe wordt gerepareerd en nog niet in orde is.
Volgens bovenstaande artikelen mag je herstel, vervanging of ontbinding van de overeenkomst eisen.
Wat de winkelier nu doet is niet rechtsgeldig. JE mag dus bv ook het product terugbrengen en je geld terugkrijgen.
Dit is een beroep doen op het niet voldoen aan de verwachtingen van de overeenkomst en dit betreft niet ruilen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door puma73 »

het antwoord van roro25 is het juiste antwoord, RTD-Z zit gewoon een onzinverhaaltje af te draaien.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door RTD-Z »

na een half jaar ken je dat mooi vergeten... Zelf voor handen gehad dus Puma kenje weer popiejopie gaan lopen doen maar je weet er zelf niks van.

En ze willen het toch repareren dus wat is het probleem dan.

En anders heb ik ook nog een moederboard te goed ken jij dat ff regelen dan Pumaatje aangezien je alles zo goed weet (whahahaha) nee dacht ik al..


Zal dat ook ss met mn auto proberen voldoet niet aan de verwachting na 20 jaar zitten er weer storingen in ,ppff net zo dom gezwets

Je hebt GEEN EEUWIGE GARANTIE...is gewoon pech hebben lekker laten repareren tot ze dr ziek van worden die regels heb je niks aan want men vergeet weer ff alle uitsluitingen te vermelden dus bespaar je de moeite.

Dus iig suc6 sjakie want k.t is het absoluut heb het zelf ook gehad dus weet precies hoe het is...

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door TheLD »

In deze ben ik het toch echt eens met puma73. Een moederbord 4 keer laten repareren in 5 maanden na aanschaf is toch iets teveel van het goede.

PS. termen als popiejopie en andere zaken op de persoon spelen is niet de manier.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Niks mis met popiejopie hoor , als men daar al ove rgaat huilen moet je stoppen met internet.


Maar 3 keer repareren nee ok normaal zeker niet nee maar geeft je geen enkel recht verders ech niet en dat heb ik zelf meegemaakt dus weet precies waar ik het over heb je heb gewoon dikke pech..

Als de regels echt zo zouden zijn volgens de heer Puma dan mag hij met zn expertise mij is helpen mn moederboard alsnog vernieuwd te krijgen nou dat lukt de beste man niet dus moet ii niet zeggen dat het wel zo is

alfatrion
Berichten: 21900
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het verhaal van roro is de juiste. Hier speelt mee dat de eerste zes maanden spraken is van omgekeerde bewijslast.
RTD-Z schreef:Maar 3 keer repareren nee ok normaal zeker niet nee maar geeft je geen enkel recht verders ech niet en dat heb ik zelf meegemaakt dus weet precies waar ik het over heb je heb gewoon dikke pech..
Jij verwart nu wat men doet met waar je recht op heb.

stofzuigertje

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Graag merk en type vermelden.

Als het een slechte serie is mag je een nieuw moederbord van zelfde merk of gelijkwaardige van andere vragen.

Na zoveel keer kun je ook de koop Ontbinden dus geld terug eisen en zelf eventueel elders een betere kopen!
Kijk ook op het forum www.helpmij.nl waar meer computer experts zitten.
De meeste hier boven kom je vermoedelijk ook tegen onder andere namen....


Dagwaarde hoeft niet omdat je meerdere keren eerder claimde en dus gezien de overlast geen afschrijving wegens levering ondeugdelijk product toch de volle prijs kunt terug vragen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik wil ook een duitje in het zakje doen.

Het kan 2 kanten op gaan:

Als je zelf het moederbord in de computer geplaatst hebt en je hebt alle voorzorgsmaatregelen getroffen qua statische electriciteit, dan is beschadiging door statische electriciteit (ESD) uit te sluiten.
Dan is het zo dat als het moederbord 3 keer vervangen is of gerepareerd is, dat je of een vervangende moederbord krijgt, of als het moederbord al een paar keer vervangen is, dat je dan gewoon je geld terugkrijgt.

Echter...
Als je geen voorzorgsmaatregelen getroffen hebt qua statische electriciteit, dan kan de schade iedere keer ontstaan zijn door de statische electriciteit.
Dan heb je zeker geen recht op een kosteloos vervangend product en zeker niet op je geld terug.

Statische electriciteit wordt zeker door de meeste consumenten ondergeschat en als belachelijk bestempeld.

Als je een moederbord gaat vervangen of plaatsen, dan moet je een polsbandje dragen die met een snoer met de aarde verbonden is.
Dit geldt ook voor geheugen, processor, videokaart, en andere electronica.

Is het moederbord kapot door statische electriciteit, dan is er geen spraken van een ondeugelijk product, maar van een ondeugelijk monteur die geen verstand van zaken heeft.

stofzuigertje

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan maar ook een verkeerde of te grote schroef kan sluiting maken.
Maar dan werkt het niet en dus ook als ik gewoon zonder armbandje schroef moet het gelijk stuk zijn en niet weken later...

Na montage even testen en zou dit opvallen.

Een slechts voeding of andere randapparaten zou wel kunnen.
Maar zolang er geen merk en type genoemd word is het lastig adviseren.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door BBCS »

De TS zou ook een uitgebreid verslag kunnen doen van de problemen die de computer geeft.

Ook met wat stofzuigertje schreef:
Het kan maar ook een verkeerde of te grote schroef kan sluiting maken.
Maar dan werkt het niet en dus ook als ik gewoon zonder armbandje schroef moet het gelijk stuk zijn en niet weken later...

Na montage even testen en zou dit opvallen.

Een slechts voeding of andere randapparaten zou wel kunnen.
Maar zolang er geen merk en type genoemd word is het lastig adviseren.
Waar ikzelf op doel:

Er is waarschijnlijk een probleem met het moederbord, maar om dit nu gelijk een ondeugelijk product te noemen, gaat eigenlijk te ver.

Het is geen radio die je aanzet en dat die kapot is.

sjakie666
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2009 10:23

Re: moederbord 3 keer kapot

Ongelezen bericht door sjakie666 »

ik heb een brief naar hun geschreven en het op non-conformiteit gegooit. echter zij accepteren het niet. Ik ben naar een rechtswinkel toe gegaan en de stukken voorgelegd. Zij stelde mij in het gelijk en samen hebben wij een brief geschreven met daarin de desbetreffende wetten etc. Nu heb ik vandaag het zelfde antwoord gehad. Garantie vervanging OF dagwaarde.
De enige optie die ik nu nog heb is naar de rechter stappen. helaas.
Ik denk ook niet dat ik het doe ivm tijd en geld.
Het gaat trouwens om salland Automatisering te raalte.
Ze denken dat ze boven de wet staan. echt een stel zielepieten.
En ja heb alles netjes geinstalleerd op de goede manier. de moederborden zijn met verschillende tussenpose kapot gegaan.
Ik heb zelfs me (goede)voeding laten vervangen onder het mom van misschien ligt het daaraan???.
rechtwinkel,consuwijzer,bevriende advocaat. allemaal stellen ze mij in gelijk maar hun denken er anders over!!!!

Hoop dat jullie dit nooit hoeven mee te maken.

bedankt voor alle reacties

Gesloten