LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nefit

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
WilfredMirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2018 11:36
Contacteer:

Nefit

Ongelezen bericht door WilfredMirer »

Momenteel ben ik in het bezit van een Nefit Topline ketel, en zowel de installateur als Nefit laten me in de steek.

Deze ketel valt onder de ketels die problemen heeft met de branderplaat. Hij is een bijna 10 jaar oud, heeft altijd jaarlijks onderhoud gehad.

Vorig jaar heb ik mijn installateur verzocht om de kijken of mijn systeem aangepast moest worden ivm met de fabricage fout. Nee meneer uw ketel ziet er nog als nieuw uit alles is in orde.

Nog geen 6 maanden later sta ik met koud water te douchen. Dus de ondehouds monteur erbij. Die geeft ineens aan dat zowel de fabricage fout is geconstateerd als dat er diverse andere problemen zijn gevonden. U kunt uw ketel beter vervangen. Wel met Nefit korting maar goed.

Ze hadden wat aanpassingen gedaan en de foutmelding die ik had is verdwenen heb nu weer wel een andere meldingen terug. CA een te hoge retour temperatuur. (Waarschijnlijk makkelijk te fixen.) Omdat ik het verhaal van ziet eruit als nieuw naar vervangen niet vertrouw, Nefit gebeld.

Die konden enkel op eigen kosten een monteur sturen. Ze houden zich dus afzijdig van de fabricage fout en nemen geen verantwoording hierin.

Ben nu dus ook bezig om een monteur in te schakelen. Hierbij wordt je echter door Nefit gedwongen om een aangesloten monteur de werkzaamheden uit te laten voeren. (Garantie, korting op een fabricage fout loopt alleen via de Nefit)

Ik zit dus met een situatie waarbij ik ingeklemd wordt door Nefit en mijn eigen installateur. Kan geen seccond opinion uit laten voeren zonder kosten hoeven te maken. Terwijl er sprake is van een fabricage fout.

Daar zit je dan, geen goedkope ketel aangeschaft. Jaarlijks onderhoud a 99 euro door een aangesloten Nefit installateur. Dan wordt je in de steek gelaten.

Het enige wat ik wilde van Nefit is dat er iemand naar de ketel komt kijken zodat ik weet wat de staat is en ik een eerlijke en goede beslissing kan nemen over het wel of niet vervangen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nefit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

WilfredMirer schreef:Momenteel ben ik in het bezit van een Nefit Topline ketel, en zowel de installateur als Nefit laten me in de steek.

Deze ketel valt onder de ketels die problemen heeft met de branderplaat. Hij is een bijna 10 jaar oud, heeft altijd jaarlijks onderhoud gehad.

Vorig jaar heb ik mijn installateur verzocht om de kijken of mijn systeem aangepast moest worden ivm met de fabricage fout. Nee meneer uw ketel ziet er nog als nieuw uit alles is in orde.

Nog geen 6 maanden later sta ik met koud water te douchen. Dus de ondehouds monteur erbij. Die geeft ineens aan dat zowel de fabricage fout is geconstateerd als dat er diverse andere problemen zijn gevonden. U kunt uw ketel beter vervangen. Wel met Nefit korting maar goed.

Ze hadden wat aanpassingen gedaan en de foutmelding die ik had is verdwenen heb nu weer wel een andere meldingen terug. CA een te hoge retour temperatuur. (Waarschijnlijk makkelijk te fixen.) Omdat ik het verhaal van ziet eruit als nieuw naar vervangen niet vertrouw, Nefit gebeld.

Die konden enkel op eigen kosten een monteur sturen. Ze houden zich dus afzijdig van de fabricage fout en nemen geen verantwoording hierin.

Ben nu dus ook bezig om een monteur in te schakelen. Hierbij wordt je echter door Nefit gedwongen om een aangesloten monteur de werkzaamheden uit te laten voeren. (Garantie, korting op een fabricage fout loopt alleen via de Nefit)

Ik zit dus met een situatie waarbij ik ingeklemd wordt door Nefit en mijn eigen installateur. Kan geen seccond opinion uit laten voeren zonder kosten hoeven te maken. Terwijl er sprake is van een fabricage fout.

Daar zit je dan, geen goedkope ketel aangeschaft. Jaarlijks onderhoud a 99 euro door een aangesloten Nefit installateur. Dan wordt je in de steek gelaten.

Het enige wat ik wilde van Nefit is dat er iemand naar de ketel komt kijken zodat ik weet wat de staat is en ik een eerlijke en goede beslissing kan nemen over het wel of niet vervangen.
Hoe bedoel je in de steek gelaten? Nefit biedt korting i.v.m. met de fabricage fout, maar jij wilt iets wat ze niet aanbieden. Los dat Nefit vragen een monteur te sturen om te bepalen wat beter is repareren of vervangen lijkt me een beetje zinloos. Kan je zonder te kijken naar de ketel al zeggen dat dit vervangen wordt.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Nefit

Ongelezen bericht door Nevyn »

Een ketel van 10 jaar is op ongeveer 2/3 van zijn leven. Ik kan niet in uw portemonnee kijken, maar zou toch kijken of het met de korting uit kan om een andere ketel aan te schaffen.

WilfredMirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2018 11:36
Contacteer:

Re: Nefit

Ongelezen bericht door WilfredMirer »

Lijkt me geen vreemde vraag om te weten wat er mis is, daar naast is Nefit wel aansprakelijk voor het vervangen van de defecte onderdelen.

WilfredMirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2018 11:36
Contacteer:

Re: Nefit

Ongelezen bericht door WilfredMirer »

sylvesterb schreef:
WilfredMirer schreef:Momenteel ben ik in het bezit van een Nefit Topline ketel, en zowel de installateur als Nefit laten me in de steek.

Deze ketel valt onder de ketels die problemen heeft met de branderplaat. Hij is een bijna 10 jaar oud, heeft altijd jaarlijks onderhoud gehad.

Vorig jaar heb ik mijn installateur verzocht om de kijken of mijn systeem aangepast moest worden ivm met de fabricage fout. Nee meneer uw ketel ziet er nog als nieuw uit alles is in orde.

Nog geen 6 maanden later sta ik met koud water te douchen. Dus de ondehouds monteur erbij. Die geeft ineens aan dat zowel de fabricage fout is geconstateerd als dat er diverse andere problemen zijn gevonden. U kunt uw ketel beter vervangen. Wel met Nefit korting maar goed.

Ze hadden wat aanpassingen gedaan en de foutmelding die ik had is verdwenen heb nu weer wel een andere meldingen terug. CA een te hoge retour temperatuur. (Waarschijnlijk makkelijk te fixen.) Omdat ik het verhaal van ziet eruit als nieuw naar vervangen niet vertrouw, Nefit gebeld.

Die konden enkel op eigen kosten een monteur sturen. Ze houden zich dus afzijdig van de fabricage fout en nemen geen verantwoording hierin.

Ben nu dus ook bezig om een monteur in te schakelen. Hierbij wordt je echter door Nefit gedwongen om een aangesloten monteur de werkzaamheden uit te laten voeren. (Garantie, korting op een fabricage fout loopt alleen via de Nefit)

Ik zit dus met een situatie waarbij ik ingeklemd wordt door Nefit en mijn eigen installateur. Kan geen seccond opinion uit laten voeren zonder kosten hoeven te maken. Terwijl er sprake is van een fabricage fout.

Daar zit je dan, geen goedkope ketel aangeschaft. Jaarlijks onderhoud a 99 euro door een aangesloten Nefit installateur. Dan wordt je in de steek gelaten.

Het enige wat ik wilde van Nefit is dat er iemand naar de ketel komt kijken zodat ik weet wat de staat is en ik een eerlijke en goede beslissing kan nemen over het wel of niet vervangen.
Hoe bedoel je in de steek gelaten? Nefit biedt korting i.v.m. met de fabricage fout, maar jij wilt iets wat ze niet aanbieden. Los dat Nefit vragen een monteur te sturen om te bepalen wat beter is repareren of vervangen lijkt me een beetje zinloos. Kan je zonder te kijken naar de ketel al zeggen dat dit vervangen wordt.
Nefit is sowieso aansprakelijk voor het repareren van de fabricage fout. Gewoon goed nakijken wat de huidige stand van zaken is lijkt me gewoon te doen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Nefit

Ongelezen bericht door Nevyn »

Natuurlijk is Nefit aansprakelijk voor de kromme warmte wisselaar en zullen ze deze moeten vervangen / repareren . En dan zal je de ketel nog een jaar of 6, 7 kunnen gebruiken. Maar wat is hun aanbieding qua korting voor een nieuwe ketel en hoe is dan het kosten baten plaatje ?

WilfredMirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2018 11:36
Contacteer:

Re: Nefit

Ongelezen bericht door WilfredMirer »

Nevyn schreef:Natuurlijk is Nefit aansprakelijk voor de kromme warmte wisselaar en zullen ze deze moeten vervangen / repareren . En dan zal je de ketel nog een jaar of 6, 7 kunnen gebruiken. Maar wat is hun aanbieding qua korting voor een nieuwe ketel en hoe is dan het kosten baten plaatje ?
Met nog 6 of 7 jaar zou ik blij zijn. Er wordt 600 boden, heb een offerte gehad van huidige installateur. Maar ben niet zo blij met de situatie, omdat ze binnen een half jaar van probleemloos naar afgeschreven gaan.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Nefit

Ongelezen bericht door Nevyn »

WilfredMirer schreef:
Nevyn schreef:Natuurlijk is Nefit aansprakelijk voor de kromme warmte wisselaar en zullen ze deze moeten vervangen / repareren . En dan zal je de ketel nog een jaar of 6, 7 kunnen gebruiken. Maar wat is hun aanbieding qua korting voor een nieuwe ketel en hoe is dan het kosten baten plaatje ?
Met nog 6 of 7 jaar zou ik blij zijn. Er wordt 600 boden, heb een offerte gehad van huidige installateur. Maar ben niet zo blij met de situatie, omdat ze binnen een half jaar van probleemloos naar afgeschreven gaan.
Nee dat is ook niet netjes, maar kan me niet voorstellen dat je installateur je een half jaar geleden bewust met een gevaarlijk product heeft laten zitten.
En het kan verschillende oorzaken hebben. Misschien een half jaar geleden nog net op de grens en na storingen toch krom.
Zou even afstand van het probleem nemen en even nuchter kijken wat voor de toekomst de beste oplossing is. Misschien valt er bij deze installateur nog wat korting te regelen op de installatie van een nieuwe.

WilfredMirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2018 11:36
Contacteer:

Re: Nefit

Ongelezen bericht door WilfredMirer »

Nevyn schreef:
WilfredMirer schreef:
Nevyn schreef:Natuurlijk is Nefit aansprakelijk voor de kromme warmte wisselaar en zullen ze deze moeten vervangen / repareren . En dan zal je de ketel nog een jaar of 6, 7 kunnen gebruiken. Maar wat is hun aanbieding qua korting voor een nieuwe ketel en hoe is dan het kosten baten plaatje ?
Met nog 6 of 7 jaar zou ik blij zijn. Er wordt 600 boden, heb een offerte gehad van huidige installateur. Maar ben niet zo blij met de situatie, omdat ze binnen een half jaar van probleemloos naar afgeschreven gaan.
Nee dat is ook niet netjes, maar kan me niet voorstellen dat je installateur je een half jaar geleden bewust met een gevaarlijk product heeft laten zitten.
En het kan verschillende oorzaken hebben. Misschien een half jaar geleden nog net op de grens en na storingen toch krom.
Zou even afstand van het probleem nemen en even nuchter kijken wat voor de toekomst de beste oplossing is. Misschien valt er bij deze installateur nog wat korting te regelen op de installatie van een nieuwe.
Dat is ook de hele rede dat ik twijfel aan de zaak. De rede dat ik een vers paar ogen wilde.

Klopt ga ook niet overhaast te werk.

stofzuigertje

Re: Nefit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bel Nefit of gevolg schade van niet tijdig vervangen ook te claimen is....

Ga naar andere voor offerte ander merk en vraag wanneer ze kunnen plaatsen,
ik begrijp dat je nu in de kou zit!

Soms is een ketel elders snel geplaatst en voordeliger dan Nefit via dealer... die blijkbaar niet op tijd dit hersteld heeft.
Ik vermoed dat er gevolg schade is en dat het nieuwe onderdeel daarom niet meer nodig is.

Ik weet dat enkele honderden Euro's korting op advies prijs nog altijd hoger is dan Warmte Service die ze vanaf €820 leverde voor DHZ.....
Vaak dubbele en bij €800,- korting krijg je dus eigenlijk niets!

Zoek andere firma die graag een ketel + service contract wil hebben...

reactie Nefit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2015 14:32

Re: Nefit

Ongelezen bericht door reactie Nefit »

Beste Wilfred,

Vervelend om te horen dat je tegenstrijdige adviezen hebt gekregen van je installateur. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het is ook niet de bedoeling je in de steek te laten, we zijn altijd bereid om met je te kijken naar een oplossing. Maar als fabrikant onderhouden en servicen wij zelf geen toestellen, dat doen de installatiebedrijven. Zij hebben de verantwoording als er technische problemen zijn en kunnen je helpen met de controle op de juiste brander. Daarom zijn wij ook niet zonder meer de aangewezen partij voor een second opinion, maar we kijken graag hoe we je wel verder kunnen helpen.
Wij stellen het dan ook op prijs als je contact zou willen opnemen met onze afdeling Consumentenservice. Je kunt ons bereiken onder telefoonnummer 0570-602500 of via [email protected]

Met vriendelijke groet,
Nefit Consumentenservice

stofzuigertje

Re: Nefit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eventueel een andere Nefit Dealer vragen want je mag als je vertrouwen weg is de voor garantie noodzakelijke reparatie ook bij andere Nefit dealer laten uitvoeren.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Nefit

Ongelezen bericht door Nevyn »

stofzuigertje schreef:Eventueel een andere Nefit Dealer vragen want je mag als je vertrouwen weg is de voor garantie noodzakelijke reparatie ook bij andere Nefit dealer laten uitvoeren.
Ik zou toch eerst proberen om eruit te komen met je vaste installateur, deze heeft nog wat met je goed te maken.

Gesloten