LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een zachte vloer hebt en kleine pootjes onder de stoel kun je bij de Piano verkoper ook doppen voor halen, die zijn ongeveer 5 cm doorsnede en die horen onder metalen wieltjes van vleugel of Piano en dan hou je de vloer wel heel... of je koopt andere stoelen met dikkere poten...!

Nog een alternatief is een vel voor bureau stoel kopen en die over de vloer leggen, dat voorkomt ook slijtage en dan krijg je een doorzichtige hardere vloer en blijft het wel heel...

Jaap Huigen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2019 17:00

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door Jaap Huigen »

PVC Vloeren worden tegenwoordig vaak afgewerkt met een PU-laag. Deze laag wordt aangebracht om de vloer te beschermen voor invloeden van buitenaf. Zoals vuil en belasting. De PU-laag maakt een vloer echt ook stroef. Dat maakt het lastiger om het juiste glijvlak voor uw stoelen te vinden. Echter, tegenwoordig is hiervoor een oplossing en deze is twee-ledig. Ten eerste is het van belang te kiezen voor een zo groot mogelijk glijvlak. (hoe groter het oppervlak van het glijvlak is des te lager de belasting per mm²). Ten tweede dient een glijvlak aangebracht te worden dat de PU-laag kan weerstaan. [Passages verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2019 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links naar commerciële websites verwijderd

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door crazyme »

@jaap:
Handel drijven is hier niet echt gewenst.
Om objectief te blijven kun je passende viltjes ook vinden op floorfriendly.nl

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mefp schreef:
15 jun 2018 10:30
Op m’n aandringen dat dit probleem efficiënter opgelost dient te worden door de leverancier, krijg ik het volgende antwoord door medewerkster/klacht behandelaar;
zij vertelt mij dat ik de stoelen niet mocht schuiven maar deze moest worden opgetild bij het plaatsnemen en/of opstaan. Bij aankoop zou men mij hierover hebben ingelicht.
Het schuiven met stoelen valt onder normaal gebruik. Je hoeft deze niet op te tillen.

De snelle oplossing is naar de bouwmarkt gaan en deugdelijke viltjes kopen. Dat heb ik ook gedaan met mijn bank. Bij mij stoelen zaaien geen viltjes.
Mefp schreef:
15 jun 2018 10:30
Mijn vraag; in hoeverre kan ik verhaal halen bij de leverancier? Het probleem zal zich blijvend herhalen!
Ik denk dat je de schade kunt verhalen bij de verkoper, nu er viltjes zijn bijgeleverd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
07 sep 2019 19:46
Het schuiven met stoelen valt onder normaal gebruik. Je hoeft deze niet op te tillen.
Buiten het feit dat de vraag al een jaar geleden gesteld is, is het natuurlijk geen optie om met stoelen te gaan schuiven. Hiermee slijt je altijd de vloer of de poten. Alles wat je schuift over een vloer gaat problemen geven.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
07 sep 2019 19:46

Het schuiven met stoelen valt onder normaal gebruik. Je hoeft deze niet op te tillen.
Klinkklare onzin. Maar het past wel bij jouw wereldbeeld waarbij de ondernemer altijd de boosdoener is.
Natuurlijk moet je niet zomaar met stoelen gaan schuiven, zeker niet bij een zachte ondergrond als PVC. 1 zandkorrel en je hebt krassen. Daar helpen viltjes ook niet tegen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gerechtshof Arnhem, 29-08-2006, ECLI:NL:GHARN:2006:AY8747, 4.11 schreef: Op een vloer in een woning wordt nu eenmaal met schoenen gelopen, met stoelen geschoven en door kinderen met speelgoed gespeeld. Anders dan het schuiven met een kast vormt dit een normaal gebruik.
Schuiven met stoelen valt onder normaal gebruik.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Krijg ik ook nieuw laminaat? Elke drie jaar?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
07 sep 2019 20:13
Gerechtshof Arnhem, 29-08-2006, ECLI:NL:GHARN:2006:AY8747, 4.11 schreef: Op een vloer in een woning wordt nu eenmaal met schoenen gelopen, met stoelen geschoven en door kinderen met speelgoed gespeeld. Anders dan het schuiven met een kast vormt dit een normaal gebruik.
Schuiven met stoelen valt onder normaal gebruik.
Maar dat wil niet zeggen dat de vloer daar tegen bestand is. In de uw genoemde uitspraak zijn er bewoordingen gebruikt dat de vloer er tegen bestand zou zijn wat achteraf niet blijkt. In dit topic gaat het niet om de vloer, maar om de viltjes die slijten door het schuiven. Dit is ook niet verwonderlijk, alles wat je schuift gaat schuren.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
07 sep 2019 20:34
Maar dat wil niet zeggen dat de vloer daar tegen bestand is.
Klopt, er kan een non-conforme vloer geleverd worden. Echter, mijn punt is dat je met stoelen mag schuiven.
NeoDutchio schreef:
07 sep 2019 20:34
In dit topic gaat het niet om de vloer, maar om de viltjes die slijten door het schuiven.
De viltjes slijten hier wel erg snel. Mijn bank kwam ook met viltjes, maar die heb ik niet gebruik, daar is op bezuinigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn bank heeft echte Bierviltjes van willekeurig bier merk!
Lompe poten, maar voor plavuis of laminaat is vilt prima!

Bij zachte Linoleum of Vinyl vloer dus de dikke zachtere zou ik grote metalen glijders nemen... mogen zelfs iets groter zijn dan pootjes, slijten niet, en blijven schoner dan Vilt....
Hoewel de kleine mooier zijn, heb ik bewust voor grotere gekozen zodat mijn kleine mini Komkommertjes van 8 jaren
jong ook een stoel makkelijk kunnen verschuiven, zelfs met Opa er nog in!

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik dacht dat dit de krumeeldiefjes waren

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik dacht dat dit de kruimeldiefjes waren

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Laten we het voor de komkommer maar op augurkjes houden....

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Beste Alfa , jij als jurist moet toch beter weten.

Ts koopt eetkamerstoelen . Na levering heeft ts de stoelen gecontroleerd en goed bevonden , dus geen klachten . na zeer geruime tijd ziet klient dat de pvc vloer beschadigd is en geeft de stoelviltjes de schuld . Uh die waren toch nieuw en schoon , hoe kan die de vloer dan beschadigen . Bij controle ziet ts dat er stof /zand aan de stoelviltjes zitten , dat heeft maar een betekenis ,Ts is geen poets miep , anders was dit niet gebeurd.

Alfa, je bent altijd zo stellig dat jij gelijk hebt, ook nu . Wees een vent ga ,gratis, procederen voor Ts .

nathalie.groeneveld---brans
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2020 10:06

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door nathalie.groeneveld---brans »

Wij, gezin met 4 kinderen en twee volwassenen, hebben sinds wij een pvc vloer hebben ontzettend veel last van krassen in de vloer door de stoelpoten met viltjes.
Het is echt dramatisch.
Onze nieuwe dure vloer is hierdoor al lelijk beschadigd op meerdere plekken.

Hiervoor op onze laminaat vloer hadden we ook altijd dezelfde viltjes onder de stoelpoten als nu. En hadden daar geen probleem mee.

Slijten de viltjes zoveel sneller op pvc dan op laminaat?

Sinds wij deze pvc vloer hebben, zijn de viltjes echter binnen mum van tijd afgesleten. En krassen de poten al weer in de vloer. Ik blijf bezig de viltjes te vervangen van de 10 eetkamerstoelen. En zoek nog steeds een betere oplossing.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe stoelen beschadigen pvc-vloer

Ongelezen bericht door crazyme »

PVC kan voorzien zijn van een voelbare houtnerf. Dat maakt het natuurgetrouwer. Het laminaat wat u had kon spiegelglad zijn. Hoe ruwer het oppervlak, des te sneller slijten de viltjes. Ook kan de toplaag van het pvc minder bestand zijn tegen krassen.
Vuil op de vloer kan eveneens van grote invloed zijn.

Vaker de vloer schoonmaken en regelmatig viltjes wisselen is het enige wat u kan doen.

Gesloten